بازدید 30296
ايران يك - كره شمالي صفر

صعود شاهزادگان ایرانی قطعی شد

تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی برابر کره‌شمالی در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا با 6 امتیاز صعودش را به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قطعی کرد. كريم انصاري‌فرد در دقيقه 63 براي ايران گلزني كرد. با اين گل تيم ايران يك بر صفر به برتري رسيد و دومين برد متوالي خود را كسب كرد. و در واقع سومین بازی ایران مقابل امارات تشریفاتی شد .
کد خبر: ۱۴۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰ 15 January 2011
ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره شمالي در چارچوب مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2011 آسيا از ساعت 16:45 در ورزشگاه قطر اسپورت و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی تابناک ،  كريم انصاري‌فرد در دقيقه 63 براي ايران گلزني كرد. با اين گل تيم ايران يك بر صفر به برتري رسيد و دومين برد متوالي خود را كسب كرد. به اين ترتيب شاهزادگان پارسي با 6 امتياز به مرحله يك چهارم نهايي صعود كردند. شاهزادگان پارسي لقب بازيكنان ايران در جام ملت‌هاي آسياست.


كريم انصاري‌فرد در دقيقه 29 نيز براي ايران گلزني كرد اما داور به اشتباه اين گل را مردود اعلام كرد و خطاي هند انصاري‌فرد را گرفت.

نواف شكرالله داور بحريني به كريم انصاري‌فرد، خسرو حيدري و پژمان نوري از ايران و هوجونگ و پاك نام چول از كره شمالي كارت زرد نشان داد.

كره شمالي نيز اكنون از دو مسابقه يك امتياز دارد. ديدار ديگر اين گروه بين دو تيم امارات و عراق از ساعت 19:45 برگزار مي‌شود.

تركيب تيم ملي فوتبال ايران:
مهدي رحمتي، محمد نصرتي( از دقيقه 60 غلامرضا رضايي)، هادي عقيلي، احسان حاج صفي، خسرو حیدری ، جواد نكونام، ايمان مبعلي( از دقيقه 46 محمد نوري)، سيد جلال حسيني، پژمان نوري، محمدرضا خلعتبري، كريم انصاري فرد (از دقيقه 90 محمد غلامي)
سرمربي: افشين قطبي

گزارش لحظه به لحظه از دقيقه 1تا 90

90′ +3 هادی عقیلی به عنوان برترین بازیکن میدان انتخاب شد..زنده باد ایران و تمام ایرانیان
 
90′ +3
بازیکنان ایران در پوست خود نمی گنجند..آنها دست در دست به سمت طرفداران حاضر در ورزشگاه حرکت می کنند
 
90′ +3
اعلام ضربه خطا برای ایران و باز هم ثمری ندارد
 
90′
Substitution Karim Ansarifard Mohammad Gholami
 
90′
کریم انصاری فرد از زمین مسابقه خارج می شود و غلامی وارد زمین می شود
 
90′
تعوووویض برای ایران
 
90′
واااااااااااااااااااااااااای... چه فرصتی برای کره جنوبی...شوت فوق العاده کاپیتان و بازیکن شماره 10 کره از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت...شانس بزرگی از بیخ گوش ما گذشت
 
90′
سه دقیقه وقت تلف شده برای نیمه دوم
 
89′
Yellow Card Pejman Noori
 
89′
اکثر خوانندگان این گزارش معتقدند که پژمان نوری بدترین بازیکن ایران در زمین بود..قضاوت با شماست
 
89′
ضربه آزاد برای کره ای ها که فایده ای ندارد و کارت زرد برای خسرو حیدری
 
88′
کاررررت زرد برای پژمان نوری که با دستش به صورت بازیکن شماره 2 کره می کوبد
 
88′
انصاری فرد هم به زمین مسابقه برمی گردد
 
88′
فقط دو دقیقه دیگر تا کسب سه امتیاز دوم در مرحله گروهی فاصله داریم
 
87′
کریم انصاری فرد پس از برخوردی که میان او و بازیکن شماره 5 کره رخ داد، مصدوم شد و فعلا از بازی خارج شد
 
86′
کریم انصاری فرد هم پس از برخورد با بازیکن حریف به روی زمین می افتد و در ناحیه پای راست احساس ناراحتی شدیدی می کند..ماشین مخصوص انتقال بازیکنان او را از زمین بیرون می برد
 
85′
فرصت برای ایرااااان و پاس بلند خسرو حیدری که ثمری نداشت
 
83′
دوربین تلویزیونی هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه را نشان می دهد که درحال تشویق ایران هستند و آقای خیابانی از تماشاگران می خواهد:شما هم در خانه هایتان دست بزنید...چششششششم!!!
 
83′
نوری را از زمین مسابقه بیرون می برند
 
82′
پژمان نوری مصدوم برروی زمین افتاده و کریم انصاری فرد بالای سر او رفت. نوری پس از برخورد با بازیکن شماره 17 کره احساس درد می کند و بازی متوقف شده است
 
80′
خلعتبری فرصت خوبییییی دارد ولی این حرکت نتیجه ای ندارد
 
80′
بازی توسط مهدی رحمتی آغاز می شود
 
79′
کاپیتان کره همچنان برروی زمین افتاده و بازی برای لحظاتی متوقف است.
 
79′
فرصت خوب دیگری برای بازیکن شماره 10 کره... برخورد عقیلی با این بازیکن و پس از آن هم رحمتی که به او می خورد
 
78′
فرصت فوق العاده برای بازیکن 7 کره ولی حاج صفی توپ را مشایعت می کند و رحمتی که توپ را می گیرد
 
78′
فرصت طلاااااااایی برای کره..بازیکنان ایران به اشتباه توپ را جلوی پای بازیکن شماره 4 کره می گذارند ووبازیکن 4 توپ را به بازیکن 7 می رساند
 
77′
اعلام ضربه خطا به نفع کره شمالی..در پی خطای نوری
 
75′
شووت کره ای ها که با فاصله زیادی از کنار دروازه ایران به بیرون می رود
 
72′
خطای نوری برروی بازیکن 17 کره..نوری بازیکن کره ای را هل می دهد
 
71′
فرصت خوب دیگری برای ایران و خلعتبری که ثمری ندارد
 
70′
خطای بازیکن شماره 17 کره برروی نوری....خیابانی اینقدر مشتاق به اخراج بازیکن شماره 10 کره است که خطا را از سوی بازیکن 10 کره اعلام می کند و بعد بلافاصله به اشتباهش پی می برد
 
69′
این بار سید مهدی رحمتی از سوی هواداران تشویق می شود.
 
68′
شوووت خطرناک بازیکنان کره توسط رحمتی مهار می شود
 
67′
ضربه ایستکاهی برای کره..بازیکن شماره 7 پشت این توپ قرار دارد
 
65′
Substitution Jong Tae-Se Chol-Min Pak
 
64′
دومین تعوووویض برای کره در راه است.جونگ تائه سه از زمین مسابقه خارج می شود و چول مین پاک به زمین مسابقه می رود
 
63′
آقای خیابانی عزمش را برای اخراج بازیکن شماره 4 کره جزم کرده..این بازیکن با دستش توپی را مهار کرد و آقای خیابانی تاکید شدید و فراوانی داره که داور در حال مماشات با این بازیکن است و باید او را اخراج کند
 
62′
Assist Pejman Noori
 
62′
Goal Karim Ansarifard
 
62′
عجب گل تماشااییییی زد کریم انصاری فرد...کنترل و ضربه زدن روی هوا کار آسانی نیست
 
62′
گلللللللللللللللللللل براااااای ایران..کریم انصاری فرد بالاخره برای ایرن گلزنی کرد.پاس تماشاای حاج صفی برای نوری..نوری از جناح چپ توپ را برای انصاری فرد فرستاد
 
62′
در تعویضی همزمان، مون اینگ گوک از زمین خارج و یونگ گی ریانگ برای کره به میدان می رود
 
61′
Substitution In Guk Mun Yong-Gi Ryang
 
61′
Substitution Mohammad Nosrati Gholamreza Rezaei
 
61′
تعویضی تهاجمی برای ایررررران..... غلامرضا رضایی به جای محمد نصرتی وارد زمین می شود .غلامرضا رضایی، پیغام قطبی به بازیکنان را منتقل می کند
 
60′
پاس بلند عقیلی برای انصاری فرد که بی ثمر است
 
57′
باز هم پاس خوب نووووری برای خلعتبری و باز هم خلعتبری که از سمت چپ دروازه کره شوت می زند و توسط دروازه بان کره مهار می شود
 
56′
خسرو حیدری توپ را به بیرون می زند تا به وضعیت نصرتی رسیدگی شود.داور بالای سر نصرتی می رود و خدا راشکر که نصرتی بلند می شود
 
56′
محمد نصرتی براثر برخورد با بازیکن شماره 12 کره شمالی مصدوم شده و برروی زمین افتاده...بازیکن کره ای با دست محکم به شکم نصرتی کوبید
 
54′
خطاهای ایران تا دقیقه 54 ، هفده خطا و 14 خطا از بازیکنان کره
 
53′
فرصت خووب برای کره و جواد نکونام که سعی در دور کردن توپ دارد و خطای بازیکن شماره 10 و کاپیتان کره برروی نکونام
 
50′
فرصت خوووب برای بازیکنان کره و بازیکن کره که با برخورد جلال حسینی روی زمین می افتد ولی داور خوشبختانه این برخورد را خطا نمی داند
 
49′
شوووت چا جونگ هیوک بازیکن شماره 2 کره به آرامی در دستان رحمتی قرار می گیرد
 
47′
* * پرسیده که چرا آندرانیک در ترکیب تیم نیست...به نظر می رسد که تیموریان به دلیل سرماخوردگی غایب است و حتی مجبور به ماندن در هتل شده است
 
47′
اکثر دوستانی که در بخش کامنت ها نظر دادند، معتقدند که نوری و حیدری بازی خوبی را ارائه نمی کنند...امیدواریم که اوضاع در نیمه دوم بهتر شود
 
46′
نفووووذ فوق العاده پژمان نوری..نوری از سمت چپ زمین به سمت دروازه کره می رود و مدافعان حریف را پشت سر می گذارد.پاس نوری به خلعتبری و شوت خلعتبری که ثمری ندارد
 
46′
سووووت آغاز نیمه دوم بازی به صدا در آمد
 
 
بله نیمه اول با تساوی 0-0 به پایان رسید.به امید پیروزی ایران در پایان 90 دقیقه
 
45′
پرتاب از سمت چپ دروازه کره برای ایران ولی این پرتاب هم ثمری ندارد. گویا قرار است نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد
 
44′
اعلام یک دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول این بازی
 
42′
پیراهن افشین قطبی شما را یاد چیزی نمی اندازد؟؟؟؟ پیراهن دونگا در جام جهانی 2010 را یادتان است؟
 
42′
آشیل8 ، یکی از خوانندگان خوب ما معتقد است که بازی تا اینجا تعریفی نداشته..ما هم با او موافقیم ولی امیدواریم که در نیمه دوم بازی متفاوتی را ببینیم
 
42′
سانتر فوق العاده خسرو حیدری و پژمان نوری که فرصتی طلاییییی را از دست داد...
 
41′
شوووت از راه دور بازیکن 23 کره از بالای دروازه به بیرون می رود
 
40′
ایرانی ها تا دقیقه 40 بازی در مجموع 42 کیلومتر دویده اند و کره ای ها 44 کیلومتر
 
39′
فرصصصصصت خوب برای کره و بازیکن شماره 9 کره که از سمت راست زمین خود را به دروازه رحمتی نزدیک می کند... بازیکنان ایران به آفساید اعتقاد دارند ولی ضربه او که توسط رحمتی مهار می شود
 
39′
هواداران معدود کره ای که صدایشان هم شنیده نمی شود، همگی با پیراهن مردانه و کراوات و ظاهری تقریبا شیبه تیمشان را تشویق می کنند.
 
38′
فرصت خووووب برای ایران ولی بازیکن صاحب توپ به روی زمین می افتد و داور هم خطایی اعلام نمی کند..پژمان نوری قبل از اینکه پای بازیکن کره ای به پایش برخورد کند روی زمین افتاده
 
38′
57% مالکیت توپ و میدان از آن ایران
 
37′
باز هم صدای فریادهای ایران ایران
 
37′
باز هم صدای فریادهای ایران ایران
 
36′
نفوووذ بازیکن شماره 2 کره از سمت راست زمین به سمت دروازه رحمتی ولی باز هم بی ثمر..
 
36′
خطای عقیلی برروی بازیکن شماره 9 کره
 
35′
خیابانی به اشتباه می گوید:قطبی با سوت هم تیمی هایش را صدا می کند.... منظور شاگردان است البته (:
 
34′
ارسال ضربه خطا از سمت راست دروازه کره و ارسال تماشایییی توپ...جواد نکونام دریک قدمی گلزنی بود ولی سوت داور به نشانه خطای نصرتی به صدا در آمد
 
34′
بازیکن شماره 4 کره برروی ایمان مبعلی مرتکب خطا شد. آقای خیابانی معتقد است که داور می توانست در این صحنه کارت زرد دوم را به بازیکن کره ای بدهد
 
33′
آقای خیابانی توصیه ویژه ای برای تیم ایران دارد: بازیکنان ایران می توانند با کارهای فنی بازیکنان کره ای که کارت زرد دارند را دو کارته کنند و از زمین مسابقه اخراج کنند.!!!!!!!!!!!!!این هم ازتوصیه های جوانمردانه!!
 
32′
صدای فریاد «حمله حمله» ایرانی های حاضر در ورزشگاه به وضوح شنیده می شود.
 
30′
فرصت خوووووب برای ایران...پژمان نوری از سمت چپ توپ را به روی دروازه می فرستد...خسرو حیدری هم توپ را سانتر می کند ولی توپ در دست دروازه کره قرار می گیرد
 
29′
کارت زررررد برای انصاری فر...ولی انصاری فر از دستش استفاده نکرده بود
 
28′
Yellow Card Karim Ansarifard
 
28′
انصاری فر توپ را وارد دروازه می کند..گل برای ایران ولی همان صدای سوت باعث پذیرفته نشدن گل ایران شد..انصاری فر به شدت اعتراض می کند ولی رای ، رای داور است
 
27′
موقعیت طلاییییی برای ایران.... کریم انصاری فر در مصاف تک به تک با بازیکن 3کره توپ رابه زیبایییی هر چه تمام تر با سینه اش مهار می کند و صدای سووووت داور!
 
26′
پاس تماشایی از سمت چپ محوطه جریمه ایران برای بازیکن شماره 11 و شوووووت او که باز هم مهدی رحمتی توپ را مهار می کند
 
26′
کریم انصاری فرد تا این دقیقه 2.5 کیلومتر دویده.باریکللللا
 
26′
اشتباهات و بی دقتی های بازیکنان ایران اندکی زیاد شده و حمله دیگری برای کره که هادی عقیلی توپ را گرفته و خطر را دفع می کند
 
25′
کره ای ها بار دیگر به دروازه ایران نزدیک می شوند.دفع توپ از هادی عقیلی و شوت دیگری از بازیکنان کره که به بیرون رفت
 
24′
نوبت به نفوذ کره ای ها رسید.پاس بازیکن شماره 11 کره به بازیکن شماره 10 و کاپیتان این تیم می رسد ولی این محمد نصرتی است که توپ را به کرنر می فرستد.کرنر از سمت راست برروی دروازه ایران
 
23′
Substitution I. Mobali Mohammad Nori
 
23′
پاسکاری بازیکنان ایران در میانه میدان ادامه دارد
 
22′
اعلام آفسسسسساید بازیکنان کره... بازیکن شماره 11 در آفساید قرار گرفته..آقای خیابانی معتقد است که داور به اشتباه آفساید گرفته
 
21′
اعلام ضربه خطا به نفع کره که خدا را شکر ثمری ندارد
 
20′
مالکیت توپ تا اینجا 52% برای ایران و 48 درصد برای کره
 
19′
این بار انصاری فرد از سمت راست به سمت دروازه حریف حرکت می کند ولی توپ به بیرون می رود
 
19′
این بار نوبت نفوذ از بازیکنان کره است. آنها از سمت راست با پاسهای کوتاهی خود را به دروازه ایران نزدیک می کنند
 
16′
ضربه مستقییییم جونگ تائه سی و عجب ضربه محکمییییی...مهدی رحمتی با واکنشی فوق العاده توپ را دور می کند و شوت مجدد بازیکن کره، از کنار دروازه به بیرون می رود
 
15′
بازیکن شماره 9 کره که به گفته آقای خیابانی بازیکن خطرناکی هم هست آماده ارسال توپ به روی دروازه ایران است و داور به سید جلال حسینی نکاتی را یادآوری می کند
 
15′
خطای کف پا از محمد نصرتی و اعلام ضربه آزاد به نفع کره از سمت چپ دروازه ایران..
 
14′
Yellow Card Nam Chol PAK
 
14′
بازیکنان ایران با پاسهای کوتاه، بازی خوبی را به نمایش می گذارند ولی چه فایده که سانتر بی هدف خسرو حیدری به دروازه بان کره می رسد
 
14′
طبق گفته آقای خیابانی امروز تولد هادی عقیلی است..تولدت مبارک عقیلی..امیدواریم که جشن تولدت را با گلزنی برای ایران شیرین تر کنی!
 
13′
کارت زررررد برای بازیکن شماره 4
 
13′
خطای بازیکن شماره 4، پارک نام چول بر روی خلعتبری ..... و داور که به سمت محل این برخورد می دود
 
11′
پارک، بازیکن شماره 9 کره توپ را روی دروازه رحمتی ارسال کرد ولی رحمتی با چالاکی تمام توپ را گرفت
 
11′
جواد نکونام برروی بازیکن شماره 12 کره مرتکب خطا شد و او در حال زمین خوردن بود که به خسرو حیدری برخورد کرد و حیدری را هم به زمین انداخت
 
10′
Yellow Card Yong Jo Hong
 
10′
به قول دوست خوبمون خاوری :« بازم مثل همیشه ایران برنده می شه»! به امید برد تیم خوبمون ایران
 
9′
هونگ یونگ جو، کاپیتان کره شمالی خطای خشنی را روی یکی از بازیکنان ایران انجام داد و کاررررت زرد برای کاپیتان کره
 
9′
ضربه ازاد ثمری نداشت
 
8′
توپ بازیکن کره ای به دست جلال حسینی برخورد کرد و داور مسابقه که ضربه آزادی به نفع کره ای ها اعلام می کند
 
7′
ارسال توپ توسط هادی عقیلی به روی دروازه ولی کسی نیست که از این توپ استفاده کند
 
6′
خطای جواد نکونام برروی بازیکن شماره 10 کره و صحبتهایی که جواد نکونام با داور و بازیکنان کره بر سر این خطا انجام می دهد
 
5′
ارسااااال خوب از ایمان مبعلی و توپی که توسط خلعتبری به بیرون رفت
 
4′
این بار اعلام ضربه ایستگاهی برای ایران از سمت چپ محوطه جریمه کره شمالی
 
4′
خطای نصرتی برروی بازیکن شماره 9 کره شمالی
 
1′
اعلام خطای بازیکن شماره 2 کره برروی ایمان مبعلی و احسان حاج صفی که توپ را به جریان می اندازد
 
1′
سوت آغاز بازی به صدا درآمد...صدای جواد خیابای و صدای گزارشگر عربی همزمان با هم پخش می شود!! و بعد هم که صدا کلا قطع شد
 
 
و بعد هم حلقه اتحاد بازیکنان سفید پوش ایران...به امید موفقیت ایران در ایران دیدار..زنده باد ایراااان
 
 
حلقه اتحاد بازیکنان کره شمالی که با لباسهای قرمز رنگ در زمین مسابقه هستند تشکیل شد
 
 
قطبي از غلامرضا رضايي ، آندرانيك تيموريان، مسعود شجاعي و محمد غلامي كه در ديدار مقابل عراق از ابتدا به ميدان رفته بودند استفاده نخواهد كرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵۱
احسنت، خدائیش بازیکنان تو این دو بازی از جون و دل بازی می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
شاهزادگان پارسي ????????????

مگه ایران متعلق به نژاد پارس‌های زرتشتی هست که اینطور می‌نویسید؟ چرا تخم نفاق و جدایی‌ رو بین مردم ایران پخش می‌کنید؟ چرا افکار پان‌ایرانیست‌ها رو پخش و منتشر می‌کنید؟؟؟ لعنت خدا بر... و هر کسی‌ که داره به فتنه بزرگی‌ که در راه هست خدمت میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
فتنه؟؟؟؟؟؟ بابا بیخیال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
خدا وکیلی تیم ملی رو نگاه کنید بیشتر از دو سومش غیر پارسی ! هستن ... عزیز داری بد تا میکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
از نظر ما عوام شاهزاده معنی جالبی نمیدهد ادم یاد شاهزدگان قاجار میفته که نماد لاابالی گری خوشگذرانی و ... بودند
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
نباید از لفظ پارس استفاده بشه....مگه تمام تاریخ رو مدیون قوم پارس هستیم؟ تمدن‌های پیشین موجود در ایران به دست همون آریایی‌ها از بین رفت.....کمی‌ منصف باشید.....پارس‌ها فقط در قسمت کوچکی از تاریخ ایران حضور داشتند....تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران بسیار فراتر از حضور پارس‌ها بوده ..... ایران تاریخ و فرهنگ خود را مدیون تمام اقوام ساکن در این سرزمین میباشد...چه قبل از پارس‌ها و چه بعد از پارس ها......بیاید تاریخ تا تحریف و مصادره نکنیم....تعصبات ناسیونالیستی خود را کمتر کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
پارسی یه لفظه که حتی تو منابع علمی هم برای اشاره به ایران به ویژه در متون تاریخی بهش اشاره میشه. چرا بعضیا پیاده نظام شیوخ خلیج فارس شدن؟
پارسی= فراس+ ترک+گیلک+لر+کرد+بلوچ+عرب و.....
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ایرانی= فارس+ ترک+گیلک+لر+کرد+بلوچ+عرب و.....

توهم پیاده نظام از کجا اومد ، معلوم نیست!!!
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
عجب موجوداتی هستید شما؟ فارس (پرشین) نام دیگر ایران است. اگر نخواهید بفهمید از دست من دیگه کاری ساخته نیست!
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
خدمت دوست عزیزی که بسیار از لفظ شاهزادگان فارسی بر افروخته شده است
سلام
در همین ابتدا باید بگویم که من در کل با شما موابقم، هیچ عاملی نباید پیوند بین قومیت های مختلف این کشور را که به ایران شهرت دارد از بین ببرد و بکار بردن لفظ پارس برای تمام آنها کار درستی نیست زیرا قومیت های مختلف خود را از پارس نمی دانند. کاملاً هم منطقی است، ولی می خوام به چند نکته مهم اشاره کنم که به نظرم ضروری می یاد.
1) همینطوری که حتماً میدونی تا قبل از سال 1313 مردمان ایران این کشور را ایران خطاب می کردند ولی تمام کشور های خارجی، این مرز و بوم را با تمام قومیت هایش به نام Persia می شناختند که البته مطمئناً آنها با ترکیب قومیتی درون ایران کاری نداشتند. من کاری با ایران یا پارس بودنش ندارم ولی با تغییر این نام ما تمام هویت خودمان را در کشورهای خارجی از دست دادیم زیرا برای سالها در متون آنها پرشیا بوده ولی ما به یک آن، اون را عوض کردیم.
2) شاید فکر کنی مهم نیست ولی این یکی از دلایلی که اسم خلیج فارس را دارند از ما می دزدند. مردم دنیا می پرسند Persian gulf چه ربطی به Iran دارد؟ خب حق هم دارند.
3) نکته دیگه این است که شاید فیلم prance of Persia را دیده باشی شاید هم نه (که تنها فیلمی است که چهره ایران را خوب نشان داده است که البته باید بگویم چهره پرشیا را نه ایران). این فیلم از محبوبیت زیادی برخوردار شد وفروش خوبی هم در سینماهای دنیا کرد. یکی از کامنتهایی که تو سایت IMDB بود برام خیلی جالب بود که برات میگم. یکی گفته بود: اصلا این پرشیا وجود دارد یا افسانه است. دومی جواب داده بود: اره همون ایران است، سومی گفته بود ایران یا عراق (Iran or Iraq) چهارمی گفت: ایران، پنجمی گفت: ایران که از شوروی سابق جدا شده و.... خیلی باحال بود برام خیلی از مردم دنیا اصلا نمی دانند که جایی به نام ایران هست و اونهایی که میدوند ایرانی هم هست، نمودند که قبلا نامش پرشیا بوده.

حالا اگه اجازه بدی می خوام این سه مطلب را به هم متصل کنم. خب فرض کن که کاروانی که از طرف ایران رفته با اسم prances of Persia که یاد آور فیلم مذکور است و مطمئناً خیلی ها حداقل اسمش را شنیدند وارد یک کشور عربی میشه که به شدت دوست داره که خلیج فارس را به خلیج ع ر ب ی تبدیل کنه و از طرفی اسم پرشیا اسمی که برای سالها رو این مرزبوم بوده و در تمام کتب تاریخی خارجیها با این اسم مشخص می شود و خیلی ها در سراسر دنیا اون را شنیدند و از طرفی رسانه خودمون هم که همه مردم خودمون نگاه می کنند از واژه شیرهای ایرانی استفاده می کنه که تفرقه یا ناراحتی به وجود نیاد .
با این وجود فکر نمیکنی این تنها حرکت درست فدراسیون فوتبال تو سالهای اخیر باشه ؟!!!!!!!!!!!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دوست عزیز شاهین ...
بر فرض حرف شما درست .
دوستان وقتی میبینید کلمه پارس هموطنای ترک مارو آزرده میکنه چه اصراری به استفاده ازش دارید یا مغرض هستید یا آگاه نیستید .
هر چند بحث با حقانیت شما باشه اما کسی که مغرض نباشه نباید اصرار به استفاده از این کلمه داشته باشه . مگه اسم کشور عزیزمون ایران بده ؟!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
سلام بیخیال بابا...قضیه یارو شده که .. بگم؟؟

بگم تایید نمیکنی تابی
قضیه اینه که مملکت رو دارن میفروشن شما دنبال یه پ و ف هستید؟؟؟ب...
قیصر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
وحید جون حرفت درسته ... تعصب یه عده رو کور کرده به خاطر یه دستمال می خوان قیصریه نباشه !! سیاست شاهزاده پارسی سیاستی کاملا ملی و ایرانی می باشد ولی رو مردم خودمون بیشتر باید تاریخ رو ورق زد چون واقعا ضغف و فهم تاریخی و ملی داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آفرین شاهین در ضمن همه اقوام (ترک و کرد و لر و فارس وبلوچ و مازنی و... )به پرشین بودنشون افتخار میکنن البته به غیر از پانها!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
..همگي پارسي بودن اين چند دستگي ها و تفرقه همش كار انگليس جنايتكار بوده
درود بر شاهزادگان ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
چرا منفی دادی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
چون شاهزاده آدم رو یاد آقازاده میندازه برای همین منفی دادن
تاریخ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بیسوادی و تعصب و سوتفاهم مشکل این دوستان با واژه پارسی است همین ! بدبختی کشور ما هم همین بیسوادی و تعصب است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
مگه عربا هم تو این سایت میان که منفی بدن؟!!!!!!!!
درود بر شاهزادگان پارس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
آنهایی که منفی دادند ایرانی نیستند .
satia
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تابناک جونم!! چرا به من منفی دادن؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تمدن ایران مختصر و منحصر به زمان حضور اقوام آریایی (پارس و ماد و پارت ها) نبوده. در حدود سه یا چهار هزار سال قبل از ورود اقوام آریای به ایران ، تمدن‌های شکوهمندی در ایران وجود داشتند که قدیمی‌‌ترین آن ظاهراً تمدن ایلامی‌ها در خوزستان امروزی و متعلق به هشت یا شش هزار سال قبل می‌باشد. البته تمدن‌های کوچکتری نیز در سایر نقاط ایران وجود داشتند که مورد هجوم اقوام آریایی قرار گرفتند و هم اکنون اطلاعات زیادی از آنها در دست نیست.
یکی‌ از خیانت‌هایی‌ که ما به خودمان می‌کنیم این است که تمدن ایران را تنها منحصر به یک قوم خاص (پارس‌ها و زرتشتی ها) می‌کنیم ، در حالیکه ایران قرن‌ها قبل از ورود آریایی‌ها تمدن با شکوه و عظیمی‌ داشته است ، و معلوم نیست چرا عده‌ای میخواهند تمام این تاریخ شش یا هشت هزار ساله را به پای قوم و نژاد خاصی‌ بنویسند که تنها در دو هزار و پانصد سال آن شریک بوده اند

به عنوان یک ایرانی که عاشق وطن خود هستم از اینکه پارس‌ها (پرشین ها) خود را مالک اصلی‌ این سرزمین میدانند و برای بقیه هیچ حقی‌ قائل نیستند بسیار ناراحت میشوم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
منفی دادن چون مغولن
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تابناک ، ممنون که سانسور نکردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
منفی دادن چون مهندسان و دانشمندان در ایران نون شب ندارند ولی این اقایون که از اولش تو کوچه و خیابون سد معبر بودن شدند به قول اینها شاهزاده..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
من یک گیلکم و ایران رو متعلق به همه ایرانیها میدونم. احساسم اینه که الان هم چیزی جز این نیست. این چه حرفیه که یه عده افراطی بی سواد میزنن؟ به ترکیب هیئت ... کشور نگاه کنید. تبعیض نژادی در ایران هرگز نبوده. معلومه اونهایی که این بساط رو راه انداختن،خوب به ضعف تاریخی ما ایرانیها آگاه بودن.
حالا شد. شاهزادگان يا شيران ايراني واژه اي است كه همه ايرانيان را پوشش مي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
کسایی که میگن پارس ، نژاد پرست هستند!؟

ایران با ترک و کرد و گیلک و عرب و بلوچ و ترکن و لر و ارمنی ایران است
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تصحیح می‌کنم .... جمله خبری بود...علامت سال نداشت

...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ناشناسی که از کانادا برای پارسی بودن جوش میزنی، اگه خیلی عرق ایرانی داری پاشو بیا تو مملکت!
گلاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
این ها که با شاهزادهای پارسی مخالفن پس با خلیج فارس هم مخالفن ؟؟؟؟ این مسئله شخصی نیست این رو بفهمید !!! اگه عربها نام خلیج فارس رو تحریف میکنن بخاطر حس حقارتشونه ...شما چرا ؟؟؟ ایرانی باش افتخار کن نه حقارت
الی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آیا شیرهای بین النهرین (میان دو رود ) که لقب عراقیها است .یعنی بقیه عراقیها رو بی خیال شدن !!!! دست بر دارین از این بچه بازیها !! این نادیده گرفتن پارس همش کار این تجزیه طلبهای باکو و ترکیه و پان عربهاست ...
برداريد لفظ شاه وشاهزاده را اي ...
پاسخ ها
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ای چی؟
شما تندرو های افراطی خطرناکترین موجودات یک جامعه هستید و مهمترین مانع جامعه مدنی.
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
لفظ به این زیبایی. چشه؟ خوشتون میاد از همه چیز معضل بسازید ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دوره شاه و شاه بازی و خان زادگی تمام شده....فرزند ایران بهتره....قرن بیست‌و یک هست مثلا
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دوره شاه و شاه بازی و خان زادگی تمام شده....فرزند ایران بهتره....قرن بیست‌و یک هست مثلا
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دوره شاه و شاه بازی و خان زادگی تمام شده....فرزند ایران بهتره....قرن بیست‌و یک هست مثلا ... جامعه مدنی دمکراسی میخواد نه نظام شاهنشاهی.....بجای انگ چسبوندن و متهم کردن دیگران، کمی‌ هم منطقی‌ فکر کنید
حافظ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
..... عزيز مگر همهء پادشاهان بد هستند يا بد بودند. خوباش مثل كورش داريوش كريم خان و....... حالا طي يك دوره اي آدم هاي بي لياقت شدن شاه كشور نميشه پاي همه حساب كني يكم فكر كن
تابناک اگر دقت می کردی نوشته بود شاهزادگان پارسی حالا زیاد هم فرقش نیست ولی تو از عمد زدی ایرانی؟
پاسخ ها
م
| China |
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
درستشم همینه... ایران فارس و ترک و لر و عرب و بلوچ و ... داره. فارس محدود می شه اما ایران عمومی تره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
مثل این که توهم زدی فکر میکنی خیلی آدمی ....!
شال
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
یکی به من بگه امپراتوری روم که الان اسمش ایتالیا هست تشکیل شده بود فقط از استان روم !!!!! هوشیار باشید این تجزیه طلب ها شدیدا فعال شدن ..درود بر ایران
dooste aziz man ham dar shadi e khodetan sahim bedoonin ama baram jalebe chera nami be zbayie iran ra ba pars jabeja mikonid?
نمی دانم کدام آدم باحالی به جای شاهزادگان ایرانی ، شاهزادگان پارسی رو رو تیم ملی گذاشته
زنده باد تمام اقوام ایرانی از پارس ، ترک ، لر ، کردو بلوچ و ...
پاسخ ها
م
| China |
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
موافقم اما مهم اینه که به هر حال به مرحله بعد صعود کردن و ما هم در شادی اونها شریکیم...
یعنی چی شاهزادگان ایرانی؟
این همه داریم خرجشون می کنیم وظیفشونه
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
جوری حرف میزنی که تو اربابی و بقیه راعیت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ملت همیشه ارباب هستن. این بازیکنان هستن که باید سرباز این ملت باشن.
بجای شاهزادگان بنویسیم طالبان تا ........
پاسخ ها
satia
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
درود بر تو. اینطوری دیگه منفی نمیدن
قلعه نوعی هم صعود کرد... ایرانی را در مرحله حذفی خواهیم دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
قلعه نوعی خیلی هنر کرد که صعود کرد! با یارانی چون علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و ... بقال سر کوچه ما هم صعود میکرد
امیر صدرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بابا روحیه، شاداب، قوی .....
ایول تابناک نویسنده به احترام همه ایرانیان از ترک - لر - بلوچ - کرد و ... نام شاهزاده های ایرانی را انتخاب کرد...
پاسخ ها
هوشیارم بیدارم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
سوال هوش :نام قدیم ژاپن سوریه ترکیه هلند ایتالیا تونس اتریش اتیوپی آلبانی سوئیس عراق فرانسه لبنان وووووو .... چی بود ؟؟ درود بر شاهزادگان پـــــــــــــــــــــــارسی
ایران مال فارس نیست!!!!!!!!!!! باید میگفتن شاهزادگان ایرانی نه پارسی!!!!
پاسخ ها
satia
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بابا به خدا منظور فارس، ترک، کرد، لر نیست. به والله. بابا ایران برا همه ماست. پارس معادل همون ایران خودمونهههههههههههه. ای خدا.....
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
اگر این جوریه بگین خلیج ایران نه خلیج فارس! چون خلیج هم مال فارس نیست مال ایرانه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
Sati راست میگه تورو قرآن ول کنید تورو خدا تمومش کنید.... به فکر برد باشید
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
این که ایرانی‌‌ها رو پارسی‌ خطاب کنید یک توهین بزرگ هست....پارس‌ها یک نژاد محدودی هستند که به ایران مهاجرت کردند ، همانطور که اقوام دیگر (عرب‌ها ، افغان‌ها ، ترک‌ها و....) در طول تاریخ به ایران مهاجرت کردند ..... حق ندارید ایرانیان را پارسی بدانید .... حق ندارید افتخارات کشور ما را پارسی بدانید .... ایران قرن‌ها قبل از ورود پارسی‌ها تمدن درخشان داشت ... حق ندارید تاریخ ایران را به نفع گروه خاصی‌ مصادره کنید ..... حق ندارید
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
جالبه ! کسانی که می گن پارسی منظورشون توهین نیست، اما مخالفان بزور می خوان بگن به ما توهین شد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ناشناس، تو کانادایی باش، نمیخواد جوش پارس وایرانو بزنی!
بردیا
| United Kingdom |
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ناشناس کانادایی شما ترکی؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
نه بردیا....تمام حرف من این هست که ایران رو محدود و مدیون یک قوم و نژاد نکنیم.... همه در تاریخ و فرهنگ ایران سهیم بودند...اونوقت شما می‌پرسی‌ من ترکم؟...تا جایی‌ که میدونم تا ۵ نسل بالاتر فارس بودم....ولی‌ به این توجه کن که هزاران سال قبل از ورود آریایی‌ها (پارس ، معاد، پارت ها) به ایران ، و قرن‌ها پس از آان ایران دارای تمدن و فرهنگ درخشان بوده.... تاریخ و فرهنگ کشور عزیز ما محدود به دو هزار حکومت پارس‌ها نمی‌شه ...... ایران فراتر از نژاد پارس‌ها است..... ایران ، ایران است....متعلق به تمام ایرانی‌ ها..... ترک و لر و عرب و کرد و پارس و..و..و.. هم نداره

من یک ایرانی هستم و به ایرانی بودن و انسان بودنم افتخار می‌کنم ، نه به نژاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
بابا عربهاي خليج فارسو ول كنيد اين ناشناس كانادائي را بچسبيد .ب.مشكوك ميزنه
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آقای کانادایی شما که بچه ی اونوری داداش زیاد به خودت فشار نیار مستر
BA DORUDE FARAVAN BE HAMEYE IRANIAN IN PIRUZI RA BE HAMEYE HAMVATANAN SHADBASH MIGUYAM.
خیابانی بازی اول شیر خطاب کرد بازی دوم سرباز فکر کنم بازی سوم بگه....
با این پیروزی غرور و افتخار برای همگی ما ایرانیان به ارمفان آورده شد. بچه ها خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بیماری داری الکی رای منفی می دی؟؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
با این پیروزی غرور و افتخار برای همگی ما ایرانیان به ارمفان آورده شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
به تو چه آخه کی به چی رای میده تو مثبتت رو بده
درود بر همه ایرانیان با غیرت....
كسانيكه منفي مي دهند سوال ندارد از هم ميهنان عرب هستند يا يك ريشه تند عربي دارن-خوب حق دارن-از شاهزاده و اين حرفا خوب بدشون مياد و دلشون به درد مياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
مطمئن نباش مهدی جان
سوال کن میبینی حتی فارس های معتدل هم منفی میدن.
حداقل یکیش خود من که حداقل تا 4 نسل که میدونم فارسم ولی 100 به این اظهارنظرها منفی میدم.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
توهم زدی ها...ایران با ترک و کرد و گیلک و عرب و بلوچ و ترکن و لر و ارمنی ایران است ... پارس یک قوم و نژاد محدود است ... .
ارسلان
| United Kingdom |
۲۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
شاهزاده قشنگه... ولي پارسي قشنگ نيست !!! يعني چي پارسي !!! خوبه بگيم شاهزاده هاي تركي؟ يا شاهزاده هاي كردي؟ يا شاهزاده هاي عربي؟ يا شاهزاده هاي بلوچ ؟ شاهزاده هاي ايراني خيلي بهتره تازه به ترجمه persian هم بيشتر ميخوره
ای ول تابناک!!! شاهزادگان ایرانی درسته! همانطور که یک ترک اردبیلی گل برتری رو زد.
نکته ای که تو این دو بازی به چشم اومد همدلی و یکرنگی بچه هاست.همه هدف مشخصی دارند.من به این تیم امید دارم.
تیتر شما آدم رو یاد آقای جواد خیابانی می اندازد
!!long life great persia
پاسخ ها
mohammad
| Italy |
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
!!long life great persia تا کور شود هر انکه نتواند دید.
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
Long Live Great IRAN
ناشناس
| Canada |
۲۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
IRAN ....IRAN....IRAN.....IRAN
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
long life great iran.long life persian gulf
شاهنامه اخرش خوشه
اين اسم شاهزاده گان ايراني را از روي بازي Prince Of Pershia
(http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_of_Persia)
برداشتند. ... داريم؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تابناک جون جون مادرت جای کلمه سه تا نقطه نذار.(: میخوای نظر رو نذاری نذار.
ایران با ترک و کرد و گیلک و عرب و بلوچ و ترکن و لر و ارمنی ایران است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
درستش اینه ایران با ترک و کرد و گیلک و عرب و بلوچ و ترکن و لر و ارمنی پارس است
satia
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
کس هم غیر از این نگفته داداشی!!
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
کسایی که میگن پارس ، نژاد پرست هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
بابا پارس یا پرشیا همون ایرانهههههههه!!!! ای خدا اااااااااااا
کاری ب چیزی ندارم ولی من بعنوان یک ایرانی بیطرف از این که تابناک ب نظر من احترام گذاشت من هم ازش تشکر میکنم فقط ایران و ایرانی ..
شاهزاده یعنی چه؟ ما همه سرباز ولایت هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
عزیزم شاهزاده به اون معنای بدشو نگیر فقط
اگه دقت کنی به اکثر امامزاده هامون هم میگیم شاهزاده........
mohammad
| Italy |
۲۱:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
فعلا که شاهزاده ها چند برابر شما هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آخر ما از دست شما چه کنیم؟ اینجا هم دس از سر کچلمون برنمیدارین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
ما نخواهیم سرباز .. باشیم باید چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه تمام رسانه ها لفظ شاهزاده را بکار می برند از تابناک بگیر تا فارس بجز رسانه ملی
پاسخ ها
satia
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تابناک کارش درسته. با ... نیوز و صداوسیمای میلی مقایسه اش نکن!
نمیدونم چی بگم . .. ولی انگار یه چیزی داره بهم میگه ما امسال حتما قهرمان میشیم
پاسخ ها
...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ایـــــــــــــــــــــــــــــشالله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
انشـــــــــا الله
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دمت گرم بچه خوزستان
گل گفتی
ایشااله ایران قهرمانههههههههه
چقدر ... هستید که دارید هنوز سر اسم پارس یا ایران با هم چونه میزنید...مهم همبستگی بین همه اقوام هست اسم پارس یا ایران از لحاظ گفتاری شاید فرق داشته باشه ولی بطنش یکی هست...نام ایران و پارس برازنده همه اقوام چه لر ترک بلوچ و عرب که در داخل این مرزها قرار دارند هست...
پاسخ ها
satia
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
درود خداوند بر تو
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
v
پارس اسم قدیمی ایران است، مثل آلمان، ژرمنی، دویتچلند و ... بنابراین برادران کرد، آذری، لر، بلوچ، تاجیک و .... ناراحت نشوند آنها هم پارسی اند و فارسها هم باید بدانند که هیچ برتری بر دیگر برادران ندارند! و آبراه (خلیج) پآرس یعنی آبراه ایرانیان = پارسیان و نه فقط فارسها! اسم کشور عزیزمان قبل از اسلام که در تمامی کتابهای تاریخی مهم آمده است. به سخنی دیگر همگی پارسی ویا ایرانی هستیم. آدری + کرد + لر + بلوچ + ترکمن + خراسانی + سمنانی + گیلانی + مازندرنی + بلخی + هزاره ای + تاجیک + خوزستانی + لاری + لک + ... = ایران (= پارسیان)
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ایران با ترک و کرد و گیلک و عرب و بلوچ و ترکن و لر و ارمنی ایران است ... پارس یک قوم و نژاد محدود است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
به امام حسین راست میگه... به ابوالفضل راست میگه! ول کنید به خاطر ایران ول کنید ای بحثا رو! آخرشم یه روز تابناک تیتر میزنه ایران قهرمان آسیا شد(انشاالله) باز هم همه درگیر همین موضوع اند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بابا یکی این کانادایی رو بگیره !
خودش داره تفرقه میندازه .
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ایران قبل از اسلام پارس نامیده میشد چون نژاد پارس‌ها بر ایران حکومت میکردند....طبق منطق شما ، اسم ایران باید پس از اسلام به عربستان تغییر پیدا میکرد ، چون عرب‌ها بر ایران حکومت میکردن؟!!!!! مگر اسم ایران چه اشکالی داره که میخوایید تحریفش کنید و اون رو محدود به یک نژاد خاص کنید؟؟؟ .... ضمنا چون با نژاد پرستی‌ و قوم گرایی مخالف هستم تفرقه انداز شدم؟!!!! عجب منطقی‌ دارید شما پان‌ایرانیست‌ها !!! حتی اجازه صحبت هم نمیخواهید به دیگران بدید؟! ..... زنده باد ایران و ایرانی ، و بریده باد دست نژاد پرستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
این دوستمون به سلیس ترین شکل ماجرا رو توضیح دادند..اینکه بعضیا موظوع را نمیگیرند عجیب است(بعد میگن چرا برا ما جوک می سازن)
تابناک عزیز لطفا با یک ایران شناس مصاحبه کنید یا مطلبی چاپ کنید که به دوستان نشان بدهد فارس به معنی ایران است. این تبلیغات شبکه های تجزیه طلب است که فارس را فقط یک قوم معرفی کند که به خاطر اکثریت داشتن به سایر اقوام زور می گوید و زبان فارسی را رسمی کرده و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
نه ما ترک ها هم فارس هستیم .... فارس عبارت است از یک منطقه گرم و خشک اطراف شیراز !؟
احتمالا کلمه شاهزاده در مقابل آقازاده بوده است
درود بر ایران و ایرانی
جاودان کسایی که اگه نمک کردها و لرها و گیلک ها رو میخورن نمک دون نمی شکنن و اسم قوم گیلک از ذهنشون پاک نمی شه
ایران = گیلک و گیلک = ایران
تمام اقوام ایرانی ضعیف تر از گیلک ها و تالش ها ودیلمیانزبون پهلوی رو حفظ کردن. پس وقتی حرف از قوم می زنین اقوام شمال ایران یادتون نره ، ....
والسلام
شاهزادگان پارسی .احساس غرور کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
فقط ایران
ناشناس
| Canada |
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
فقط ایران .... فقط ایران....فقط ایران
farhad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
فقط ایران
ما پارس نیستیم ولی ایرانی هستیم ..
ای بابا!
این شعاره ایران هست که بر روی اتوبوس ایران نوشته شده است. نحوه انتخاب آن هم بدین گونه بود که چندی پیش وبسایت کنفدراسیون آسیا مسابقه ای برگزار کرد که در آن از مردم عادی که یکی از آنها من بودم دعوت کرد که شعار خود را به فارسی و انگلیسی بنویسند و ارسال کنند. ما هم اینکار را کردیم. . بعد از آن نظرسنجی شد در همان وبسایت که از میان 3 شعار برتر این شعار رای آورد. سابقه اش هم در وبسایت کنفدراسیون آسیا موجود است. می توانید بروید و ببنید.
یکی این خیابانی روساکت کنه. مگه ما گزارش گر دیگه ای نداریم. بابا سردرد گرفتیم از بس این الکی دادزد وسوتی داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
man eshtebahi manfi zadam, kamelan ba sohbatet movafegham
javid iran javid irani
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
IRAN
IRAN
خدايي اين نظر را بزنيد اگر منصف هستيد

*نميدونم چرا سايت هاي خبري سعي واصرار دارند بر اينكه تيتر خود را"شاهزادگان ايراني"
بزنند....
اين تيتر چه معنايي دارد؟؟؟!!!

مگر تيم ملي ايران يا مثلا"صعود فرزندان ايران"چه مشكلي دارند كه بعنوان تيتر انتخاب نمي شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
شاهزدگان ایرانی چه مشکلی داره؟؟؟
آفرین
تابناك ايول تيترت عالي بود اما داخل متن باز شيطنت كردي زنده باد ايران وايراني
پیروزی تیم ملی را به همه هموطنان گرامی تبریک عرض می نمایم. همه ما مسلمانیم و زیر پرچم اسلام ولی این امر نباید مانع از آن شود که ما به تاریخ و فرهنگ کشور خود بی تفاوت باشیم . کسانی که از عبارت این خبر نارحت شدند اگر اینطور باشد ما اصلا ایران هم نباید بگوئیم و یا نباید از آن دفاع کنیم هشت سال برای حفظ دین و مملکت خود جنگیدیم و این را باید به خاطر داشته باشیم که اجداد ما اگر چه ممکن است دین الهی نداشتند ولی برای وطن ایران مبارزه کردند که امروز به آن می بالیم و کشوری است که پرچم اسلام را در دنیا به دست گرفته است لذا بهتر است که دوستان به همه چیزهای خوبی که داریم از چمله اسلام ، ولایت ، تاریخ ، فرهنگ و تمدن و دانشمندان عزیز ببالیم که بسیاری از کشور ها آرزوی داشتن حتی یکی از این موارد را دارند
چرا به جاي گزارش لحظه به لحظه از دقيقه 1تا 90 ،90تا1را گزارش كرديد؟!
خدا اين جواد خياباني را از ما نگيرد!آمين!!!!!1
درود بر پارس...
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
فقط ایران
بهار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ببببب
وقتی به سرمربی می گن امپراتور، خب بازیکن ها هم می شن شاهزده دیگه. ترکیب جالبیه.
پاسخ ها
ایرانی
| Sweden |
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
منظورم "شاهزاده" بود.
دوستان چرا نميخواهيد بفهميد شاهزادگان پارس نماد ايران است
همه جا ايران را به نام سرزمين پارس مي شناسند و ما و همه مردم ايران بايد خود را پارس بدانيم
من عرب كشورمان را يك پارس ميدانم
چرا با كلمات بازي مي كنيد
آخه لر و بلوچ و...كه ن‍ژاد نيستند اينها فقط يك فرقه از قوم پارسي هستند
چه مشكلي داره چرا اينقدر ن‍اد پرست شدند همه اينجا و مسائل مهم را با اين مسائل به فراموشي مي سپارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
راست میگه پارس یعنی ایران
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ما ایرانی هستیم ، نه پارسی
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
آقا بنده یه تورکم و خودم تشخیص میدم چی هستم و چی نیستم بنده ایرانی هستم ولی فارسی نیستم شما لازم نیست بگید که ایران یعنی پارس! ایران یعنی ایران. بفهم اینو!
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمان افتخار میکنیم نه پارس و پارسی
فقط ایران
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
نژادپرستانی که با شاهزادگان پارسی مشکل دارن میگن ایران نیست !! بگن که الان عثمانی و امپراتوری روم و خارطوم و حبشه و زنگبار و ساحل طلا و سبا و بین النهرین کجاست !!!!؟؟!! کم دشمنی کنید با تاریخ کشورتون!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آقا بنده یه تورکم و خودم تشخیص میدم چی هستم و چی نیستم بنده ایرانی هستم ولی فارسی نیستم شما لازم نیست بگید که ایران یعنی پارس! ایران یعنی ایران. .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
ای لعنت بر قوم گرایی
ایول تابناک با این تیترتون.
پاسخ ها
ایرانی ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
خنده دار نیس مثلا بصره ایها یا تکریتی های عراقی یا نجفی یا تو کربلا بگن چرا مثلا بین النهرین (میان دو رود) چرا شیر های بین النهرین می گید چرا نمی گید شیر های عراقی !!!! خدایش ایران و ایرانی خیلی حسود و دشمن داره ! باید هوشیار بود ...درود بر خلیج فارس
ما در جنگ 8 ساله همه برای میهن عزیزمان ایران جنگیدیم . آن زمان همه ایرانی بودیم ، از هر قوم و نژادی. به عنوان یک ایرانی فارس درود می فرستم بر همه ایرانیان پاک نهاد اعم از ترک و لر و بلوچ و عرب وکرد و گیلک و ترکمن و.....
شاهزاده یعنی چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ma faghat ye shahzade darim onam esmesh ...
همین انصاری فر ترک گل پیروزی را زد
حالا انصافه بگیم شاهزادگان پارسی؟!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
عزیزم باور کن منظور از شاهزاده های پارسی همون شاهزاده های ایرانیه.فقط چون خارج از کشور ما رو بیشتر به نام پارس می شناسن،اینجوری گفتن.
منظور از پارس ایرانه هر که غیر از این منظورش باشه قایل به سرفرازی وطن عزیزمان نیست
همه با هم یعنی ایران یعنی پارس
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بر آن دست خواهند یافت.... پیامبر اسلام... درود بر ایران و خلیج فارس و نابود دشمن ایران و حسودان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
سامان ممنون از پاسخت
چه عجب یه بار حرفه ای فکر کردید و با عقاید کور و متعصبانه کلمه شاهزاده رو حذف نکردید.
دقیقا چون به تاریخ و فهرنگ خودمون بی‌ تفاوت نیستیم میگیم نباید از لفظ پارس استفاده بشه....مگه تمام تاریخ رو مدیون قوم پارس هستیم؟ تمدن‌های پیشین موجود در ایران به دست همون آریایی‌ها از بین رفت.....کمی‌ منصف باشید.....پارس‌ها فقط در قسمت کوچکی از تاریخ ایران حضور داشتند....تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران بسیار فراتر از حضور پارس‌ها بوده ..... ایران تاریخ و فرهنگ خود را مدیون تمام اقوام ساکن در این سرزمین میباشد...چه قبل از پارس‌ها و چه بعد از پارس ها......بیاید تاریخ تا تحریف و مصادره نکنیم....تعصبات ناسیونالیستی خود را کمتر کنیم
پاسخ ها
مهرگان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آره فقط هخامنشیان و ساسانیان ببین دیگه کی بود که سرش به تنش بیرزه؟ البته اشکانیان سهمشون محفوظه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
ببینم.تو از صبح تا شب بیکاری هی این پا نظر می دی؟؟
ماشاالله به بچه های تیم
ایشالا قــــــهرمان میشیم
ایـــــــــــــــــــــــــــــشالله كه قهرمانيم......
تا بتركه چشم حسود زنده باد ايراني......
آقا یا خانم کانادایی شما راست می گی ، خوب شد

حالا همه به افتخار ایران ..ااااااا
به افتخار سرزمینی که اسمش قومیت رو تو خودش حل می کنه و ما همه اول ایرانی هستیم و بعد از اون هر کدام قومیتی داریم

به افتخار سرزمینی که توش به دنیا اومدم می خوام اینجا رو بسازم و می خواهم جسدم جزیی از خاکش باشه

به افتخار سرزمینی که خیلی زخم خوره ولی هنوز هم آره ایرانه ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بابا جان این .. vpn استفاده می کنه ..کانادایی کدومه...تابناک جان یه توضیحی در مورد vpn به دوستان بده روشن شن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
نمی تونه توضیح بده درباره vpn میگیرنش میندازنش زندان
لابد کاربرانی که مخالف پارسی بودن هستند فکر میکنند ما ت...ا هستیم .زهی بی غیرتی و ناسپاسی
فقط ایران ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
وقتی به سرمربی می گن امپراتور، خب بازیکن ها هم می شن شاهزده دیگه....
..یاید تاریخ تا تحریف و مصادره نکنیم....تعصبات ناسیونالیستی خود را کمتر کنیم
بابا چه جوری بگم بخدا پارس همون ایرانه
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
شما هر جوري كه بگيد باز يك عده كه اطلاعات غلط به خوردشون داده شده ميان و اسم فارس رو به يك قوم ربط ميدن و محدودش ميكن و هيچ جور هم تو كتشون نميره كه دارن اشتباه ميكنن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
پارس همون ايرانه پارس همون ايرانه
ایول
آقایان و خانم هایی که می آیید اینجا و به عنوان دفاع از حقوق قومیت ها عقده های چرکین تون رو خالی می کنید لطف کرده و ما کردها رو قاطی خودتون نکنید. شما انیران و ...هستید و سرتون توی آخور ترکیه ..... کرد و گیلک و لر و بلوچ و مازنی و تالش و فارس و آذری و ... = ایران
اون هایی که فکر می کنن ترک تشریف دارن و آذری نیستند توی کامنت ها شونما کردها رو قاطی نکنند که از شون ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
احسنت
محمد
| Slovenia |
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
شما هم سرتو از آخور .... فارس پرست بکش بیرون ببین همین مثلا پارس های متمدن چه بلایی سر هموطنای کردت میارن! ...
ناشناس
| Sweden |
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
بی تربیت نباش. ....حرف می زنی؟
توقع احترام داری، پس خودتم بی احترامی نکن.
من تعجب میکنم از شما !
شاهزادگان یعنی چی ؟!!!
ما انقلاب کردیم که از شاه و شاهنشاهی آزاد بشیم .
حالا اسم نمایندگان ایران را میگذارید شاهزاده !
واقعا متاشفم واسه این افراد که هنوز پیام اسلام رو نگرفتن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
شما لطف كن از تيم هاي عربي پشتيباني كن چون مسلمون واقعي اونا هستند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
چه ربطی به اسلام داشت!!!!!!!!!! تو خوبی؟!
سلام چه اصراری دارید به همراه همان گزارشگر معروف بازیکنان را شاهزاده لقب دهید، فردا اگه همین باعث نفاق و فتنه دیگری بشه بخدا شماها مسئولید، البته ...
اگر شاه و شاهزاده گان انقدر محبوب هستند پس چرا شاه و شاهزادهگاه واقعی را بیرون کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
واسه اینکه پارسی نبودن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
متعصب
چرا تيتر زيباي شاهزادگان پارسي رو عوض كردين؟
پارسی یعنی تمام اقوام ایران. پارسی یعنی ایرانی.

سخت است فهماندن به کسانیکه برای نفهمیدن پول میگیرند...
وقتي برخي از مردم ايران به واژه زيباي پارسي ايراد ميگيرند ديگر از بيگانگان كه نام خليج پارس رو عوض ميكنند چه انتظاري ميتوان داشت؟
فقط و تنها فقط افشين امپراطور تنها مربي ايراني كه مي توانيم تاثير تعويضهايش را در زمين ببينيم
راستي يك سئوال داشتم چرا دوستان آذري و يا كرد و يا لر ما به واژه خليج فارس اعتراض نمي كنن ؟ اصلا چرا عرب هاي ايران به واژه خليج فارس اعتراض نمي كنن ؟ به نظرم ميرسه بخاطر اين هست كه همه قوميت هاي ما به اين درك رسيده اند كه خليج فارس يعني خليج ايران يعني خليجي براي همه‌ي قوميت هاي ايران ، پس بياييد به اين درك برسيم كه ستارگان پارسي هم همين حكم را دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
حالا کی گفته کرد و لر و عرب اعتراض میکنه؟
.
متاسفانه!
نمي دونم اسمشو چي بايد گذاشت اما در زماني كه يكي از شاه زاده هاي ايران از اين دنيا ميره يازده شاهزاده ايراني در گوشه دنيا نام ايران را باز به نام شاهزاده هاي پارسي زنده ميكنند.دورد بر همگيشان.
شاهزادگان اکثرا افرادفاسدی بودندو... شیطنت می کند ایران مال همه ایرانیان است فارس وترک وکیلک وکردو...نداریم همه ایرانی هستیم
بذارید آقازاده های ایرانی تا به کسی برنخوره
جریانی که به فکر تجزیه ایرانه این اسم رو انتخاب کرده.
تا مملکتو تیکه تیکه نکنن ول نمیکنن
شاهزاده های ترکی
شاهزاده های کردی
شاهزاده های لری
شاهزاده های عربی
شاهزاده های .....
چه فرقی میکنه مهم اینه که اینا در کنار هم یک تیم هستند و دارن زحمت میکشن تا ببرند
اونوقت شما دارید اینجا تو سر هم میزنید
پاسخ ها
شیما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
تو ایتالیا وقتی میگن امپراتوری روم یعنی چی ؟؟مثلا ایتالیایهای دیگه که تو روم نیستن و همه اسلاو تبار و یونانی تبار و آلبانیایی تبار که اونجا زندگی می کنند باید بگن ای وای ما رو حساب نکردند !!! اما اونجا به مردم تاریخ یاد دادن اما ما با تاریخ پر شکوه مان به علت ... یا دشمنان بیگانه مشکل داریم!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States |
۰۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
شاهزاده فقط پارسی, بقیه ول معطلن
لطفا اینقدر از خودتان خوشحالی بیش از حد نشان ندهید چون با این اوصاف همین ما که داریم روی گذاشتن لقب روی این بازیکنان جوش میزنیم اگر تو مرحله یک چهارم ببازیم و حذف بشیم هر چی فحش بلدیم به همین شاهزادگان پارسی یا ایرانی میدیم.یه کاری نکنیم که بعدا از اون طرف بام بیفتیم.
اخوی عربها چون پ ندارن به ما میگن فارس حالا ما که پارسی هستیم باید به این زبون نفهم مها جواب پس بدیم....؟ واقعا متاسفم براتون که اصل و نصب خودتون رو فرموش کردید .
I AM PARSIAN...
شاهزاده های ترکی
شاهزاده های کردی
شاهزاده های لری
شاهزاده های عربی
شاهزاده های .....
چه فرقی میکنه مهم اینه که اینا در کنار هم یک تیم هستند و دارن زحمت میکشن تا ببرند
اونوقت شما دارید اینجا تو سر هم میزنید
سلام به همه اقوام ایرانی . ما را چه شده با درگیریم . مگر میشود کسی ایرانی باشد واز افتخا رات قوم بلوچ و سیستانی نداند . از شجاعت و دلاوری آذری و ترک در مشروطه خبر نداشته باشد . از تیز هوشی و ذکاوت قوم کرد خبر نداشته باشد ایرانی باشد و از ........ چه بگویم که زبانم قاصر از بیان توصیف اقوام ایرانیست پارس و پارسی جز آمیخته ای از اقوام ایرانی نیست که هریک از آنان نباشد پارس پارس نیست
کسانی که با واژه شاهزادگان پارسی مخالف هسنتد حس قوم گرایی دارند و بیشتر از همه نژاد پرستند ..می دانید چرا ..؟ چون هیچ فارسی نیست تو ایران اگه یهش بگی اهل کجایی ؟ بگه من فارسم !!!! میگه مثلا من شیرازی یا مشهدی با اصفهانی یا گیلانی یا تهرانی و...اصلان بلد نیست بگه من فارسم !!!! چون براش مهم نیست ..یعنی اشاره به نژاد نمی کنه !!! چون خودش رو ایرانی می دونه اما بعضی انگشت شمار و ....حس قوم گرایی دارن و تعصبی رو ایران ندارن و بیشتر خودشون رو نژادی معرفی می کنند !!!!؟؟؟ (دم خروس پیداست ) در صورتی که هر ایرانی آگاه وقتی صحبت از امپراتوری پارس می کنه ان را به مثابه ایران می داند و از همه قومیتها .
نشان شیر و خورشید هم فراموش نشود. شاهزادکان ایرانی با نشان شیر و خورشید. یادتان باشد شیر و خورشید نماد ملی مردم ایران است و ربطی هم به سلطنت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
خیلی دیگه جو گرفتت
فردا که ایران مقابل کره جنوبی یا استرالیا 3-4 تا خورد آنوقت چه حرفی برای گفتن دارید ؟؟؟؟؟؟
به راستی این کسی که از کانادا در روز شادی ملت این چنین نسبت به نژاد فارس عقده گشایی میکنه هیچ هدفی ندارد جز ایجاد اختلاف و کینه نسبت به اقوام کشور ایران . کافی است که کمی هوشیار بود و در دام این افراد وابسته که عموما ت..... قابل توجهه این موجود بدخواه و کم سواد ایران ، کلمه ایران نیز معنی سرزمین آریا یی است و باز هم جایی در ان برای ... تجزیه طلب امثال تو در ان وجود نخواهد داشت .
بابا شاهزاده دیگر چه صیغه ای است. شعار تیم ملی یکی از ..
انقلاب کردیم که ازاین مزخرفات نداشته باشیم شاهزاده دیگه چیه باز میگفتید شیرمردان پارسی یک چیزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
این ملت هم جو گیر هستن
از شاه بیزار میشن میگن آخوند میخوایم. از آخوند بیزار میشن میگن شاه و شاهزاده میخوایم. خدایا یک ویزا بده ما از این مملکت بریم بیرون حالم به هم میخوره از این همه جو گیری ملت همیشه در صحنه دیواااانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
ایول به پاسخت.موافقم.هممون جوگیریم D:
یک اشتباه تایپی دارید کره ی شمالی است نه جنوبی دقیقه90 را اصلاح کنید
زیاد هم شلوغش نکنید ایران قهرمان است با همه ی نژاد و اقوامش.
ای بابا ما میخوایم به عربا حالی کنیم خلیج فارس؛نگو بعضی کلا میگن پارس وجود نداشته؛بهتر یه نمایشگاه از اسناد تاریخی واسه بعصیا بذاریم....
چه مسخره شاهزادگان ایرانی!
زنده باد ایرانی سرای ایرانی نه عجم
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
شما هنوز تو دوران عرب و عجم فريز شدي ول كنيد اين نژادپرست بازي هارو ديگه دوران اين حرف ها گذشته
حذف ایران در مرحله بعد را پیشاپیش به ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و این نشان دهنده تبدیل شدن ایران قدرت اول جهان(البته در همه زمینه ها) می باشد.
zyad del nabandid 32 sal dastan tekrar mi sheh marhalye badi be tor kore ya japan hzf meshavim
حالا می فهمم چرا شاهزاده ایرانی خودکشی کرد!
پاسخ ها
یک انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
مرگ بر اسرائیل نژاد پرست. من یک فلسطینی نیستم مسلمان هم نیستم. ولی آزاده ام. مرگت باد اسرائیل
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
چون پرچم اسرائيل خورده كه دليل نميشه ايشون از اسرائيل باشه شايد از برنامه تعقير آي پي استفاده كرده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
اوه اوه!
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
برو وطن فروش
درود بر شاهزاده های پارسی
من فقط می خوام اون داور ب.. بحرینی رو خفه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
آقای ترکی هم داور هستن.
سلام- لطفاً بجای ناشناس از کلمه بی نام بهتر است که استفاده شود چون کاربران تابناک همه آشنا وبه این سایت علاقمند هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
فقط خواستی یه چیزی گفته باشی؟ نه؟
زمانی که اسمشون رو ننویسند خوب ما هم نمیشناسیمشون. پس میشن ناشناس.
لقب شاهزاده برای تیم ملی مناسب نیست. ما از شاه و شاهزاده خاطره ی خوبی نداریم
فقط شاهزادگان پارسي
درود بر همه شاهزادگان پارسي
كور بشه چشم حسوداي شاهزادگان پارسي
آقا تنها بدي اين بازي گزارش خياباني است
حالا چه فرقي مي كنه چه قومي هستيد مهم اينه كه شاهزاده هاي پارسي برنده شدندن البته اگه زمان خاتمي همچين لقبي مي دادند حتما ..
سلام بر شاهزاده های پارسی ،خداوند سرزمین پارس را از شرحسودان و دشمنان قسم خورده اش محفوظ نگاه دارد . امین
تابناك عزيز
اول بايد ببينيم چه كسي اين شعار را براي تيم ايران كه يك دولت جمهوري اسلامي دارد انتخاب كرده است!
توجه كنيد كه شعار تيمهاي ديگر چقدر با مفهوم تر و انساني تر است.
و ياد آور بشيم كه بازيهاي اسلامي به خاطر يك بي سليقگي و شعارزدگي به تعطيلي كشيده شد.
اين راه دفاع از نام اصلي خليج فارس نيست و بايد هوشمندانه تر از شعار دادن ها عمل كرد
بعد هشدار دهيم كه در اين مسايل به اندازه كافي دقت شود و اين حساسيت هموطنان را احترام بگذاريم.
يا علي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
واقعا که!
چرا وقتي عادل فردوسي پور رو داريم بايد خياباني رو تحمل كنيم؟ يعني گزارشگر بهتر ي نداريم؟؟؟اخه مگه اعصاب ما از فولادهست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
می خوان اعصابتو آبدیده کنن!!!!!!!!!!
من ميخواستم بدونم اين شاهزاده ها پسراي كدوم شاه هستند؟؟؟؟؟؟
خواخشمندم جواب بدين!!!!
پاسخ ها
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
همه ی ما فرزندان کوروش هستیم.
حرفی داری بزن؟
هم میهنان عزیز، برداشت برخی از شما از واژة پارسی درست نیست. کرد و ترک و لر و بلوچ و ..... همه در سرزمین پارس (PERSIA) به دنیا آمده و زیسته اند. می بینید که در بیشتر موارد دارای فرهنگ و آداب و رسوم مشترک هستند. در یک کلام، همة ایرانیان در پارسی بودن اشتراک دارند.
حاضریم 10 برابر حقوق خیابانی رو بدیم ولی دیگه گزارش نکنه
دوستانی که ازکلمه پارسی ناراحت شدندیادوست نیستندویادشمنندوگرنه هرکسی میداندشاهزادگان پارسی کنایه واستعاره است ومنظورابرازدوست داشتن جوانان وطن است ترابه خداباذهن بیمارتان حال دیگران رابدنکنید
روی صحبتم با مخالفینه
اولا ریشه ما، آریایی و پارسی است همانطور که زبانمان پارسی است

دوما اصل خبر ، خبر پیروزی رو ول کردین حرفهای دشمنانه ای می زنین! چه هدفی دارین؟

مطمئنا شما ایرانی نیستید!
خیلی بدسلیقه بوده کسی که این اسمو انتخاب کرده . شاهزادگان پارسی!
نه نظاممون شاهیه نه هممون پارسیم .
اینجوری عرق ملیمونم از دست میدیم.
خدای نکرده جنگم بشه همین شاهزاده های پارسی رو میفرستین جبهه؟
بعضی ها نسبت به واژه شاه تعصب دارن بابا یه موقعی شاهی داشتیم که دیگه حالا مرده- از هر یک جمله ای که میگیم چندتا لغتش فارسیه چطوره این لغت هم از فرهنگ لغات حذف کنند-
کوروش هم شاه بوده
تا جايي كه من از تاريخ سراغ دارم در اين 2500 سال گذشته نيز اكثر حكومت ها و دولت‌ها فارس نبودند
زیاد دلتونو خوش نکنید. تجربه نشون داده ایران تا به یه تیم بزرگ مثل کره جنوبی یا ژاپن برسه خراب می کنه
ياشاسين آقاي خياباني
عنوان را خوندم فکر کردم بچه های پهلوی رفتن فینال تیراندازی...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان