بازدید 140041

ماجرای رفتن عمو قناد از فیتیله !

از اين هفته مهرداد نظام آبادي جاي عموقناد را در برنامه فيتيله گرفت. قناد براي واگذاري اجراي برنامه فيتيله دلايل خاص خود را دارد. او در اين باره به «جام‌جم» گفت: من از برنامه فيتيله نرفته‌ام و همچنان تهيه‌كنندگي اين برنامه را به عهده دارم. از 2 سال پيش تصميم گرفتيم در برنامه فيتيله تغييراتي ايجاد كنيم.
کد خبر: ۱۳۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰ 26 December 2010
مجيد قناد از جمع عموها‌ي فيتيله‌اي رفت! اين خبر ديروز به اصطلاح مثل توپ تركيد و از طريق رسانه‌ها در همه جا منتشر شد. بعد از شنيدن اين خبر اولين سوالي كه به ذهن رسيد اين بود كه قناد چرا رفت؟ مجري كه ساليان سال است براي كودكان برنامه اجرا مي‌كند و بالا رفتن سن و سال نتوانسته محبوبيت او را نزد بچه‌ها كم كند.

حالا بزرگ‌ترهايي كه كودكي خود را با عمو قناد سپري كرده‌اند ذهن خود را با يك افسانه وفق داده‌اند كه مي‌گويد برخي آدم‌ها آب حيات مي‌خورند به همين دليل پير نمي‌شوند. اما اين گفته را ما به عنوان يك واقعيت باور نداريم. چون مي‌دانيم آنچه باعث شده عمو قناد چندين سال بتواند به عنوان مجري برنامه كودكان دوام بياورد به يك كنش روانشناختي برمي‌گردد؛ قناد توانسته كودك درون خود را زنده نگه دارد. او به ياد دارد كه چگونه با زبان كودكان با آنها سخن بگويد و همين فن و شيوه او را براي بچه‌هاي همه دوران‌ها به پاي تلويزيون نگه داشته است.

از اين هفته مهرداد نظام آبادي جاي عموقناد را در برنامه فيتيله گرفت. قناد براي واگذاري اجراي برنامه فيتيله دلايل خاص خود را دارد. او در اين باره به «جام‌جم» گفت: من از برنامه فيتيله نرفته‌ام و همچنان تهيه‌كنندگي اين برنامه را به عهده دارم. از 2 سال پيش تصميم گرفتيم در برنامه فيتيله تغييراتي ايجاد كنيم.

اين تغييرات با اضافه شدن بازيگراني مانند حسين محب‌اهري و رضا فياضي به برنامه همراه شد اما به دلايلي تداوم پيدا نكرد تا اين‌كه امسال تصميم گرفتيم روي تغييرات اساسي برنامه جدي فكر كنيم. براي رسيدن به اين هدف من به عنوان تهيه‌كننده از خودم شروع كردم!

قناد معتقد است كه همه برنامه‌ها به مرور زمان به نوعي دچار تكرار مي‌شوند و اگر گردانندگان برنامه نتوانند تنوع را به بخش‌هاي برنامه خود وارد كنند، بعد از مدتي آنها نيز از رديف برنامه‌هاي پر بيننده حذف خواهند شد.

با همه اين تفاصيل پرسش اين‌جاست كه تهيه‌‌كننده برنامه فيتيله براي ايجاد تنوع چرا ابتدا از مجري شروع كرده است؟ مجري كه ستون برنامه است و قناد تاكنون نشان داده كه مي‌تواند با استفاده از تجربيات خود برنامه‌ را سرپا نگه دارد؟

قناد در پاسخ به اين پرسش گفت: اگر تغييرات را از ديگر عوامل برنامه شروع مي‌كرديم شايد سوءتفاهماتي پيش مي‌آمد اما اكنون چون خودم را از اجراي برنامه كنار كشيدم، سوءتفاهمي هم شكل نمي‌گيرد.

در اين وانفساي مجري خوب و كاربلد آيا مهرداد نظام آبادي مي‌تواند جايگزين مناسبي براي قناد باشد؟

تهيه‌كننده برنامه فيتيله با تاكيد بركار گروهي در پاسخ به اين سوال هم از روش فروتنانه استفاده كرد و گفت: گروه سازنده فيتيله در همه كارها با هم مشورت مي‌كنند.اين انتخاب هم گروهي صورت گرفت و ما اميدواريم مجري جديد بتواند خيلي زود با مخاطبان برنامه فيتيله ارتباط برقرار كند.



اما همه مردم كه صبح‌‌هاي جمعه از خواب بيدار مي‌شوند و كانال تلويزيون خود را روي شبكه 2 تنظيم مي‌كنند و به تماشاي برنامه فيتيله مي‌نشينند، مي‌دانند كه سازندگان اين برنامه محور كار خود را روي تنوع متمركز كرده‌اند! تنوعي كه متن‌هاي قوي آن را حمايت مي‌كند. اما آيا با اين همه تنوع بازهم قرار است، يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي تلويزيوني دچار تغييرات اساسي شود؟

قناد براي پاسخ دادن به اين پرسش از يك مثال استفاده كرد و گفت: بيشتر مردم ايران از كودك گرفته تا بزرگسال قورمه سبزي را دوست دارند. اما اگر هر روز به همين مردم قورمه سبزي داده شود آنها از اين غذاي دلخواه، دلزده مي‌شوند.اين اتفاق دقيقا براي برنامه‌هاي تلويزيوني هم رخ مي‌دهد. اگر قرار است برنامه فيتيله همچنان طرفداران خود را حفظ كند چاره‌اي ندارد جز اين‌كه تنوع را اساس كارش قرار دهد. بنابراين مخاطبان برنامه فيتيله بايد منتظر تغييرات اساسي در دكور، متن‌ها، سرودها و... باشند.

برنامه فيتيله يكي از شادترين برنامه‌هاي تلويزيوني است؛ برنامه‌اي كه مي‌توان آن را در رديف برنامه‌‌هاي موزيكال قرار داد. سرودهاي شاد همراه با موسيقي‌هاي رنگارنگ و پر انرژي باعث شده تا بچه‌ها و حتي بزرگ‌تر‌ها از ديدن برنامه فيتيله لذت ببرند اما مدتي است كه در كنار همه نقدهاي مثبتي كه درباره برنامه فيتيله گفته، شنيده و چاپ مي‌شود، انتقاداتي هم به گوش مي‌رسد. برخي بر اين باور هستند كه سازندگان فيتيله براي اجراي سرودهاي خود از برنامه‌ها و كليپ‌هايي الگو مي‌گيرند كه در خارج از كشور ساخته مي‌شوند.

قناد اين گفته را قبول ندارد و معتقد است كه در شكل اجرايي سرودها از نمونه‌هاي خارجي الگوبرداري نشده است اما بر اين باور است كه سرودهاي برنامه بايد بار آموزشي بيشتري داشته باشند.

تهيه‌كننده برنامه فيتيله با تاكيد بر اين نكته كه فيتيله در شكل و ساختار جديد بازهم شاد شاد خواهد بود، گفت: ما از همه انتقادات در جهت بهتر شدن كار استفاده مي‌كنيم. اين انتقادات مي‌تواند از طرف مديران تلويزيون يا مردم و مخاطبان برنامه باشد. ما آماده‌ايم كه تغييرات سازنده را در جهت رضايتمندي مردم از برنامه فيتيله اجرا كنيم. به همين دليل مدام داريم فكر مي‌كنيم تا به روش‌هاي بهتر براي ساختار و محتواي برنامه فيتيله برسيم.

برنامه فيتيله را بچه‌ها و بزرگ‌ترها دوست دارند چون مجريان و بازيگران آن باورپذير هستند. اگر بازيگر مثلا 40ساله اين برنامه كه آقا هم هست، لباس مادربزرگ مي‌پوشد و با گريم نقش بزرگ خانواده را بازي مي‌كند، اين نقش را چنان خوب اجرا مي‌كند كه بچه‌ها و حتي بزرگ‌ترها او را قبول مي‌كنند. مخاطبان مي‌دانند مثلا عمو فروتن دارد نقش مادربزرگ را بازي مي‌كند اما اين قدرت او به عنوان بازيگر است كه مردم را مجاب مي‌كند او را به عنوان مادربزرگ قبول كنند. فيتيله‌اي‌ها اساس كار خود را بر تنوع گذاشته‌اند. تنوع، خلاقيت لازم دارد و اين گروه تاكنون نشان داده‌اند كه خلاقيت لازم را براي اجراي برنامه‌ كودكان دارند. بنابراين مخاطباني كه اين گروه را دوست دارند براي نگه داشتن فيتيله روي آنتن شبكه 2 بايد از آنها حمايت‌ كنند و بهترين حمايت شايد اين باشد كه كمي سعه‌صدر داشته باشيم و به جاي بزرگنمايي ضعف‌هاي كوچك، توانايي‌هاي بزرگ را ببينيم و با پيشنهادهاي خود فيتيله‌اي‌ها را در تغييرات خلاقانه كمك كنيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۱
انتشار یافته: ۸۹
بابا از بس این عمو قناد را دیدیم حالمان دگرگون شده جان مادرتان مجری جدید بیاورید
جای تقدیر و تشکر از ایشان دارد و حیف شد که ایشان را دیگه در این برنامه نمی بینیم
عمو قناد تنوع و این حرف ها کدومه بگو کلاست بالا رفته خلاص !
به هر حال ما که دوستت داریم
وقتی روز جمعه برنامه فیتیله بدون حضور آقای قناد اجرا شد .واقعاً خلع زیادی در آن احساس شد و برنامه ، گمشده بزرگی داشت . چون هر قابی به هر عکسی نمی خورد و فتیله با قناد فتیله می شود . بنده با اینکه 42 سال دارم ولی این برنامه را تماشا می کنم و از حالا افت کیفی برنامه بدون حضور قناد را پیش بینی می کنم
اين آقاي قناد مثل اسمش واقعا شيرينه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
" قناد " شيرينيه؟؟؟؟!
سلام جناب قناد در برنامه بازی شادی جام جم برای بچه های خارج از ایران برنامه اجرا میکند.
حيف شد عمو قناد رفت من با اينكه خودم 44 سالمه ولي همراه دخترم هميشه اين برنامه را مي‌بينم
خسته نباشي وهميشه زنده باشي
نویسنده محترم ایرادات بیشماری به تهیه کننده این برنامه گرفته اند بدون آنکه بدانند تهیه کننده برنامه کیست. جهت اطلاع ایشان باید عرض کرد که تهیه کننده این برنامه خود آقای مجید قناد است.
درضمن طبق روال جاری صدا و سیما غیر از چند مجری کارشناس، تهیه کنندگان نمی توانند خود مجری برنامه باشند به همین خاطر آقای قناد باید بین اجرا و تهیه یکی را انتخاب کند.
واقعا این بچه ها + بزرگترها میشینند پای فیتیله کلی حال میکنند. دستشون درد نکنه.
با سلام می خواستم در ابتدا یک خسته نباشید به آقای قناد و گروه همکارانشون بگم و در ادامه نظر خودم را، با عرض معذرت به نظر آقای قناد دیگه به درد مجری بودن در این برنامه نمی خورد و دیگه داشت برنامه را بی مزه می کرد نیاز به یه نفر جوانتر بود که به حمدالله این کار انجام گرفت و ایشون باید خیلی زودتر از اینها کنار می رفت
پاسخ ها
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۵
البته ايشان درست مي گويند. اما اين مجري جديد هم خيلي جالب نيست. بايد يك نفر مي آمد كه بتواند هيجان خاصي ايجاد كند. بچه ها خيلي عمو قناد را دوست دارند. چرا؟ نمي دانم. اما اين هفته كه اين مجري جديد آمد حامان گرفته شد.
خداوند به همه دست اندركاران برنامه فيتيله سلامتي بدهد من به واسطه دختر خردسالم كه علاقه خاصي به تماشاي اين برنامه دارد هر جمعه اين برنامه را تماشا مي كنيم بسيار برنامه خوبي است.
فقط امیدواریم شاد بودن این برنامه دستکاری نشود. مثل بقیه برنامه ها که متاسفانه صرفا خشک و ... است و دیدن ندارد. حیف پول!!!
با رفتن عمو قنّاد احتمالاً نمک برنامه بیشتر خواهد شد.
كاش نميرفت كاش برگردد
نكنه خداي نكرده بازيگراش هم عوض بشن دراين صورت ديگه نگاه نخواهيم كرد
29 ساله از تهران
آقای قناد در مقام مجری یکی از ضعیف ترین ها بود. مطمئن باشید ایشان نزد بچه ها هیچ محبوبیتی تندارند و از این برنامه کلی درآمد دارند. الکی برایش دلسوزی نکنید.
واقعا دست اقای قناد و باقی عموهای فیتیله ائی درد نکنه و خسته نباشند برنامشون از همه برنامه های تلویزیون شادتر و بروز تره در ضمن مجری جدید هم اجرای خیلی خوبی داشت همگی خسته نباشند.
نه!!! عمو قناد برگرد
فیتیله ی فیتیله ای ها هیچ وقت پایین نیاد. خدا نگهدارشان
واقعا ممنونم که خبر به این مهمی که جهان را تحت تاثیر قرار داد را انعکاس دادید ممنون از سایت تاکودک
خیلی حیف شد این جدید اصلابانمک نیست لطفا عوضش کنید
عموقناد یادگارکودکی بربادرفته وبرگ برگ خاطرات زیبای بزرگترها.سلامت وسعادتمند باشی
خيلی تغيير مثبتی بود به ايشون بخاطر تصمیم خوبشون تبريک ميگم
آقاي مهرداد نظام آبادي جايگزين خوبي براي عمو قناد است و در شبكه اموزش موفق بوده است
شیر فیتیله . خیلی باحالن
خيلي حيف شد من بخاطر ايشون برنامه را نگاه مي كردم.
همه خانواده ها و بچه ها با عمو قناد مانوس تر بودند- اين هفته مجري جديد هرچقدر سعي كرد نتونست مثل عمو قناد بچه ها را به وجد بياره- بچه ها انگار چيزي گم كرده بودند - اين گروه خيلي باهم جور بودند - كاشكي عمو قناد برگرده- دست همه عموهاي فيتيله اي هم درد نكنه- توي اين مدت جاشون خيلي خالي بود.
عمو قناد و برنامه اش جایگاه خاصی در خانواده ها دارد و امیدواریم هر جا هست به سلامت باشد.
بهتره واقع بین بود. واقعاً برنامه هایی مثل فیتیله چه چیزی عاید بچه ها می کنه؟ یک مشت مسخره بازی و لوس بازی ...چرا نمی یان مثل بقیه کشور ها برنامه های بدرد بخور برای بچه ها درست کنن تا خلاقیت و هوش بچه ها رو تقویت کنن؟؟؟ واقعاً تاسف باره که چند تا مرد گنده این ادا اطوار ها رو از خودشون در میارن!!!! اینا می خوان چی یاد بچه های مردم بدن؟
تو تمام خاطرات مايي .افشين 35 ساله
تو تمام خاطرات مايي .افشين 35 ساله
به نظر من که این جمعه برنامه خیلی خوب بود.اصلا هم افت نکرده بود .وقتی تهیه کننده و مجری 2 نفر باشند بهتر روی کار تمرکز دارند و کیفیت بالاتر میرود
خدا قلب مهربونشو برای بچه ها همیشه سالم و محفوظ بداره
امیدوارم برای سایر مسئولین کشور درسی باشد که خودشان بروند قبل از اینکه با صندلی بیندازند بیرون
اتفاقا اقاي نظام آبادي كارشون از اقاي قناد هم بهتره
من 29 سال دارم
از شما آقای قناد عزیز ممنونم که بخشی از خاطرات کودکی ام رو برنامه شاد و به یادموندنی شما پر کرده
واقعاً ممنونم
اقای قناد عزیز من این بر نامه را میدیدم بعد با فرزندانم دیدم و ارزو داشتم نوه های من هم ببینند ارزویم بود چون برنامه وزین و شادی بود که در عین شادی بسیار محترمانه بود مجری تازه هم خوب است ولی شما چیز دیگری هستید
«اما همه مردم كه صبح‌‌هاي جمعه از خواب بيدار مي‌شوند و كانال تلويزيون خود را روي شبكه 2 تنظيم مي‌كنند و به تماشاي برنامه فيتيله مي‌نشينند، »
چرا آخه هميشه بجاي مردم حرف مي‌زنيد. من كه تابحال يكبارهم اينكار رو با خانواده ام نكرده‌ام ولي كلي از هزينه‌هاي صدا و سيما به پاي ما تموم مي‌شه. به اميد روزي كه صدا و سيما كابلي شه تا تعداد بينندگان واقعي مشخص بشه.
در ضمن تا يادم نرفته الهي فيلتر شي كه كامنتهاي منو نمي ذاري
با سلام و عرض ادب جهت آقای قناد آرزوی سلامتی میکنم و برای آقای نظام آبادی آرزوی موفقیت دارم .علیرضا از مشهد
نگا کن خرسای گندرو خجالتم نمی کشن نظرم می دن.صبح جمعه برین کوه هم ورزش کنین هم با خونواده باشین نه که قلقلی فیتیله نگا کنین.
باسلام وخسته نباشي به تمام پرسنل فتيله از جمله عمو قناد عمو گلي عمو فروتن وعمو مسلمي برنامه فقط با اجراي شما زيبا است اميدوارم دوباره عمو قناد به برنامه بر گردد . بچه ديروز .پدر امروز
27 سال سن دارم واز بچهگی با هاش بودم دوستش دارم
سلام

عمو قناد حيف شد رفتي من و همسرم با اينكه بچه نداريم ولي صبح كه بيدار ميشيم تلويزيون رو شبكه 2 ميذاريم و برنامه فيتيله را نگاه ميكنيم همشون دوست داشتني هستند و با مزه . خدا كنه هيچوقت تموم نشه.
عمو قناد در دل تمام بچه هاي ديروز و امروز جا دارد و هرگز فراموش نخواهد شد عمرش طولاني و جانش سلامت باد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر