بازدید 5198

سرود ملی قرآن تهیه می شود

حجت الاسلام حمید محمدی امروز در نشست خبری افزود: برپایی جشنواره بین المللی تنغیم های اسلامی به منظور ایجاد تنوع در آهنگ ها و شعرهای قرآنی برای پوشش تواشیح در سطح ملی و بین المللی و سرمایه گذاری برای خرید آهنگ ها و موسیقی های اسلامی از اقدامات ضروری مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی است .
کد خبر: ۱۶۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴ 01 May 2011
قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تهیه سرود ملی قرآن که قرائت آن در همه زبان های رایج کشور روان باشد در اولویت برنامه های ماست .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام حمید محمدی امروز در نشست خبری افزود: برپایی جشنواره بین المللی تنغیم های اسلامی به منظور ایجاد تنوع در آهنگ ها و شعرهای قرآنی برای پوشش تواشیح در سطح ملی و بین المللی و سرمایه گذاری برای خرید آهنگ ها و موسیقی های اسلامی از اقدامات ضروری مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی است .

وی گفت:‌ درصددیم با برپایی جشنواره آواها و نغمات قرانی ، برترین ها را معرفی کنیم و بتوانیم آن را در زبان های مختلف ترویج کنیم .

قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی جشنواره های 22 گانه قرآنی با عنوان «آیات» گفت:‌ از میان22 جشنواره قرآنی شامل10 جشنواره بین المللی و 12 حشنواره ملی ،‌16 جشنواره از پارسال برگزار شده و بقیه نیز در دست برگزاری است و تلاش می شود اختتامیه این جشنواره ها در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم باشد .

رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با اشاره به فعالیت های بین المللی این مرکز گفت:‌ پارسال همزمان با برپایی هفته های قرآنی در خارج از کشور ، با همکاری مرکز این نمایشگاه های قرآنی نیز برپا شد.

وی به تاکید وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ترویج قرآن در دیگر کشورها به ویژه مقابله با اقداماتی مانند قرآن سوزی اشاره کرد و گفت:‌ تعداد قابل توجهی قرآن به زبان های انگلیسی و اسپانیولی در کشورهای هدف توزیع شد ضمن اینکه برنامه جامعی نیز برای معرفی موضوعی قرآن به 22 زبان در دست اقدام است .

محمدی با تاکید بر ترویج قرآن با محوریت موضوعات مورد ابتلای جهان امروز گفت:‌ برای تحقق این مهم ،114 موضوعی که ذهن دنیای غرب درباره مباحث دینی و معنوی به آن مشغول بوده از قرآن انتخاب شده و قرار است به صورت کتاب و جزوه و نرم افزار قرآنی با نشر میلیونی در کشورهای هدف توزیع شود ..

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر