بازدید 24732

تذکر "صرفا جهت اطلاع" به "20 و 30"

«ما که خودمون بچه ناف پاریسیم، می‌گیم اینجا پاریس نیست حالا گیریم هست، خدایی‌اش این هفت‌- هشت- ده نفر، صدها جوان پاریسی‌اند؟ نکنه این خبر را از واحد مرکزی خبر برداشتید که اینقدر دقیقه!»
کد خبر: ۱۶۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵ 06 June 2011
محسن حدادی در سایت الف نوشت:
 
محمد دلاوری چند شب پیش در «صرفا جهت اطلاع» با پخش گزارشی طعنه سنگین و با معنایی به «بیست‌وسی» داشت اگر البته گوش شنوایی باشد و اراده‌ای برای تحول و اصلاح.

حالا دیگر خیلی‌ها از میان انبوه بخش‌ها و باکس‌های خبری، یک هفته روزه تماشای تلویزیون می‌گیرند و صبر می‌کنند تا محمد دلاوری با «صرفا جهت اطلاع» بیاید و با ظرافتی خاص، مچ برخی مسئولان و رفتارها و گفتارهای خیلی خاص‌شان را بگیرد و آنها پای تلویزیون با خود بگویند بالاخره در کشور، خبرهایی در نقد رفتار مدیران جمهوری اسلامی پخش شد و آنها دیدند و ندیده خدای ناکرده به دیار باقی نرفتند!

اگرچه دلاوری، نیش‌های جالبی هم به همکاران خود می‌زند و پر واضح است که برای همین نیش‌ها، چه هزینه‌هایی که نمی‌پردازد اما لااقل اینطوری ـ با همه فشارها و خط قرمزهای خلق‌الساعه و ثانیه به ثانیه ـ تلویزیون، خودش، خودش را از نیش و نقد مبرا نمی‌داند.

با این همه، باید اعتراف کرد که «صرفا جهت اطلاع» این هفته‌ها، با «صرفا جهت اطلاع‌» هفته‌های نخست تفاوت‌های زیادی دارد و به قول معروف مثل اولش نیست! علتش هم روشن است؛ طاقت مدیران جمهوری اسلامی در انتقاد به اندازه مقاومت بدن یک نوزاد دو روزه در برابر باد کولر است! و این البته به مدد همین رادیو و تلویزیون ملی است و رفاقت‌ها و لابی‌ها و...

بگذریم...محمد دلاوری عزیز، که همه کنایه‌ها و تندی‌ها و کج‌رفتاری برخی همکاران خود و سایر مدیران کشور را تحمل می‌کند تا برای 4 دقیقه هم که شده، ذائقه مخاطب خسته از قاب تکراری خبر تلویزیون را عوض کند، شب گذشته ـ 12خرداد ـ طعنه سنگینی به بیست‌وسی زد تا شاید دوستان تهیه و تنظیم خبر به خودشان بیایند، انشاء الله!

بیست‌وسی که اصولا در جوگیری، سابقه درخشانی دارد و این مدال افتخار بویژه قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری، بیشتر بر سینه این بخش خبری، جلوه کرد، هفته گذشته خبری پخش کرده است با این محتوا: «در میدان باستیل پاریس، صدها جوان در اعتراض به افزایش بیکاری و فساد سیاسی در این کشور تجمع و خواستار دموکراسی واقعی شدند...»

جدای از اینکه متن این خبر، مثل بسیاری از اخبار تنظیم شده رادیو و تلویزیون غلط نگارشی ابتدایی دارد ـ حذف فعل به قرینه بیست‌وسی: تجمع و خواستار شدند!! ـ و باز هم جدای از اینکه زیرنویس خبر «تحصن اسپانیایی‌ها در مادرید است و خبر درباره پاریس!!، دلاوری حرف دیگری داشت، او گفت: «ما که خودمون بچه ناف پاریسیم، می‌گیم اینجا پاریس نیست حالا گیریم هست، خدایی‌اش این هفت‌- هشت- ده نفر، صدها جوان پاریسی‌اند؟ نکنه این خبر را از واحد مرکزی خبر برداشتید که اینقدر دقیقه!»

این طعنه از آن جهت باید برای معاونت سیاسی رسانه ملی که تقریبا همه کاره این رسانه‌ است، قابل تامل باشد که اولا کار در این رسانه را بسپارند به اهلش نه همفکران خط و خطوط سیاسی نامعلومی که گاه خودشان را هم به بن بست‌ می‌رساند و ثانیا کمی به فکر مردم باشید اگر به فکر نظام نیستید؛ همین‌طوری هم درصد بالایی از مردم اخبار رسانه ملی را تماشا نمی‌کنند... حداقل کاری نکنید همان عده هم که تماشا می‌کنند، در صحت و سقم اخبارتان، تردید کنند؛ تردید پله اول جدایی مخاطب بومی از رسانه ملی است.

در این برهوت خبری و خلاقیت رسانه‌ای دوستان رسانه ملی، باید به دلاوری و صرفا جهت اطلاعش؛ خدا قوت و دست مریزاد گفت. امیدواریم چراغش روشن بماند
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر