بازدید 12920
توضیح سردار وحیدی درباره جزییات پرتاب «رصد» به فضا:

آغاز ساخت ماهواره‌برها و ماهواره‌هاي سنگين در ايران

ماهواره‌بر سفير توانست ماهواره رصد را در ارتفاع بالاي 260 كيلومتر در مدار به صحت تزريق كند/ فرستنده و گيرنده‌هاي لازم در برد اين ماهواره پيش‌بيني شده، داراي رنجينگ فرستنده و كنترل دما بوده و قابليت كنترل موقعيت خود در موقعيت اكتيو و پسيو را دارند.
کد خبر: ۱۷۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰ 16 June 2011
وزير دفاع با اشاره به پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره تمام ایرانی «رصد» گفت: با اقدامات صورت گرفته، حركت و گام‌هاي مهمي براي ساخت ماهواره‌هاي بزرگ و ماهواره‌هاي سنگين‌تر در داخل كشور برداشته شده است.

به گزارش «تابناک»، سردار احمد وحيدي اظهار داشت: با عنايت الهي و تحت توجهات حضرت ولي عصر و معصومين (ع) توانستيم ماهواره رصد را با ماهواره‌بر سفير رصد در مدار قرار دهيم كه اين يك خبر مسرت‌بخش براي كساني است كه به عظمت و بزرگي ايران مي‌انديشند.

وحيدي با بيان اينكه ماهواره‌بر سفير، توانست ماهواره رصد را در ارتفاع بالاي 260 كيلومتر در مدار به صحت تزريق كند، اظهار داشت: اين عمليات پس از انجام مراحل گوناگون يعني جدايش مرحله نخست، جدايش مرحله دوم، كليه مراحل ديگر را به خوبي پشت سر بگذارد.

وي در ادامه به كوچكي وزن ماهواره رصد اشاره كرد و افزود: اين ماهواره به رغم كوچكي، همه ویژگی های يك ماهواره بزرگ را داشته و از قابليت تصويربرداري نيز برخوردار است.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: فرستنده و گيرنده‌هاي لازم در برد اين ماهواره پيش‌بيني شده، داراي رنجينگ فرستنده و كنترل دما بوده و قابليت كنترل موقعيت خود در موقعيت اكتيو و پسيو را دارند.

وحيدي ادامه داد: يعني ماهواره رصد مي‌تواند هم با گراديان‌بوم جاذبه به شكل پسيو خود را كنترل و هم با چرخشگر مغناطيسي مي‌تواند موقعيت خود را تثبيت كند.

وي با اشاره به وجود پانل خورشيدي در اين ماهواره گفت: اين پانل به ماهواره رصد اين ويژگي را داده تا بتواند توان خود را از خورشيد بگيرد.

وزير دفاع اظهار داشت: اينها همه مشخصاتي است كه در يك ماهواره‌بر كوچك پيش‌بيني شده و مي‌تواند بسيار مهم باشد.

وحيدي با اشاره به اين دستاورد بزرگ افزود: ما توانستيم براي تثبيت و توسعه توان فضايي ايران گام بلندي برداريم كه اين پيروزي را خدمت رهبر معظم انقلاب، ملت ايران و شهداي انقلاب اسلامي تبريك مي‌گوييم.

وي اين موقعيت را بر پايه يك هماهنگي و مديريت بسيار خوب در سطح كشور دانست و تصريح كرد: سازمان هوا، فضاي وزارت دفاع در كنار دانشگاه مالك اشتر اين وزارتخانه كه ماهواره را ساخت و با حمايت‌هاي همه جانبه سازمان فضايي كشور كه متولي مسائل فضايي كشور است، توانست به اين موفقيت بزرگ دست پيدا كند.

وزير دفاع تصريح كرد: در پرتو اين مديريت يكپارچه‌ تدابير رهبري عزيز انقلاب و حمايت‌هاي بي‌دريغ رئيس‌جمهور، توانستيم به اين موفقيت‌ها دست پيدا كنيم كه البته اين کار در تثبيت موقعيت ايران درباره ماهواره‌بر بسيار مهم بود و ما از اين به بعد گام‌هاي مهم ديگري را براي ساخت ماهواره‌برهاي بزرگتر و ماهواره‌هاي سنگين‌تر برخواهيم داشت.

وحيدي در پايان با اشاره به همزماني اين دستاورد بزرگ با سالروز ميلاد اميرالمومنين علي(ع) گفت: اين عمليات با رمز «يا علي ابن ابي طالب(ع) و شعار الله‌اكبر» صورت گرفت و اميدواريم هميشه عنايات و توجهات حضرت علي(ع) و ائمه معصومين شامل حال ملت ايران باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
به امید موفقیت ایران در تمامی عرصه ها
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
اگر یه وزیر درست حسابی داشته باشیم، سردار وحید ه
اقای وزیر لطف کنید سرمایه گذاری بیشتری در دانشگاه صنعتی مالک اشتر شود
بنام خدا
خدا قوت سردار
این اقدامی بس بزرگ و شایسته تقدیر فراوان است و به اعتبار نظام می افزاید.
عالي بود به پيشرفت برنامه فضايي ايران اميدقطعي دارم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار