بازدید 18210
بازتاب یک خبر در رسانه های خارجی؛

اعتراف به قابلیت ها و اقتدار علمی ایران در فناوری فضایی و موشکی

خبرگزاری فرانسه با اشاره به بخش‌هایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مراسم ويژه روز فناوري فضايي كه ‌در ‌سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، از راه‌اندازی چند ماهواره بومی تا مارس 2012 در ایران خبر و گزارش داد: ایران هر سال دستاوردهای علمی، فناوری و نظامی خود را جشن می‌گیرد و...
کد خبر: ۱۴۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴ 08 February 2011
مراسم روز گذشته رونمایی از دستاوردهای جدید جمهوری اسلامی ایران در عرصه فناوری بومی ماهواره و ماهواره بر که با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، توجه بیشتر رسانه های خارجی را به خود معطوف کرد.

به گزارش «تابناک»، در این مراسم که به مناسبت دومين سالروز پرتاب ماهواره ملي اميد به فضا و همزمان با دهه مبارك فجر، روز دوشنبه با حضور دکتر احمدی نژاد و مقام هاي عالي كشور در تهران برگزار شد، از نمونه‌هاي مهندسي چهار ماهواره ملي ظفر، رصد 1، فجر، دانشجويي اميركبير و همچنين نمونه مهندسي موتور ماهواره بر سفير B1 و كپسول زيستي كاوشگر 4 رونمايي شد.

بنا بر این گزارش، خبرگزاری فرانسه با اشاره به بخش‌هایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مراسم ويژه روز فناوري فضايي كه ‌در ‌سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، از راه‌اندازی چند ماهواره بومی تا مارس 2012 در ایران خبر داد و گزارش داد: ایران هر سال دستاوردهای علمی، فناوری و نظامی خود را جشن می‌گیرد و روز دوشنبه نیز در مراسمی از چهار نمونه‌ ماهواره بومی «ظفر»، «رصد»، «فجر»، «اميركبير» و همچنين نمونه مهندسي موتور ماهواره‌بر «سفير B1» رونمايي كرد.

این خبرگزاری در ادامه ضمن تشریح ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ماهواره، باز هم در راستای پروژه ایران هراسی غرب، بیان کرد: برنامه‌های موشکی و فضایی ایران بر نگرانی‌های جامعه جهانی از دستیابی این کشور به فناوری‌های پیشرفته و دانش هسته‌ای و در پی آن تولید سلاح اتمی دامن می‌زند.



این خبرگزاری، گزارش دیگری را نیز به تولید انبوه جديدترين موشك بالستيك ایران با سرعتي مافوق صوت اختصاص داد که می تواند هر گونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از سرلشكر محمدعلی جعفری، فرمانده كل سپاه پاسداران، نوشت: «موشک‌های باستیک و هوشمند سپاه پاسداران ضد‌اهداف دریایی به تولید انبوه رسیده که این موشک‌ها می‌توانند با دقت بسیار بالا، اهداف مورد نظر را منهدم کنند.»


«شینهوا»، خبرگزاری رسمی چین، نیز با بازتاب خبر تولید انبوه موشک‌های بالیستکی هوشمند در ایران، نوشت: تهران در دهه‌های گذشته به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه گسترش موشک‌های دوربرد و میان برد دست یافته و تصریح کرده است که از توانمندی‌های موشکی اش به عنوان یک ابزار دفاعی در برابر حملات دشمنان بهره خواهد برد.


«لس آنجلس» تایمز نیز با پوشش رسانه‌ای این خبر همانند خبرگزاری فرانسه نوشت: ایران در شرایطی خبر ساخت چهار ماهواره بومی را در بخشی از یک برنامه فضایی خود اعلام می‌کند که کشورهای بسیاری در غرب و خاورمیانه از پیشرفت‌های موشکی و فضایی ایران ابراز نگرانی می‌کنند و بیم آن دارند که این کشور با اتکا به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود، اروپا و اسراییل را آماج حملات اتمی قرار دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
مردان ايران زمين
اقتدار و بزرگي ايراني مسلمان را با پشتكار خود بنمايش بگذاريد و جان و روح ما را جلا بخشيد ما وارثان ابن سينا و خيام و .... هستيم درود بر شما
ما ميتوانيم اگر بخواهيم...
كاش در عرصه صنعت هم صنعتگران ما پشتكار لازم را داشتند و قدري جهاني فكر ميكردند
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
170 تا کشور تو دنیا آرزوی ساختن پیچ یکی ازین ماهواره ها رو دارن، چرا امصال شما همش ناله می زنین
ما مي توانيم ولي اي كاش مسئولين بگذارند تا جوانان بسيجي دانشمند ما ايران را به جهانيان نشان دهند . بخدا جنگ قدرت بس است .
پاسخ ها
jahrom
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
بسیجی چیه دیگه این وسطش آوردی .
همه ی جوانان ایران ...
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
بسیجی به خاطر اینکه،این تفکر بسیجی که کشور رو پیشرفت میده،همونی که نذاشت یه وجب از خاکت رو از دست بدی
daha
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
ما هر چه داريم از بسيج است همه جوانان ايران در زمان جنگ كه خاك جبهه و جنگ و رنج ايران را به چشم هم نديده اند. عزيز
موفقیت در پیش روست، برخیزید ....
متاسفانه برخی اختلافات پوچ سیاسی بخش عظیمی از انژی جوانان و مسئولین ما را به خود مشغول کرده ، وگرنه توان ایرانی مومن بیش از این هم هست.
پیامبر اکرم (ص)فرمودن:دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست پیدا خواهند کرد
ایول
در این ایام فرخنده درود و سلام به روح بلند امام عزیز که ایشان شعار ما میتوانیم را در روح و جان ایرانیان نشاندند و ما اکنون شاهد این افتخارات هستیم و همچنین سلام و خسته نباشید به تمام دانشمندان عزیز ایران زمین
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!!!
اصولا ایران تا وقتی پا رو دمش نذارن کاری به کار کسی نداره ....حالا از چی می ترسن نمی دونم .....نکنه قراره در آینده پا رو دمش بذارن که از حالا همزاد پنداری می کنند
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
ما یکبار هشت سال با آمریکا و اروپا جنگیدیم، دیگه ازین جرات ها ندارن
========= بايد بدانيم که هنوز اول راهيم و با همدلي و همبستگي هرچه زودتر بايد قله‌هاي علم و دانش رو فتح کنيم و انحصارشو از دست اين نديد پديدا که با انحصار علميشون دنيا رو بيچاره کردن خارج کنيم و دينمونو به رفاه و سعادت بشري ادا کنيم، به اميد خدا. =========
سلام لطفا دوستان عکس و فیلم دانشمندان را برای جلوگیری از شناسایی و ترورها کمتر نشان دهند؟ تا شبیه استاد شهید علیمحمدی آنها را از دست ندهیم.
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
اتفاقا باید عکس همه شان را نشان بدهند تا بدانند که برای جلوگیری از فعالیت دانشمندان باید صدها هزار نفر رابکشند و با حمله به یک یا دو دانشگاه، توقفی در پیشرفتهای علمی همه جهته ی ملت ما ایجاد نخواهد شد.
آن دو دانشمن عزیزی که کشته شدند نیز به فیض نا محدود رسیدند که همه ی ما آرزوی آن را داریم
درود بر ایران و ایرانی . ما سلطه طلبان و زورگویان را به زانو در خواهیم آورد .
ما میتوانیم.
بسیجی واقعی کسی که خود را برای پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی و سربلندی اسلام و کورشدن چشم منافقان و مشرکان آمده می کند ، ای کاش در همه زمینه ها فکرمان پیشرفت وطن و دفاع از دین بود.
ضمن افتخار به دستاوردهای کشورم. فقط میخواستم بگم با توجه به اینکه هوا از فضا نزدیکتر است ای کاش به جای موشک هواپیما میساختیم تا جان هموطنانمان در امان باشد.
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
به کوری چشم دشمنا داریم می سازیم، شما خبرهاش رو نداری
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
دوست عزیز هواپیما هم می سازیم همان طور که نمونه های نظامی آن و مدل های کوچک مسافربری آن ساخته شده، باید بزودی سوار هوایماهای ساخت کارخانه های ایران بشیم
به نظر باید رویکردمون رو از تسلیحات یکم به سمت خودرو سوق بدیم اونوقت به جهان نشون میدیم که ما میتونیم بهترین طراخان خودرو هم باشیم. حیف که هنوز این ضرورت احساس نشده...
پاسخ ها
سهیل بشردوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
چرا رویکردمون رو تغییر بدیم، به همه چیز می پردازیم هم دفاع هم تهاجم و هم اتومبیل و...
چی کم داریم؟ نیرو؟ سرمایه؟ استعداد؟ منابع؟
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۹
بدون شکفعالیتها و تولیدات نظامی و فناوریهای پیچیده ای که نیاز به انگیزه ای فراتر از پول نیاز دارد، در ادامه ی این فعالیت های نظامی بدست خواهد آمد.
آرزوم اینه که قبل از مرگم روزی رو ببینم که برای علم از ما گدایی می کنن
دشمن خوب می داند که ما میتوانیم و خود ما به این باور رسیده ایم
درود بر ملت ایران و بخصوص جوونای دانشمندمون" ما شعار ما میتوانیم رو عملی کردیم و در بدترین شرایط تحریمها و کینه توزی غربیها تونستیم نشون بدیم جایگاه بالایی داریم" همه میدونیم که فناوری هوا فضا وموشکی نشون دهنده پیشرفت و دانش یه ملت هست و الان ما جزئ از ده کشور برتر دنیا هستیم که تا چند سال دیگه مسلما یکه تاز خواهیم شد" درود بر پارسیها
این جای بسی خوشحالی و ما باید افتخار به ایرانی بودنمون کنیم اما را ه بسیار طولانی یه اما ایرانی نشون داده در کمترین فرصت بیشترین پیشرفتو داره
به امید روزی که اولین فضا نوردو بفرسیم فضا ...
احسنت بر همه ، آفرین به بچه های امیرکبیر
پیشتاز صنعت ایران
آدم هی میخواد نظر نده بذاره این مردم با خودشون خوش باشن باز نمیشه
عزیزان من، این چیزیایی که میبینین اونقدرها هم دور و دست نیافتنی نیست
ساخت ماهواره البته کار خیلی آسونی نیست ولی واسه اینکه به ذهنتون تقریب پیدا کنه، 2 سال پیش ناسا ماهواره ای رو که توسط دانشجوهای لیسانس دانشگاه کلورادو-بولدر ساخته شده بود رو توی مدار زمین قرار داد....
خیلی موجب افتخار است البته ماهواره روی زمین بدرد نمیخورد باید پرتاب شود تا قدرت ایران به جهانیان ثابت شود مثل ماهواره امید که موفقیت بزرگی بود و کلی سرو صدا کرد.
خب برادر من کشوری که صبح تا شب تهدید به حمله بهش میشه معلوم هست بیشتر توان رو روی موشک و تسلیحات میگذارد.
و بابت خودرو هم خودمون مقصر هستیم که این خودرو های بیخود رو میخریم. اگر مردم نخرن در بخش صنعت به فکر میوفتن که برن فکری بحال وضعیت خودرو کنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار