بازدید 17386

روایت اصغرزاده از رابطه هاشمی و سحابی

چند وقت بعد، آقای هاشمی نمی دانم سر چه موضوعی به من گفتند: اگر دفتر تحکیم وحدت رفتارش را اصلاح نکند، با تو برخورد می کنم. آقای هاشمی سنت خوبی دارند و خاطرات روزانه می نویسند. قطعا ایشان باید در خاطراتش نوشته باشد.
کد خبر: ۱۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰ 12 June 2011
ابراهیم اصغرزاده از دانشجویان فعال در تسخیر لانه جاسوسی با نشریه نسیم بیداری گفت گو کرد.

به گزارش مشرق، گزیده ای از گفت و گوی نماینده شورای شهر نخست تهران با ماه نامه نسیم بیداری در ادامه می آید:

* در مورد مسائل مربوط به جنگ، هاشمی رفسنجانی تا حدودی مجلس را در جریان می گذاشت. در روزهای نزدیک قطعنامه، ما از نامه نگاری هایی که شده بود و نظر آقای مهندس موسوی، محسن رضایی و نظر خود آقای هاشمی رفسنجانی مطلع شدیم. آقای هاشمی در جمع ما در مجلس به این اعتراف داشت که ادامه جنگ برایمان هزینه دارد و نمی توانیم بجنگیم و شعار ادامه جنگ را یک نوع تندروی می دانست و خود من تحلیلم این بود که آقای هاشمی در این که به جنگ پایان داده شود، نقش دارد. منتهی شواهدی که داشتیم همین گزارش های رسمی بود تا زمانی که رسما اعلام شد. البته سقوط هواپیمای ایرباس و شهادت نزدیک سیصد نفر از هم وطنان نیز همه را متأثر کرد که علامتی جدی از طرف آمریکایی ها برای پایان هرچه سریع تر جنگ ارزیابی می شد.

*آقای مهندس سحابی به دلیل نقشی که در شورای انقلاب و بعد در نظام بودجه ریزی کشور داشت، همیشه مورد احترام بود. به ویژه در ابتدای انقلاب در سال ۵۸ وقتی من و دوستانم اقدام به تصرف سفارت آمریکا کردیم، وی از جمله کسانی بود که در حقیقت در شاخه جوانان نهضت آزادی به نوعی با ما ابراز هم دردی و هم دلی و از اقدام ما حمایت می کرد. به همین دلیل، من خیلی برای ایشان احترام قائل بودم و الان هم احترام قایلم. مهندس سحابی را که دستگیر کردند، آقای هاشمی گفت او رویش زیاد شده بود و می خواستیم رویش را کم کنیم. دوسه بار بین من و آقای هاشمی در مجلس سوم درباره این موضوع درگیری لفظی به وجود آمد تا اینکه یک دفعه ایشان گفتند که «فلانی میخواهد اقتصاد کشور را به جایی برساند که مردم به جای برق با چراغ موشی زندگی و با الاغ رفت وآمد کنند». من گفتم این حرف توهین است.

*چند وقت بعد، آقای هاشمی نمی دانم سر چه موضوعی به من گفتند اگر دفتر تحکیم وحدت رفتارش را اصلاح نکند، با تو برخورد می کنم. آقای هاشمی سنت خوبی دارند و خاطرات روزانه می نویسند. قطعا ایشان باید در خاطراتش نوشته باشد.

۲۴ ساعت پس از پایان مجلس سوم و در آستانه مجلس چهارم، بازداشت شده و به سلول انفرادی زندان توحید که همان کمیته مشترک ضد خرابکاری پیش از انقلاب بود، منتقل شدم. اتهامی که به من زدند، اقدام علیه امنیت ملی بود، ولی بازجویی ها پیرامون مواضع سیاسی من و بخصوص نطق هایم بود از جمله مواضعی که راجع به مشروعیت عرفی و زمینی حکومت داشتم. پس از بازداشت برای مدتی از سیاست کنار کشیدم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار