بازدید 41304

بزرگترين اکتشاف قرن توسط يک راننده بولدوزر!

کشفي اتفاقي توسط يک راننده بلدوزر منجر به حادثه‌اي شد که مي‌تواند بزرگترين اکتشاف قرن نام بگيرد: کشف گورستاني متعلق به عصر يخبندان که مي‌تواند رقيبي براي منطقه مشهور «لا برو» به شمار رود.
کد خبر: ۱۳۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲ 21 November 2010
منطقه فسيلي که مي‌تواند يکي از بزرگترين مناطق فسيلي عصر يخبندان در جهان نامگذاري شود طي حادثه‌اي توسط يک راننده بولدوزر کشف شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، کشفي اتفاقي توسط يک راننده بلدوزر منجر به حادثه‌اي شد که مي‌تواند بزرگترين اکتشاف قرن نام بگيرد: کشف گورستاني متعلق به عصر يخبندان که مي‌تواند رقيبي براي منطقه مشهور «لا برو» به شمار رود.

پس از دو هفته حفاري در مخزن فسيلي «زيگلر» در نزديکي روستاي «اسنومَس» واقع در کلرادو، دانشمندان موزه علوم طبيعي «دنور» گنجينه‌اي بزرگ از فسيلهاي متعدد، حشرات و گياهان را با خود به خانه بردند. گنجينه‌اي که به گفته آنها مي‌تواند ديدگاهي واقع بينانه از جانداران غول پيکري که در دوران باستان بر روي زمين پرسه مي‌زدند را در اختيار آنها قرار دهد.

شبيه سازي ظاهر حيوانات عصر يخبندان از روي فسيلهاي کشف شده

از زماني که دانشمندان استخراج فسيلها را آغاز کردند در حدود 600 استخوان از 20 گونه جانداري متعلق به دوران پليستوسن يا همان عصر يخبندان را از زير خاک بيرون کشيدند. بقاياي پنج پستاندار فيل نما به نام «مستودون"، سه گاو ميش، يک تنبلک، يک گوزن، يک سمندر ببري و دو ماموت کلمبيايي از جمله فسيلهاي ارزشمندي بوده‌اند که در اين گورستان دسته جمعي ما قبل تاريخ کشف شده‌اند.


شکل شبيه سازي شده يک ماموت کلمبيايي

کشف اين منطقه زماني آغاز شد که يک راننده بولدوزر به صورت اتفاقي با يکي از فسيل‌هايي که به يک ماموت تعلق داشت برخورد کرده و به سرعت با موزه تاريخ طبيعي دنور تماس گرفت تا آنها را از اين کشف آگاه کند.

از ديگر بخشهاي هيجان انگيز اين منطقه فسيلي، کشف تعداد زيادي حشره و حيات گياهي است، به همراه تکه‌هاي چوبي که در عصر يخبندان توسط سگهاي آبي جويده شده‌اند. دانشمندان معتقدند اين مدارک مي‌توانند پنجره‌اي را به سوي اکوسيستم عصر يخبندان به روي آنها بگشايد.

بي همتا بودن اين منطقه به خاطر موقعيتي است که در آن واقع شده است، منطقه «زيگلر» بر فراز منطقه‌اي قرار گرفته که نسبت به بسياري از ديگر مناطق اکتشافي مرتفع تر به شمار مي‌رود. اين منطقه در اصل يک درياچه يخي بوده و از اين رو توانسته فسيلهايي که درونش قرار داشته‌اند را براي بيش از 40 هزار سال سالم نگه دارد.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافيک، دانشمندان اکنون اين فسيل‌هاي ارزشمند را به موزه دنور انتقال داده‌اند تا قبل از بازگشت دوباره به منطقه ماقبل تاريخي «زيگلر» در ماه مي، عمليات مورد نياز براي حفظ و نگه داري از اين فسيلها را آغاز کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
کدوم قرن؟!
اگر اين اتفاق در ايران رخ مي داد:

1- راننده تا آنجا كه مي توانست براي داشتن يادگاري استخوان جمع آوري مي كرد كه در نتيجه آن بسياري از استخوان هاي مدفون در خاك از بين مي رفت
2- احتمالا خبر چنين كشفي به سازمان ميراث فرهنگي هم مي رسيد ولي باتوجه به اينكه سازمان مذكور كشف صورت گرفته را جزء آثار فرهنگي نمي داند به آن بي توجهي مي كند
3- در تماس با موزه حيوانات هم اعلام مي شود مسئول مربوطه مرخصي است و من يك اوپراتور بيشتر نيستم پس كاري نميتونم انجام بدم.
4- در اين مدت كودكان كه از اين كشف باخبر شده اند از مسئولان كنجكاوي بيشتري نشان مي دهند و به سرعت خود را به محل مي رسانند تا بقاياي آنچه را تا كنون فقط در كارتون ها ديده اند را از نزديك ببينند
5- عده اي ديگر هم كه هنرشان تخريب آثار تاريخي و باستاني است شروع به حكاكي و يادگاري نوشتن بر روي آثار مي كنند
6- بعد از چند روز كه بخشي از آثار تخريب و بخشي ديگر به يغما رفته است مسئولين تازه متوجه اهميت مساله مي شوند و براي اينكه كم كاري خود را توجيه كنند مي گويند دست استكبار در كار بوده و فورا منطقه را محاصره و شبانه بقايا را به مكان نامعلومي انتقال مي دهند
7- فرداي آن روز هم خبر بيست و سي گزارشي مي دهد كه كليه آثار كشف شده جعلي بوده و هدف از آن زير سئوال بردن مسئولان سازمان مربوطه توسط اسراييل بوده
8- به اين ترتيب پرونده اين كشف بزرگ مخدومه اعلام مي شد و خلاصه شتر ديدي نديدي
عالیه. آدم هیجان زده میشه. ولی طولی نمیکشه که این هیجان تبدیل به یاس میشه. ما تو کشورمون برای ابنیه و پیشینه تاریخیمون چه کرده ایم؟ چقدر به فکر نگهداری مناسب و نمایش اونها برای عموم هستیم؟ آیا نمیشه بر اساس بقایای تاریخی از تمدنهای گذشته به بازسازی ذهنی و تئوریک تمدن غنیمون در گذشته بپردازیم تا درس عبرتی باشه برای آنانکه عبرت آموزند؟ و ...
kheili jaleb bod
ama age hamchin moredi to iran peda mishod ranndeh boldozer hamaro nisto nabod mikard
ای بابا من فکر کردم تو ممسنی خودمون کشف شده . همش امریکا . همه چیز به امریکای جهان خار ختم میشه .
فقط 10 سال از این قرن میگزه، بعد میگین بزرگترین اکتشاف قرن؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر