بازدید 57900
با مصوبه هیأت وزیران؛

محرابیان، محصولی و میرکاظمی از دولت حذف شدند

هیأت وزیران در راستای کوچک سازی دولت و برای اجرای حکم ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه، جزییات ادغام وزارتخانه های «راه و مسکن»، «نیرو و نفت»، «صنایع و معادن و بازرگانی» و «رفاه امور اجتماعی و کار و امور اجتماعی» را تعیین کرد.
کد خبر: ۱۶۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۱ 09 May 2011
هیأت وزیران که روز گذشته با حضور دکتر احمدی نژاد تشکیل جلسه داد، در راستای کوچک سازی دولت و برای اجرای حکم ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه، جزییات ادغام وزارتخانه های «راه و مسکن»، «نیرو و نفت»، «صنایع و معادن و بازرگانی» و «رفاه امور اجتماعی و کار و امور اجتماعی» را تعیین کرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر مصوبه هیأت وزیران، وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو ادغام شد.
   
بنابراین، کارگروهی متشکل از وزیر نیرو، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید، اقدام و نتیجه برای گذراندن مراحل قانونی به هیأت وزیران داده شود.

به این ترتیب، با تصویب هیأت وزیران، وزارت صنایع و معادن با همه امکانات، تجهیزات، اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت بازرگانی ادغام شد.

همچنین بر پایه این مصوبه، کارگروهی متشکل از وزیر بازرگانی، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل می شود تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید، اقدام و نتیجه را برای گذراندن مراحل قانونی به هیأت وزیران ارایه کند.

بنا بر مصوبه دولت، وزارت راه و ترابری نیز با همه امکانات، تجهیزات، اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت مسکن و شهرسازی ادغام و «وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری» نامیده می شود.

همچنین با تصویب هیأت وزیران، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با همه امکانات، تجهیزات، ‌اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت کار و امور اجتماعی ادغام شد.

بنابراین، کار گروهی متشکل از وزیر کار و امور اجتماعی، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای گذراندن مراحل قانونی به هیئت وزیران ارایه شود.

گفتنی است، با توجه به این مصوبه هیأت وزیران، عملا دوران مسئولیت آقایان محرابیان، محصولی و میرکاظمی در دولت دهم پایان یافته تلقی می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
ببخشید کارشناسی شده بود یا همون دیشب تصمیم گرفتند؟
اگر همه هم حذف شوند هيچ اتفاقي نمي افتد
ای کاش کسی که به فکر این ادغام افتاد حداقل تحصیلات ابتدائی می داشت تا فرق بین نفت و نیرو را بداند
كدام وزارتخانه مهمتر است نفت يا نيرو
آقاي احمدي نژاد: به آرزوي ديرينت براي له كردن وزارت نقت رسيدي .تبريك مي گم!
ببينم حالا خيالت راحت مي شه؟!!!! يا بازم منتظر حكم حكومتي رهبري هستي؟!
چگونه ازمتن خبر می توانید به این راحتی این طور پیش بینی کنید ؟؟!اگر شما خبرنویسها اینگونه خیال پردازی کنید وای به حال عوام ؟ واقعا کارتان مایه تاسف است
اصلاَ نگران نباش تابناک گرامي براي مقربان در اين درگاه هميشه پست خالي وجود دارد.
عجب آش شله قلمکاری بشود.د بده
وزارت نفت در وزارت نيرو ادغام شد!!!! مثل اين است كه شركت ايران خودرو در يك كارگاه دوچرخه‌سازي ادغام شود.
کوچک سازی یا نابود گری دولت
وزارت نفت تامين كننده 80 درصد بودجه كشور است. انتقال اموال منقول ، غير منقول ، تجهيرات و امكانات و نيروي انساني آن در وزرات نيرو كاري بهت آور است. وزارت نيرو در حد يكي از زير مجموعه هاي اين وزراتخانه ( نظير شركت ملي گاز، شركت ملي حفاري، شركت پخش و پالايش و ... ) هم نيست. اينكار صحيح نبوده و نيست و به نوعي تحقير وزارت نفت محسوب مي شود. مثل ايسنت كه يك ارتش را در يك پادگان بگنجانند. شركت ملي نفت اگر دچار آسيب شود كشور دچار مشكلات عديده اي مي شود. اقتصاد ما يك اقتصاد تك محصولي است. فراري دادن متخصصان نفت كه تعصب خاصي روي اين وزارتخانه دارند صحيح نيست. انشاء الله تجديدنظر سود.
يا علي
به گزارش «تابناک»، بنا بر مصوبه هیأت وزیران، وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو ادغام شد.

بايد گفت زرشك طلائي ارزاني شما باد
دولت وزرا را کم و مجلس آنرا زیاد(وزارت ورزش) می کند کدام به نفع کشور است؟ و کدام خوب تصمیم می گیرند.
به این میگن یک اقدام متبحرانه و ...
بهتر بود وزارت نيرو به عنوان يكي ادارات زير مجموعه به نفت ملحق و وزارت نيرو منحل ميشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر