بازدید 17196

پاسخ ناجا درباره جریمه نقدی بدحجابان

در پی انتشار مطالبی در رسانه‌های گوناگون درباره جریمه نقدی هنجارشکنان و بدحجابان، نیروی انتظامی در نمابری که برای «تابناک» فرستاد، درباره این مهم واکنش نشان داده است.
کد خبر: ۱۷۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲ 06 July 2011
سرویس «تابناک» اجتماعی ـ در پی انتشار مطالبی در رسانه‌های گوناگون درباره جریمه نقدی هنجارشکنان و بدحجابان، نیروی انتظامی در نمابری که برای «تابناک» فرستاده، درباره این مهم واکنش نشان داده است.

بنا بر این گزارش، نیروی انتظامی آورده است: همان گونه که در ماده 638 قانون مجازات اسلامی آمده است، جزای نقدی به عنوان یکی از مجازات‌های مندرج در تبصره این ماده تجوز شده که با توجه به اظهارات رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، در صورت بازداشت هر فردی، وی جهت رسیدگی به اتهام عدم رعایت مسائل اخلاقی و اجتماعی، به دادسرا اعزام و قضات بر اساس اتهام، فرد را جریمه نقدی می‌کنند.

بنابراین، درج اخبار و یا این برداشت که پلیس امنیت اخلاقی خود راسا این متخلفان را مانند متخلفان راهنمایی و رانندگی جریمه می‌کند، برداشتی اشتباه و خبری نادرست است و تعیین مجازات متهمان از وظایف قوه قضاییه است و وظیفه ناجا به عنوان یک ضابط قضایی، صرفا دستگیری مجرمان مشهود و معرفی آنان به مرجع قضایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار