بازدید 1858

60 ميليون كودك در جهان از تحصيل محرومند

کد خبر: ۱۷۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۲ 05 July 2011
دست كم 67 ميليون كودك در جهان كه در سني قرار دارند كه بايد به مدرسه بروند به سبب مشكلات مالي، اجتماعي، بهداشتي و درگيري‌هاي مسلحانه همچنان از حق تحصيل محرومند.

 به گزارش واحد مركزي خبر، شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد در نشست سالانه خود كه روز دوشنبه در ژنو آغاز شد، اعلام كرد حدود 796 ميليون فرد بزرگسال كه 17 درصد از افراد بزرگسال جهان را تشكيل مي‌دهند هنوز از حداقل سواد بي بهره‌اند.

لازاروس كاپامبوي رئيس شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد گفت: در سطوح ملي، منطقه‌اي و جهاني در تلاش براي تبديل كردن تحصيل به واقعيتي همگاني، موضوعات مهمي پيش روي ما وجود دارد.

يكي از چالش‌هاي اخير كه در نشست شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد بر آن تاكيد شد اقدامات بسياري از دولت‌ها بود كه در پي بحران مالي، بودجه‌هاي تحصيلي را كاهش داده‌اند.

بررسي‌هايي كه در هجده كشور كم درامد صورت گرفته است نشان مي‌دهد هفت كشور در سال 2009 هزينه‌هاي تحصيلي خود را كاهش داده‌اند. اين اقدام اين نگراني‌ها را افزايش داده است كه كودكان بيشتري در اين كشورها از تحصيل محروم شوند.

مشكل ديگري كه بر سر راه تحصيل كودكان قرار دارد درگيري‌هاي مسلحانه است كه در دهه گذشته در 35 كشور روي داده است. 28 ميليون كودك كه در سني قرار دارند كه بايد به مدرسه بروند، در چنين كشورهايي در مدرسه حضور ندارند.

به گزارش خبرگزاري شين هوا از ژنو، شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد، نهاد اصلي اين سازمان براي هماهنگ سازي و بررسي سياست‌هاي اجتماعي و اقتصادي قلمداد مي‌شود.

شوراي اجتماعي و اقتصادي سازمان ملل متحد در نشست سالانه خود پيشرفت‌هايي را كه در خصوص اجراي اهداف توسعه هزاره بدست آمده است و اهداف ديگري را كه در دستور كار توسعه سازمان ملل متحد قرار دارد، ارزيابي مي‌كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل