بازدید 3396
عبدالرضا ترابی:

كلنگ دانشگاه جامع گرمسار به زمین زده شد

کد خبر: ۱۴۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵ 11 January 2011

استان سمنان به عنوان یكی از استان‌های همجوار با تهران دارای نقاط قوت بسیاری است كه در صورت توجه به آنها می‌تواند از امتیازات ویژه‌ای در رشته‌های مختلف مانند كشاورزی، صنعت، گردشگری و غیره برخوردار باشد.

 هفته گذشته این استان شاهد سومین دور سفرهای استانی هیأت دولت به این استان بود. سفری كه به قول نماینده مردم گرمسار از مدت‌ها قبل برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

عبدالرضا ترابی نماینده مردم گرمسار در گفت و گو با کویر به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت:

سفر رئیسجمهور به استان را چطور ارزیابی میكنید؟

سفر سوم رئیس‌جمهور به استان سمنان كه هفته گذشته بود با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار شد. همچنین اعضای مجمع نمایندگان استان هم در مراسم استقبال در فرودگاه حاضر شدند و به همراه امام جمعه سمنان از رئیس‌جمهور استقبال كردند. البته پس از آن نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود حضور یافتند تا هنگام ملاقات وزرا از شهرهای مختلف استان در شهرهای خود حضور داشته باشند. در شهرستان گرمسار هم خانم دكتر مرضیه دستجردی وزیر بهداشت و درمان حضور داشتند.

 بازدید نماینده رئیسجمهور از شهرستان گرمسار به چه شكلی بود؟ و از كدام پروژهها بازدید شد؟

برنامه بازدید در شهرستان گرمسار از گلزار شهدای ایوانكی آغاز شد كه وزیر به مقام شامخ شهدا ادای احترام كردند. پس از آن بازدید از بیمارستان امام گرمسار را داشتیم كه دكتر دستجردی در جریان مشكلات بیمارستان قرار گرفت، ضمن اینكه بخش سی تی اسكن این بیمارستان هم افتتاح شد. پس از بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان نوبت به بیمارستان 200 تختخوابی رسید كه برای این بیمارستان نیز درخواست كردیم كه آموزشی باشد، بخشی از كارهای آن انجام شده و منتظر تأیید سازمان مدیریت هستیم تا ماده 32 آن اخذ شود.

 درباره توسعه فضاهای دانشگاهی چه اقداماتی صورت گرفت؟

در شورای اداری شهرستان كه در محل فرمانداری گرمسار تشكیل شد موارد متعددی را كه باید انجام می‌شدند یا در حال انجام هستند را مطرح كردیم. در جلسه مدیران استان بودند. وزیر هم صحبت‌هایی را مطرح كرد. پس از دیدار مردمی نیز در مراسم عصرگاهی به اتفاق وزیر از زمین شهرك دانشگاهی بازدید كردیم و كلنگ شعبه دانشگاه پلی تكنیك به زمین زده شد كه با 12 هزار متر مربع زیربنا ساخته می‌شود.

در همان زمین كلنگ دانشگاه جامع گرمسار هم به زمین زده شد. پس از آن نیز وزیر از بیمارستان امام حسین(ع) آرادان بازدید كرد. البته فرصت كم بود و نشد كه وزیر از امكانات بهداشتی دیگر شهرها و روستاها بازدید كند اما از دست اندركاران بیمارستان تقدیر شد.

 كدامیك از دیگر پروژههای استان مورد توجه بودند؟

قطعه اول پروژه راه ایوانكی، آبسرد به فیروزكوه كه قرار است مسیری چهار بانده شود، افتتاح شد. همچنین وزیر بهداشت از مركز بهداشت ایوانكی بازدید كرد و در آنجا معاونت سلامت وزیر بهداشت و درمان وعده اضافه كردن 10 تخت برای درمان بیماران سرپایی را داد. البته پس از برنامه‌های وزیر در گرمسار برای جلسه هیأت دولت به همراه وزیر به شهر سمنان رفتیم. در نشست كارگروه فرهنگی هم بودیم. در این جلسات حدود 210 مصوبه استانی داشتیم كه حدود 20 میلیارد دلار برای این مصوبه‌ها اعتبار در نظر گرفته شد.

 كدام یك از اینها پروژههای مهمتری هستند؟

از این مصوبات می‌توان به ایجاد دانشكده دندانپزشكی و پزشكی در گرمسار اشاره كرد. بحث منطقه ویژه اقتصادی هم قبلاً اشاره شده و قرار است گمرك جنوب تهران هم به این منطقه منتقل شود. البته مترو روباز گرمسار به تهران هم بود كه به دلیل اعتبارات كم مصوبه آن گرفته شده كه تا پایان سال 90 به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

آب شرب گرمسار هم كه باید با لوله از سد نمرود تا تصفیه‌خانه گرمسار برسد اعتبارات زیادی می‌خواست. این را هم در نشست‌های دولت مصوبه گرفتیم كه تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

 پس پیگیری پروژهها با موفقیت همراه بوده است؟

البته در مورد استقرار صنایع در 120 كیلومتری تهران هم مشكلاتی داشتیم كه درخواست كردیم این مقدار به 60 كیلومتر كاهش پیدا كند و با این امر موافقت شد. همچنین برای آرادان نمایندگی ثبت اسناد و املاك گرفته شد.

برای شهرستان شدن آرادان و میامی نیز درخواست‌هایی شده بود كه ما هم درخواست شهرستان شدن ایوانكی را داشتیم كه درخواست شد بررسی شود تا اگر این قابلیت را دارند این امر انجام شود. ضمن اینكه برای سد نمرود هم امیدواریم با در نظر گرفتن اعتبارات تا سال آینده این پروژه هم اجرایی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان