بازدید 5566
عابدی خبر داد:

شماره معکوس برای تشکیل استان گلشن

کد خبر: ۱۶۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۱ 03 June 2011
نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس با بیان اینکه طرح تشکیل استان گلشن در وزارت کشور در دست مطالعه است، گفت: این استان از شهر‌های طبس، عشق‌آباد، دستگردان، بشرویه و خور و بیابانک تشکیل می‌شود.

"محمد‌کریم عابدی" در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان این که مردم شهرستان طبس خواهان الحاق به استان‌های دیگر نیستند، افزود: مردم شهرستان طبس خواستار استان شدن شهر خود هستند.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که شهرستان طبس حدود ۵۲ درصد استان یزد را در اختیار دارد، تصریح کرد: شهرستان طبس از نظر وسعت از چند استان کشور مانند استان خراسان جنوبی بزرگ‌تر است، از این رو قابلیت تبدیل شدن به یک استان را دارد.

عابدی درباره تشکیل استان گلشن به مرکزیت شهر طبس، توضیح داد: مدتی است که  نقشه و پیشنهاد تشکیل استان گلشن به مرکزیت شهرستان طبس و شهرستان‌های دیگر مانند عشق‌آباد، دستگردان، بشرویه و خور و بیابانک به وزارت کشور ارائه شده و هم‌اکنون کارشناسان مشغول بررسی تشکیل استان گلشن هستند.

وی با بیان این که در چند سال اخیر سیر مهاجرت به کلان شهر‌ها از شهر طبس افزایش یافته است، تصریح کرد: در صورت تشکیل استان گلشن سیر مهاجرت نزولی و استان تازه تأسیس با افزایش دو برابری روبه‌رو می‌شود.

این نماینده درباره فواید تشکیل استان گلشن توضیح داد: تشکیل این استان افزون‌بر جلوگیری از مهاجرت موجب ایجاد امنیت و افزایش قدرت اقتصادی در منطقه می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تأکید کرد: وزارت کشور باید هر چه سریع‌تر طرح تشکیل استان گلشن را به مجلس ارائه کند.

شهرستان طبس محدوده وسیعی از کشور را به خود اختصاص داده است؛ به ‌طوری که با ۵۷‌هزار کیلومترمربع وسعت، بزرگ‌ترین شهرستان خاورمیانه بوده و مساحت آن معادل مساحت ۱۴ استان کوچک کشور است.

جمعیت شهرستان طبس در سال ۱۳۸۵، برابر با ۶۳٫۰۴۷ نفر بوده‌است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان