بازدید 40526

سخني با آيت الله جنتي

علی مطهری
کد خبر: ۱۴۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷ 11 January 2011
جناب آقاي جنتي در خطبه نماز جمعه گذشته فرمودند: «احضار وزرا به مجلس زياد شده است. اي نماينده عزيز! اين وزير مي‌خواهد كار كند و بايد شبانه روزي تلاش كند تا هدفمند كردن يارانه‌ها درست پيش رود و يك سوال شما گاهي ده ساعت و يا بیست ساعت از وقت او را مي‌گيرد و بايد از معاونين و مشاوران گوناگون خود موضوع را جويا شود تا بتواند از خود دفاع كند و بعد هم آن آقا بگويد ما قانع نشديم. آيا اين درست است؟»

اگر احضار وزرا به مجلس زياد شده، يكي از دلايل آن افزايش تخلف آنها از قانون است. همچنين اگر وزيري براي پاسخ دادن به يك پرسش نماينده‌اي، ده تا بیست ساعت وقت لازم دارد تا بتواند از خود دفاع كند، پس او بر كار خود مسلط نيست و بايد مورد سئوال قرار گيرد.

برای نمونه، وقتي وزير اقتصاد قانون تسهيلات ارزي براي مترو تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومي ساير شهرها را عمل نمي‌كند و رئيس جمهور نيز مي‌گويد من اين قانون را قانون نمي‌دانم و اجرا نمي‌كنم، آيا نماينده وظيفه ندارد در دفاع از حقوق مردم از وزير يا رئيس جمهور سئوال كند؟ اگر اين قانون عمل شده بود اكنون كه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها آغاز شده و نياز مردم به مترو و حمل و نقل عمومي به مراتب بيشتر شده است كمك بزرگي براي مردم بود. تعلق خاطر حضرت عالي به برخي اشخاص نبايد شما را از جاده حق و انصاف خارج كند. اگر جناب عالي به عدم اجراي قانون مترو توسط دولت اعتراض نمي‌كنيد، دست کم مجلس را نيز تضعيف و تحقير نفرماييد.

جناب عالي در خطبه نماز جمعه مورخ 21 آبان نيز فرموديد: «برخي در مجلس وزيري را فرا مي‌خوانند تا مواردي را از وي طلب كنند و هنگامي كه اين وزير به خواسته نادرست آنها پاسخ منفي مي‌دهد، وي را تهديد به استيضاح مي‌كنند.»

به راستي، مردم كوچه و بازار وقتي اين سخن را از يك امام جمعه مي‌شنوند چه تصوري از مجلس پيدا مي‌كنند؟ آيا فكر نمي‌كنند كه مجلس، محلي است براي معامله و امتياز گرفتن؟ اگر نماينده‌اي چيزي از وزيري طلب مي‌كند، خواسته نادرست و خواسته‌اي براي خودش نيست بلكه مطالبات مردم است و اگر وزيري را تهديد به استيضاح مي‌كند باز براي احقاق حقوق مردم است.

بايد به گونه‌اي سخن گفت كه در شرايط گوناگون، سخن ما يكي باشد و از يك منطق پيروي كند. اگر يك دولتِ مخالف مشي سياسي شما مثلا يك دولت اصلاح طلب روي كار بود باز همين طور مجلس را تحقير مي‌كرديد و دولت را تعظيم، يا در آن صورت مجلس را تقويت و دولت را نقد مي‌كرديد؟ مجلس قوي به نفع كل نظام است و مانعي است در مقابل تمايل به استبداد. مجلس به فرموده امام خميني و رهبر انقلاب در رأس امور است و آنچه را در رأس امور است، نبايد به ذيل امور تنزل داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۱
برای علی مطهری واقعا متاسفم که اینگونه شخصیتی بزرگوار چون ایت الله جنتی را مورد توهین خود قرار میدهد.
گیرم که پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل . . .
خدا عاقبت بخیر بگرداند همه ما رو
پاسخ ها
غ س
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
برای خودت متاسف باش از فضل پدر همین شجاعت ایشان کافی است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
توهین؟؟؟ مصداق توهین چیست؟ چرا چشمتان را میبندید و دهنتان را باز میکنید؟ آیا توهین دفاع از حق نمایندگی است یا زیرسوال بردن حق نمایندگی؟؟؟
یک نویسنده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
شک نکنید علی فرزند خلف مرتضی است. علی مطهری با رفتار و کردار خود نشان می دهد که صرفا یک آقازاده نیست,بلکه میراث دار امین منش و اخلاق و عقیده پدرش شهید استاد مرتضی مطهری است.قدرش را بدانیم که جامعه امروز سخت به اینان نیاز دارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
کجاش توهین بود
جدیدا توی دهات شما به جواب مستدل و منطقی میگن توهین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
آقای محمد محمدی؟!
کدوم توهین؟ تو و امثال تو هستید که مستبدانه با تمام مسائل برخورد میکنید و تحمل کوچکترین انتقادی را ندارید.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
آقای محمدی، حرف حق آقای مظهری این قدر به شما سنگین آمده؟؟؟؟؟
افرین به این مرد بزرگ : بخدا مطهری شهید شد دو یادگار پیش ما گذاشت یکی کتابهای گرانبهایشو یکی فرزند عالمش
آقای مطهری خدا شما را برای مردم نگه دارد.
چرا با ايما و اشاره جواب داده ايد آقای مطهری. ای کاش صريح تر از اين فرموده بوديد. از اينکه به شما رای دادم خوشحال ام.
حقا كه از لقمه حلال روزي گرفتي و اين شجاعت نشان از سلامت و اعتقاد ديني شماست. ما به علي ها چشم دوخته ايم. خدا رحمت كند ابوي شما را كه چنين فرزندي را تربيت كرده است. يا علي
آقای مطهری انتخابات مجلس نزدیکه ها می پیچوننت
آقاي مطهري كاملآ درست مي گويد.
درود بر تو سیاستمدار مردمی در دوران نامردمی ها
نظر آقاي مطهري كاملاً صحيح و منطقي است.
خدا پدرت رو بیامرزه...
بازهم عالی . آقای مطهری یکی از نمایندگان شجاع . مردمی و منصف هستند . درود به شرف ایشان . ای کاش به اندازه انگشتان دست از این نمایندگان فهیم و دلسوز و شجاع داشتیم . ای کاش !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
بخاری از بقیه بلند نمیشه!
جناب مطهری عزیز امام فرمودند مجلس در راس امور است اما ایشان مجلسی را گفتند که شجاعت داشته باشد. مجلس فعلی (بجز تعداد کمی نماینده واقعی) فقط جنبه تشریفاتی دارد. دولت هر تخلفی میکند به کارش کاری ندارید برای همین این مجلس در راس امور نیست.
اما مطلب بعد اگه زمان خاتمی یه دونه از این اتفاقها میفتاد که بیچارش میکردین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
نه عزیز من مثل اینکه شما آن زمان رو از یاد برده اید آره زمان خاتمی رو میگم که چه کارهای وحشتناکی کردن که اثراتش هنوز هم معلومه
دركتابهاي درسي دانش آموزان ،قوه مقننه شامل مجلس شوراي اسلامي وشوراي نگهبان آمده است. ووظيفه قانونگذاري دارند.سوالي كه يك نماينده ازوزير مي نمايد اينگار كه شوراي نگهبان دارد سوال مي نمايد.
باسلام حالتون چطوره :)
حرف دل ما رو میزنی عزیز ولی چه فایده ....
آفرين به مطهري...واقعا كه حال كردم با اين جواب
احسنت بر علي مطهري
حرف حساب!
آفرین بر مطهری
احسنت!!!
درود بر دکتر مطهری یادگار بزرگ مرد حقیقت. واقعا شیر مادر حلالت.
آفرين ، مرحبا ، احسنت
خدا ایشان را برای ایران عزیز ما نگهدارد. آمین.
با کمال معذرت نسبت به انعکاس این برداشت مبنی بر وجود مسئولین و روحانیت معزی که حکومتی هستند . در تصدیق بیانات مقام معظم رهبری در شهر قم در تبین روحانیون حکومتی و غیرحکومتی که شاخصهای تفکیک این طرز فکر را روشن فرمودند . متاسفانه بسیاری از تریبونهای نهادها ، صداو سیما و .... اکنون در دست این طرز فکر ست که در شرایط خاص از امامان و رهبری معظم و ... نیز استفاده ابزاری می نمایند .
اگر چه استدلال جناب اقاي مطهري را كاملا قبول دارم ولي روي ديگر سكه را هم بايد در نظر گرفت. آيا ايشان قصور و تعلل همكارانشان را در بسياري از موارد (مانند استيضاح و پرسش و....) را قبول دارند يا نه ؟ وقتي همكاران شما در راس بودن را باور ندارند، بايد هم ديگران چنين دليرانه بر شما بتازند!
البته آنچه در اين دعوا ها فدا شده ، حق مردم است كه مثلا در همين قضيه مترو فشارش در اين سرما به مسافران وارد شده . (كه البته شماها كه با ماشين دولتي جابجا مي شويد آنها را نمي بينيد) پس لطفا فعلا وقت وزرا و امام جمعه محترم را بيش از اين نگيريد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
همین فردا آقای مطهری و تابناک به خاطر درج این مطلب تحت فشار قرار می گیرن.
يه حرفي از امام راحل چند وقته افتاد توي دهان بعضيا. مجلس در راس امور است.
اينا يا نمي دونند يا خودشون رو زدن به اون راه كه مجلس مورد نظر امام مجلسي بود كه در خط اسلام و نظام اسلامي باشه مجلسي كه در خط ولايت قدم برداره و گرنه مجلس زمان مدرس كه درراس امور نبود
به آقاي مطهري بگوييد مجلسي كه نظر صريح رهبري رو به راي ميزاره مجلسي كه نماينده هاش با سران فتنه ديدار ميكنند اصلا در راس امور نيست
آقای مطهری.
احسنت.
مطهري حيا كن اجانب رو رهاكن اين بهبه و چهچه ها خارج نشین ها اخرالامر کار دستت میده
صحبت های آقای مطهری کاملا منطقی می باشد خدا ایشان را محفوظ بدارد
متاسفم تابناک فقط نظر طیف خاصی را مطرح میکند با حدود 30نفر از دوستانم در موردی از شهرهای مختلف کامنت گذاشتیم فقط برای اینکه ژست بیطرفی بگیرد یکیشونو گذاشت ! این رو هم نمیگذارند .
درود بر جنتی
امام جمعۀ محبوب من
باز هم شما آقاي مطهري،درود بر شما بزرگوار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار