بازدید 93495
توسط مخترع خراسانی؛

راز حمام شیخ بهایی کشف شد

وی با بیان این که حمام شیخ بهایی یکی از شاهکارهای معماری ایران و جهان در دوران صفویه است گفت: شیخ بهایی با استفاده از طلا که رسانایی بالایی دارد و در انتقال گرما نقش موثری را ایفا می کند منبع این حمام را ساخت و به دلیل استفاده از طلا و جلوگیری از سرقت آن، راز ساخت آن را پنهان نگه داشت.
کد خبر: ۱۳۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹ 23 December 2010
دارنده 9 مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه‌سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع، به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش‌های پی در پی بالاخره راز این حمام 300 ساله کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، 33 اختراع علی اصغر برهمند مخترع خلاق خراسانی در نمایشگاه فناوری و پژوهش خراسان رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

برهمند ضمن معرفی تخت خواب شناور، تولید آب خالص از آب دریا، آبگرمکن خورشیدی، پماد التیام بخش زخم و جراحات و تولید برق از تلاطم دریا به عنوان بخشی از اختراعات به ثبت رسیده خود گفت : تخت خواب شناور برای استفاده در دریا، تولید آب خالص از آب دریا برای آب شیرین مصرفی کشتی ها، آبگرمکن خورشیدی با قابلیت استفاده در حمام های روستایی و پماد التیام بخش زخم با استفاده از تکنولوژی نانو و طب سنتی ساخته شده است.

وی کنترل دما به صورت اتومات، تولید آب از هوا بدون استفاده از برق، تولید گوجه فرنگی با طعم توت فرنگی، پیش بینی زلزله و سیستم آبیاری درختان با 60 درصد صرفه جویی در مصرف آب را از دیگر طرح های خود اعلام کرد و افزود: طرح پیش بینی زلزله می تواند وقوع زلزله را از 48 ساعت تا 10 روز قبل تشخیص دهد و این دستگاه توسط موسسه بین المللی زلزله شناسی ایران تائید شده است.

برهمند تصریح کرد: سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری خراسان با ایجاد انگیزه میان مخترعان توانسته در حد بضاعت خود گره کور بسیاری از مشکلات این قشر را باز کند و با حمایت های خود زمینه بروز استعدادها به ویژه در نسل جوان را فراهم آورد.

این دارنده 9 مدال جهانی به موفقیت خود در نمونه سازی حمام شیخ بهایی اشاره کرد و افزود: ماجرای این حمام و گرم نگه داشتن آب با یک شمع به رازی نهفته در تاریخ تبدیل شده بود که با کنکاش های پی در پی بالاخره راز این حمام 300 ساله کشف شد.

وی با بیان این که حمام شیخ بهایی یکی از شاهکارهای معماری ایران و جهان در دوران صفویه است گفت: شیخ بهایی با استفاده از طلا که رسانایی بالایی دارد و در انتقال گرما نقش موثری را ایفا می کند منبع این حمام را ساخت و به دلیل استفاده از طلا و جلوگیری از سرقت آن، راز ساخت آن را پنهان نگه داشت.

علی اصغر برهمند تصریح کرد: در طرح شبیه سازی شده به علت دسترسی نداشتن به طلا از مس استفاده شد که این طرح در حمام منازل هم قابل استفاده است و موجب صرفه جویی 30 درصدی در مصرف سوخت می شود.

علی اصغر برهمند تاکنون 5 مدال طلا از نمایشگاه های بین المللی اختراعات و تکنولوژی های نو جهان،3 مدال نقره از چین و یک مدال برنز از مالزی کسب کرده و در سال 2006 به عنوان بزرگ ترین نابغه مجارستان دست یافت.

همچنین وی در آخرین تحقیقات خود در منطقه سیستان و بلوچستان اولین اثر برخورد شهاب سنگی در ایران به قطر 3 تا 3.5 کیلومتر را کشف کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۸۱
درود بر جوانان متعهد وتواناي ايران زمين. دوستتان داريم و به شما افتخار ميکنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
شما از کجا فهمیدی ایشان جوان هستند؟
چقدر خوبه که یه آدم اینقدر تخصص داره. فکر می کردیم این دوره گذشت. خوبه این اختراعات در اختیار اساتید دانشگاه قرار بگیره تا مشابهاتش رو به ایشون نشون بدن.

کنترل دما به صورت اتومات هم که دیگه باید اختراع قرن باشه چون نمونه اش رو هیچکس ندیده!

در مورد تولید برق از تلاطم دریا 30 سال هست چند گروه ژاپنی مشغول بررسی علمی این موضوع هستند. حالا ما چی رو میگیم اختراع خدا میدونه.

راستی در کشور ما اینهمه اختراع ثبت میشه چرا ما فقط یکم صادرات داریم!؟
باورم نمیشه کسی آبگرمکن خورشیدی رو اختراع کنه! چون 2000 سال پیش اختراع شد و غربیها 80 سال پیش تا حالا صدها نمونه صنعتی از آنرا تولید کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
من با شما موافقم. انرژي برق از تلاطم دريا به صورت تحقيقاتي در ايران در مركز تحقيقات نيرو (متن) سال 1375،آبگرمكن خورشيدي توسط دكتر بهادري نژاد درسال 75 در دانشگاه صنعتي شريف،پماد التيام بخش دو-سه سال پيش در ايران آغاز شده است،پيش بيني زلزله 10 روز قبل طبق شواهد علمي عملا غير ممكن است.حالا ايشون اينهمه اختراع رو به نام خودش زده ،درسته؟ بحث حسادت نيست .بحث واقعيت هاست !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
هموطن عزیز لطفا توجه کنید که در خبر درج شده " با استفاده از تکنولوِژی نانو " شما که اینقدر حسود نبودی !
حافظ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
توي دانشگاه ما به مناسبت هفته پژوهش نماشگاهي برگزار كردند يك بنر داخل نماشگاه نصب هست به طول 20وعرض4متر عكس بچه هاي مخترع را چاپ كردند من مه رشته هايم را حساب كردم ديدم184نفري ميشموند
حالا شما ببين اگه 184اختراع دانشگاه ما بايد از سزتاسر دنيا متقاضي داشته باشه.
لطفا شبیه نشریات زرد تیتر نزنید.ایشان باید توضیح می داد که چگونه با یک شمع و طلا یک حمام را می توان روشن کرد.
ما كه اميدواريم اين چيزايي كه نوشتين درست باشه و مثل بعضي خبرهايي كه منتشر مي شه و بعداً صداش در مياد كه درست نبوده -و البته گاهي هم در نمياد -نباشه اما به هر حال ادعاي اختراع دستگاه پيش بيني زلزله از 48 ساعت قبل -كه ظاهراً هنوز تو دنيا كسي چنين ادعايي نكرده- اگه درست باشه كه بايد دنيا رو بپكونه! يا اگه بر فرض اون داستان حمام شيخ بهايي هم درست باشه اولاً اينكه مگه يه شمع چقدر انرژي مي تونه توليد كنه؟ شما فرض كن بهترين رساناي دنيا رو هم براش به كار ببر. رسانا كه نمي تونه انرژي رو زياد كنه. يا در انتقال مطالب كوتاهي شده و يا مطلب از ريشه مشكل داره و البته شايدم ما عقل قاصرمون نمي رسه. ثانياً بيايد فرض كنيم ماجرا درسته. پيشنهاد مي شه دولت ترتيبي بده كه حالا كه بحث هدفمندسازي يارانه ها اجرايي شده همه ملت سيستم هاي گرمايشي خونه هاشون رو به اين سيستم كم هزينه و راحت مجهز كنن. براي تمامي محققين و نوآوران كشور آرزوي موفقيت داريم.
ماشاالله در علم طب، داروسازی، زمین شناسی، مهندسی آب، مهندسی کشاورزی، کیمیاگری، اختر شناسی ید طولانی دارند. حالا این راز چی بوده؟ مکانیسم چی بوده؟ همین یعنی هر کس یه منبع از طلابسازه حمام شیخ بهایی درست میشه؟
كشف راز حمام شيخ بهائي! يه آقايي پيدا بشه با يه جمله: استفاده از قابليت رساني طلا ، راز اين حمام رو كشف كنه؟ ضمنا به اختراعات اين آقا نگاه كنيد: حمام خورشيدي (كه دو سه دهه هست كه توي كشورهاي ديگه استفاده ميشه)
توليد آب از دريا: كه چيز جديدي نيست و توي بازار هم پيدا ميشه
پيش بيني زلزله: هنوز سازمان هاي بين المللي با اون همه بودجه و دانشمند همچين ادعاي ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
این اختراعات به ثبت رسیده! به ثبت رسیدن میدونی یعنی چی؟ یعنی اینکه قبلا نبوده و وقتی ثبت شد یعنی افتخار و امتیازش مال این آقاست!
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
در سازمان مالکیتهای صنعتی ثبت یک موضوع به این معناست که یک خانم کارشناس لیسانس ظرف 10 دقیقه بررسی در بانک اطلاعاتیش تشابه ظاهری با ادعای فرد مدعی پیدا نکرده است. این به معنای اختراع نیست.

چون این موضوع باید توسط اساتید کارشناس در همین موضوع مورد بررسی قرار گیرد و با بانکهای اطلاعاتی دنیا مقایسه شود.

اختراع آبگرمکن خورشیدی یا کولر خورشیدی که ده ها سال پیش در کتابها آمده اند نشان از صحت ادعای بالاست

وای به روزی که ما به دنیا متصل شویم آنوقت هزاران نفر ادعای ربودن اختراعشان را خواهند داشت و آبروی ما خواهد رفت.
تابناک گرامی بنده به عنوان خبرنگاری که سالهاست در امور پژوهشی کار می کنم اولا خدمتتان عرض کنم، معمولا کسانی که همه فن حریفند، در اینجا هم طرف کاشف است و هم در مورد گیاهان کارکرده و هم راز حمام کشف کرده و ... بیشتر حرف می زنند تا عمل کرده باشند.
ثانیا شما در عنوان خبر نوشته اید که راز حمام کشف شد، خب کدام راز؟ از طرفی می گویید که ظرف آن طلا بوده چون رسانای خوبی است، یادمان باشد ما از میکروچیپ یا بردهای کامپیوتری حرف نمی زنیم، ما از حمام می گوییم که فرق آب 60 درجه تا 70 درجه در آن چندان محسوس نیست، ما از دهم و صدم درجه حرف نمی زنیم، جالب این که ظاهرا راز حمام در طلای آن بوده ولی آقای مخترع با مس هم حمام را درست کرده است! اگر راز طلاست پس چرا با مس هم جواب می دهد و اگر با مس جواب می دهد چرا آن را با طلا ساخته اند. از این ها گذشته راز در این است که چطور حمام گرم می مانده، اگر شما با یک شمع که ساعتها روشن است توانستند آب یک دیگ بزرگ را ولرم کنید، در حمام های خزینه ای آن موقع چند شمع باید مصرف می شد؟ آیا میزان رسانایی طلا در قیاس با فلزات دیگر آنقدر زیاد است که فرضا ما در یک حمام خزینه ای معمولی باید دو بشکه نفت کوره بسوزانیم ولی وقتی نوبت طلا می رسد با یک شمع هم می توان میزان انرژی حاصل از دو بشکه نفت کوره را گرفت؟؟ متاسفانه دیده شده است که رسانه ها به علت اشتیاق به انعکاس خبرهای علمی ، از هول حلیم در دیگ می افتند. امروزه آنقدر علم پیشرفت کرده که هر کس می تواند در گوشه ای به اندازه کوچکی آن را با کمک دیگران جا به جا کند، دیگر دوره علامه ها و دانشمندانی که از همه چیز سر در می آوردند گذشته است. یک پزشک ما خیلی درس بخواهد می شود فوق تخصص مثلا دست، ممکن است ده سال دیگر بشود فوق تخصص انگشت ها مثلا، بعد ما ببنیم که یک نفر از همه چیز سر در آورده چیزی فراتر از عجیب است.
چرا از این همه اختراع در عمل استفاده نمی شود. مثلا تاکنون ادعاهایی در مورد اختراع دستگاههای پیش بینی زلزله مطرح شده است اما هنوز در برابر زلزله غافلگیر می شویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
لابد طبق معمول میخوان بگن که دولت به ما بودجه تحقیقات نمیده! که بریم خرج خونه و ماشین و زنو بچه بکنن
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
همین چند روز پیش (شهر مون زلزله اومد)حلا 10 روز نمی خواد 2 دقیقه قبل هم اگه خبر بشیم خوبه
بد نبود یه عکسی هم ازش می ذاشتین
راز حمامی را کشف کرده اید که اکنون تبدیل به تولیدی شده ؟! زحمت کشیدین
نگذارید مهاجرت کنه !
بحث انتقال حرارت نیست، بحث تولید حرارت است. اینقدر حرارت کم نمی تواند چنان خزینه ای را گرم کند، اگر چه 100% منتقل شود.
توليد برق از تلاطم آب دريا مدتهاست در انگلستان استفاده ميشود و مخترع بزرگ قرن! دوباره آن را اختراع كرده است حتما بزود پوز جناب اديسون را نيز خواهد زد البته با اختراع مجدد تمام اختراعات ايشان
دوستمون درست گفته، یه شمع مگه میتونه چه قدر حرارت تولید کنه که مثلا طلا بخواد اتلاف انرژی رو کم کنه. مورچه چیه که کله پاچش چی باشه!
پيش بيني زلزله را كمي با احتياط تر عنوان ميكرديد. اگر كسي زلزله را تا 1 ساعت زودتر پيش بيني كند بزرگترين خدمت به بشريت است. و رسانه ها به اين راحتي از آن نمي گذرند.
حالا که رازش کشف شده چرا استفاده نمیکنیم؟ با انرژی کم منابع آب رو گرم و بخار تولید کرده و از بخار آن برق تولید کنید
شما به "کنترل دما به صورت اتومات" این میگین اختراع ؟
اگه نگهش داريم خيلي ميتونه كمك باشه براي پيشرفت مملكت.
طلا باعث ميشود از حرارت کم انرژي زياد توليد کنيم" لطفا کسي از نظر علمي بر اين نوشته ها نظارت کنه کل خبر مشکل علمي داره و اينکه صرف استفاده از مس يا طلا ايده خاصي نيست که به نظر متخصصان نرسه.. يا اين يه دروغه يا خبر بد مخابره شده
ضمنا اگر به همین اسونی بود که ما هم خودمون یکی می ساختیم.این که شما گفتید نواوری و اختراعش کجا بود؟!
من قبلاً جايي خوندم كه شيخ با استفاده از گاز توليد شده از فاضلاب حرارت لازم براي حمام را ايجاد كرده بود.
استفاده از گاز طبيعي
این آقا لازمه بدونه که صرف استفاده از مواد با رسانایی بالا ها تولید انرژی نمیکنه بلکه اون رو بهتر منتقل میکنه. حالا اگر از طلا هم استفاده کرده باشه انرژی از کجا میاد؟ این مطالب غیر علمی رو منتشر نکنید.
اگه با طلا کار می کرد، بعد از خراب کردن حمام، طلا پیدا می کردند.این جور حرف زدن نمی تونه مبنا باشه،
اگه با یه شمع بشه حمام خونه ها رو گرم کرد که مصرف تقریبا 100 درصد صرفه جویی می شه!!
راز حمام شيخ بهائي در روشن ماندن شمع يا شعله زير مخزن بود نه رسانا بودن مخزن كه در آنموقع هم هم مس بود و هم طلا . ضمنا راز آن حمام استفاده از گاز طبيعي و لوله كشي با لوله هاي سفالي از باتلاق گاو خوني به حمام بوده است نه چيز ديگر
ببینم یعنی شیخ بهایی عقلش نمی رسیده از مس استفاده کنه و این آقای مخترع مکتشف تونستن؟ پس اینهمه آتیش چرا زیر دیگ نذری روشن میکردن؟ عجب حکایتی است ...
راز اصلی حمام شیخ بهایی این نیست. راز مهم شیخ در این حمام, علم و آگاهی او از تولید بیوگاز از فاضلاب تولید شده بروش تجزیه بیولوژیکی بیهوازی می باشد که به نوعی شیخ بهایی را به پدر تولید علم بیوگاز معرفی کرده است.در واقع راز اصلی نوع سوختی بوده است که هیچ کس نمی دانست سوخت این شعله از چیست.که بعدها مشخص شد شیخ با علم به تولید این گاز از فاضلاب در شرایط بیهوازی از آن بعنوان منبع سوخت استفاده می کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۲
در واقع حمام شيخ بهايي نوعي كاربراتور بوده كه سوخت آن از گاز متان توليد مي شده ربطي به طلا و ...هم نداشته
در ضمن اگر مس كاركرد طلا را داشت كه تمام ديگ هاي حمام هاي قديم مسي بوده اند!
توي يك شركت دولتي دارند كلي هزينه مي كنند كه از گرماي زمين برق توليد كنند يكی نيست كه به اين اقايان بگه كه حداقل بريد از نور افتاب برق توليد كنيد با درايو مخصوص(موتور فن وپمپ آب) جهت كولر هاي آبي در تابستان مي دونيد جقدر صرفه جويي ميشه؟؟؟؟ نور آفتاب كه همه جا هست
واقعا برای ثبت اختراع در ایران باید فکر اساسی کرد. چون در نمونه ها میگردند و اگر نبود شما با ابطال یک تمبر و ثبت در دفتر میتونید هر ایده ای را اختراع! کنید. واقعا به همین سادگی است! اگر باور ندارید سری با این سازمان بزنید!
سوخت حمام شیخ بهایی از گاز متان (بیوگاز)ناشی از تجزیه بی هوازی(بدون هوای) مواد آلی(فاضلاب یا زباله) اتفاق می افتد که الان 200 میلیون از مردم هند از این طریق انرژیشون را بدست می آورند.
اظهارات ایشان در مورد حمام بیشتر به علوم غریبه میماند تا بر پایه فیزیک>دوست دانشمند: رسانندگی تنها کافی نیست بلکه میزان انرژی برای گرم کردن مهمتر است.
درموردثبت گوجه اي كه طعم توت فرنگي ميده ازنظرژنتيكي چندين ساله كه اين نظريه اثبات شده(ميوه هايي باطعمهاي مختلف).
منم ميدونم منارجنبون چجوري ميلرزه،با يه طناب از زير به همديگه وصلن ...!!!
اگه راز حمام شیخ بهایی کشف بشه ، شمع هم میشه قیمت بنزین سوپر !
با سلام
بنده به عنوان یک زمین شناس عرض می کنم که "تشخیص وقوع زلزله از 48 ساعت تا 10 روز قبل" غیر ممکن و دروغ محض است.
آفرين تحسين برانگيزه
فقط تو رو خدا زودتر اين دستگاه پيش بيني زلزله تون را بندازين تا خداي نكرده بم ها تكرار نشن هم جاني هم اقتصادي....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر