بازدید 7855
رييس پليس راهور ناجا:

ديه 90 ميليوني موجب بازدارندگي مي‌شود

وي با بيان اينكه 90 ميليون تومان هزينه‌ كمي براي جان انسان‌ها نيست، گفت: قوه قضائيه براساس قانون و شرع مقدس اين تصميم را اعمال كرده است و تعجب مي‌كنم چرا برخي نسبت به افزايش اين رقم اعتراض مي‌كنند.
کد خبر: ۱۶۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴ 30 May 2011
رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا درباره تعيين ميزان ديه در سال جاري، گفت: ديه 90 ميليوني باعث بازدارندگي و كاهش حوادث و سوانح مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سردار اسكندر مومني روز دوشنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني نيروي انتظامي (197) درباره تعيين ديه 90 ميليوني توماني، گفت: اين موضوع در حوزه كاري راهنمايي و رانندگي نيست، اما تاثيرات و نتايج اعمال ديه جديد بر فعاليت پليس راهنمايي و رانندگي نيز اثرگذار خواهد بود.

وي با بيان اينكه 90 ميليون تومان هزينه‌ كمي براي جان انسان‌ها نيست، گفت: قوه قضائيه براساس قانون و شرع مقدس اين تصميم را اعمال كرده است و تعجب مي‌كنم چرا برخي نسبت به افزايش اين رقم اعتراض مي‌كنند.

مومني با بيان اينكه در سال 84 تعداد كشته‌هاي تصادفات بالغ بر 27 هزار نفر بوده در حالي كه تنها شش ميليون خودرو در كشور تردد مي‌كردند، افزود: در حال حاضر تعداد كشته‌ها به 23 هزار نفر رسيده است اما تعداد خودروها بيش از دو برابر سال 84 شده است.

به گفته وي در حال حاضر سرآمد اصولي بيمه‌ها افزايش پيدا كرده است چرا كه تعداد تلفات كاهش يافته است.

مومني با بيان اينكه تعجب مي‌كنم چرا برخي شركت‌هاي بيمه گر نسبت به افزايش سقف ديه انتقاداتي را مطرح مي‌كنند، گفت: اعمال ديه جديد نه تنها به كاهش حوادث و تصادفات كمك مي‌كند و سبب بازدارندگي مي‌شود بلكه به نفع شركت‌هاي بيمه گر نيز هست.

‌ اعمال نمره منفي مركز ثقل قانون جديد است

 شوراي حل اختلاف ديگر مرجع رسيدگي به جريمه‌ها نيست

مومني در ادامه ديدار مردمي در مركز 197 در پاسخ به سوالي مبني بر زمان اعمال نمره منفي با بيان اينكه اعمال نمره منفي نقطه موثر قانون جديد راهنمايي و رانندگي است گفت: برخي از رانندگان متخلف براي پرداخت جريمه ريالي مشكلي ندارند اما نمره منفي كه مركز ثقل قانون جديد راهنمايي و رانندگي است سبب شده تا رانندگان پرخطر نتوانند با پول خطاي خود را جبران كنند و در صورت تكرار خطاي خود تا مرز ابطال گواهينامه نيز پيش بروند.

به گفته وي با اجراي قانون جديد بسياري از تخلفات، سوانح، حوادث و تلفات كاهش يافته است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اينكه در گذشته جريمه‌ها راننده محور بوده است گفت: در گذشته در صورت بروز حوادث يا سانحه‌اي تنها راننده مقصر شناخته مي‌شد اما در قانون جديد كه حدود يكماه از اجرايي شدن آن مي‌گذرد تمامي مسئولان، سازمان‌هاي درگير در هنگام بروز سوانح و حوادث مسئول هستند.

مومني افزود: چندي پيش يك موتورسوار در يكي از شهرها در درون چاله‌اي سقوط كرد كه اين سقوط مرگ راننده را رقم زد كه با توجه به قانون جديد شهرداري شهر مقصر شناخته شد و به عنوان مقصر به مقام قضايي معرفي شد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه با استناد به قانون جديد عنوان كرد: شوراي حل اختلاف ديگر مرجع رسيدگي به جريمه‌ها نيست و بايد قاضي شعبه مورد نظر نسبت به شكايات مطرح شده درباره بحث جرايم رسيدگي كند.

مومني در ادامه با بيان اينكه ايمني بايد هم در توليد و هم در مصرف باشد گفت: ما نمي‌توانيم اجازه دهيم كه تنها ايمني را مردم رعايت كنند و شركت‌هاي خودروسازي از رعايت ايمني خودداري كنند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
حرف سردار قیاس مع الفارق است، اولا مگر کسی که بیمه می گیرد هرگز در مخیله اش می گنجد که بخواهد قتل غیرعمدی را مرتکب شود که مثلا چون دیه اش 45 میلیون بوده راحتتر آن را مرتکب می شد ولی حالا سخت تر، ثانیا شرع مقدس 6 راه برای پرداخت دیه مطرح کرده بیمه می گوید چرا شتر را میانگین گرفته اید چون شتر در بوشهر 500 هزار تومان است و لی در آذربایجان که شتر بازاری ندارد 2 و نیم میلیون تومان لذا نباید میانگین گرفت، اگر قرار باشد ما برای جان انسانها قیمت بگذاریم لابد در قطب جنوب که هیچ یک از احشام مورد نظر و نیز سه نوع سکه قدیم نیست باید یک مقصر به اندازه یک هتل 5 ستاره دیه بدهد و در استرالیا که گوسفند زیاد است یک هزارم آن، بنابر این ارزش انسان در هر کشور به آب و هوا و میزان پرورش احشام بر می گردد نه به آن فلسفه ای اسلام برای کنار گذاشته شدن یک نیروی کار و از روی ناچاری اختیار کرده است.
دوما ما چرا همه چیزمان را به شرع مرتبط می کنیم، مگر همین شرع درهم نقره را هم ملاک قرار نداده، رئیس کل بیمه می گفت که اگر درهم نقره ضرب شود که امکان آن هم هست، دیه می شود 35 میلیون تومان!! حالا اگر ما درهم نقره در کشور داشتیم استفاده از آن غیر شرعی بود!! چرا پس گوسفند را که گرانتر می شود ملاک نمی گذارند و... بهتر است راهنمایی و رانندگی سعی خود را در الزام خودروسازان به ایمنی خودروهای خود، ایمنی جاده ها و بهبود امداد رسانی کند نه این که با دو برابر کردن دیه امیدوار باشد که راننده ها از ترس ناتوانی از پرداخت دیه مثلا خوب رانندگی کنند.
نمی شود. چون همه فکر می کنند حادثه برای آنها اتفاق نمیفتد. حرفشان برای من حداقل نادرست به نظر میاد.
اگه فقط به خاط این دیه رو زیاد می کنند که تلفات کم بشه ،این یه روش کامل و درست نیست .چون تصادفی که به خاطر نقص فنی خودرو از کارخانه سازنده مثل هوو یا یا نقص در طراحی گذرگاه و خیابانهای دوطرفه و .. هست که تقصیر راننده نیست که باید جور همه اینها رو بشه.
باید راهی پبدا کرد ک عامل مرگ ومیر ناشی از تصادفات پایین بیاد.خوب اومدیم . بیمه نود میلیون پول دیه رو داد.اون خونواده ای که یه عضو از خونوادشو به خاطر مسائل فوق از دست داده ایا با این پول طرف رو میتونه زنده کنه؟
لطفا گزارشي در مورد افزايش نرخ بيمه ها هم تهيه كنيد
بله موجب بازدارنگی می شه ولی بازدارنگی در زمینه بیمه کردن ماشین ها
دیه 90 میلیونی بهیچ عنوان نمیتواند موجب بازدارندگی شود کسی که بیمه 90 میلیونی داشته باشد ، در تصادفات اگر منجر به قتل غیر عمد شود میگوید بیمه دارم ، بیمه پرداخت میکند . موضوع دیه با جرائم رانندگی فرق میکند در دیه ، خسارت را بیمه پرداخت میکند ولی در جرائم رانندگی ، فرد باید پرداخت کند . و در قسم دوم بازدارندگی وجود دارد . آثار وتبعات افزایش دیه بعدا" مشخص خواهد شد که فرد بدلیل افزایش دیه وعدم توانایی خرید بیمه نامه منتظر افزایش زندانیان دیه خواهیم بود وحتی برای کسب درآمد بعضی از افراد اقدام به صحنه سازی و نیز عزیزترین افراد خانواده شان را به عمد جلوی اتومبیل بیاندازند تا از دیه چند میلیارد ریالی بهره مند شوند و آمار خودکشی هانیز افزایش خواهد یافت . قوه قضاییه به اینکونه موارد فکر کند نه اینکه فقط به فکر کم کردن آمار پرونده های تحت رسیدگی خودشان باشد .
حالا این وسط کسی بخاطر اینکه 90 میلیون بخواد با مرگش برای خانوادش جا بذاره، تکلیف راننده ها چی هست؟
مگر تصادفات از روی عمد است که به اختیار راننده باشد تمام تصادفات به صورت تصادفی و خارج از کنترل انسان بوجود می آید و هیچ کس هم آگاهانه تصادف را انتخاب نمی کند که بالا بودن یا پایین بودن دیه را مد نظر داشته باشد.
خب اگه اینطوره بکنیدش 1 میلیارد تومن که خیلی بازدارندگیش بیشتر بشه!!!!
سلام بنده پزشک هستم و تاکنون از پذیرش و درمان هیچ بیماری ابا نکرده ام ولی شرایطی مانند :
- نرخ بیمه 90 میلیون تومانی (تا 120 میلیون در ماه حرام)
-محاسبه دیه برمبنای روز صدور رای
- محاسبه بیمه برمبنای تاریخ قرارداد
- محدودیت 3 ساله بیمه ونظایر اینها مرا براستی در ادامه روش معمول و انجام وظیفه مورد علاقه ام مردد کرده است . چرا که برایم قابل قبول نیست که تمام زندگیم را برای یک خطای غیر عمدی آن هم در اوج حسن نیت از دست بدهم
با سلام : گويا اين روزها هر كسي كار غير كارشناسي مي كند آن را به حساب باز دارندگي يا امثال ان ميگذارد تصورش را بكنيد آدمهايي كه براي چند صد هزار تومان يا چند ميليون تومان حاضر مي شوند عضوي از اعضاي بدن خودرا بفروشند (حالا از روي نداري يا فقر يا اعتياد ) آيا نميتوانند براي اينكه از مرگ آنها حداقل ورثه شان به نوايي برسد آيا نميتوانند به اميد دستيابي به اين ديه ي هنگفت اينطوري دست به خودكشي بزنند ؟
موافقم . جان انسان در ایران خیلی ارزان شده و باید گران شود.
اقایان محترم شما که اینقدر به دنبال عوامل بازدارنده هستید در قانون بگنجانید چنانچه عابر پیاده از محل های خط کشی نشده عبور نماید و قوانین و مقررات عابر پیاده را رعایت نکند شامل دریافت دیه نمیگردد چرا همیشه قوانین کشور به صورت یک طرفه تصویب میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان