بازدید 5197

احمدي‌نژاد: «عقب‌افتاده‌ها» بمب اتم مي‌سازند

رئيس جمهور با اشاره به اينكه لازم نيست بمب اتمی بسازيم، تاكيد كرد: بمب اتمی مال عقب‌افتاده‌ها است. اينكه ملتي خود را باور دارد و در پيچيده‌ترين عرصه‌هاي علمي جهان وارد مي‌شود نشان مي‌دهد كه اين ملت مي‌تواند تاريخ را رقم زده، الگو شده و معادلات ظالمانه جهان را در هم شكند و اين قدرت است كه مستكبران از آن مي‌ترسند.
کد خبر: ۱۷۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱ 06 July 2011
رئيس جمهور با بيان اينكه مستكبران از اراده و توانستن ايران در موضوع هسته‌اي مي‌ترسند، گفت: لازم نيست بمب اتم بسازيم؛ بمب مال عقب‌افتاده‌هاست.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به استان چهار محال و بختياري، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز چهارشنبه طي سخناني در مراسم بهره‌برداري از بلندترين سد بتوني دو قوسي كشور (كارون 4) با تبريك ميلاد امام حسين (ع)، حضرت عباس (ع) و امام سجاد (ع) به ملت بزرگ ايران، جامعه بشري و عالم هستي گفت: اين اعياد بزرگ را به ملت ايران به ويژه مردم عزيز استان چهار محال و بختياري و خوزستان كه همواره براي عظمت ايران و فرهنگ اسلام ناب افتخار آفريده و پاي ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب ايستاده و فداكاري كردند و عزت آفريدند تبريك عرض مي‌كنم.

وي ادامه داد: ياد امام حسين (ع) و برادر و فرزندش ما را وامي‌دارد كه به مسائل اساسي عالم هستي انديشه كنيم.

رئيس جمهور مهمترين مسئله عالم هستي را انسان و بالاترين مخلوقات را انسان دانست و گفت: خداوند همه هستي را ظرفيتي قرار داد تا انسان در او ببالد، خود را بشناسد و به خدا برسد. بنابراين همه اين دنيا بهانه و ابزاري است براي اينكه حقيقت انساني شكوفا شود.

احمدي‌نژاد همچنين امام حسين (ع) را تجلي كامل و اكمل خداي متعال نام برد و اظهار داشت: بر چهره امام، انسان جز خدا نمي‌بيند و خداوند متعال اين جهان را خلق و ظرفيت حركت انسان قرار داده و امام را الگو و راهبر تا انسان خود را بشناسد و تجلي خدا بر روي زمين شود.

وي ادامه داد: اگر انسان شناخته شد خدا شناخته خواهد شد و اگر انسان تجلي كرد، خداوند متعال تجلي كرده است چرا كه ظرفيت تجلي خداوند انسان است.

رئيس جمهور با بيان اينكه انسان آفريده شده تا به قله‌هاي تعالي برسد، تصريح كرد: اگر كسي به ذره‌اي پايين‌تر از آن قله رضايت دهد در خسران است و ضرر كرده است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود امام حسين (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) را الگويي براي انسان‌ها دانست و گفت كه اين بزرگواران حجت را بر بشريت تمام كردند اگر بخواهيم در آن مسير حركت و به نقطه كمالي برسيم، نيازمند اين است كه انسان خود، توانمندي و ظرفيتش را بشناسد.

وي با بيان اينكه اگر يك ملتي توانمندي و ظرفيت خود را نشناخته باشد به جايي نخواهد رسيد، گفت: يك دوره‌اي طولاني انسان‌ها را تحقير كردند كه تحقير كار شيطان است چرا كه اگر انسان شيطاني را تحقير نكند نمي‌تواند او را از قله‌هاي كمال غافل و به كارهاي پست وادارد. از همين رو شيطان استعدادهاي انسان را برده و خودخواهي و كينه و ظلم را در برابر او تضييع مي‌كند.

رئيس جمهور ادامه داد: شيطان نمي‌گذارد يك ملت خود را بشناسد بنابر اين بايد خود را اول بشناسيم.

وي با اشاره به وجود استعدادهاي انساني، علمي، فرهنگي، فني و طبيعي در كشورمان خاطرنشان كرد: خداوند نعمت‌هاي فراوان خود را در ايران قرار داده است، كه با اين وجود بايد هم عقبه تاريخي و هم موجوديت خود را بشناسيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه عامل دوم باور كردن توانمندي‌هاي خودمان است، اظهار داشت: بايد باور كنيم كه مي‌توانيم از دل اين حوادث خود را به قله‌ها برسانيم.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ساختن يك سد در برابر اين عالم هستي شايد چيزي نباشد هر چند كار خوبي بوده است، گفت: ساختن اين سد (كارون 4) بهانه‌اي است تا باور كنيم كه مي‌توانيم و قدرت انساني خود را بشناسيم. بنابر اين همه اين كارها بهانه‌اي است تا انسان‌ها بزرگ شده و توانمندي خود را بشناسند.

وي با تاكيد بر لزوم ايجاد خودباوري در ميان ملت يادآور شد: اگر باور كنيم هر كار درستي كه بخواهيم مي‌توانيم انجام دهيم، اين باور سكوي پرش به سمت قله‌ها است.

احمدي‌نژاد افزود:‌ اگر ملتي تمام امكانات، منابع طبيعي و ثروت را در اختيار خود داشته باشد، اما خودباوري نداشته باشد به هيچ جايي نخواهد رسيد و تا آخر دست دوم و توسري خور و حقير خواهند ماند.

" حقارت انسان به مصرف نكردن نيست چرا كه برخي جوامع هستند كه نفت خود را مي‌فروشند و خيلي مي‌خورند و مصرف مي‌كنند اما طعم عزت را نمي‌چشند و همه دنيا با چشم حقارت به آنها نگاه مي‌كنند. بنابراين كسي عزيز است كه خود را باور كرده و روي پاي خود ايستاده است ".

احمدي‌نژاد گفت:‌ خوشبختانه امروز در ايران خودباوري در اوج است كه بايد تقويت و آن را حفظ‌ كنيم.

وي با بيان اينكه هر چند ساخت سد دستاوردهاي زيادي داشته اما دستاورد بزرگتر از اينها تقويت خودباوري بود، تصريح كرد: در ماجراي هسته‌اي چيزي كه از آن مي‌ترسند توانستن ايران است. و اراده‌اي كه باعث شد ما در اين راه وارد شديم.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه لازم نيست بمب اتمی بسازيم، تاكيد كرد: بمب اتمی مال عقب‌افتاده‌ها است. اينكه ملتي خود را باور دارد و در پيچيده‌ترين عرصه‌هاي علمي جهان وارد مي‌شود نشان مي‌دهد كه اين ملت مي‌تواند تاريخ را رقم زده، الگو شده و معادلات ظالمانه جهان را در هم شكند و اين قدرت است كه مستكبران از آن مي‌ترسند.

احمدي‌نژاد عنصر ديگر در ساختن كشور را توكل به خدا برشمرد و گفت: اتصال به خدا يعني اتصال به نهايت قدرت، خوبي و زيبايي و حتما اين دنيا بهانه‌اي است تا به خدا برسيم و خوشبختانه امروز در ايران اسلامي توكل به خدا رو به تعميق و گسترش است كه بايد آن را حفظ كنيم.

وي با بيان اينكه همدلي نياز بعدي در ساختن كشور است به ماموريت ساختن كشور اشاره و خاطرنشان كرد:‌ ايران بايد به الگوي همه ملت‌ها تبديل شود و اين شدني است. چرا كه خداوند امكان، ‌استعداد، شايستگي و توانايي را در اين ملت قرار داده است. بنابراين بايد با همدلي كشور را بسازيم.

رئيس جمهور يادآور شد: براي يك ملت آرماني و انقلابي عيب است كه در گوشه و كنار فقر؛ فاصله طبقاتي، عقب‌افتادگي و خرابي باشد كه اينها بايد با سرعت برطرف شود و نيازمند همدلي است.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: يك ملت زماني با هم است جاري و تجلي قدرت خدا مي‌شود.

وي نقطه تمركز شيطان را در بر هم زدن همدلي‌ها دانست و اظهار داشت: امروز شيطان ذهن ملت ما را از ساختن، الگو شدن و برافراشتن پرچم توحيد و عدالت را منصرف و مي‌خواهد ملت را به جان هم بيندازد و مسائل پيش پا افتاده و كينه‌ها را در عرصه عمومي بر ملت ما تحميل كند.

رئيس جمهور ادامه داد: شيطان از برپايي الگوي متعالي در ايران كه زير پرچم عدالت و توحيد برپا مي‌شود، وحشت دارد.

وي با بيان اينكه ما يك خانواده بزرگي هستيم، تصريح كرد: هر كس در جهت ايجاد فاصله، بددلي، تضعيف روحيه خودباوري و فرعي كردن ماموريت بزرگ و تاريخ‌ساز ايران قدم بردارد، نه تنها دلسوز ملت ايران نيست بلكه در نگاه ديگري خائن به آرمان‌هاي ملت است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به عنصر كار و تلاش در ساختن ايران اظهار داشت: ملتي ممكن است گزينه‌هاي قبلي همچون خودباوري، توكل به خدا، و همدلي را داشته باشد ولي اهل كار و تلاش نباشد كه در اين صورت به جايي نمي‌رسد.

رئيس جمهور درخصوص اميد به آينده اين موضوع را نياز بعدي در ساختن كشور برشمرد و گفت: بايد ايمان داشته باشيم كه آينده سرشار از عزت متعلق به ما است.

وي با بيان اينكه اگر اميد نباشد حركت نخواهد بود، يادآور شد: خداوند را سپاس مي‌گوييم كه ملت ما در راه روشن در حال حركت است و خود را شناخته، همدل، اهل كار و تلاش بوده و به آينده روشن اميد دارد و الگوي متعالي را برپا مي‌كند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر