بازدید 3827

جزئيات بسته‌هاي حمايتي بخش کشاورزي

صادق خليليان از پرداخت يارانه نهاده‌هاي کشاورزي، تسهيلات خريد و تامين نقدينگي حاملهاي انرژي، تسهيلات اصلاح ساختارها و تسهيلات تعويض تراکتورهاي کشاورزان به عنوان بسته‌هاي حمايتي اين بخش نام برد و افزود: برخي از اين بسته‌ها اجرايي شده و برخي ديگر تا روزهاي آينده در اختيار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۷۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰ 05 July 2011
وزير جهاد کشاورزي گفت: دولت با اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها در راستاي حمايت از بخش کشاورزي و افزايش بهره‌وري و کاهش مصرف انرژي و آب، بسته‌هايي را تهيه و تدارک ديده که در قالب تسهيلات ارزان قيمت به کشاورزان ارائه مي‌شود.

به گزارش ايسنا، صادق خليليان از پرداخت يارانه نهاده‌هاي کشاورزي، تسهيلات خريد و تامين نقدينگي حاملهاي انرژي، تسهيلات اصلاح ساختارها و تسهيلات تعويض تراکتورهاي کشاورزان به عنوان بسته‌هاي حمايتي اين بخش نام برد و افزود: برخي از اين بسته‌ها اجرايي شده و برخي ديگر تا روزهاي آينده در اختيار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ارائه تسهيلات براي تعويض تراکتورهاي فرسوده

وزير جهاد کشاورزي در ادامه از مهيا شدن بستري براي جايگزيني تراکتورهاي نو با تراکتورهاي فرسوده و پر مصرف کشاورزان خبر داد و گفت: کشاورزان براي دريافت تراکتورهاي نو، بخشي از قيمت آن را با تحويل تراکتورهاي فرسوده خود و محاسبه قيمت اسقاط آن از سوي کارخانه‌هاي سازنده و مابقي را با دريافت تسهيلات ارزان قيمت از دولت تامين مي‌کنند.

وي اظهار كرد: اقدامات لازم در اين خصوص انجام پذيرفته و تا 2 ماه آينده عملياتي مي‌شود.

تسهيلات يک ميلياردي براي اصلاح ساختارها

خليليان از حمايت ديگر دولت براي اصلاح ساختار حاملهاي انرژي و مصرف آب ياد کرد و گفت: اين وام تا سقف يک ميليارد ريال با نرخ سود و کارمزد يارانه‌اي 4 تا 6 درصد و با بازپرداخت طولاني مدت به کشاورزان اعطا مي‌شود.

وي افزود: اين وام براي کاهش مصرف انرژي و آب بخش کشاورزي و همچنين افزايش بهره‌وري اعطا مي شود که خوشبختانه در بحث مصرف آب کشاورزي و بحث انرژي در مرغداري‌ها اقدامات خوبي انجام شده و اعطاي اين وام به گلخانه‌ها و دامداري‌ها در اولويت قرار دارد.

تسهيلات خريد و تامين نقدينگي حاملهاي انرژي

وزير جهاد کشاورزي اظهار كرد: همچنين بسته حمايتي ديگري در قالب وام بانکي با نرخ سود و کارمزد 4 درصد به ميزان حداکثر 50 ميليون ريال متناسب با نوع فعاليت در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد تا با آن بتوانند هزينه‌هاي جاري خود را پوشش داده و از عهده افزايش قيمت حاملهاي انرژي بر آيند.

وي با توجه به اينکه تعدادي از کشاورزان اين وام را دريافت کردند و تعدادي ديگر در نوبت هستند، خاطرنشان کرد: دريافت اين وام به راحتي صورت مي گيرد و وثيقه خاصي نياز ندارد و تنها متناسب با نوع فعاليت، ميزان آن متفاوت خواهد بود.

يارانه نهاده‌هاي کشاورزي

خليليان يارانه نهاده‌هاي کشاورزي را يکي ديگر از بسته‌هاي حمايتي دولت براي بخش کشاورزي عنوان کرد و گفت: نهاده‌هايي مانند کود به صورت يارانه‌اي و در چارچوب قانون هدفمندي يارانه‌ها در اختيار کشاورزان قرار داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل