بازدید 15634

ممنوعیت واردات و استفاده از آزبست

محمد جواد محمدی زاده در حاشیه مراسم معارفه معاون جدید محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: ماده جایگزین آزبست، برای تولیدکنندگان و صنایع کشور معرفی شده است و به میزان کافی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۴۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴ 03 January 2011
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، واردات آزبست و هرگونه استفاده از این ماده را در صنعت کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمد جواد محمدی زاده در حاشیه مراسم معارفه معاون جدید محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: ماده جایگزین آزبست، برای تولیدکنندگان و صنایع کشور معرفی شده است و به میزان کافی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برابر مصوبه دولت، در صورت مشاهده هرگونه استفاده از این ماده، با متخلفان برخورد قانونی می کند.

محمدی زاده از تعطیل شدن یک واحد تولیدی در کرمان، به علت استفاده از آزبست در چهار ماه پیش خبر داد.

آزبست ماده ای است که بیشتر در لنت ترمز و تولیدات سیمان استفاده می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
چه عجب؟؟؟؟

آقایان آزبست بیش از 20 سال است که در دنیا ممنوع است. ولی هنوز احتمالا در بسیاری از سیستمهای لوله کشی آب ما مورد استفاده است.
اول باید بدانید آسبستوز در چه چیزی بکار رفته تا بتوانید جلویش را بگیرید در امریکا دیگر استفاده از آن در مصالح سیمانی و لنت ترمز دهه هاست که قطع شده و فقط چینی ها آنرا به ایرانی ها قالب میکنندالان لنت بدون آسبستوز و روتور های سوراخدار برای خنک شدن قطعات سیستم ترمز در بازار موجود است اما این ماده هنوز در بعضی لامپ ها و اجاق ها و دستکش های صنعتی و وسائل دیگر کاربرد دارد چین حتی دو سه سال پیش این ماده را در ورق های گچ ساختمانی وارد بازار امریکا کرد که پس از کشف از ساختمان ها و منازل مردم جمع آوری شد
در حالی که سالهاست به دلیل سرطانزا بودن استفاده از آزبست در دنیا ممنوع و منسوخ شده (حتی در سقف و تجهیزات) . . . با تاسف باید بگم که در حال حاضر بخش قابل ملاحظه ای از لوله کشی آب شرب تهران از لوله های آزبستی می باشد!!
ضمنا این ماده بسیار سرطانزا هست.
البته می دانید که الان 40 سال است که استفاده از آزبست ممنوع شده و 25 سال پیش هم شرکت پشم شیشه ایران ستفاده از آزبست را در تولید ایزوگام متوقف کرد.
حالا این جایگزین آزبست چی است؟؟؟
لطفا به خودروسازها هم یه اطلاعیه بزن تا استفاده نکنن
تولید و استفاده از آزبست (asbestos) سالهاست که در کشورهای غربی به دلیل ایجاد سرطان ریه اکیدا ممنوع گردیده است. در کشورهای غربی برای بدور ریختن آزبستهای بکار رفته در ساختمانهای کلنگی تمهیدات و جای خاصی در نظر گرفته میشود تا هیچگونه آسیبی به انسان و محیط زیست وارد نشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی