بازدید 1877
نقوی‌حسینی هشدار داد؛

جریان انحرافی و نامزدهای آشکار و پنهان

کد خبر: ۱۷۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳ 05 July 2011
سید"حسین نقوی حسینی" درباره تلاش جریان انحرافی برای تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس نهم، وحدت اصولگرایان و لزوم پایبندی به اخلاق دینی در عرصه سیاست سخن گفت و با اشاره به فعالیت جریان انحرافی برای حضور در انتخابات اعلام کرد: اعضای این جریان می‌خواهند با دو لایه به صورت آشکار و پنهان در انتخابات شرکت ‌کنند.

نقوی حسینی که علاوه بر عضویت در فراکسیون انقلاب اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نمایندگی مردم ورامین و پیشوا را در مجلس شورای اسلامی برعهده دارد، با حضور در خبرگزاری "خانه ملت"، ضمن آشنایی با نحوه فعالیت این خبرگزاری در گفت‌وگو با خبرنگاران ما به پرسش‌های آنان درباره مسائل مختلف پاسخ گفت که متن این گفت‏وگو با خبرنگاران حوزه سیاسی به این شرح است:

 

نباید فضای کشور را با افشاگری‌های بی‌پایه آلوده کرد

در آستانه انتخابات مجلس شاهد یکسری بداخلاقی‌های سیاسی هستیم، برای جلوگیری از این اقدامات چه کار باید کرد؟

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران عرصه حضور و مشارکت ملی و میدان صف آرایی مقابل دشمن است، بنابراین انتخابات یک تاکتیک عملیاتی برای نظام محسوب نمی‌شود، بلکه یک استراتژی است چون حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بار‌ها از شرکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی یاد کردند. نامزد‌ها برای فعالیت در صحنه رقابت سیاسی باید به نیت خدمت و صواب بردن وارد شوند چون هزاران شهید خون خود را اهدا کردند تا مسئولان نظام بتوانند به ملت ایران خدمت کنند. ضمن آنکه یکی از سالم‌ترین و پرشور‌ترین انتخابات جهان در ایران برگزار می‌شود حتی نظیر آن در فرانسه، ایالات متحده آمریکا و انگلستان قابل مشاهده نیست. در فرانسه یقه سفید‌ها افراد را انتخاب می‌کنند و در آمریکا تکنوکرات‌ها، لابی صهیونیسم و سرمایه دار‌ها این کار را انجام می‌دهند چون معتقدند آنجا حکومت نخبگان برپاست و افراد باید از کانال‌های خاصی انتخاب شوند یا در دوره رژیم پهلوی نمایندگان مجلس با اراده مردم انتخاب نمی‌شدند مثلاً هنوز انتخابات مجلس دهم شورای ملی تمام نشده بود که نام فرد پیروز در حوزه انتخابیه فیروزکوه اعلام شد؛ اما در نظام جمهوری اسلامی ایران چنین مصادیقی وجود ندارد. زمان ۲ خرداد ۷۶ کل نظام سیاسی کشور می‌خواست ناطق نوری به ریاست جمهوری برسد، اما نامزد دیگری اکثریت آرای عمومی را کسب کرد، این سلامت نظام انتخاباتی ایران را نشان می‌دهد که نباید فضای کشور با بداخلاقی‌های سیاسی همچون افشاگری‌های بی‌پایه و اساس، تهمت افکنی، دروغ‌پردازی و برچسب زنی‌های نادرست آن را آلوده کرد وگرنه کاری خلاف نظر ولایت فقیه، مصالح ملی و هدف گذاری نظام مردمسالاری دینی صورت گرفته است.

 

جریان انحرافی درانتخابات با نامزدهای آشکار و پنهان شرکت می‌کند

با توجه به اقدامات انتخاباتی جریان انحرافی، وظیفه دستگاه‌های نظارتی چیست و اصلا این جریان می‌تواند در روند انتخابات تاثیر بگذارد؟

بعداز جریانات اخیر در کشور ماهیت جریان انحرافی که در کنار رئیس جمهور قرار دارد برای همگان روشن شد. آنها در انتخابات مجلس نهم می‌خواهند با سازوکاری دو لایه‌ای و تعیین کاندیداهای ظاهری و پنهانی از فیلترهای نظارتی عبور کنند و برای همه حوزه‌های انتخابیه نیز برنامه دارند. دستگاه‌های نظارتی باید نامزدهای پنهان و آشکار این جریان را شناسایی و نگذارند که آنها به اهداف خود برسند. البته مجلس در حوزه نظارت و جلوگیری از گسترش نفوذ و قدرت اجرایی جریان انحرافی فعال است، از این رو تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان کلید خورد، نمایندگان به "حمید سجادی" وزیر پیشنهای ورزش و جوانان که از سوی رئیس جمهور معرفی شد رأی ندادند یا استیضاح "علی اکبر صالحی" وزیر خارجه را در جریان انتصاب ملک‌زاده به عنوان معاونت مالی و اداری وزارت خارجه عملیاتی کردند و در مقابل به "علی نیکزاد" وقتی که دیدند فردی عملگرا است و با جریان انحرافی فاصله دارد،‌ رای بالایی دادند. از طرفی جریان انحرافی طی مدت حضور خود در دستگاه اجرایی تلاش زیادی را برای بدست گرفتن قطب‌های ثروت انجام داد، ضمن آنکه مقام معظم رهبری نیز نهی کردند که نمایندگان و نامزدهای انتخابات مجلس نهم برای تامین نمایندگی خود به قطب‌های قدرت و ثروت نزدیک شوند، از این رو نخبگان سیاسی وظیفه دارند افراد نزدیک به دو قطب یاد شده را شناسایی کنند و چهره آنها را به اطلاع جامعه برسانند.

 

وظیفه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه چیست؟

کمیسیون اگر اطلاع یابد که حرکتی سازماندهی شده قصد ضربه زدن به سلامت انتخابات را دارد به مسئله ورود می‌کند و پس از آن گزارش خود را به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان می‌دهد.

 

لزوم آگاهی بخشی مجامع دانشگاهی و حوزوی در مقابل جریان انحرافی

در برخی موارد ما شاهد آن هستیم که جریان انحرافی برای تاثیرگذاری بر رأی مردم از باورهای دینی آنها استفاده می‌کند، در این رابطه چه کار باید کرد؟

سوء استفاده از اعتقادات و باورهای مردمی مسبوق به سابقه است، منافقین در سال ۱۳۴۴ وقتی اعلام تاسیس کردند به نجف پیش امام خمینی (ره) رفتند قرآن و نهج البلاغه خواندند، اما معمارکبیر انقلاب اسلامی آنها را تایید نکردند که این کار موجب دلخوری برخی شخصیت‌ها شد. البته گذر زمان ماهیت منافقین را افشا کرد چون اعضای این گروهک نیز برای نیل به اهداف شوم خود از باورهای اسلامی و ارزش‌های دینی استفاده می‌کردند. جریان انحرافی نیز امروز از همین روش بهره می‌گیرد و با داعیه پیروی از امام زمان (عج) اقدامات و مواضع خود را توجیه می‌کند این همانند قرآن سرنیزه کردن لشکر معاویه در جنگ صفین است که موجب شبهه خوارج شد، از این رو می‌طلبد مجامع علمی، دانشگاهی، حوزوی و نخبگان به جامعه آگاهی و بصیرت دهند تا مردم خط تمایزی جریان انحرافی با نیروهای انقلاب را بشناسند.

 

وحدت اصولگرایان باید در سه لایه دنبال شود

با توجه به فعالیت انتخاباتی جریان انحرافی،‌ پیش بینی شما از وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم به چه نحوی است؟

اصولگرایی یک جریان است نباید از آن انتظار کارکرد حزبی داشت. بنابر این توضیح وحدت اصولگرایان باید در سه لایه دنبال شود. نخست آنکه گروه‌ها، احزاب، تشکل‌ها و طیف‌های این جریان ذیل چتر جامعتین با نقش‌آفرینی آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی جمع شوند که این دو شخصیت نقش آفرینان در این سطح وظیفه تعریف شاخص و معیارهای اصولگرایی را دارند و نباید به تعیین مصادیق ورود کنند. لایه دوم تشکیل کمیته‌ای براساس وزن اجتماعی و سیاسی گروه هاست تا هر طیف متناسب با وزن خود نماینده در آن کمیته داشته باشد، اما آنچه اکنون انجام می‌شود به تعداد تشکل‌های حاضر می‌خواهند کرسی اعلام نظر برای طیف‌های مختلف در نظر بگیرند یعنی جبهه پیروان خط امام و رهبری که از ۱۴ تشکل سیاسی تشکیل شده، ۱۰ کرسی از ۱۵ کرسی را در آن کمیته می‌خواهد، در حالی که برخی گروه‌ها نظیر حامیان دولت که پیش‌تر با نام رایحه خوش خدمت معروف بودند تعدد تشکل ندارند، اما وزن اجتماعی آنها زیاد است.

 

در کل نحوه انتخاب کمیته ۷ نفره مورد پذیرش نیست

ضمن آنکه اگر در کمیته تعیین مصداق سهمیه‌ای برای طیف‌ها در نظر گرفته شود باید انتخاب نماینده به خود طیف‌ها واگذار کرد نه آنکه عده‌ای بنشینند و راجع به نمایندگان دیگر گروه‌ها نیز تصمیم گیری کنند. مثلا از فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس تنها از آقای حسینیان برای حضور در جلسات کمیته دعوت کردند. در کل نحوه انتخاب کمیته ۷ نفره مورد پذیرش نیست و لازم است در آن تجدید نظر شود. فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از جریان انحرافی اعلام برائت کرده و نباید به آن خاطر که حامی دولت است از جرگه اصولگرایی حذف یا وزن آن کم و حاشیه‌ای در نظر گرفته شود.

 

گفتمان اصولگرایی محدود به فهرست ارائه شده نشود

لایه سوم تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی است چون نمی‌شود افرادی در تهران بنشینند و برای سایر شهرستان‌ها تصمیم گیری کنند بلکه در هر استان یا شهرستان باید کمیته‌ای تشکیل شود و از آن کمیته‌ها برای معرفی نامزد نظر خواست؛ مثلا در حوزه انتخابیه ورامین نامزد جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم ۳۰ هزار رأی آورد درحالیکه من به عنوان یک نامزد اصولگرای مستقل ۸۰ هزار رأی آوردم یا مرتضی تمدن نامزد جبهه متحد اصولگرایان در شهرستان شهرکرد ششم شد. این نوع شیوه کار انتخاباتی به ابهت مجموعه اصولگرایان لطمه می‌زند؛ بنابراین باید کمیته‌های استانی و شهرستانی نیز تشکیل شوند. البته یک توصیه‌ام به اصولگرایان دارم مبنی بر اینکه اگر گفتمان اصولگرایی را محدود به فهرست ارائه شده نکنند، چراکه شاید برخی افراد اصولگرا به طور مستقل در عرصه انتخابات حضور یابند و پیروز شوند.

 

 طیف مشایی لیست مستقل می‌دهد

با نگاه به وضعیت موجود فکر می‌کنید اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم چند فهرست ارائه می‌کنند؟ آیا اصولگرایان با طیف آقای مشایی وحدت خواهند کرد؟

طیف مشایی که راه خود را از اصولگرایان جدا کرد و دیگر در این جریان تعریف نمی شود، لیست مستقل می دهد. با تفاصیلی که گفته شد در صورت عدم اصلاح روند تصمیم گیری در اردوگاه اصولگرایان، منهای جریان انحرافی درون دولت، طرفداران دولت که در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس جمع هستند نیز نمی‌توانند با جبهه پیروان خط امام و رهبری، جمعیت ایثارگران و رهپویان کار کنند و از آنها منفک خواهند شد و فهرست جدا می دهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان