بازدید 1312

بهسازی یک میلیون مسکن روستایی در ایران

کد خبر: ۱۷۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶ 06 July 2011
یک میلیون واحد مسکونی از سال 84 تاکنون در روستاهای کشور بهسازی و مقاوم سازی شده است.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون عمران و توسعه روستای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همایش ملی توسعه پایدار روستاهای کشور در همدان گفت: بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه و در جهت کمک به توسعه پایدار روستاها تمام روستاهای بیش از 20 خانوار کشور بهره مند از طرح هادی خواهند شد.

شاملو همچنین سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی را گام دیگر برای توسعه پایدار روستاها دانست و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه هر سال 200 هزار واحد مسکونی و تا پایان این برنامه یک میلیون واحد مسکونی روستایی دارای سند مالکیت می شوند.

وی گفت: قرار است تا پایان برنامه پنجم کشور , سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی نیز مقاوم سازی شود.

معاون پژوهش ، آموزش و توسعه کارآفرینی وزارت تعاون نیز ایجاد اشتغال و شرایط کارآفرینی مبتنی بر توانمندی های بومی و استعدادهای منطقه ای هر روستا را گامی موثر برای توسعه پایدار در روستاها دانست و گفت: باید شرایطی ایجاد شود که روستاها کماکان به عنوان مولد در چرخه تولید کشور نقش ایفا کنند.

حسینی نیا افزود: در جهت توسعه پایدار روستاها باید هر روستا به یک بنگاه کارآفرینی تبدیل شود.

دومین همایش ملی توسعه پایدار روستاهای کشور با حضور بیش از 500 محقق ، پژوهشگر و نخبگان دانشگاهی و دانشجویان و صاحب نظران این حوزه از امروز در دانشگاه بوعلی سینای همدان آغاز به کار کرد.

محور اصلی این همایش 2 روزه که با همکاری بیش از 15 سازمان و دستگاه اجرایی و سه وزارتخانه برگزار شد بررسی علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی توسعه پایدار روستاها و برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 1404 و چشم اندازها و چالش های فراوری آن است.

از میان هزار و 120 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش ، 670 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 383 مقاله در مدت 2 روز برگزاری به صورت سخنرانی و پانل ارائه می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل