بازدید 4593

ویراژ‌های خونین دزد فراری در طرح مهار پلیس

ساعت 6:30 صبح دیروز بود که 3 مرد جوان پس از پرسه‌زنی‌های مرموز در منطقه ولنجک با دیدن یک نیسان‌وانت که 2 ژنراتور برق دستگاه جوشکاری و چندین ورق آهن پشت آن بود و در گوشه‌ای خلوت قرار داشت احساس کردند شکار خوبی به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۱۷۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸ 05 July 2011
وطن امروز: طرح مهار پلیس در سحرگاه تابستانی کافی بود که دزد دستپاچه در کمتر از 10 دقیقه زمینگیر شود. وقتی خودروی نیسان با وجود تصادف با خودرو‌های گذری در بزرگراه شهید چمران دست از حرکات مارپیچ برنداشت پلیس با شلیک 12 گلوله مستقیم آن را هدف گرفت.

دزدی سحرگاهی

ساعت 6:30 صبح دیروز بود که 3 مرد جوان پس از پرسه‌زنی‌های مرموز در منطقه ولنجک با دیدن یک نیسان‌وانت که 2 ژنراتور برق دستگاه جوشکاری و چندین ورق آهن پشت آن بود و در گوشه‌ای خلوت قرار داشت احساس کردند شکار خوبی به دست آورده‌اند.

یکی از دزدان بلافاصله پیاده شده و با خونسردی توانست در نیسان را باز کرده و پشت فرمان بنشیند.

همزمان با حرکت وانت، مردی در خانه‌اش را باز کرد و بیرون آمد، صحنه‌ای را که می‌دید باور نمی‌کرد؛ خودروی نیسانش به آرامی حرکت می‌کرد و از او دور می‌شد. هرچه فریاد زد فایده‌ای نداشت تا اینکه با آشفتگی به پلیس 110 زنگ زد و اطلاع داد ثانیه‌هایی پیش وانت وی را از جلوی خانه‌اش دزدیده‌اند. اپراتور مرکز فوریت‌های پلیسی نیز بلافاصله به گشت‌های پلیس در شمال‌غرب آماده‌باش داد تا با دیدن وانت سرقتی، راننده‌اش را بازداشت کنند.

 10 دقیقه بعد، ماموران کلانتری 137 کوی نصر با دیدن نیسان‌وانت وقتی مشخصات را بررسی کردند پی بردند، دقایقی پیش به سرقت رفته است. بلافاصله دستور ایست صادر شد اما راننده با بی‌توجهی به خواسته پلیس پا روی پدال گاز فشرد و با سرعت سرسام‌آوری به سمت تونل توحید حرکت کرد. ماموران که با حرکات مارپیچ و خطرناک دزد فراری روبه‌رو شده بودند ابتدا به تیراندازی هوایی دست زدند که همزمان کنترل نیسان از دست مرد جوان خارج شد و با برخورد به 4 خودروی گذری و سپس گاردریل باز به حرکت خود ادامه داد.

در حالی که 3 شلیک هوایی پلیس نیز تاثیری در تسلیم شدن دزد نیسان نگذاشته بود ماموران دیدند که وی سعی دارد از خروجی بزرگراه نواب به سمت عباسی برود که این‌بار 12 گلوله مستقیم به سمت نیسان شلیک کردند و با پنچر شدن 4 چرخ آن و اصابت گلوله‌ها به بدنه و شیشه، نیسان از حرکت ایستاد.

وقتی ماموران خود را بالای سر این دزد که ناله می‌کرد رساندند پی بردند هیچ گلوله‌ای به وی اصابت نکرده و به‌خاطر تصادف با خودرو‌های دیگر و گاردریل زخمی شده است. بدین‌ترتیب، همزمان با انتقال نیسان به پارکینگ، دزد 32 ساله به نام «محمدعلی» نیز در بیمارستان نبی‌اکرم‌(ص) تحت درمان قرار گرفت و پس از بهبود نسبی از سوی پلیس تحت بازجویی قرار گرفت.

محمدعلی گفت: مرگ را جلوی چشمانم دیدم اما نمی‌خواستم به زندان بیفتم به‌خاطر همین با سرعت پا به فرار گذاشته بودم. وی افزود: من همراه 2 تن از دوستان قدیمی‌ام سوار خودرویی در خیابان‌ها می‌گشتیم و با دیدن خودرویی که شرایط سرقت دارد دست به کار می‌شدیم، امروز صبح نیز نیسان را دیدیم. قرار شد من آن را بدزدم، دوستانم نیز با خودرویشان به دنبالم می‌‌آمدند که با دیدن پلیس فرار کردند.

پلیس در حال عملیات ویژه برای ردیابی 2 همدست این دزد است تا آنان را نیز دستگیر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل