بازدید 37138
آماری که تا کنون اعلام نشده بود...

فوت 3641 نفر بر اثر آلودگی هوای تهران

«امروز دکتر ندافی از وزارت بهداشت در نشستی با نمایندگان تهران، آمار مرگ و میر سالیانه شهروندان در اثر آلودگی هوا را در شهر تهران به تفکیک آلاینده بیان کردند، ولی نگفتند این آمار جایی مطرح نشود و برای همین، این آمار را در اینجا می آوریم. حداقل فوتی در اثر ذرات معلق در سال در تهران...
کد خبر: ۱۳۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰ 09 December 2010
یکی از مسئولان شهرداری تهران در وبلاگش، آمار رسمی از میزان مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوای تهران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، این مسئول شهرداری تهران که اتفاقا حوزه تحت مدیریتش نیز ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با مباحث آلودگی هوا دارد، در وبلاگش از آمار رسمی وزارت بهداشت از فوتی‌ها بر اثر آلودگی هوا حکایت می‌کند.

وی در آخرین پست وبلاگش که از آن به عنوان آخرین مطلب و یادداشتش در زمینه آلودگی هوای تهران یاد کرد، نوشت: «امروز دکتر ندافی از وزارت بهداشت در جلسه با نمایندگان تهران، آمار مرگ و میر سالیانه شهروندان در اثر آلودگی هوا را در شهر تهران به تفکیک آلاینده بیان کردند، ولی نگفتند این آمار جایی مطرح نشود و برای همین، این آمار را اینجا ذکر می کنم. حداقل فوتی در اثر ذرات معلق در سال در تهران ۲۶۵۸ نفر، منوکسید کربن۱۵ نفر، ازون ۷۲ نفر و دی اکسید گوگرد ۸۹۶ نفر است».

گفتنی است، تاکنون هیچ‌گونه آمار رسمی درباره شمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا اعلام نشده و حتی سال‌های گذشته نیز وزارت بهداشت درباره میزان فوتی‌های ناشی از آلودگی‌ها سکوت کرده و به صورت کلی در این زمینه، اظهار نظری کرده و آمار داده بود.

البته ناگفته نماند که به نوشته همین مقام مسئول در شهرداری تهران در وبلاگش، تاکنون میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوای تهران، محرمانه اعلام شده بود.

گفتنی است، متن کامل نوشته این مسئول را که درباره جزئیات جلسات برگزار شده درباره آلودگی هوا و علت عدم تعطیلی چهرشنبه و پنج شنبه این هفته است را در ستون وبلاگ «تابناک» اجتماعی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۸
روش تولید این آمار را باید شرح دهند. چون این آمار را نمی توان با ذکر علت بدست آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
میتونه این امار از طریق متوسط مرگ و میر در تهران در روزهای قبل از الودگی و مشخص کردن متوسط مرگ و میر در این چند روز و کسر کردن و در نتیجه تعیین افزایش درصد مرگ و میر حاصل شود
شرایط اضطراری هست (ایستگاه آزادی رو ببینید با این همه رفت و آمد و منطقه کاملا مسکونی پر از مدرسه و مراکز عمومی) ولی تعطیل نمیکنن. بله نبایدم بتونن آلودگی رو درک کنن وقتی خودشون توی دفاتر آنچنانی در مناطق شمال مشغول هستند. اصلا از جاهای دیگر خبر ندارند. اینکه در این شرایط تعطیل نمیکنن کاملا غیر قانونی است.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
عزیز دل برادر . من صد در صد با شما موافقم اما بدانید که مناطق شمال شهر مثل نیاوران و قلهک .تجریش خوشان جزو آلوده ترین ها هستند . باید علت رو پیدا کرد که شده .
بابا این تهران بیچاره با چه زبونی بگه که گنجایش این همه جمعیت رو نداره؟ با انداختن آلودگی هوا به گردن اینو اون هم بیخود دل خودتون رو خوش نکنید! پاشید بیاید بیرون! منفجر شده تهران بخدا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
چی میگی؟ اینا همش در اثر بی کفایتی کم سوادی و بی تعهدی مسئولین است. یجوری حرف می زنی انگار تهران پر جمعیت ترین شهر جهانه!!! نخیر آقاااااااا. از تهران پر جمعیت تر و شلوغ تر هم است ولی چون مسئولینشون نسبت به جان مردم و رفاه مردم تعهد دارند هیچ وقت نمی گذارند کار به اینجاها بکشه!!! ولی اینجا همه مسئولین خودشونو به خواب می زنند و وقتی کار از کار گذشت می گن تهرونو تخلیه کنید کاری از دست ما بر نمیاد.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
دوست عزیز اتفاقا منم منظورم به امثال شما بود که با انداختن آلودگی هوا به گردن مسئولین میخوان خودشونو آروم کنن! ببین حالا میخوای چیکار کنید؟ بشینید قر بزنید که ای وای این چه مسئولینی هست که ما داریم؟ آقا جون! جان خودتون رو بردارید در برید از تهران! تا مسئولین بخوان یکاری بکنن شما و امثال شما سلامتیتون رو از دست دادین. ما که تو تهران نیستیم. اینو بخاطر خودتون میگم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
تا پدرِ پدر جد من همشون تهرانی بودن و جام تهرانه و دارم خفه میشم !
شهرستانیها هرچقدر هم اومدن تاحالا قدمشون رو چشم؛ لطفاً دیگه نیان !
الانه که مسولین بهتون بگن چرا با طرح مسایل کم اهمیت و حاشیه ای واسه رسانه های بیگانه خوراک تهیه میکنین
ازدياد جمعيت درتهران بزرگترين عامل الودگي جوي در اين كلان شهر است.اگر در طول سالهاي گذشته دولت در جهت ارتقائ امكانات و رفاه در ديگر شهر ها و استانها تلاش مضاعفي ميكرد روزانه به جمعيت اين شهر اضافه نمي شد.
اين مسئولان كميته اضطرار کجا هستند؟ هواي پايتخت امروز18/9/89آنقدر آلوده است كه از اضطرار هم گذشته.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
خوب کار داستند . نگران نباش رسیدگی میشه .
لااقل اگر دلتان بحال كسي نميسوزد براي خودتان بسوزه راه چاره زياد است بايد فكرتان را به كار بيندازيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
چيکار بکنيم شما بگو؟
خودرو های بی کیفیت و بنزین الوده
به خدا چین کمونیست هم در این شرایط مدیران خودروساز را اعدام می کند
رانت خودرو به بهای جان چند هزار نفر؟
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
بفرمایین چند ده میلیون نه چند هزار!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
اگر دولت در این سالها به قانون عمل کرده بود و به خاطر مسائل شخصی و سیاسی با مترو و شهرداری همکاری می کرد اکنون اوضاع خیلی بهتر از حالا بود.
اینکه تو آمریکا اوباما سر مسایل مالیاتی با جمهوری خواهان به توافق رسیده مهم هست که از صبح تا شب تو هر بخش خبری گفته میشه و در مورد صحبت میشه یا اینکه دولت در این شرایط تعطیل نمیکنه که بر خلاف قانون هست؟ چرا دولت اینقدر کار غیر قانونی انجام میده؟ طبق قانون باید حقوق کارمند رو به اندازه تورم زیاد میکرد، یعنی 9 درصد ولی 6درصد زیاد کرد. متاسفانه دولت بر خلاف صحبت های زیبای ریاست جمهوری ارزشی برای قانون قائل نیست. واقعا کسی نیست اقدامات غیر قانونی دولت رو بررسی کنه؟ پس وظیفه مجلس چی هست؟
پاسخ ها
Ali
| Dominican Republic |
۱۶:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
ای بابا دوست عزیز کجای کاری ....
بابا تو رو خدا یه نظر سنجی تو سایت بگذارید و از مردم در مورد اینکه علت این آلودگی ماله بنزین پتروشیمی هست یا نه بپرسین تا این مسئولین بفهمن که همش ماله این بنزین جدیده
به مسئولین بفرمایید ،نه البته با دید لطف، بلکه به عنوان یک ضرورت و تکلیف مدارس را در همه مقاطع تعطیل کنند. دانش آموزان و خانواده ها چرا باید تاوان این مسائل را بدهند؟
سلام وقتی مااقدام به کاری میکنیم که دران هیچ نمیدانیم مردم بیچاره تاوان اشتباهات رامی پردازندوگاهی به قیمت صدمه جانی وازبین رفتن زندگی انان تمام میشود به عنوان مثال همین تولید بنزین غیر استانداردکه اگر به همین منوال ادامه پیدا کند باعث مرگ ومیر تعداد زیادتری میشود که کودکان معصوم بیشترین صدمه راخواهند دید.
خودرو و سوخت غیر استاندارد بلای جان مردم تولیدگران این واحدها قاتلین مردم اند و بایستی اعدام شوند
این مسئول اسم نداره؟ اگه وبلاگ داره لابد معلومه کیه، چرا اسمشو نمی گید؟ این چه مدل خبررسانیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
وحید نوروزی
پس چرا وزير بهداشت گفته كسي بر اثر آلودگي هوا فوت نكرده ، امروز هواي تهران از همه روزهاي قبل آلوده تر است
یکی از علتهای آلودگی وجود کارخانجات صنعتی در اطراف تهران است که در زمانیکه ادارات و مدارس را به علت آلودگی تعطیل میکنند این شرکتها و کارخانجات مشغول به کار هستند و تعطیل نمیکنند .
برای کاهش آلودگی باید از قبل کاری میکردند ولی از آنجاییکه آقایان در خواب غفلت به سر میبرند فقط مسکن تزریق میکنند.
پاسخ ها
cia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
خود مسیولین میگن 70% آلودگی تهران از وسایل نقلیه هست
البته نمیگن چند درصدش به خاطر وسایل نقلیه ساخت داخل هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
در زمان دولت قبلی طرحی تهیه کردند که تا شعاع 120 کیلومتری تهران دیگر کارخانه ای تاسیس نشود اما در دولت نهم متاسفانه این قانون کنار گذاشته شد.
بعدیش خودمم....
خوب مهم نیست تا بعد از ظهر مجبور می شود تکذیب کند...
البته از تيتر خبر به نظر ميرسه كه مربوط به اين هفته ها هست , ولي در متن ذكر شده متوسط ساليانه !! فكر كنم براي 1 سال در يك شهر با اين جمعيت , اين موضوع طبيعي باشد ... ضمنا بايد در نظر نداشت اين مرگ ها زمينه قبلي داشته و افراد مستعد به بيماري رو شامل ميشود نه افراد سالم جامعه.

در كل ايكاش بيشتر اطلاعات اماري داده ميشد.
این امار باید به شکل میدانی و دقیق و با توجه به نمونه های انتخاب شده اعلام گردد.اما مورد غیر ممکنی نیست.وقتی دل مسئولی برای مردم نسوزد ،نیروی انسانی بی ارزش باشد وقتی مهاجرت،از شهر های مختلف برای داشتن اندکی امکانات بیشتر به تهران صورت گیرد بیش از این امیدی نیست.خودروهایی که استاندارد نیستند فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی پایین،اتلاف وقت مردم در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی،و.....تنها موردی که بی اهمیت است ارزش جان انسان ها و توانایی ها و منبع اقتصادی عزیمی به نام نیروی انسانی در مملکت عزیز مان.
آقا دیگه کوهها رو هم نمیشه دید فاجعه شده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
آلودگی تهران اصلا مهم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
کوه ها را که خیلی وقته نمیشه دید . این شهر دیگه شهر بشو نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۸
حقتونه.انشالله انقد دود بخورید تا ادم شید.
آلودگی هوای تهران صد در صد توطئه آمریکای جهانخوار است!
هوای پاک جزء حقوق اساسی هر شهروند است. الان به جایی رسیدیم که به بدیهی ترین حقوق انسانی تجاوز می شود. آلودگی تهران به کنار، شهرهای دیگر چرا ظرف مدت کوتاهی به این شدت آلوده شدند؟
می گویند می شود به خاطر هوای آلوده شکایت کرد، اما سوال من این است که به کجا شکایت برد؟!
مرگ رو که نمیشه متاثر از یک متغیر دونست،که بعدش بخواهیم اینچنین راجع بش نظر بدیم.
5000 نفرکم شده تامیزان 5 میلیون که باید تهران را ترک کنند هنوز خیلی فاصله است
به خدا هیچ کار اداری و هیچ درسی مهم تر از سلامتی ما نیست . شنبه رو تعطیل کنید تو رو خدا ! به کی بگیم ....
حالا همش بگو سیگار بده . میگن سیگاری ها این هوا کمتر روشون اثر داره ؟
تعطیل کنید به خدا خفه شدیم .سر درد.اسهال . سوزش چشم و گلو بس نیست.ماکه عین شما ویلا نداریم.تعطیل کنید
هر دم از این باغ بری میرسد.
اشکال نداره عوضش در تولید بنزین خودکفا شدیم
خب اینم یه راه کم کردن جمعیت تهرانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار