بازدید 58765
يك آسيب‌شناس مسائل اجتماعي:

براي غريزه جنسي جوانان مجرد بايد فكري كرد

براي غريزه جنسي جوانان مجرد بايد چاره ای اندیشید كه هم در چهارچوب مسايل ديني و هم نيازهاي اين‌گونه افراد را پاسخگو باشد و اين با حرف، صحبت و جلسه ممكن نيست./اين افراد، همگي كارگر و كشاورز بوده و بر خلاف حادثه خميني‌شهر هيچ‌گونه سابقه شرارت نداشته‌اند./اين مسأله سبب مي‌شود رسانه‌هاي بيگانه و دشمن با تجزيه و تحليل‌هايي از بروز اين رخدادها جشن بگيرند.
کد خبر: ۱۷۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰ 24 June 2011
سرویس «تابناک» اجتماعی ـ پژوهشگر، رفتارشناس و آسيب‌شناس مسائل اجتماعي كه به كاشمر سفر كرده و از نزديك در جريان رسيدگي و تحقيقات اين پرونده قرار گرفته بود، گفت: وقوع اين گونه رخدادها، زنگ هشداري براي ساماندهي مديريت جنسي جوانان مجرد است.

مجيد ابهري، با بيان اينكه پس از سی سال پژوهش ميداني و كاربردي در حوزه رفتارشناسي و آسيب‌شناسي به كاشمر رفتم و از نزديك در جريان روند رسيدگي قرار گرفتم، گفت: حادثه خميني شهر و كاشمر هيچ شباهتي با يكديگر ندارند.

وي با رد برخي ادعاهاي مبني بر اينكه افراد دستگير شده داراي سابقه شرارت بوده يا وابسته به گروه خاصي بودند، گفت: اين افراد همگي كارگر و كشاورز بوده و برخلاف حادثه خميني‌شهر، هيچ‌گونه سابقه شرارت نداشته‌اند.

وي افزود: در حادثه كاشمر بر خلاف اظهارات يك فرد بي‌صلاحيت و اخراجي كه عنوان كرده بود پنجاه نفر اين زن را محاصره كرده‌اند، سیزده جوان روستايي و كشاورز 18 تا 25 سال اين حادثه را رقم زدند.

ابهري افزود: بر پایه تحقيقات رفتارشناسانه و آسيب‌شناسي كه در مدت سفر به كاشمر داشته‌ام، متوجه شدم كه خانم «م» به علت اعتياد همسر با وجود داشتن دو فرزند یازده و سه ساله از او جدا زندگي مي‌كرده و در يك آرايشگاه زنانه مشغول به فعاليت بوده است.


اين پژوهشگر افزود: اين زن چندي پيش به خاطر مشكلاتي، مجبور به ترك محل زندگي خود شده بود.

ابهري افزود: حادثه كاشمر در روز سوم ارديبهشت ماه سال جاري رقم خورد، به گونه‌اي كه در ساعت 20:30 اين زن به همراه مردي كه با وي ارتباط داشته، در كنار يك خودرو با چراغ خاموش و در محيط تاريك جاده روستايي در حال صحبت كردن بودند كه ناگهان دو راكب موتورسوار كه نزدیک هجده تا بیست سال داشتند، با دیدن اين منظره، كنجكاو و تحريك شده و با تلفن همراه دوستان خود را به اين محل دعوت مي‌كنند.

وي افزود: اين زن نخست ادعا كرد كه يك تعداد جوان دور من حلقه زده بودند و به خاطر تاريكي هوا، نتوانستم تعداد آنان را تشخيص دهم، اما به نظرم دو يا سه نفر كه باز هم مطمئن نيستم به من تجاوز كردند.

اين رفتارشناس با بيان اينكه اين زن پس از انتقال به شهر به مأموران انتظامي گفته بود كه شكايتي ندارم، اما پس از مدتي اين زن شكايتي را به دادستاني مي‌نويسد گفت: با كمك قرباني حادثه و مرد روستايي كه اين زن را نجات داده بود، سیزده متهم شناسايي و دستگير شدند.

ابهري افزود: با توجه به حساسيت موضوع و نوع جرم پرونده توسط دادستان كاشمر به شعبه 5 كيفري دادگاه خراسان رضوي فرستاده شد و پس از اطلاع به رييس كل دادگستري خراسان رضوي، وي ضمن دادن دستور صريح در دستگيري و مجازات عاملان اين حادثه ماموران ويژه‌اي را براي رسيدگي به اين پرونده در نظر گرفت.

اين رفتارشناس در عين حال با اشاره به حساسيت‌هاي اين گونه حوادث و لزوم دقت در اطلاع‌رساني در اين باره، تأكيد كرد: مسئولان پیش از بيان عمومي حوادث در مورد زمان، چگونگي و نحوه جرم تحقيق كنند.

وي با تأكيد بر اينكه نا امن نشان دادن جامعه و اخلال در امنيت اجتماعي، با بيان و بزرگنمايي برخي از حوادث رخ مي‌دهد، به ايسنا گفت: اين مسأله سبب مي‌شود رسانه‌هاي بيگانه و دشمن با تجزيه و تحليل‌هايي گوناگونی از بروز اين حوادث جشن بگيرند.

وي افزود: متأسفانه در اين حادثه نيز برخي رسانه‌ها بدون آگاهی از تخلفات و سوابق يك فرد، اظهارات دروغين اين فرد اخراجي را بدون تحقيق منتشر كردند كه با توجه به اينكه گسترش اين گونه اخبار حوادث، سبب ايجاد هراس اجتماعي مي‌شود، بايد رسانه‌ها توجه كنند كه با بيان حقايق، از اقدامات ژورناليستي خودداري كنند.

ابهري درباره رسيدگي به جرايم متهمان اين پرونده، با بيان اينكه تا ثابت نشود كه تجاوز به عنفي صورت گرفته، نمي‌توان آنان را مجازات كرد، گفت: رييس كل دادگستري خراسان رضوي با دقت پيگير و ناظر موضوع است.

وي با بيان اينكه مقصر دانستن قوه قضائيه و نيروي انتظامي در اين سه پرونده، كم لطفي است، گفت: در اين موضوع خاص به دور از هر گونه تعصب مي‌توان گفت كه پليس و مسئولان قضايي كاملا به وظايف خود رفتار كرده‌اند.

براي غريزه جنسي جوانان مجرد بايد فكري كرد

اين رفتارشناس با بيان اينكه وقوع اين‌گونه رخدادها، زنگ هشداري براي ساماندهي مديريت غرايز جنسي جوانان مجرد است، گفت: فراهم كردن و افزايش امكانات ازدواج و گسترش فرهنگ اخلاقي مي‌تواند در اين باره موثر باشد.

وي افزود: براي غريزه جنسي جوانان مجرد بايد چاره ای اندیشید كه هم در چهارچوب مسايل ديني و هم نيازهاي اين‌گونه افراد را پاسخگو باشد و اين با حرف، صحبت و جلسه ممكن نيست.

اين پژوهشگر با بيان اينكه تحريك شدن جوانان در حادثه كاشمر، علت بروز اين حادثه بوده گفت: اين مسأله، کار مجرمانه متهمان را توجيه نمي‌كند، ولی مسئولان بايد به نيازهاي اين‌گونه افراد توجه كنند.

اين جامعه‌شناس در پایان افزود: پیش از آن كه پليس و قوه قضائيه وارد عمل شود، 22 سازمان و نهاد پيشگيري و فرهنگي هستند كه اگر آنها وظايف خود را به درستي انجام دهند، نيازي به دخالت اين ارگان‌ها نيست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۶
وي افزود: اين زن در ابتدا ادعا كرد كه يك تعداد جوان دور من حلقه زده بودند و به خاطر تاريكي هوا نتوانستم تعداد آنان را تشخيص دهم اما به نظرم دو يا سه نفر كه باز هم مطمئن نيستم به من تجاوز كردند.
باز هم مطمئن نيستم به من تجاوز كردند........
خنده داره
احسنت آقايان فقط بفكر خودشان هستند
باشه ولی امیدوارم اقدامات فرهنگی جواب بده تو این وضعیت ناهنجار!
براي غريزه جنسي جوانان مجرد بايد فكري كرد
براي پيشگيري از وقوع جنايات جنسي اشكار و پنهان و بمنظور امنيت اخلاقي جامعه و خانوادها ،فوران غرائز جنسي جوانان كه گاهي غير كنترل ميكردد نياز است در كنار شهرها مراكزي با نظارت هاي بهداشتي و رعايت جنبه هاي شرعي در كنار شهرها خانه هاي موسوم به عفاف يا هر نوع نام ديگر مانند متعه ايحاد شود.
احسنت بر شما - غريزه جنسي را نمي شود خفه كرد . اگر راه اصولي براي ارضاع آن پيدا نشود باعث فاجعه خواهد شد.
احسنت
نهادهاي فرهنگي ما در دادن حقوق كارمندان خود مانده اند چه رسد به سامان دادن به اين معضلات.
پس چرا نظر مرا منعکس نکردید نامردها
استاد محترم ما درکشور مشکلات زیادی داریم یعنی هر نقیصه عمل شرارت را توجیه می نماید. یعنی جوان نباید به یک سری باید ونباید ها تن دهد؟؟؟؟؟؟؟ واین روش باج دادن به آنها نیست؟؟؟؟ آنها بر ارتکاب جرم جری نمی نماید؟؟؟؟؟ تا یروز مدینه فاضله همه گناهان توجیه پذیر است!!!!!!!
فکرش اینه که مسکن رو ارزون کنین تا جونا بتونن تشکیل خونواده بدن
اعدام جوانان بهترین راه است
جوان وازدواج
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر