بازدید 11909
آیا وزارت نفت هشیار است؟

مبارزه نفتی ـ سیاسی سعودی و آمریکا با ایران در عراق!

اینک اما جبهه بعدی مبارزه نفتی آمریکا و عربستان با ایران در عراق است و ظرفیت نفت این کشور، عربستان و آمریکا را وسوسه کرده است؛ بنابراین، گویا در جبهه تازه نفتی که در مقابل ایران گشوده شده، اکنون زمانی نیست که وضعیت یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های کشورمان همچنان بلاتکلیف باشد...
کد خبر: ۱۷۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷ 04 July 2011
سرویس بین الملل ـ آمریکا و عربستان به دنبال افزایش عرضه نفت در بازارهای جهانی هستند تا جبهه تازه ای را در برابر ایران بگشایند. در همین باره، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر کرده که بنا بر اعلام سفیر آمریکا در عراق، وزارت خارجه آمریکا از دولت این کشور خواسته است که در سال 2012 شش میلیارد دلار برای توسعه منابع نفت و گاز در عراق اختصاص دهد.

به گزارش «تابناک»، جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق همچنین اعلام کرده است که این سفارتخانه می خواهد، شمار پرسنل خود را در عراق به شانزده هزار نفر برساند، چنانکه پس از اشغال عراق به دست آمریکا، 1700000 نفر نیروی آمریکایی در عراق حضور داشتند که این تعداد هم اکنون به پنجاه هزار نفر رسیده است.

جیمز جفری همچنین اعلام کرده است، هم اکنون صادرات نفت عراق دو میلیون و دویست هزار بشکه در روز است که این ظرفیت می تواند با سرمایه گذاری آمریکا به چهار تا شش میلیون در چهار یا پنج سال آینده برسد.

وی همچنین اشاره کرد، اکنون تنها کشوری که می تواند با اضافه تولید، قیمت نفت را پایین بیاورد، کشور عراق است؛ هر چند که عربستان سعودی نیز در این میان تأثیرگذار است.

سفیر آمریکا همچنین تذکری به اروپایی ها داد تا در عراق سرمایه گذاری کنند. وی خطاب به اروپایی ها گفت: گاز عراق برای شما حیاتی است و شما به مدت زیادی نمی توانید روی گاز ترکمنستان و آذربایجان حساب کنید.

بنابراین، تلاش آمریکا و عربستان برای مبارزه نفتی با ایران، در حالی صورت می گیرد که در آخرین اجلاس اوپک، کشورهای عضو این سازمان به دو دسته کشورهای طرفدار تولید بیشتر به رهبری عربستان و کشورهای مخالف افزایش تولید به رهبری ایران تقسیم شدند و جالب اینکه کشور عراق نیز در موافقت با عدم افزایش تولید در کنار ایران قرار داشت؛ اما سرانجام عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی خودسرانه و بیرون از توافق اوپک به افزایش تولید نفت خود پرداختند، ولی در پایان نتوانستند بر قیمت جهانی نفت تأثیر چندانی بگذارند.

اینک اما جبهه بعدی مبارزه نفتی آمریکا و عربستان با ایران در عراق است و ظرفیت نفت این کشور عربستان و آمریکا را وسوسه کرده است؛ بنابراین، گویا در جبهه تازه نفتی که در مقابل ایران گشوده شده، اکنون زمانی نیست که وضعیت یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های کشورمان همچنان بلاتکلیف باشد؛ اکنون زمانی است که وزارتخانه نفت، بیش از هر زمان دیگری به استراتژی بلندمدت و تسلط بر اوضاع بین المللی و بازارهای جهانی نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
وزارت نفت رفته گل بچینه بعدش رفته گلاب بیاره.....
کجاش بلاتکلیفه؟
علی آبادی مثل مرد داره آزمون استخدامی میگیره
عربستان اگرمیتوانست بیشترتولید کند نیاز به تصویب اپک نداشت.اپک رابهانه کرده با دو هدف .اولاجواب «نمی تواند» به امریکا ندهد وثانیا ایران و اپک را سپر خود قراردهد با امریکا وافکارعمومی درگیر کند. کشورهای مخالف افزایش تولید هم نمیتوانند تولید خودر افزایش دهند.و ژست ضد امریکامیگیرند. معلوم نیست چرا راست نمیگویند؟ مصرف نفتخام ا ز تولید پییشی گرفته به زودی هر بشکه نفت ۲۰۰دلار میشود. اقتصاد امریکا وا روپا درمعرض بحران بدتری قرارمیگیرد.کاری هم به وزیرنفت ایران ندارد.
آدم ناحسابي استراتژي بلند مدت بدون پول و شريك خارجي فني مي شود.
لطفا" بفرمایید آنوقتی که وضعیت این به اصطلاح کلیدی ترین وزارتخانه "بلاتکلیف" نبود چه گلی به سر طرحهای وابسته به این وزارتخانه زدند؟ به عنوان یک عضو این وزارتخانه : در یک کلام اداره و عملکرد وزارت نفت در اواخر دولت نهم و کل دولت دهم تا اینجا "فاجعه غیر قابل جبران" بوده است.
گروه انحرافی کارهای خود را در هماهنگی کامل با آمریکا و عربستان پیش می برند. بلاتکلیفی وزارت نفت بی ارتباط با این موضوع نیست.
مبارزات نفتی؟؟!!
واقعاً متأسفم که نقشه های برباددادن ایران توسط اینها را نمی بینید و تیتر نفتی! می زنید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها