بازدید 1274

کاهش 15 درصدی ترافیک تهران با آغاز تابستان

کد خبر: ۱۷۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴ 06 July 2011
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: با آغاز تابستان و همزمان با تعطیل شدن مراکز آموزشی، میزان ترافیک در پایتخت 15 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون فتاحی بااشاره به کاهش بارترافیکی تهران با آغاز تعطیلات مراکز آموزشی گفت: مقایسه ای بین میزان سفرها در نیمه اول اردیبهشت ماه و تیرماه ، نشان از کاهش 15 درصدی ترافیک و همچنین تغییر ساعات پیک ترافیک صبح گاهی و عصر گاهی در تهران را دارد.

وی افزود: ساعت پیک ترافیک صبح گاهی در تهران از تیرماه نیم ساعت دیرتر آغاز می شود و به عبارتی ما از ساعت 5/7 تا 5/8 صبح شاهد ترافیک صبح گاهی در معابر هستیم و پیک ترافیک عصر گاهی نیز از ساعت 19 به ساعت 20 تغییر کرده است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک تصریح کرد: در این مدت نقص فنی خودروهای شخصی در معابر نیز 50 درصد افزایش یافته که اغلب به دلیل گرم بودن هوا و جوش آوردن خودروها است.

وی تصریح کرد: با پایان فصل تابستان و آغاز مجدد سفرهای آموزشی ، پیش بینی افزایش 20 تا 25 درصدی ترافیک وجود دارد که امیدواریم با توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل عمومی بخش عمده ای از سفرها با وسایل نقلیه عمومی صورت گیرد، چرا که سالانه 400 هزار خودروی جدید وارد شهر می شود و چنانچه سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای شهری افزایش نیابد شاهد تشدید و افزایش بسیار زیاد ترافیک خواهیم بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار