بازدید 7228
۲

تراختور ، بارسلونا و فردوسي پور !

چند شب پيش بعد از مدتها فوتبال خارجي تماشا كردم و از شانس خوب من بازي ال كلاسيكو در حال پخش بود هنوز ابتداي بازي بود عليرغم اينكه از درد به خود مي پيچيدم ولي باز تلاش كردم تا يك نيمه را ببينم.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۹ 19 January 2011
فردوسي پور برخلاف بازيهاي داخلي گزارش متنوعي داشت.آنقدر زيبا حرف مي زد كه باورم نمي شد اين همان فردوسي پور است. مضمون حرفهاي فردوسي پور در مورد تيم بارسلونا برايم خيلي جالب بود.

سایت متحد ، ايشان معتقد بودند دو تيم در واقع به نظر بسياري از مردم دنيا نمايندگي دو ملت را دارند. از اين گفته ايشان بلافاصله به ياد تراختور افتادم. كمي از اين حرفها نگذشته بود كه ايشان گريزي به فينال جام جهاني زدند و اينبار اقدام اعضاي كاتالون تبار تيم ملي اسپانيا در پايان آن بازي را ياد آور شدند. باز خود به خود ياد تيم ملي كشور مان افتادم كه به راحتي تحت عنوان ستارگان پارسي در يك جام شركت كرد. دقت كنيد چقدر راحت مي شود فرق دنيا و ما را فهميد .قصدم از اين نوشتار تخطئه كسي نيست.ميخواهم بگويم به همين راحتي يك گزارشكر تفكيك خاصي بين بازيهاي داخلي و خارجي دارد. يعني درواقع ايشان ميداند كه حتي جرات ندارد يك بار به زبان بياورد كه تراكتور نيز در داخل كشور به مانند بارسلون اسپانياست .

متاسفانه عدم توجه به همين نكته هاي ريز و دوگانگي در رفتار و گفتار خود بخود من بيننده را از پاي رسانه تصويري دور مي كند. بر من قابل فهم و درك نيست.كه چطور ما در يك كشور زندگي كنيم و قانون اساسي كشور تمام حقوق را برايم در نظر بگيرد ولي با افكار تنگ نظرانه عده اي قليل ما را از ايراني و آذربايجاني بودن بيندازند. در واقع اين تنها در سطح ورزش نيست كه امروز با تراختور خود را نشان ميدهد. مادر سطح اجتماعي و برخورداري از امكانات نيز در رديف بعدي قرارداريم.اگر امروز آذربايجان در بعضي موراد رشد نموده و يا اقتصاد بخش خصوصي در آن رونق دارد بواسطه سخت كوشي آدمهاي آن است نه بواسطه لياقت مديران. حتي نوشتن مختصر از كمبود ها و عدم توجه نيز مواجه با برخورد سخت مي شود .ببينيد يك مدير بطور سمبليك 45 كيلومتر پياده روي مي كند تا بفهماند درياچه اروميه در حال خشك شدن است ولي دريغ از يك راهكار.وقتي پاي اسم و رسم باشد آقايان پايشان زودتر به كنار سفره مي رسد ولي وقتي صحبت از شكستن كاسه كوزه است بيچاره مردم.اميدوارم يك روز ما نيز در ايران زمين شاهد باشيم كه عدالت بر قرار شود و من آذربايجاني نيز از همان امتيازي برخوردارشوم كه سايرين دارند.يعني اون روز خواهد رسيد كه من بعنوان يك ايراني و آذربايجاني به راحتي به زبان خودم بنويسم. به راحتي در مورد حداقل تيم ورزشيم ابراز نظر كنم. بر من خرده نگيريد .ببينيد چه چيزي باعث شده تا من اين طور فكر كنم. شايد من عليرغم جواني  ديگر عمر زيادي نكنم ولي باز از روي صداقت و دوستي سخني به ذهنم رسيد كه گفتم تا چه در نظر آيد.

آديوخ آذربايجانلي
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار