بازدید 11363
۴

میزان اشعه UV در پایتخت به بالاترین حد رسید

افزایش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی‌های صنعتی موجب می‌شود که میزان عبور اشعه UV از جو زمین افزایش یابد.
کد خبر: ۱۷۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳ 22 June 2011
میزان اشعه فرابنفش UV در پایتخت بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده از 25 خرداد ماه وارد شرایط «خطر بسیار شدید» و از 28 خرداد ماه به عدد 12 رسیده است .
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت وگو با میراث آریابا اعلام این خبر افزود: بر اساس شاخصه‌های موجود، میزان اشعه فرابنفش UV به 5 بخش تقسیم می‌شود که یک تا 2 آن بی‌خطر، 3 تا 5 کم‌خطر، 6 تا 7 خطر زیاد، 8 تا 10 خطر بسیار زیاد و 11 به بالا خطر بسیار شدید است.

«یوسف رشیدی» با اشاره به این که اشعه فرابنفش انرژی الکترومغناطیسی است که طول موج کوتاه و انرژی زیادی دارد و برای چشم انسان نامرئی است و در طیف الکترومغناطیسی ، بین اشعه ایکس و نور مرئی قرار دارد، افزود: وجود این اشعه در نور خورشید باعث آفتاب سوختگی پوست بدن می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر این که اشعه ماورای بنفش نور خورشید به 3 دسته UVB ،UVA و UVC با طول موج‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، تصریح کرد: حدود 95 درصد اشعه ماورای بنفش خورشید که به سطح زمین می‌رسد از نوع UVA است.

«رشیدی» گفت: میزان اشعه UV متأثر از میزان نور خورشید، عرض جغرافیایی، میزان ابرناکی، ارتفاع، اوزون و انعکاس در سطح زمین است.

این مدیرخاطرنشان ‌کرد: افزایش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی‌های صنعتی موجب می‌شود که میزان عبور اشعه UV از جو زمین افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر این که حدود ظهر (در طول شبانه روز) و در فصل تابستان میزان اشعه فرابنفش افزایش می‌یابد، افزود: با کاهش میزان ابرناکی اشعه UV افزایش می‌یابد هر چند با وجود ابری بودن آسمان امکان بالا بودن میزان اشعه UV وجود دارد.

او همچنین با اشاره به آخرین اندازه‌گیری‌های انجام شده، گفت: میزان اشعه فرابنفش در روز دوشنبه به بالاترین حد خود طی روزهای گذشته رسید که در این راستا توصیه می‌شود حتما شهروندان برای بخش‌های بدون پوشش پوست خود از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای 30 استفاده کرده و با توجه به این که شن و ماسه سفید نور خورشید را منعکس می‌کند از حضور در سواحل جدا خودداری کرده و از عینک‌های آفتابی با قدرت حذف 99 تا 100 UV استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
"و با توجه به این که شن و ماسه سفید نور خورشید را منعکس می‌کند از حضور در سواحل جدا خودداری کرده " تهران ساحل داره؟؟؟؟؟ میشه بگید کجاشه ما هم بریم. میشه... میشه.... میشه بگید. یعنی میشه...
بله همه ما میدانیم که در هوای ناپاک تهران در حال گذران عمر هستیم . میدانیم که بایدکرم ضد آفتاب استفاده کنیم . اما تاکی قرار است در وضعیت خطر بمانیم خدا میداند . کاش مسئولین کمی به فکر باشند !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل