بازدید 18385
ولی امر مسلمین در نماز جمعه تهران + تکمیلی

امروز دنيای اسلام شاهد مقدمات حادثه ای بزرگ و سرنوشت ساز است

یك انقلاب اگر بخواهد تأثیرگذار باشد و الگوی دیگران باشد، باید ویژگی های مهم ثبات و ایستادگی را داشته باشد. انقلاب ما توانسته است الگوساز و الهام بخش باشد/ در تحلیل های جهانی تلاش می كنند عامل اصلی قیام مردم مصر نادیده گرفته شود. عامل اصلی این حركت بزرگ مردم مصر و تونس، احساس تحقیری است كه مردم از وضعیت سرانشان دارند.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸ 04 February 2011
نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين جهان آغاز شد.

به گزارش «تابناک»، در آستانه سي و دومين سالروز پيروزي انقلاب مردم عزيز ايران اسلامي به منظور پاسداشت و يادآوري ارزش‌هاي انقلاب و اعلام ادامه مقاومت در برابر استكبار و استعمار پير از نماز جمعه اين هفته تهران استقبال باشكوهي کردند.

بنا بر اين گزارش، خط چهار مترو كه شرق تهران را به محل برپايي نماز جمعه متصل مي‌كند، امروز با سيل انبوه مسافراني روبه رو شده است كه به سمت خيابان انقلاب در حركتند و خط يك مترو نيز امروز شلوغتر از هميشه، شاهد سيل مشتاقان و ارادتمندان مقام عظماي ولايت است.

نمازگزاران در استقبال از حضور مقام معظم رهبري شعارهايي به اين شرح سر دادند: «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست، اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده، اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده، خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست، ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند، مرگ بر ضد ولايت فقيه.»

پيش از ورود مقام معظم رهبري به محل برگزري نماز جمعه امروز تهران، نمازگزاران با شعارهاي «الله اكبر، لااله الا الله آمريكا عدو الله، محمد رسول الله، اسرائيل عدوالله، تبت يدي المشركين من بلد المسلمين، يا ايها المسلمون اتحدو اتحدوا، يا ايها المسلمون اعتصموا اعتصموا، الموت الاسرائيل، الموت الامريكا، امروز روز مجد و افتخار است/ روز شكست و مرگ استكبار است، آن دولتي كه ضد خودكامي است/ نظام جمهوري اسلامي است» از اعتراضات مردم مصر حمايت كردند.

«ولايت فقيه اصل دين است/ محور اتحاد مسلمين است، ملت ما متحد و يكصدا / فرياد دارد مرگ بر آمريكا، رهبري ملت ما الهيست/ راه بدون رهبري گمراهيست، از ديگر شعارهايي بود كه نمازگزاران تهراني پيش از ورود مقام معظم رهبري به سر دادن آن پرداختند.



اهم بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه به شرح ذیل بود:

خطبه نخست:

ـــ رخدادهای امروز شمال آفریقا برای ملت ایران معنی خاصی دارد؛ این همان چیزی است كه همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود.

ـــ آخرین نمایش‌نامه دشمن برای استحاله انقلاب اسلامی، فتنه سال 88 بود.

ـــ امروز در میان كشورهای دنیا هیچ كشوری وجود ندارد كه بتواند ادعا كند كه خواست او اندك تاثیری در اراده مسئولین كشور داشته باشد.

ـــ این كه می‌بینید ملتهای دنیا نسبت به ملت بزرگ ایران احساس احترام می‌كند بخش عمده‌ای از آن مربوط به استقلال سیاسی است.

ـــ تا 22 بهمن ماه از واردات بنزین بی نیاز می شویم.

ـــ یك انقلاب اگر بخواهد تأثیرگذار و الگوی دیگران باشد، باید ویژگی های مهم ثبات و ایستادگی را داشته باشد. انقلاب ما توانسته است الگوساز و الهام بخش باشد.

ـــ قانون اساسی جمهوری اسلامی، یك حكومت امروزی و كاملا دینی را برای مسلمانان جهان نشان می‌دهد.

ـــ حكومت ما اسلامی است، به اين افتخار مي كنيم و ثابت مي كنيم راه نجات بشر همين است.

ـــ حركت به سمت عدالت اجتماعی متوقف نشده و از سال ها و دوره های گذشته نیز بیشتر است. سفرهای مسئولین در راستای تحقیق این امر است.

خطبه دوم:

ـــ رخدادهای كشورهای مصر و تونس، یك زلزله واقعی است.

ـــ در تحلیل های جهانی تلاش می كنند عامل اصلی قیام مردم مصر نادیده گرفته شود. عامل اصلی این حركت عظیم مردم مصر و تونس احساس تحقیری است كه مردم از وضعیت سرانشان دارند.

ـــ مصر نخستین كشور اسلامی است كه با فرهنگ غربی آشنا شد و نخستین كشوری بود كه در برابر غرب ایستاد و رهبر كشورهای عرب شد.

ـــ اگر ملت مصر به كمك و توفیق الهی، بتوانند قیام خود را پیش ببرند، شكست جبران ناشدنی برای آمریكا خواهد بود.

ـــ آمریكا امروز در رویارویی با ملت مصر دستپاچه شده و به دروغ، دم از حمایت از ملت مصر می‌زنند.

ـــ نوكری كسی مثل حسنی مبارك برای آمریكا، نتوانست مصر را حتی یك گام به سمت شكوفایی پیش ببرد.

ـــ اگر حسنی مبارك به صهیونیست‌ها كمك نمی كرد نمی توانستند غزه را محاصره كنند.

ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای پس از پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به زبان عربی خطاب به مسلمین عرب زبان جهان به ایراد سخنرانی پرداختند.



خطبه عربی:

ـــ صحنه دنيای اسلام، امروز مقدمات حادثه ای عظيم و سرنوشت سازی را شاهد است؛ رخدادی كه می تواند عزت و شرف ملتهای عرب و اسلامی را به آنها برگرداند.

ـــ امروز نفس در سينه دنيای غرب و دنيای اسلام هر يك به دليلی حبس شده كه ببينند مصر بزرگ، مصر نوابغ قرن اخير، اكنون چه خواهد كرد و پرچم همت خود را تا كجا بلند خواهد داشت. اگر اين پرچم معاذالله سقوط كند، دوران تيره و تاری به دنبال خواهد داشت و اگر به قله برسد و نصب شود سر بر آسمان خواهد كشيد.

ـــ شكی نيست كه قيام ملت ها بسته به اقتضائات هر كشوری، دارای مختصات منحصر به فرد است و نمي توان چيزی را كه در انقلاب اسلامی ايران واقع شد، عينا در ديگر كشور اسلامی انتظار داشت.

مشروح خبر نماز جمعه‌ تهران به امامت ولی امر مسلمین جهان به نقل از khamenei.ir :

حضرت آيت الله خامنه ای در اجتماع عظيم مردم مومن و انقلابی تهران در نماز جمعه تهران، دهه فجر و 22 بهمن امسال را دارای شور و حال متفاوتی خواندند و با تشريح تغييرات عميق و اساسی ناشی از پيروزی انقلاب تأكيد كردند: اين تغييرات عميق به بركت ايستادگی ملت در همه سی و دو سال اخير ادامه يافته و مردم ايران اكنون پس از سال ها مجاهدت، انعكاس فرياد مظلومانه ولی قدرتمندانه خود را در حوادث اخير شمال آفريقا و به ويژه در بيداری اسلامی مردم  مصر و تونس می بینند.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه نخست نماز كه با حضور بسيار گسترده مردم تهران در دانشگاه تهران و خيابانهای پیرامون برگزار شد با تحليل شرايط پیش از پيروزی انقلاب اسلامی ايران و تأثير پيروزی انقلاب اسلامی در معادلات سياسی جهان، خاطرنشان كردند: زورگويان و مستكبران جهان برای حفظ و گسترش منافع خود در منطقه بسيار مهم و استراتژيك خاورميانه، نقشه دقيقی را طراحی كرده بودند كه سال ها نيز با موفقيت آن را اجرا كردند، ولی پيروزی انقلاب اسلامی تمامی معادلات آنها را به هم ريخت.

حضرت آيت الله خامنه ای در تشريح مختصات نقشه دنيای استكبار برای منطقه خاورميانه تا پیش از پيروزی انقلاب اسلامی افزودند: وجود كشورهای ضعيف و دشمن يكديگر، داراي حكامی دست نشانده و مطيع غرب، از لحاظ اقتصادی مصرف كننده، از لحاظ علمی عقب مانده، در عرصه فرهنگی مقلد غرب، از نظر نظامی ضعيف ـ از لحاظ اخلاقی، فاسد و منحط و از لحاظ مذهبی كاملاً سطحی و درحد فردی يا تشريفاتی، مختصاتی بود كه استكبار برای كشورهای منطقه خاورميانه تعريف كرده بود.

ايشان انفجار عظيم انقلاب اسلامی و ظهور امام خمينی را به عنوان عالمی برجسته، حكيم، فقيه، مجاهد، شجاع، خطرپذير و دارای نفوذ كلمه، برهم زننده استراتژی غرب در منطقه بسيار مهم خاورميانه دانستند و تأكيد كردند: تربيت و ظهور و حضور اين مرد بزرگ، حقيقتا كار خدا بود.

رهبر انقلاب بيداری، آمادگی و حمايت بي دريغ ملت ايران از امام را زمينه ساز پيروزی انقلاب خواندند و افزودند: در پيروزی و تداوم انقلاب اسلامی، امام و ملت همچون كوه استوار ايستادند و جبهه دشمنان هر كاری كرد نتوانست اين انقلاب بزرگ اسلامی را دچار شكست يا انحراف كند.

ايشان با يادآوری اقدامات و طرح های دشمنان برای شكست انقلاب، به ايجاد درگيريهای خيابانی، جنگهای قومی، كودتا، تحميل جنگ هشت ساله، تحريم اقتصادی و جنگ روانی بي وقفه در 32 سال اخير اشاره كردند و افزودند: دشمن در تمامی اين اقدامات سه هدف عمده را دنبال كرده است.

رهبر انقلاب اسلامی سقوط انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی را مهمترين هدف جبهه دشمنان در 32 سال اخير خواندند و افزودند: هدف دوم آمريكا در صورت ناكامی در براندازی نظام، استحاله انقلاب بود؛ يعنی صورت و ظاهر انقلاب باقی بماند اما باطن و روح آن از بين برود.
ايشان فتنه سال 88 را آخرين نمايشنامه دشمنان برای استحاله انقلاب خواندند و خاطر نشان كردند: درآن فتنه، طراح و نقشه كش و مدير در بيرون از مرزها بوده و هست و عده ای به خاطر حب به نفس و حب به مقام اسير توطئه آنها شدند و دانسته يا ندانسته با آنها همكاری كردند.



رهبر انقلاب در تشريح هدف سوم جبهه سلطه افزودند: آنها تصميم گرفته بودند اگر با وجود همه تلاشهای آنها، نظام اسلامی باقی ماند عناصر ضعيف النفس را كه مي توان در آنها نفوذ كرد طرف های اصلی خود در مسائل كشور قرار دهند و نظامی پدید آورند كه ضعيف و مطيع باشد و در برابر آمريكا نايستد.

ايشان مردم بيدار ايران، برخورداری كشور از نخبگان خوب و مسئولان خوب را باعث ناكامی دشمنان در همه اهداف خود خواندند و افزودند: انقلاب به علت عمق و ماهيت خود تغييراتی بسيار اساسی در كشور به وجود آورده است و امام و ملت پايه ها را به گونه ای محكم گذاشته اند كه اين حركت عظيم ادامه يافته و خواهد يافت.

حضرت آيت الله خامنه ای در تبيين تغييرات عميق و اساسی كه در ايران پس از پيروزی انقلاب اتفاق افتاده، به اسلام ستيزی عميق رژيم پهلوی اشاره كردند و افزدند: انقلاب، اين سياست را 180 درجه تغيير و اسلام را محور اداره كشور و مديريت جامعه قرار داد.

تغيير وابستگی شديد حكومت پهلوی به آمريكا و انگليس و تبديل ايران به نمود كامل استقلال سياسی در جهان، دومين موردی بود كه حضرت آيت الله خامنه ای در تبيين پيامدهای ناشی از پيروزی انقلاب اسلامی به آن اشاره كردند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: اين استقلال و عزت سياسی بيشترين جذابيت را برای ملتها دارد و بخش مهمی از احساس احترام ملتها نسبت به انقلاب اسلامی به همين مسأله مهم برمی گردد.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به سلطنتی بودن حكومت و نقش نداشتن مردم در حكومت پهلوي  افزودند: بعد از انقلاب، مبنای حكومت، مردم سالاری دينی شد و بر خلاف دوران پیش از انقلاب كه حكومت وراثتی بود، خواست مردم در حكومت تعيين كننده شد.

ايشان با يادآوری حاكميت ديكتاتوری امنيتی پیش از پيروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان كردند: انقلاب اسلامی فضای نقد، اصلاح و تذكر و حتی فضای مخالفت و اعتراض را برای مردم باز كرد و اين روند در 32 سال گذشته همواره ادامه داشته است.

حضرت آيت الله خامنه ای خودباوری علمی و اعتماد به نفس ملی را از ديگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمردند و تأكيد كردند: پيش از پيروزی انقلاب، كشور از لحاظ علم و فناوری كاملاً متكی به غرب بود اما اكنون كشور ضمن پيشرفت های خيره كننده علمی و فناوری - دارای دانشمندان جوان برجسته و بزرگی در رشته های گوناگون است كه در سطح جهان كم نظيرند.

ايشان تأثيرگذاری ايران در مسائل منطقه و جهان را از ديگر پيامدهای پيروزی انقلاب اسلامی دانستند و خاطر نشان كردند: اكنون عزت و عظمت ملت ايران و تأثيرگذاری آن در مسائل جهانی و منطقه ای، دشمنان را مبهوت كرده و آنها همواره از نفوذ ايران می گويند.

رهبر انقلاب اسلامی، خروج از تقليد محض در عرصه فرهنگی و طراحی موضوع تهاجم فرهنگی از جانب دشمنان را از ديگر تأثيرات ناشی از انقلاب اسلامی بيان كردند و افزودند: كشور با چنين ويژگي ها و مبانی می تواند پايه گذار تمدن جديدی در جهان باشد.

ايشان يا يادآوری سخنان يك مقام غربی درباره توانايی الگو شدن «قانون اساسی مردمی و پيشرفته جمهوری اسلامی» و نيز جذابيت كارنامه موفقيت های علمی سياسی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی برای ملت های جهان افزودند: با وجود كارشكنی های دشمنان ملت، اين اتفاق هم اكنون روی داده است و ملت ايران در ابعاد گوناگون به الگوی ملت ها تبديل شده است.

ايشان برخی اشتباهات غرب را در الگو شدن ملت ايران و جمهوری اسلامی موثر دانستند و افزودند: پافشاری آنها بر تضييع حقوق هسته ای ملت ايران باعث پايداری بيشتر ملت و مسئولان نظام شد و همه جهانيان فهميدند ايران در مسأله هسته ای به پيشرفت های غيرقابل انتظاری دست يافته و هيچ فشاری نمی تواند ملت ايران را وادار به عقب نشينی كند.

ايشان تلاش غرب برای تحريم فروش بنزين به ايران را از ديگر مسائلی دانستند كه باعث شد مسئولان كشور، جدی تر به فكر خودكفايی در توليد بنزين بيفتند.

رهبر انقلاب اسلامی در همين زمينه افزودند: بنا بر گزارش مسئولان، كشور از 22 بهمن امسال به طور كامل از واردات بنزين بی نياز می شود و حتی قادر است بنزين صادر كند.



رهبر انقلاب اسلامی اشتباهات غرب در بحث تحريم نظامی و ايجاد جريان موازی و افراطی اسلامی در همسايگی ايران را از ديگر مسائلی دانستند كه در پایان باعث تقويت ايران شد.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: در فتنه 88 نيز آنها به قدری جنجال و هياهو كردند كه ملت به صحنه آمد و حماسه عظيم 9 دی را آفريد.

ايشان در ادامه خطبه اول خاطرنشان كردند: يك انقلاب اگر بخواهد بر ديگران تأثير بگذارد، بايد خصوصيات ويژه ای داشته باشد كه مهمترين آنها استقامت و ايستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی، در تبيين استقامت ملت و نظام اسلامی بر سر مبانی و ويژگي های انقلاب افزودند: از همان آغاز انقلاب، امام و ملت بر اسلامی بودن آن تأكيد كردند، اما عده ای در جهان هياهو كردند كه اسلامی بودن با دمكراسی نمی سازد كه البته امام و مردم بی توجه به اين جنجال ها ايستادند و فرياد زدند انقلاب ما اسلامی است و اسلامی خواهد ماند.

ايشان با اشاره به استمرار فضای اسلامی جامعه خاطرنشان كردند: اگر فضای اسلامی در جامعه امروز از دوران انقلاب بيشتر نباشد حداقل مانند آن دوران است بگونه ای كه جوانان خوب امروز، در اين زمينه حتی از برخی افراد دوران انقلاب جلوتر هستند.

ايشان به تلاش ناكام برخی ها در 32 سال اخير برای دور كردن جامعه از فضای اسلامی اشاره و تأكيد كردند: ملت و مسئولان پای اسلام ايستاده اند و می ايستند.

رهبر انقلاب اسلامی، ايستادگی بر سر مردم سالاری را از ديگر نمونه های استمرار مبانی و ويژگي های انقلاب خواندند و افزودند: امام از اولين روز پيروزی تأكيد می كردند، مردم بايد نظر دهند و اين ويژگی تا امروز در همه مسائل و انتخابات استمرار يافته است.

ايشان به برگزاری بيش از سی انتخابات در 32 سال اخير اشاره كردند و افزودند: حتی در دوران جنگ و زير بمباران ها و موشكباران های دشمن انتخابات يك روز هم به تأخير نيفتاد و اين معنای حقيقی ايستادگی بر سر مردم سالاری است.

حضرت آيت الله خامنه ای به روی كار آمدن گرايش های گوناگون سياسی در چند انتخابات اخير رياست جمهوری اشاره كردند و در تشريح عمق تأثيرگذاری رأی ملت افزودند: از انتخاب مجلس خبرگان كه رهبری را عزل و نصب می كند تا رياست جمهوری، مجلس، شوراها و ديگر مسائل، همه چيز به رأی مردم در انتخابات متكی است.

ايستادگی بر سر آرمان عدالت اجتماعی از ديگر نكاتی بود كه رهبر انقلاب به آن پرداختند. ايشان استقرار عدالت اجتماعی را مهمتر و سخت تر از هر كار ديگری دانستند و خاطر نشان كردند: آنچه در كشور وجود دارد، با عدالتی كه اسلام از ما خواسته فاصله زيادی دارد، اما مهم اين است كه حركت به سمت عدالت اجتماعی همچنان ادامه داشته و قوی تر نيز شده است.

حضرت آيت الله خامنه ای، توزيع مناسب امكانات زندگی و فرصتها در سراسر كشور، سفرهای استانی مسئولان، سهام عدالت، مسكن روستايی و هدفمند كردن يارانه ها را از نمونه های گوناگون تلاش نظام برای استقرار عدالت اجتماعی برشمردند و خاطرنشان كردند: اگر كار مهم و اساسی هدفمند كردن یارانه ها با همت مسئولان و مردم به خوبی و درستی انجام شود روند استقرار عدالت اجتماعی شتاب بيشتری می گيرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين افزودند: زندگی ما و ديگر مسئولان بايد مانند ضعيف ترين اقشار جامعه باشد كه نيست اما زندگی مسئولان غالباً مانند طبقه متوسط است كه اين هم خيلی با ارزش است.

حضرت آيت الله خامنه ای، ظلم ستيزی و تسليم نشدن در مقابل زورگويان جهانی را از ديگر ويژگيهايی دانستند كه انقلاب اسلامی در ايران بوجود آورده و در 32 سال اخير به همت مردم و مسئولان ادامه يافته است.

ايشان تلاش برخی در اوايل انقلاب و سه دهه اخير را برای تضعيف آرمان ظلم ستيزی مورد اشاره قرار دادند و افزودند: آنها می خواستند ابتدا روابط با آمريكا را با فراموش شدن شعارهای انقلاب عادی كنند، سپس به تدريج كشور را پیرو سياست های آمريكا سازند.

رهبر انقلاب اسلامی ثبات و استقامت 32 ساله ملت و جمهوری اسلامی را موجب عظمت ايران در چشم ملت ها خواندند و افزودند: اين كار پر زحمت، بركت و رحمت الهی را به دنبال آورده و نتايج بزرگ آن به تدريج آشكار شده و ملت ايران را هم اكنون به الگويی جذاب برای ديگر ملتها تبديل كرده  است.

ايشان در جمع بندی خطبه اول نماز تأكيد كردند: مسائل و واقعيات ياد شده نشان می دهد كه دهه فجر امسال مهم، حساس و پر شورتر است و انشاءالله راهپيمايی 22 بهمن ملت، بر همه افتخارات 32 سال اخير خواهد افزود.

حضرت آيت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز جمعه، حوادث اخير شمال آفريقا به ويژه تحولات  تونس و مصر را بسيار مهم و زلزله ای واقعی خواندند و افزودند: اگر ملت مصر به كمك خداوند متعال بتواند حركت خود را به پيش ببرد، برای آمريكا و رژيم صهيونيستی شكست جبران ناشدنی در منطقه، رقم خواهد خورد.

ايشان با اشاره به نگرانی فزاينده رژيم صهيونيستی از تحولات مصر، خاطرنشان كردند: صهيونيست ها بهتر از همه می دانند كه اگر مصر از هم پيمانی آنها خارج شود، چه رخداد عظيمی در منطقه رخ خواهد داد كه نتيجه آن تحقق پيش بينی های امام بزرگوار خواهد بود.

 رهبر انقلاب اسلامی در تحليل علت تحولات اخير در تونس و مصر به تحليل های انحرافی غربيها اشاره كردند وافزودند: در تحليل های جهانی تلاش بر اين است كه عامل اصلی قيام مردم در تونس و مصر فقط مسائل اقتصادی معرفی شود در حاليكه عامل اصلی احساس تحقيری است كه به دليل عملكرد حاكمان تونس و مصر در ميان مردم بوجود آمده است.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به عملكرد بن علی در طول حاكميت خود در تونس  خاطر نشان كردند: بن علی فردی كاملاً وابسته به آمريكا بود و حتی برخی گزارشها نشان می دهد كه وی وابسته به سازمان جاسوسی آمريكا بوده است.

ايشان افزودند: برای يك ملت بسيار سخت است كه حاكم آنها نوكر رسمی دستگاه های آمريكايی باشد و همين واقعيت يكی از دلايل قيام مردم تونس است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سياست های ضد دين بن علی در تونس از جمله ممنوعيت انجام دادن شعایر دينی و حجاب در اماكن عمومی، تأكيد كردند: يكی از انگيزه های اصلی مردم تونس در قيام خود، انگيزه های اسلام خواهی است كه تحليلگران غربی تلاش دارند اين موضوع را كتمان كنند.

حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: اكنون در تونس يك تغيير سطحی به وجود آمده است و مردم تونس بايد با هشياری، مصالح خود را تشخيص دهند و فريب دشمن را نخورند.

ايشان در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به تحولات فوق العاده مهم مصر- به سابقه تاريخی، فرهنگی، سياسی و دينی اين كشور اشاره كردند و افزودند: مصر اولين كشور اسلامی بود كه با فرهنگ غربی در قرن هجدهم آشنا شد و نخستين كشور اسلامی هم بود كه در مقابل اين فرهنگ ايستاد.

حضرت آيت الله خامنه ای از مصر بعنوان پايگاهی برای حضور اسلام خواهان و انديشمندان اسلامی در طول تاريخ ياد و خاطرنشان كردند: سرزمين مصر يادآور اسلام خواه شجاع و بزرگ، سيد جمال الدين اسد آبادی و شاگردان او از جمله محمد عبده است.

ايشان در تشريح جايگاه فكری و سياسی مصر به حركت های استقلال خواهانه و آزاديخواهانه در مصر و در جنگ ارتش مصر با ارتش رژيم صهيونيستی، اشاره كردند و افزودند: كشور مصر با چنين جايگاه و سابقه رفيع تاريخی، سی سال در دست فردی بود كه نه تنها آزاديخواه و ضدصهيونيست نبود بلكه دشمن آزاديخواهی و همكار و نوكر صهيونيست ها بود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: در دوران حكومت نامبارك ـ وضعيت مصر آنچنان شد كه از جايگاه كشوری الهام بخش برای دنيای عرب و اسلام، به كشوری همكار صهيونيست ها و دشمن فلسطينی ها تنزل يافت.

حضرت آيت الله خامنه ای در همين باره به عملكرد حسنی مبارك در جنگ 22 روزه رژيم صهيونيستی بر ضد مردم غزه و محاصره این مردم مظلوم اشاره كردند و افزودند: اين عملكرد ـ مردم مصر را به ستوه آورد، زيرا نظام مصر به يك رژيم طرفدار اسرائيل و دنباله رو محض آمريكا تبديل شده بود و مردم كاملاً احساس تحقير می كردند.

ايشان با اشاره به سابقه اسلام خواهی مردم مصر، يكی از عوامل اصلی نهضت مردم مصر را انگيزه های دينی برشمردند و تأكيد كردند: مردم مصر حركت های خود را از نمازهای جمعه و مساجد آغاز می كنند و شعارهای دينی به ويژه شعار الله اكبر سر می دهند و قويترين جريان مبارز در مصر نيز، جريان اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: غربيها بشدت نگران آشكار شدن انگيزه اسلام خواهی قيام مردم مصر در ميان ملتهای منطقه هستند بنابراين تلاش می كنند علت حركت مردم را فقط عامل اقتصادی نشان دهند.

حضرت آيت الله خامنه ای در همين زمينه تأكيد كردند: همين عامل اقتصادی كه بی تأثير هم نيست نتيجه وابستگی و نوكری مبارك به آمريكا است كه باعث شده  اقتصاد مصر شكوفا نشود و وضع بجايی برسد كه صد ها هزار نفر از مردم قاهره به دليل فقر، در قبرستانها زندگی كنند.

ايشان افزودند: آمريكايي ها به نوكری همچون مبارك، حتی پاداش اقتصادی هم ندادند و امروز هم به او پاداش نخواهند داد و هر ساعتی كه حاكم مصر فرار كند قطعاً نخستين دروازه ای كه به روی او بسته خواهد شد دروازه آمريكا خواهد بود همان گونه كه به روی بن علی و محمد رضا پهلوی بسته شد.

رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: اين قضايا درس عبرتی است، برای كسانی كه دلشان برای دوستی با آمريكا می تپد. اين افراد بايد ببينند كه آمريكايي ها به نوكران خود چگونه پشت می كنند.

حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به دستپاچگی آمريكا و رژيم صهيونيستی در قبال قيام مردم مصر افزودند: آنها اكنون بدنبال راه خروج از اين شرايط هستند و فريبكاری را آغاز كرده اند كه البته موفقيت يا عدم موفقيت سناريوهای آمريكا و غرب به عملكرد و تصميم مردم مصر بستگی دارد.

ايشان در پايان خطبه ها سخنانی را به زبان عربی خطاب به مردم منطقه بيان كردند.

رهبر انقلاب اسلامی در اين سخنان اوضاع كنونی مصر را جنگ اراده ها ميان مردم مصر و دشمنان آنان خواندند و افزودند: در اين جنگ، هر طرف كه اراده قويتری داشته باشد پيروز خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در تبيين اقدامات آمريكا و رژيم صهيونيستی برای غلبه برتحولات كنونی مصر و به شكست كشيدن قيام مردم اين كشور خاطرنشان كردند: آنها در تلاش هستند تا مردم را از محقق شدن اهدافشان ناامید كنند، اما مردم مصر بايد با تكيه بر خداوند، لحظه ای در وعده الهی مبنی بر ياری آنان، ترديد نكنند.

حضرت آيت الله خامنه ای سلاح مهم مردم مصر در مقابله دشمنان را اتحاد و انسجام خواندند و تأكيد كردند: مردم مصر بايد مراقب نيرنگ ها و خدعه های دشمنان برای ايجاد تفرقه باشند، و با تكيه بر جوانان غيور خود و توكل بر خداوند - ثابت قدم و استوار به قيام خود ادامه دهند.

ايشان مردم مصر را به هشياری در قبال توصيه ها و سناريوهای سياسی آمريكا و غرب فراخواندند و خاطرنشان كردند: آمريكايی ها كه تا چند روز پيش حامی مبارك بودند اكنون كه از او ناامید شده اند، در تلاشند تا خود را هم نوا با مردم مصر نشان دهند تا بتوانند فرد مورد نظر خود را بر سر كار بياورند.

رهبر انقلاب اسلامی، نقش علمای دينی مصر به ويژه علمای الازهر را در شرايط كنونی بسيار حساس خواندند و تأكيد كردند: علمای دينی مصر بايد نقش تاريخی خود را در قيام مردم ايفا كنند.

ايشان همچنين با اشاره به سابقه ارتش مصر در دو جنگ با ارتش رژيم صهيونيستی افزودند: ارتش مصر، نقش تاريخی خود را در تحولات جاری ايفا كند و با مردم همراه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
رهسپاريم با ولايت تا شهادت
اگر مردم مصر رهبري مؤمن و موحد همچون امام خميني(ره) داشتتند پيروزيشان صد در صد بود.
پاسخ ها
امین کان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
جواب منفی داره؟ یه کمی فکر سیاسی میخواد درکش! نمیخوام تایید یا رد کنم ولی داشتن یه رهبر با تدبیر و سیاس مثل امام این حرکت مردم مصر رو خیلی زودتر به نتیجه میرسوند.
این حادثه عظیم که ملت مصر هم در حال مقدمه چینی آن هستند چیزی جز حکومت واحد جهانی به رهبری مردی از دودمان پیامبر نیست .
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام در پاسخ دوست دوم که پیام دادند ازشون تشکر می کنم و فراموش نکنیم که ((خامنه ای خمینی دیگر است)) وما نیز ملت ،امام خمینی (ره) هستیم- با تشکر از تابناک
امروز نماز خیلی عظمت داشت. دست همه درد نکنه
من نمی دونم اونایی که به رهبری آقا رای منفی دادند چرا تابناک می خونن، برن سی ان ان و رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب رو بخونن
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
غلام همت آنم که زیر چرخ کبود، ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
بابا این بندگان خدا همه دلخوشی شون شده همین فضای مجازی و بازی کردن یا این رای های مثبت و منفی بزار خوش باشن . آقا نیازی به رای مثبت و منفی من شما و این بندگان خدا نداره 9 دی ها 22 بهمن ها و نماز جمعه های آقا در این چند سال اخیر نشان داده که پایه های مردمی ایشون چقدر عظیم و با شکوهه و دقیقا بخاطر همین پایه های مردمی که امام گفت آمریکا هیچ غلطی نمیتوانه بکنه و تا امروز هم هیچ غلطی نتوانسته بکنه انشاالله از این به بعد هم نمیتوانه .
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
به امید خدا در آینده نزدیک همین دوستان هم به آغوش این نظام برمیگردند
البته اگه توانایی بلند شدن رو داشته باشن و مثل رهبرانشون نخوان سینه خیز ادامه مسیر رو طی کنن
کامی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
احسنت
سید علی خامنه ای
ماه بنی فاطمه ای
کور شن دشمنای آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
زياد سخت نگير، تعداد منفي ها نشانگر تعداد آدم هايي هست كه دارند مي سوزند. من كه كلي مي خندم وقتي مي بينم اونا رو. !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۶
جو گیر نشو عزیز ... تابناک و فالس نیوز و دجال نیوز و کیهان و ... خیلی ذلیل تر از اونی هستند که حتی ارزش بحث کردن داشته باشن. من که خودم به شخصه فقط برای اخبار گوشت و مرغ و افرایش حقوق کارمندان و اطلاع از وصعیت تعطیلی ها و ... همچین سایت هایی رو میخونم. وگرنه تکلیف امثال این سایت های کودتاچی و مزدور با مردم کاملاً روشنه. درصد منفی و مثبت اینجا هم خودش نشانگر همه چیز هست.
من فكر مي كنم بعضي از خوانندگان مغرض سايت، از برنامه هاي تغيير آي پي براي نظر منفي و پاسخ به تعداد دلخواه استفاده مي كنن تا جو رو منفي نشون بدن.تابناك مراقب باش
اللهم عجل لولیک الفرج
درود خدا بر مردان الهی...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر