بازدید 21680
۸
«لاک پشت» دو چرخ و «فیل» قربانی جنگ

تصاویر حیواناتی با اندام مصنوعی

حیوانات بر خلاف این که گاه به واسطه ابعاد بزرگ بدن، ویژگی‌های رفتاری و یا زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنند، آسیب ناپذیر به نظر می‌آیند، اما واقعیت این است که حیوانات به شدت در معرض انواع آسیب ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار دارند.
کد خبر: ۱۶۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷ 27 April 2011
حیوانات به دلایلی چون جنگ و شکار، دچار نقص عضو می‌شوند و از این رو با افزایش نفوذ انسان در طبیعت، میزان استفاده از اندام های مصنوعی در میان حیوانات نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مهر، حیوانات بر خلاف اینکه گاه به واسطه ابعاد بزرگ بدن، ویژگی‌های رفتاری و یا زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنند، آسیب ناپذیر به نظر می‌آیند، اما واقعیت این است که حیوانات به شدت در معرض انواع آسیب ها و حوادث طبیعی و غیر طبیعی قرار دارند.

این آسیب ها گاه به اندازه‌ای شدید هستند که منجر به قطع عضو حیوانات می‌شود و در این هنگام است که حیوانات نیز به اندام های مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند.

از دلفین‌هایی که دم خود را از دست داده‌اند، گرفته تا اسب‌های بی پا، استفاده از اندام‌های مصنوعی حیوانات روز به روز افزایش پیدا می‌کنند.

در ادامه، برخی از جدیدترین حیواناتی را که در پی حادثه‌ای ناچار به استفاده از اندام های مصنوعی شده‌اند، می‌بینید:

فوجی و دم مصنوعی‌اش

فوجی، دلفین پوزه درازی است که در سال 2002 در پی حادثه‌ای ناشناخته 75 درصد از دم خود را از دست داد و مجبور به استفاده از دم مصنوعی شد. در این تصویر، فوجی در سال 2007 در حال دریافت دم مصنوعی دیده و گفته می‌شود، این دلفین اولین دلفینی در جهان است که دم مصنوعی دریافت کرده است.

مقامات آکواریوم اوکیناوا چورائومی می‌گویند، دم لاستیکی به فوجی امکان شنای سریعتر و پرش بلندتر خواهد داد.

چرخ‌ها به جای دست‌ها

هوپا، سگ چهار ساله‌ای که به صورت مادرزاد بدون دست متولد شده و یک دانشجوی هنر برای اینکه به راه رفتن این سگ کمک کند، این تدبیر را اندیشیده است.

پای گچی برای یورتمه رفتن

یک گروه حمایت از حیوانات ماچو را در کنار جاده در حالی یافتند که پایش به شدت آسیب دیده بود و باید سریعتر قطع می‌شد، از این رو برای این حیوان پای مصنوعی از گچ ساخته شد تا بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

لاک پشت چرخدار

دامپزشکان هرگز نفهمیدند آروا، لاک پشت آفریقایی در پی چه حادثه‌ای پاهای خود را از دست داده است اما این نقص عضو آروا را از ادامه زندگی باز نداشت، زیرا دامپزشکان تخت چرخداری را برای او طراحی کردند که به لاک او بسته شده و امکان راه رفتن را برایش به وجود می‌آورد.

قربانی جنگ

متخصصان در آگوست سال 2005، یعنی 6 سال پس از زمانی که موتالا پا به میدانی پر از مین در میانمار گذاشته و پای چپ جلویی خود را از دست داد، پای مصنوعی را برای این فیل طراحی کردند.

 
با اینکه پانداها حیواناتی مهربان و دوست داشتنی به نظر می‌رسند، ظاهرا خشم آنها نیز می‌تواند ترسناک باشد، این پاندای ماده بزرگ در سال 2007 در نبردی با دیگر پانداها پنجه پیشین خود را از دست داده و در انتظار دریافت پنجه مصنوعی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بابا دمشون گرم تو ايران ميندازن كنار خيابون
آخي چقدر پاندا مظلوم بود دلم براش سوخت
معرکه بود!
اونوقت تو كشور ما مريضا رو با آمبولانس تو جاده رها مي كنن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها