بازدید 12629

نتیجه وارونه هشدارهای داگان در حمله به ایران!

از سویی در مقطع کنونی نیز اختلاف میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، موضوع بحث و تبادل نظرهای بسیاری است، چه، داگان بر این باور است که نتانیاهو، باید همه وقتش را برای متقاعد ساختن اوباما نسبت به این مسأله معطوف دارد که تنها آمریکاست که می تواند تهدید ایران را خنثی و نتانیاهو نیز باید فکر حمله به ایران را از سر دور کند...
کد خبر: ۱۷۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵ 05 July 2011
سرویس بین الملل ـ «بلومبرگ» در تحلیلی نوشت: «مئیر داگان»، رییس سابق موساد نیز مانند بسیاری از اسراییلی ها، ایران را به دلیل دنبال کردن اهداف هسته ای و حمایت از گروه های اسلامگرا و تلاش برای نابودی اسراییل، یکی از خطرناکترین تهدیدها می داند.

به گزارش «تابناک»، در این تحلیل آمده است: در این شرایط، اما این پرسش مطرح می شود که چرا داگان، عقلانیت و منطق رهبران اسراییلی را که در تدارک حمله پیشگیرانه علیه تأسیسات هسته ای ایران هستند، زیر سوال می برد؟

یادداشت نویس «بلومبرگ» در ادامه آورده است: داگان در دو سخنرانی اخیر خود، حمله به ایران را احمقانه خواند و بر این نکته تأکید کرد که نتانیاهو و ایهود باراک، اسراییل را به سوی جنگی رهنمون می سازند که در پایان پیروز آن نخواهند بود.

سال گذشته نیز موساد در گزارشی اعلام کرد که رویارویی احتمالی ایران و اسراییل به جنگی پایان خواهد یافت که هزینه آن نسبت به منافعش سنگین تر خواهد بود.

در تحلیل موساد همچنین به این موضوع اشاره شد که این حمله را نمی توان با بمباران سال 1981 رآکتور هسته ای عراق مقایسه کرد، چراکه برنامه هسته ای عراق در یک مکان مشخص متمرکز بود. برنامه هسته ای ایران اما در نقطه نقطه این کشور پراکنده و فاصله ایران از اسراییل نسبت به عراق بیشتر است.

تحلیلگران موساد بی گمان می دانند که ایران از طریق حزب الله، هزاران موشک را بر سر اسراییل فرو می ریزد و به این ترتیب، تل آویو برای دفاع از خاک خود در برابر حملات چند جانبه، دست از حمله به ایران خواهد کشید.

وی همچنین افزوده است: با این همه، موساد هم همچون هر سازمان صهیونیستی دیگری، برنامه هسته ای ایران را تهدیدی در برابر موجودیت اسراییل می داند و بر این باور است که حملات بازدارنده، مانع از بلندپروازی های ایران خواهد شد؛ پس چه چیز مئیر داگان را به مخالفت با رییس سابقش واداشته است؟

به باور برخی، باراک هیچ نکته منفی در حمله به ایران نمی بیند و نتانیاهو بر این باور است که مسئول جلوگیری از شکل گیری یک هولوکاست جدید است.

بنابراین، بدیهی است که نخست وزیر صهیونیست ها تا اندازه ای از تلاش برای جلوگیری از اقدامات استقلال طلبانه فلسطینیان در سازمان ملل دلسرد شده و نشان داده است که روند صلح او را خوشحال نمی کند و تنها به حمله هوایی به ایران می اندیشد و اگر بداند که موجودیت اسراییل در خطر است، این کار را انجام خواهد داد.

از سویی، در مقطع کنونی نیز اختلاف میان مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، موضوع بحث و تبادل نظرهای بسیاری است، چه، داگان بر این باور است که نتانیاهو باید همه وقتش را برای متقاعد ساختن اوباما نسبت به این مسأله معطوف دارد که تنها آمریکاست که می تواند تهدید ایران را خنثی کرده و نتانیاهو باید فکر حمله به ایران را از سر دور کند.

تحلیلگر «بلومبرگ» می گوید: رییس سابق موساد، این مسأله را نادیده گرفته که اتهامات آشکارای او، ممکن است نتیجه عکس داشته و در واقعیت، اسراییل را به راه اندازی یک حمله نزدیکتر سازد و در ژست بازدارنده اسراییل اختلال ایجاد کند، چه، به گمان سازمان های جاسوسی غرب، دولت اوباما و آژانس بین المللی انرژی اتمی، رهبران ایران به سمت ساخت بمب هسته ای در حرکتند؛ اما آنها اکنون نسبت به حمله اسراییل، کمتر ابراز نگرانی می کنند.

از سوی دیگر، ایران اظهارات داگان را بازتابی از موضع دفاعی اسراییل می داند؛ بنابراین، اگر اسراییل به تأسیسات هسته ای ایران حمله کند، دلیل آن را می توان تا اندازه ای به تلاش مئیر داگان در بی اعتبار ساختن اقدامات بازدارنده تل آویو نسبت داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل