بازدید 3637

زمین‌های۱۰۰۰ متری؛ از رویا تا چیزی شبیه یک فاجعه

کد خبر: ۱۷۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴ 06 July 2011
علی اکبر اولیا، واگذاری یک‌هزار متر زمین به هر خانوار ایرانی را کاری غیرکارشناسی و چیزی شبیه به فاجعه خواند و تصریح کرد: مجلس جلوی اجرایی شدن این طرح را می‌گیرد.

به گزارش خانه ملت، "علی اکبر اولیاء" گفت: شنیدن واگذاری هزار متر زمین به هر خانوار ایرانی از سوی رئیس جمهوری مرا متعجب و متأثر کرد؛ اگر کسی اطلاعی از وضعیت شهری و روستایی و مسائل زیست محیطی داشته باشد، هضم این مطلب برایش امکان ندارد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر این که مطلبی چنین مطلبی برای کارشناسان شهرسازی وجود ندارد، افزود: هم اکنون شهرهای ما دارای مشکلات فراوانی است و به دلیل نداشتن تأسیسات شهری مردم دچار مشکلات فراوانی هستند و امکان توسعه شهری در مقطع کنونی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی با بیان این که انجام چنین طرحی هزینه گزافی برای دولت خواهد داشت، اظهار تأسف کرد: بهتر بود قبل از مطرح کردن چنین مسائلی مبانی کارشناسی کار معرفی می‌شد تا طرح کمی بار منطقی به خود می‌گرفت.

عضو ناظر شورای عالی شهرسازی و معماری مجلس با اشاره به گفته‌های رئیس جمهوری مبنی بر این که طرح واگذاری یک‌هزار متر زمین به هر خانوار ایرانی نهایی شده است و به زودی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: جلوی اجرایی شدن این طرح را می‌گیریم و در اولین فرصت از وزیر راه و شهرسازی در این مورد سئوال خواهم کرد.

 

اجرای این طرح به وقوع پیوستن حادثه‌ای وحشتناک است

اولیا، اجرایی شدن این طرح را به وقوع پیوستن اتفاقی وحشتناک توصیف کرد و ادامه داد: در شرایطی که منابع طبیعی و روستاهای ما از فقدان آب رنج می‌برند، ایجاد چنین تقاضای جدیدی فاجعه آفرین است.

وی افزود: من به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه شهرسازی فعالیت داشته‌ام، اجرای چنین طرحی را به هیچ وجه منطقی نمی‌دانم.

عضو کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع دولت صرف ساخت مسکن برای مردم شده است و این رقم با ایجاد این طرح غیر قابل پیش بینی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس، از رویه فعلی دولت که منابع دولتی را صرف ساخت مسکن کرده است، انتقاد و اظهار کرد: باید به تناسب نیاز از بیت المال برای مسکن هزینه کرد.

رئیس جمهوری در مراسم تجلیل از ۳۱ تعاونی برتر مسکن مهراز نهایی شدن طرحی خبر داد که بر اساس آن به مردم زمینی در حدود ۱۰۰۰ متر ارائه خواهد شد که ضمن ساختن یک خانه کوچک در این زمین یک باغ میوه هم پرورش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی