بازدید 582729

سقط جنین، از 400 هزار تومان به بالا، در کمتر از یک ساعت!

این اقدام، تنها نمونه ای از کارهایی است که در این درمانگاه انجام می شودو همچنین سقط جنین و وازکتومی به صورت غیرقانونی، از جمله اقدامات دیگری است که در این مرکز به ظاهر قانونی انجام می شود؛ ناگفته نماند، برای سقط جنین نیز بسته به میزان سن جنین، مبالغ از حداقل چهارصد هزار تومان آغاز و تا مبالغ میلیونی قابل افزایش است.
کد خبر: ۱۴۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳ 17 January 2011
یک درمانگاه تخصصی در قلب یکی از میدان های معروف پایتخت، حجامت، تزریق، پانسمان، جراحی های کوچک، پزشک عمومی، گوش، حلق و بینی و گوارش تابلوهایی بود که بر سردر درمانگاه خودنمایی می کرد، ولی نشانی از تابلوهای ورود نوزاد به این دنیا ممنوع و یا فریب دیگران به قیمت دختر بودن وجود نداشت.

به محض ورود به درمانگاه، با پرستاری حدودا 27 ساله روبه رو شدیم و با یک نگاه، متوجه ما شد. برای اینکه به آنچه در ذهنمان می گذرد، شک نکند، گفتیم با خانم «س» کار داشتیم که در پاسخ گفت: خودم هستم؛ امرتون؟ ما هم کاملا صریح و بدون رودربایسی، امرمان را گفتیم. پرستار دستپاچه ما را به اتاق خلوتی کشاند و پرسش و پاسخ ها آغاز شد... .

این ها مشاهدات خبرنگاری است که از روی کنجکاوی، چیزی را که شنیده بود، پیگیر شد.

 بنا بر مشاهدات و شنیده های خبرنگار «تابناک» اجتماعی، پرده بکارت در مدت یک ساعت، آن هم با مبلغ چهارصد تا ششصد هزار تومان توسط یک تیم چهار نفره، متشکل از پزشک متخصص زنان و زایمان و پرستار در درمانگاه ... واقع در فلکه دوم صادقیه ترمیم می شود، به گونه ای که به گفته پزشک و پرستاری که مبادرت به انجام چنین عمل خلاف شرع و قانون می کنند، امکان تشخیص ترمیمی بودن پرده بکارت 100 درصد غیرممکن است؛ حتی با معاینات پزشکی قانونی!

ترمیم پرده بکارت به صورت غیرقانونی تنها نمونه ای از اقداماتی است که توسط این درمانگاه انجام می شود و سقط جنین و وازکتومی به صورت غیرقانونی از جمله اقدامات دیگری است که در این مرکز به ظاهر قانونی انجام می شود.

برای سقط جنین نیز بسته به میزان سن جنین، مبالغ از حداقل 400 هزارتومان آغاز و تا مبالغ میلیونی قابل افزایش است.

سقط جنین، عملی خلاف قانون و شرع است که فقط در مواردی محدود و با حکم دادگاه امکان انجام این اقدام وجود دارد و در سایر موارد نه تنها اقدام خلاف قانون بوده بلکه با عاملان آن نیز به شدت برخورد قانونی می شود.

گفتنی است، انجام چنین اعمالی از سوی تیم 4 نفره در حالی صورت می گیرد که رئیس درمانگاه از انجام چنین اقداماتی کاملا بی اطلاع است.

افزایش سقط جنین غیرقانونی در کشور

چندی پیش نیز یک متخصص زنان و زایمان با هشدار نسبت به افزایش و عوارض سقط‌های غیرقانونی در کشورگفت: متاسفانه بارداری در میان گروه سنی 18 و 19 ساله کشور‌ افزایش یافته است.

دکتر ژانت مهجوری در گفاگو با ایلنا، افزود: یکی از نتایج سخت بودن شرایط ازدواج برای جوانان برقراری روابط به دور از نظارت والدین و خانواده در میان برخی از جوانان است و چنانچه داوری درباره پیامدهای اخلاقی و ارزشی این روابط را مسکوت بگذاریم پیامدهای دیگر این روابط از جمله سقطهای غیرقانونی و خطرناک لزوم آگاهی بخشی به جوانان به ویژه دختران و زنان دوچندان می شود.

وی با ابراز تاسف نسبت به انجام سقط جنین توسط ماماهایی که شرایط انجام آن را رعایت نمی کنند گفت: اغلب دختران و زنانی با طیف سنی ۳۰ تا ۵۰ ساله به دلیل بارداری ناخواسته و از ترس آبرو اقدام به سقط جنین می کنند و این درحالی است که این عمل عوارضی همچون پارگی رحم، نازایی ثانویه، خونریزی طولانی و سقط ناقص را موجب می‌شود.

مهجوری ادامه داد: اغلب افرادی که برای انجام سقط جنین مراجعه می‌کنند اغلب دختران و زنانی هستند که به دلیل فقر مالی و از روی ناچاری به عقد موقت تن داده‌اند. این افراد به دلیل بارداری ناخواسته، فقر فرهنگی، عدم آگاهی از روش‌های جلوگیری از بارداری نوین و ترس از آبروی خود حاضر به انجام این کار می‌شوند.

به گفته این متخصص زنان سقط جنین در شرایط و امکانات غیر بهداشتی و استریلیزه انجام می‌شود و در کنار انجام سقط‌های غیرقانونی توسط افراد ناشناس، داروها و آمپول‌های این عمل نیز در بازارهای سیاه همراه با عارضه به فروش می‌رسد که سقط ناقص را سبب می‌شود.

خطر مرگ مادر با سقط جنين غيرقانونی

كورتاژ از نظر پزشكي به معني تراشيدن جدار داخلي رحم است كه با وسيله‌اي به نام «كورت» انجام مي‌شود و معمولا داراي دو جنبه تشخيصي و درماني است و اصولا به دليل مضرات و خطرات آن سعي مي‌شود كمتر از اين روش (جز در شرايط خاص) استفاده شود.

دكتر فرشته معاون ، جراح و متخصص زنان ، زايمان و نازايي در اين باره به جام‌جم مي‌گويد: كورتاژهاي تشخيصي بيشتر در مورد زناني كه دچار اختلالات و نامنظمي‌هاي پريودي هستند و بخصوص آن دسته‌اي كه داراي سن بالاي 35‌سال هستند به كار مي‌رود.

وي با اشاره به اين كه زنان با اختلال تخمك‌گذاري از قبل با يك سري پريودهاي نامنظم مراجعه مي‌كنند يا‌ آن دسته‌اي كه در آزمايش‌هاي سونوگرافي‌شان گزارش فيبرم رحمي مي‌شود، به دليل اين كه دچار يك سري اختلالات خونريزي‌هاي نامنظم هستند، پزشك جهت اطمينان از اين كه سلول‌هاي جداره داخلي رحم يا درواقع لا‌يه آندومتر آنها داراي سلول‌هاي مشكوك يا سرطاني است يا خير، عمل كورتاژ را انجام مي‌دهد تا بدين وسيله مشخص شود هيچ مشكلي وجود ندارد.

دكتر معاون با بيان اين كه اگر در سونوگرافي گزارشي از كوليك يا فيبرم‌هاي زيرمخاطي بسيار ريز وجود داشته باشد باز هم ناچار به انجام كورتاژ و عمل تخليه مي‌شوند، درخصوص كورتاژهاي درماني اظهار مي‌كند: اين نوع كورتاژ بيشتر در حاملگي‌ها انجام مي‌شود و در مواردي كه سقط جنين (به صورت سقط اجتناب‌ناپذير يا جنين در حال خروج از رحم) انجام شده است كورتاژ در سن زير 20 هفتگي صورت مي‌گيرد.

اين جراح متخصص با اشاره به اين كه كورتاژ در حاملگي‌هاي پايين‌تر از 13 تا 14 هفتگي به نام «دي‌اندسي» معروف است، ‌يادآور مي‌شود: در اين نوع از كورتاژ ابتدا بايد دهانه رحم باز شود و سپس محصولات حاملگي تخليه شود ولي در كورتاژ «دي‌ اند اي» فرد در سنين بالاي 14 هفتگي حاملگي است و استخوان‌بندي جنين تشكيل شده است.

دكتر معاون ضمن اشاره به مضرات و خطرات عمل كورتاژ عنوان مي‌كند: افراد بايد بدانند كه معمولا پزشكان در مواقعي كه جنين فاقد قلب است يا حاملگي پوچ رخ داده و جنيني تشكيل نشده از كورتاژ استفاده مي‌كنند.

وي اذعان مي‌كند: گاهي در حين كورتاژ پزشكان با مشكلات فراواني مواجه مي‌شوند كه جان مادر به خطر مي‌افتد. به عنوان مثال گاهي اوقات پزشكان در حين كورتاژ در زير بيهوشي با دهانه بسته رحم مواجه مي‌شوند و در مواقعي دهانه رحم (گردن رحم) بسته و يا زوايه‌دار مي‌شود كه با ريسك پارگي رحم مواجه مي‌شوند.

به گفته اين پزشك، بنابراين افرادي كه قصد ختم بارداري آن هم به صورت غيرقانوني را دارند، بايد بدانند كه خطرات زيادي همچون سوراخ شدن رحم، پارگي روده و بدنه عروق لگن، يا باعث خونريزي‌هاي مرگبار يا عفونت‌هاي شديد مي‌شود كه در هر دو صورت موفق به تخليه كامل نشده و بقايايي از محصولات حاملگي در رحم باقي مي‌ماند كه بايد مجددا عمل جراحي تكرار شود كه هم هزينه‌بر و هم از نظر سلامتي بسيار خطرناك است.

پيشگيري از كورتاژ

اين متخصص زنان ضمن اشاره به اين كه تمامي مراكز درماني دولتي و خانه‌هاي بهداشت، روش‌هاي پيشگيري از بارداري را به صورت رايگان در اختيار زوجين قرار مي‌دهند، خاطرنشان مي‌كند: افرادي كه در اين زمينه با پزشك خود در مشورت هستند، مي‌توانند قبل از حاملگي از مشاوره خوبي برخوردار شوند و توسط پزشك بهترين روش جهت جلوگيري از بارداري به آنها پيشنهاد شود تا بدين وسيله كمترين عارضه براي آنها ايجاد شود.

دكتر معاون مي‌افزايد: افرادي كه داراي سابقه فشارخون، وزن بالا و بيماري‌هاي عروقي هستند، نمي‌توانند از قرص‌هاي ضدبارداري استفاده كنند و اگر به طور نابجا فرد شروع به‌مصرف اين قرص‌ها كند يا بدون مشورت با پزشك مصرف آن را كنار بگذارد با عواقب خطرناكي مواجه خواهد بود.

اشتباه خطرناك

وي تصريح مي‌كند: اشتباهي كه اغلب بين عوام صورت مي‌گيرد آن است كه همه كورتاژها به يك روش صورت مي‌گيرد، در صورتي كه نوع كورتاژ بستگي به سن حاملگي دارد و اگر استخوان‌بندي جنين شكل گرفته باشد، به هيچ عنوان نمي‌توان با روش‌هاي رايج، جنين را از رحم خارج كرد و اين امر باعث لطمه زدن به مادر، پارگي رحم، عفونت و خونريزي‌هاي شديد، عوارض نارسايي دهانه رحم، چسبندگي‌هاي داخل رحم، نازايي و به جا ماندن بقاياي حاملگي مي‌شود كه هريك به تنهايي مي‌تواند خطرات جدي و حتي فوت مادر را به‌همراه داشته باشد.


آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۳۵
به این درمانگاه بهداشتی گیر بده تا مردم برن جاهای کثیف اینکارو کنند. راجع به دوخت و دوز هم جیزی ندارم بگم . واقعا پوپولیست بودن خوب نیست تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
این مساله چه ربطی به پوپولیست بودن داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
هم باید جلوی این درمامگاه و هم جلوی درمانگاه های کثیف رو بگیرن
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
جناب حیوانیسم: "r"
کجای جهان ، کدوم کشور به اصطلاح متمدن غربی این عمل رو افتخار می دونند ؟
خیلی بی جنبه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
حالا تو فکر میکنی به ایشون گفتی حیوانیسم خودت خیلی آدم شدی؟؟؟
الان خودت فکر کردی خیلی با جنبه ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
كجاي كامنت r به اين موضوع افتخار ميكنه؟؟؟
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
جناب ناشناس:
اون چیزی که انسان رو از حیوان متمایز میکند "عقل"و توانایی فکر کردن اوست.
هیچ دین ،آیین و عقل سلیمی همچین عملی را تایید نمی کند .نویسنده کامنت "r" بهتر بود قبل از اینکه از لو رفتن محل انجام این اعمال ناشایست و غیر قانونی ناراحت شوند و از تابناک خرده بگیرند،نفس عمل رو رد می کردند .
پاشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
پوپولیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
بنظر من سقط در اوایل جنینی که هنوز چند تا سلول بیشتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
ايران جان لطفا
1- يك اسم ديكه براي معرفي خودت انتخاب كن
2- كسي كه قدرتي ندارد و راحت انسانها را با الفاط مثل حيوانيسم صدا ميكنه واي به روزي كه قدرت داشته باشه
3- وقتي ميدانيم قادر نيستند همه مراكز رو ببندند پس چرا اول مركز بهداشتي رو ببنديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
ايران!!!!!!!!! محترم!!!!!!!:
همانطور كه وقتي متوجه شدند با تزريق مواد مخدر نمي توان مقابله كرد و در عوض راه هاي رعايت بهداشت در تزريق رو مشخص كردند پس در اين مورد هم ميتوان اين كار رو كرد
كسي كه اين حرف رو ميزنه لزوما از مصرف مواد مخدر و سقط جنين دفاع نميكه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
نتیجه دخالت های بیجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
داریم خودمون فریب میدیم سر خودمون رو کلاه میزاریم
امیدوارم این نوشته به سرنوشت نوشته هایی که بالاجبار 1 ساعته از سایت حذف میشه دچار نشه.
بابا لعنتي ها به شماها چه ؟ فضولين مگه ؟ كورتاژو قانوني كنيد چشمتون دربياد . در ضمن من شنيدم آمپول مي زنند براي سقط نه كورت
پاسخ ها
yasaman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
برای سقط آمپول میزنن ولی کورت وسیله ای هست که برای عمل كورتاژ استفاده میکنن
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
اولا لعنتی خودتی!
دوما :اونهایی که درک و فهمشون در حد شماست بالاخره یه جایی پیدا میکنند ، نترس.
منظور تابناک تنها این نیست که در این درمانگاه پلمپ بشه،که در کنار اون باید کار فرهنگی و آموزشی هم بشه .
هر چند امثال شما به این صراط ها مستقیم نیستید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
جناب ناشناس از خانومها بپرس :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
آقا یا خانوم ایران بابا کاره ه ه ه فرهنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
آقا/خانم محترم! آمپولهای موجود در بازار اثرات مخرب و وحشتناک مخصوصاٌ روی سیستم عصبی دارند. بهتره این کار رو انجام ندید!!!!
بكار بردن عبارتهايي چون «ترمیم .....» اشتباه بزرگ تابناك است سايت شما يك سايت معمولي نيست لطفا با توجه به بيننده زياد يك بار ديگر اين مطلب را مطالعه و مورد تجديد نظر قرار دهيد . متشكرو
fozolo bordan jehannam................
قرصها عوارض ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
من چهل روزه باردارم. دوتا بچه کوچیک دارم واقعا شرایطشو ندارم. ناخواسته باردار شدم. سه ردزه هرجی داروی گیاهی میخورم فایده نداره تورو خداکمکم کنید چکارکنم
در مورد غیر قانونی بودن ترمیم پرده بکارت قبول ولی من خودم نظر مراجع رو دیدم و گفته اند که غیر شرعی نیست.
پاسخ ها
علیرضا تیموری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
برای بکار بردن تعبیر " غیر قانونی " باید نص صریح قانون در جهت تایید مجرمانه بودن موضوع وجود داشته باشد.
لزوما هر چیزی که به لحاظ عرف غیر منطقی به نظر برسد، غیر قانونی نیست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
لطفا نظر مراجع را در سایت های آنان مطالعه کنید نه در کامنت ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
اعضای بدن هر فردی متعلق به شخص خودش می باشد و نحوه استفاده از آن تصمیمی کاملا" خصوصی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
اولا که به هیچ عنوان دوختن بکارت جرم نیست . حتی اگر به این واسطه شوهر آیندشم فریب بده جرم نیست چون طبق ماده ی 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین کلاهبرداری ، ارتشا فقط زمانی جرم کلاهبرداری تحقق پیدا می کنه که مالی از شخص گرفته بشه . به همین دلیل این عمل فقط باعث میشه که مرد در صورت آگاه شدن از کار اون دختر خانم یه علت برای فسخ نکاح داشته باشه . همین و همین
دوما درسته که اعضای بدن مال خودمونه اما ما حق نداریم هرکاری که دوست داریم روش انجام بدیم . مثال بارزش خودکشیه . هیچ عقل سلیم و هیچ انصاف و دینی قبول نمی کنه که آدم هر بلایی دوست داشت سر خودش بیاره
sal
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
در حین عقد اگه باکره بودن دختر شرط باشه که معمولا هست و عاقد دختر رو دوشیزه خطاب می کنه و دختر با ترمیم یا هر شکل دیگه ای این مسئله رو پنهان کنه عقد باطله و از نظر شرعی به هم دیگه حرام اند
یعنی اگه در تمامی این درمانگاه هارو ببندید ، مردم دیگه بچشونو سقط نمی کنند؟؟؟!!!! چشماتونو باز کنید! این یه واقعیته که وجود داره پس چه بهتر که جاهایی باشن که این کارو بهداشتی و توسط افراد متخصص انجام بدن.
پاسخ ها
سهیل
| Canada |
۲۱:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
>
امیدوارم منظورت از مردم اونهایی نباشه که با بیبندوباری باعث چنین مساله ای شده اند!
>
من هم موافقم!!!!!!!!!!!!
فقط تو شناسنامه ی این جور دخترا رجوع به این جور مراکز هم ذکر بشه تا در آینده سر خاستگار بدبخت از همه جا بی خبر کلاه نره!!!!!!!!!
خواهش میکنم این مطلب رو درج کنید.
آمپول می زنند بعد جنین آب می شه و از بین می ره عقل کل؟!!! نکنه تو هم یکی از همون هایی هستی که صبح تا شب دور میدون می پلکن ؟!
خوب يك دليلش هم اينه كه راه قانوني براي كورتاژ وجود نداره
چه بخواهی چه نخواهی روابط جنسی نوجوانان به شدت رو به افزایش است. به شدت و با نصیحت ها هم نمیشه آتش نوحوانانه را کم کرد!
پس حاملگی ها و این مسائل هم قاعدتاً رو به افزایشه. حالا اگه شما با این خبرها در این درمانگاه ها رو ببندی، اونوقت اینجور عمل جراحی ها به جاهای غیر متعارف و حتی غیر بهداشتی کشیده میشه و در نهایت بیشتر به ضرر اون نوجوان خواهد شد!
قبول نداری شما؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
عزیز نمیشه در درمانگاه ها رو باز گذاشت و به صورت قانونی این کارها انجام بشه.
باید کمی ترس هم وجود داشته باشه.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
خوب به ضررشون باشه!!!!!!!!!!!!!
کسی که خربزه می خوره پای لرزش باس واسته!
از کجا معلوم خود تیم جراحی از دخترای بیچاره سو استفاده نکردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
من میگم از کجا معلوم شما عضو سازمان جاسوسی موساد نباشی ؟؟؟؟؟؟!!!!!
حالا بیا ثابت کن که نیستی
آخه عزیز من چرا حرف غیر معقول میزنی ؟ اصل بر برائت هر کس هست مگر اینکه خلافش ثابت بشه .
حالا اگه میتونی ثابت کن و گرنه مستحق حد شرعی قذف هستی و باید تازیانه بخوری
کار برای جوونها ایجاد کنید
تولید واقعی رو سامان بدید

به بچه های معنی دوست داشت و عشق واقعی رو یاد بدید

به بچه ها ارزشهای خونواده رو یاد بدید و کاری کنید که سن ازدواج بیاد پایین


بعد این وسط اگه کسی بی حرمتی میکنه با میخواد آسیب به جامعه بزنه بگیرید و طبق قوانین صریح اسلام بدون تعلل مجازاتش کنید.
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
احسنت به اين نظر
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
احسنت به اين نظر
مهدی
| United States of America |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
گل گفتی دلاور
خوب يك دليلش هم اينه كه راه قانوني براي كورتاژ وجود نداره
جالبه كه طرفدارهاي روابط قبل از ازدواج تو خواننده هاي شما زياد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
"اغلب افرادی که برای انجام سقط جنین مراجعه می‌کنند اغلب دختران و زنانی هستند که به دلیل فقر مالی و از روی ناچاری به عقد موقت تن داده‌اند." عقد موقت که شرعیه!! خیلی از آقایونم طرفدار رواجش هستن! تحویل بگیرن حالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
اگر از نظر سیاسی را این سایت مشکل دارید نمیشه حداقل در این مسایل غیر سیاسی نظر بدهید؟نمیشه ایرانی(از هر طیفی)با همکاری هم مشکلات را حل کنند؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
جالبترش اینه که همشون دکمه ی مخالف رو زدند، که بگویند کمه.
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
میشه دهنتو ببندی
ای بابا! شما دنبال چه جور خبری هستید؟ به شما چه ربطی دارد که آن را اشاعه میدهید؟
اون احمقي كه ملاكش براي انتخاب همسر ، فقط و فقط دختر بودن و باكره بودنشه ، همون بهتر كه تا خرخره سرش كلاه بره !
اما در مورد كورتاژ و سقط جنين ، اگر جنين سالم باشه و بدون علت و دلايل موجه پزشكي ، سقط بشه ، از نظر من جنايت محسوب ميشه و عاملينش رو بايد اعدام كرد !
خربزه خوردي؟! ... پاي لرزش هم بايست عزيز دلم ! ... بي آبرو شدن و مشكلات نگهداري از فرزند بي پدر به مراتب بهتر از قاتل و جنايتكار شدنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۷
برو بینیم بابا . تو قاتل هستی که زود حکم اعدام میدی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
استاد خربزه و این چیزا کشکه آبرو سیری چنده
یه عده مردم فوزول اگه از کارای آدم باخبر بشن میشه بی آبرویی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
افکارت هم مثل اسمته!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
در مورد اول كاملاً باهاتون موافقم
سهیل
| Canada |
۲۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
>
به این روشنفکر بودن نمیگن!این نهایت کوته فکریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۹
خيلي از حاملگي هاي ناخواسته در بين خانواده ها اتفاق مي‌افتد كه بدليل وضعيت بد اقتصادي مجبور به چنين كاري مي‌شوند. ياد بگيريم فقط يك جنبه موضوع رو نبينيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
با قسمت اول حرفت موافقم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
کاش خودت هم تجربه کنی
ای بابا در گمرک روزی چند تا کوتاژ می شود کجاید شما ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
مجید جان این کورتاژه اون کوتاژه.
یک مرکز دیگه هم در فلکه اول تهرانپارسه .
وضعيت خراب تر از آن است که از به کار بردن بعضي از عبارات خجالت بکشيم .
از صراحت لهجه تابناک سپاسگذاريم
من نمي دونم چرا بعضي ها آنقدر بي جنبه هستند.خوب واقعيت اجتماعه ديگه.
کاش یکی به دلایل شیوع فاجعه بار این مسائل می پرداخت!
به نظر من سقط جنین رو باید فرضا تا سه ماهگی قانونی کنند. از بین بردن چند تا سلول که هنوز نمیشه بهش گفت آدم چه اشکالی داره؟ همین کارو الان تو ترکیه هم دارن انجام می دهند.
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
عیول
مردم اینجا نتوانند جاهای کثیف و بی قانون تر
پس واقعیت ها را بپذیریم
تابناک از اینکه این مشکل رو عنوان کردی ممنونم ! ایکاش میتونستی آمار سقط جنین غیر قانونی در ایران هم اعلام میکردی بعدش میفهمیدی که در حد فاجعه هست !!!
بايد سقط جنين تا سه ماهگي رو قانوني كنن. حالا كاري به روابط نامشروع ندارم ولي زوجهايي كه حتي با روشهاي جلوگيري "ناخواسته زوج باردار ميشود چه بايد بكنند؟ آيا چاره اي جز انجام اين كار غير قانوني دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
ظاهرا نتها چیزی که از نظر شمامهم نیست احکام شرع اسلام هست
با سلام به همه دوستان
وقتی این مطلب را خواندم واقعا شوکه شدم. فقط و فقط همان کسی که روح و جان را در کالبد انسان می دمد حق گرفتن دارد و سقط جنین بدون عذر شرعی و دستور اسلامی همانا قتل عمد است. پناه میبریم به خدای یکتا از شر شیطان.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
و اصلا فکر نمیکنین که بچه های ناخواسته که پدر و مادر شرایط مالی یا روحی یا جسمی نگهداری از اونا رو ندارن چه آینده ای خواهند داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
ببین چقدر منفی گرفتی با این طرز فکرت !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۸
دوست عزیز تو که همچین عقیده ای داری باید مخالف سر سخت سلول های بنیادی و شبیه سازی این چیزا هم باشی که هر روز توی تلوزیون اسلامی مان به آن افتخار می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۲
فقط خدا حق دارد و بعضی ها که حکم اعدام میدهد و بعضی ها که چماق بدست هستند و بعضی ها که با ماشین از رو مردم رد میشن و بعضی ها که بنزین سم آلود رو به خورد مردم میدن؟
باران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
منم بناه میبرم به خدا
خبرنگار شما یک سر هم به بعضی ماماهای ورامین بزنه که از این راه چه پولی پارو می کنند و خودشو زرنگ میدونه
یعنی فکر می کنین اگه این مراکز بشه دیگه نطفه ی هیچ بچه ای غیر قانونی شکل نمی گیره...!!!
رو دفترچه چند در میاد ؟
فرض کنید همسر بنده دچار بارداری ناخواسته می شود , نه من آمادگی بچه دار ی رو دارم و نه همسرم آمادگی مادر شدن , طبق قانون امکان سقط وجود نداره

حالا تکلیف چیه ؟
شنیدم این هم از خدمات دولت خدمتگذار است؟ درسته؟
گناه پشت گناه و هر گناه بدتر از قبلی
آمپول برای مراکز غیر قانونی است و خیلی هم خطرناک ، مخصوصا از نوع هندی که از 5000 تومان تا 10000 تومان است.
بابا یه مرکز هم توی فلکه اول خزانه است
یکی هم توی فلک الافلاک است .خرم اباد
ولی خدایی ، بین خودمون باشه ، اونایی که با تابناک در خصوص این مساله مخالف هستند و از بسته شدن مراکز این چنینی و خلاف قانون و شرع مخالف هستند ؛ یه جورایی خودشون از باز بودن این مراکز سووووووووووووووووووودددد میبرن . مطمئن باشید .
من فکر می کردم جنبه صحبت در مورد این مسایل بالا رفته
وقتي يكي بكارت ترميم مي كنه يعني قصدش فريبكاري هست
اگز اين همه اين كار ها غير قانوني و آنهم بصورت علني انجام ميشود، بايد پذيرفت كه ياقانون يا اجراي قانون ايراد دارد.
بهتر است ايراد را پيدا كنيد.
تابناک جان:متاسفانه این مسئله روز بروزبیشترمیشودوقابل پوشاندن هم نیست
ما تافته جدا بافته نيستيم جهان اين موضوع را حل كرد بايد با بررسي جهاني و انطباق ان راه حل زميني و ممكن و عملي يافت يادمان باشد اينها معلولند بايد علت را فهميد وقبول كرد انگاه ميشود اميدوار بود
سقط جنين يه واقعيته كه وجود داره
به چه روزی افتادیم
مملكت اسلامي به اين مي گن ديگه .
حمید جان شما خرجیشو میدی؟
همین الانش هم کسی پیگیر میشه؟
ترمیم پرده بکارت رو اکثریت دکترهای زنان با هزینه ناچیز انجام میدهند
من این موضوع رو پارسال به خبرگزاری ها فرستادم و هیچ کس اعتنا نکرد
همین الانش هم کسی پیگیر میشه؟
با سلام اکثر این سقط ها تو سط ما ما ها و زن های متخصص زنان انجام می شود طی یکی دو سال اخیر که بی بند و باری زنان زیاد شده وحاملگی نا مشروع افزایش یا فته کار اینها هم سکه شده.
سعی کنید هی نگید زشت هست و حرف نزنید.
"اغلب افرادی که برای انجام سقط جنین مراجعه می‌کنند اغلب دختران و زنانی هستند که به دلیل فقر مالی و از روی ناچاری به عقد موقت تن داده‌اند." عقد موقت که شرعیه!! خیلی از آقایونم طرفدار رواجش هستن! تحویل بگیرن حالا
مسوولین میگن جوون بره ازدواج کنه
نه بابا در اينمملكت چنين چيزهايي وجود نداره شماها دروغ مي گيد ما در مدينه فاضله هستيم تازه اگه مردم چاره اي داشتند كه خودشون رو عقيم نمي كردن از بي پوليه كه چنين كارهايي دست مي زنن
بمب ايدز وقتي پكيد و خيلي ها را تو جامعه از بين برد اونوقت ميان يه فكري به حالش مي كنند
لطفه به جاي اين ژست گرفتن هاي اخلاقي بريد دنبال علت باشيد و به اون هايي گير بديد كه ازدواج رو براي جوون ها تبديل به يه هيولا كرده..
می خواهم بدانم اولا طبق کدام سند ترمیم بکارت غیر قانونی است؟
مشکل رو باید از ریشه حل کرد.
خوبه
خودتونو به خواب نزنین
مگه وازكتومي هم ممنوعه؟!
سقط جنين بهتره
اينها مسايل خصوصي افراد است خوب است اين درمانگاه با تيم متخصص اين كار را انجام مي دهد وگرنه بايد براي سقط جنين به جاهاي غير بهداشتي مراجعه كرد .تازه هر خطري هم انسان تهديد ميكند
آیا در قانون برای سقط جنین مواردی احصاء نشده ؟
لطفاً کمی واقع گرا باشید . این مساله، یک معضل اجتماعیست و با انکار کردن و خرده گرفتن به هیچ جا نمی رسید .....
با پاك صورت مساله كه مسئله حل نمي شه. حالا بيايد هي پيام اخلاقي بديد. چيزيه كه تو جامعه هست.
از دولت پیشرو و بر فراز قله ها در خواست دارم در مورد شیوع سقط جنین توضیحی بفرمایند!
خاک بر سر جراحانی که باتن دادن به این کار غیر انسانی خود را همکار روسپیان می کنند .
20 سال درس بخوانی تا با قتل نفس یک گناه را بپوشانی انهم برای پول که معلوم نیست درچه راهی خرجش کنی
بنده میخواستم بدانم که چرا به بیمارستان میگویید درمانگاه دوم آخر کار خبرنگارتان راه افتاد یا نه
خسته نباشید
با بستن این درمانگاه دیگه مشکل سقط جنین و ترمیم بکارت به کل در کشور حل شد.
آقايون چون من حدس مي زنم فقط مردها اونهم از نوع ايرانيش هستند كه خودشونو مجاز مي دونن هركاري بكنن اما خانوما واااا مصيبتاااااا!!
به قول يكي از دوستان عقل و شعور ذاتيه .... بنابراين اگر كسي اونو نداره و ذهنش ايقدر خشك و عقب افتاده است ديگه دليلي واسه اصلاح و كمك بهش وجود نداره.
محض اطلاع آقايوني كه سنگ بكارت به سينه ميزنن، اين فقط يه نمونه اش بوده، راه هاي خيلي خيلي زيادي هست اگه كسي بخواد دروغ بگه.. اين فرهنگ ماست كه مشكل داره .
غلب افرادی که برای انجام سقط جنین مراجعه می‌کنند اغلب دختران و زنانی هستند که به دلیل فقر مالی و از روی ناچاری به عقد موقت تن داده‌اند. این افراد به دلیل بارداری ناخواسته، فقر فرهنگی، عدم آگاهی از روش‌های جلوگیری از بارداری نوین و ترس از آبروی خود حاضر به انجام این کار می‌شوند.
واقعا متاسفم! شرم آوره اینجامعه! پناه بر خدای منان.
مي‌دونم اين كامنتو نمي‌ذاري ولي بهرحال حاملگي ناخواسته دوبار اونهم در فاصله 2 سالاوايل زندگي براي ما اتفاق افتاد هر دو بار هم توسط يك پزشك متخصص عمل كورتاژ انجام شد و بعد از 4 روز دوران نقاهت همه چيز به روز اولش برگشت.
الان كه 8 سال از اون روزا گذشته خوشحاليم چون نمي‌دونيم با اين وضعيت اقتصادي در زندگي چطور مي‌تونستيم شكم دوتا بچه رو سير كنيم و با چه رويي مي‌تونستيم بهشون بگيم كه ما شما رو به اين دنياي سياه آورديم.
اي كاش عاقلانه تر با اين مساله برخورد مي‌شد و حق استفاده ار امكانات امن و بهداشتي از هيچ كسي گرفته نمي‌شد.
شیوه رایج برخورد با مشکلات در کشور عزیز ما ایران چند حالت دارد اول اینکه بن کل وجود مشکل را منکر میشوند
جنين تا 4 ماهگي كه روح ندارد كه سقط آن كشتن به حساب بيايد .
پس نظر ما چي شد؟بابا شما هم مسخره كرديدا....چيه نمي تونين حرف حق بشنوين؟؟
باسلام. اگه مشكلات قانوني ازدواج موقت رو رفع مي كردين و سرتونو مث كبك نمي كردين زير برف
بابا به خدا اوضاع از اون که شما فکر می کنید وحشتناک تره.
جنین چیه!!!!!!!؟
دوستی نوشته بود.سن ازدواج بیاد پایین..چه ربطی داره؟بچه که بچه دار شه چه شود!!!!!!!!!!!دوروز دیگه زندگی دلشو می زنه طلاق و.......
جوانان كه بيكارند و امكان اشتغال ندارند دختران هم در انتظار خواستگار ند روابط دختر و پسر هم در كشور ما يك تابو است انتظار داريد رابطه پنهاني نباشد؟بسياري از بارداري هاي ناخواسته نتيجه عدم تجربه !است در حال حاضر بسياري از پزشكان و ماماها از اين كار درآمدها هنگفتي دارند
با وجود ميليون ها پدر معتاد در كشور سقط جنين تا قبل از 3 ماه بايد ازاد شود
من خودم یکی از فامیلهامونو دیدم بچه ی دو ماهه (شک دارم) که تپش قلب هم داشت رو با 200 هزار تومان یک آمپول زدن و بچه بعد از 4 ساعت سقط شد براحتی.
فقط یکم بنده خدا دل درد داشت که زود خوب شد. کف کردیم.
چه اشكالي داره كه اين مراكز وجود داشته باشه حداقل بچه يي بدنيا نمياد كه بدبختي هاي ما رو تجربه كنه
تو رو خدا آدرس اونجارو بنویسید میخوام بچمو بندازم جون مادرت
با سلام
وقتی عنصر ايمان از بين برود باید انتظار اين مصائب را هم داشت.واقعا جای تاسف دارد که انسانيتمان تحت الشعاع اعمال حيوانی و شهوانی قرار بگيرد. ما خليفه خداوند مهربان بر روی زمين هستيم پس بيشتر اعمال و رفتارمان را کنترل کنيم.
حميد جان خيلي دلت خوشه.ميتوني فكرشو كني كسي كه اين مشكل واسش پيش اومده چه حالي داره؟به همون خدا اگه بدوني
سقط غیر قانونی عین حقیقت است و حقیقت تلخ است.پس ای کسانی که ادعا میکنید سقط حرام است بجای این حرفا مراکز بهداشتی را بنا کنید تا قربانی فقط جنین باشد نه هم جنین هم مادر بی گناه
با سلام با نظر جناب حمید خان کاملا موافقم
عجالتا زن صاحب بدن خودش است.
به نظر من این مراکز باید باشه
اون بدبختی که سی سالش میشه هیچکسم بهش نگاه نمیکنه چه گناهی کرده
یه موقع هایی سقط واجبه حالا شماها مونده اینو بفهمید
خدا لعنت کن این شیطان هایروی زمین/الموت الشیطان
من یه ماهم میخوام سقط کنم اشکال دارد فقط میترسم طریقه سقط بگی؟؟؟؟ممنون
شمایی که نظر میدی و حکم صادر میکنی و تقبیه می کنی و ....
عزیز دلم اعتقادات هر کسی فقط برای خودش محترمه ، شما جای اون دختر و پسر بدبخت ، یا اون مادر و پدر بیچاره که نمیتونه نون بچه اش رو تامین کنه که نیستی !
اگر جنین بین 3 تا 4 ماه باشه باید چکار کرد؟بعدش مشخصه نوزاد سقط شده یا نه؟
سلام
شما دوست داشتید یه بچه بودید که پدر بالا سرتون نبود
به راحتی جوونهای دست گل زیر چرخ های بیرحم سیاست و اقتصاد و ... جامعه له می شن
بعضی ها نشستند و فقط حرف میزنند
من نمیدونم این حرفا چیه باید یه سری مراکز باشن برای کمک به افرادی که میخوان بچه سقط کنن
کی میخاید بزرگ شید تو قرن
ای کاش درایران هم سقط جنین قانونی بود
شما از دور نگاه می کنید این موضوع ساده ای نیست باید ریشه یابی بشه
چرا عوض همه تصميم ميگيريد؟؟؟
زن همینجوری قربانی نوع بشر شده
باید آموزش داده بشه اینا واقعیت جامعه س جون زیاد شغل کم فساد زیاد فقر زیاد
با سلام و احترام به همه دوستان.من شخصا موافق و یا مخالف سقط نیستم.به هر حال این یه واقعیت اجتماعی جامعه هست. و باید واسش یه راه حل پیدا کرد که هم قانونی باشه و انشاا... کمتر اخبار ناراحت کننده بشنویم
به نظرمن اشکالی ندارد اون مادر بد بختی که یه بچه کوچولو داره باز حامله شده چکار کنه مث من بد بخت
سقط جنین به این راحتی که شماها فکر می‌کنید نیست
قانون ما بایدآپدیت بشه چی
خلاصه کلام..

قانونی که حق همه انتخابها رو از یک انسان بگیره قانون نیست
سلام من نظر خاصی ندارم
سلام من دوس دخترم 3هفته است بارداره چیکار کنم بچه سقط بشه قراره فردا بریم امبول بزنیم کسی راه حله مطمینی سراغ داره؟
مسئله سقط جنین به عبارتی یک مسئله خصوصی است
از نظر من همه اونایی که دم از گناه و جرم میزنن در رابطه با این قضیه وقتی تو یه رابطه نامشروع طرف مقابلشون باردار میشه اول لال میشن بعدم از تنها چیزی که حرف میزنن سقط کردنه طرف با زبون خوش رفت سقط کرد که کرد نکرد با ارعاب و تهدید و کتک و...هیشکی گناه خودشو به گردن نمیگیره تلخیه قضیه اینجاس...آدما فقط خوب حرف میزنن پای عمل همه چی فرق میکنه یه دنیا
از نظر من همه اونایی که دم از گناه و جرم میزنن در رابطه با این قضیه وقتی تو یه رابطه نامشروع طرف مقابلشون باردار میشه اول لال میشن بعدم از تنها چیزی که حرف میزنن سقط کردنه
به نظر من هرکسی که تو این موقعیت قرار نگرفته اصلا حق تصمیم گیری در مورد دیگرانو نداره
چی دارین می گین
همین شمایی که ادعا میکنید سقط گناهه اگه اون بچه ز روابط نامشرع به دنیا بیاد بهش نمیگید حرومزاده پس اگه تا نطفه است بمیره که بهتره
هرشخصی مسئول کار خودشه.اگه کسی سقط جنین انجام بده،بچه ی خودشو کشته.نه بچه ی شما رو که کاسه ی داغ تر از آش شدید.همیشه خودتون رو جای طرف مقابل بذارید.کسایی که شعار میدن این کار جنایته و قاتل باید اعدام بشه،امیدوارم که این مشکل واسه خودشون پیش بیاد ببینم اونموقع چکار میکنن.
بیرون گود نشستین میگین لنگش کن!!!!
«هرگاه خواستی قضاوتم کنی،کفش هایم را بپوش،راهم را قدم بزن،و دردهایم را بکش،سپس هر سخنی گویی قبول است...»
تا توی شرایطش قرار نگیرین نمیتونین وضعیت طرفو درک کنید
به نظر منم باید سقط جنینو تا 3 ماهگی آزاد بذارن
چیزی که واسه مه ممکنه پیش بیاد
در نهایت آدم باشین لطفا
وقتی چشامونو رو واقعیت جامعه ببندیم همین میشه !
بجای ظاهر قضیه یه عمق مساله نگاه کنید..
جی شده که اینجوری شده...
هر کسی مسول کارای خودشه به نظر من نباید این درمانگاه جمع بشه
احسنت با نظر آخر موافقم
کاشکى اول به جامعت يه نگاه ميکردى بعد ميگفتى بايد بچه ى بى پدر رو نگه داشت.
اول ب
من 1 ساله عقد کردم ولی با این وضع اقتصاد اصلا میترسم ازدواج کنم
من فکر می کنم کلی گوئی درست نیست
همتون جز این یک و کامنت آخر هیچی حالیتون نیس
جنین کمتر از سه ماه ، روح نداره پس سقط آن هم قتل محسوب نمیشه
برو بابا بزار کارشونو کنن به منو شما چه اخه
سلام به همه افرادی که شاید پیام من رو بخونند. من یک ماهه باردارم.اولین بارداریمه.نه غیرقانونی و نه غیرشرعی .چند ساله ازدواج کردم و یه زمانی عاشق بچه تشکیل خانواده و همسرم بودم . ولی مدتیس بخاطر اختلاف هایی که با همسرم دارم ازهمه چیز بیزار شدم . ازش بدم میاد چون بددهنه اخلاق نداره و دست به زن هم داره . برای همین دوس دارم سقط کنم
به عنوان یه وکیل برای کسانی که میخوان سقط کنن عرض کنم در صورتی که از آمپول و قرص برای سقط جنین استفاده کنین جنین در عرض چند ساعت بدون ضربان قلب و نبض میشه و ممکنه سقط بشه و یا نه . که در صورت عدم سقط کامل متخصص زنان میتونه دستور عمل کورتاژ رو بده بصورت قانونی و در بیمارستان. و اما برای کسانی که بدون رابطه محرمیت اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنن و متاسفانه باردار میشن اگه طرفشون زیر بار بره میتونن عقد موقت کنن و اونوقت مجدد از آمپول و قزص استفاده کنن اونهم بصورت تهیه از بازار آزاد و بعد از اینکه سونوگرافی تشخیص داد که جنین بدون ضربان قلب و نبضه و هنوز ساک حاملگی و رویان مشاهده میشه میتونن با متخصص زنان در میون بزارن و با دستور ایشون کورتاژ بصورت قانونی انجام بشه
ین همه آدم بزرگترین جنایتا رومرتکب میشن پای لرز هیچی نمیشینن
شمایی که میگی "هرکه خربزه خورد پای لرزش هم میشینه"
واقعا که بی فرهنگین.
بعضی اید واقعا احتیاج دارن. خیلی ام خوبه که هست
خواهشا یه کیلینیک خوب در تهران معرفی کنید
امیدوارم کسی به این درد دچار نشه.
اگه میشه یه ادرسی چیزی بدید یا بگید
واقعا قابل قبوله شاید کسی مشکلی داشته باشه
منم کاملا با اینکه هر شخصی مسئول کار خودشه موافقم و تایید میکنم
چرا نبايدمواظب بود که خودشون اسيرکنن
واقعا برا اونایی ک میگن سقط مجازاته وقاتل اعدام متاسفم
با این حرفا کاری ندارم .یکی به من آدرس یه مطب مامایی رو بده که این کارا توش نشه
الان خانوم من حامله هست و جنین از 22هفته گذشته و یه دفعه مریض شده و جنین معیوب شده و دکترا میگن قانون نمیذاره کاریش کنیم و باید معیوب بدنیا بیاد...چکار کنم؟؟اینجور جاها نباشه چه کنم؟؟؟
به نظر من گاهی اوقات انتخاب بین بد و بدتره
مثلا دختری که مجرده ناخواسته باردار شده حالا یه غلطی کرده سقط کنه بهتره تا اینکه بزنه خودشو بکشه
همچنین جاهایی باید وجود داشته باشن تا مردم مجبور نشن برن جاهای غیرقانونی و غیر بهداشتی انجام بدن اصلا بای دولت از اینجور مراکز حمایت کنهکسی که تصمیم به سقط داره در هر صورت انجام میده چه بهتر که در مراکز بهداشتی باشه و بعدش با اینجور افراد مشاوره بشه تا دوباره دچار اشتباه نشن
ای کاش همچنین مراکزی بود در به در دنبال پزشکی هستم که این کار را بکنه متاسفانه قبول نمیکنن به خاطر بارداری ناخواسته دارم صاحب فرزند چهارم میشم قربون خدا برم با اون حکمتش یکی در ارزوی داشتن یک فرزند به اب واتش میزنه یکی باید صاحب چهار فرزند بشه اون وقت میگن هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش بشینه نمیگن خاست خداست که
اینجاست که انسان با اونهمه ادعایش ،در خلقت هیچ پوخی نیست ثابت میشه.حتی بچه ایجاد شده ناخواسته هم قدرت نمایی و حکمت خداوندی و جزو اسرار و نشانه های الهی است که بایستی منجر به درس گرفتن ما بشه. چون خدا را فراموش میکنیم از خیلی چیزهای دیگر میترسیم ،ترس از آبرو،خرج و روزی،آینده فرزند و...... ولی از قتل نفس که بد تر از بقیه موارد است نمیترسیم. دوستان مسائل شرعی سقط جنین را دست کم نگیرید که در آینده زندگی ما تاثیر زیادد داره.
سلام ،من مبتلا به سل هستم وناخواسته باردار شدم حاملگی سوم ،افسردگی گرفتم چه کنم
پاسخ ها
behnam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
حرفت صحیحه
باید قانونی کنن سقط زیر سه ماه رو.من خودم دوبار این قضیه اتفاق افتاده که با هزینه های میلیونی روبه رو شدم چون پای هزینه ها بچه و بدبختی درمیون بوده.فحش هم نمیدم..
سلام یه کارداشتم کمک خواستم
یکی کمکم کنه من بچه نمیخوام
جواب نمیدین چرا
من شوهرم بچه نمیخواد الانم خودش رفته میخوام بچه مو سقط کنم ازتون خواهش میکنم ادرس دکتر رو بدین واقعا نیاز دارم
من ۳نزدیک ۳ ساله عقد کردم بخاطر شرایط اقتصادی نتونستم برم سر خونه زندگیم الان ۶ هفتس باردارم هم من هم شوهرم الان شرایطش مادر شدن و پدر شدن رو نداریم حتی جلوگیری هم کردیم ولی باز اتفاق افتاده الان به زور میگن باید نگهش داری اخه چرا این چه قانون مزخرفیه
نگه دارم بدنیا بیاد که چی تو این شرایط ...
لطفا عزیزان ناراحت سکوت کنن تا یکم از نظرات کسانی که راهکاری درست دارن استفاده ببریم تیتر موضوع چگونه سقط کنیمه.. چرا نمیگذارید یکم از حرفای عزیزانی که راهکار دارن استفاده کنیم!
من به خدا سه تا بچه دا م الانم تستم مثبت شده دو هفته است فقط نشستم زار میزنم
میتونم کمکت کنم اما چجوری
سلام منم میخواستم سقط جنین داشته باشم چون دوتا بچه کوچیک دارم و پشت سر هم هستن اذیت میشم باید کجا برم
سلام من حامگلی سومم میخوام سقطش کنم چکار کنم
سلام دوتابچه اوردم هیچ ازمایشی نشون نداده وقت چهارماهه سنوگرافی نشون میده الانم یک ماهه باردارم می خام سقدش کنم ولی ازمایش نشون نمیده بایدچکارکنم
بچه دارم نمیخوام چی کنم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار