بازدید 13233
آيت‌الله لاريجاني:

ترويج بحث مکتب یا اسلام ايراني کاملاً انحرافي است

ترويج مکتب ايراني کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات اسلامي است و طرح چنين مسأله‌اي، مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود/ اگر منظور از اسلام ايراني، فهم اصيل ايرانيان در پیروی از ولايت اهل بيت(ع) و انتظار ظهور است، چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمي‌کنيم تا اذهان متدينان را مشوش و نگران نکنيم/ از مهمترين آثار و برکات سفر قم، ابطال ادعاي کذب غرب درباره فاصله افتادن ميان روحانيت و ولايت فقيه بود.
کد خبر: ۱۲۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵ 31 October 2010
رئيس قوه قضاييه در نشست امروز مسئولان عالي قضايي، سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال باشکوه مردم و روحانيت و مراجع از ايشان را تاريخي و ماندگار خواند و گفت: سفر مقام معظم رهبري به قم و استقبال باشکوه از ايشان، ادعاهاي نادرست و تفرقه‌انگيز رسانه‌هاي غربي و اذناب داخلي آنان را باطل کرد.

به گزارش «تابناک»، آيت الله صادق لاريجاني، با اشاره به ادعاهاي کذب رسانه‌هاي غربي و همراهي برخي در درون با اين ادعاها، مبني بر فاصله افتادن ميان روحانيت معظم شيعه و حوزه با ولايت گفت: يکي از مهمترين آثار و برکات اين سفر ماندگار و تاريخي، ابطال ادعاهاي نادرست رسانه‌هاي غربي و اذناب آنان درباره فاصله افتادن ميان روحانيت شيعه و مقام ولايت فقيه بود که اين ادعاهاي کذب در يک سال گذشته، بارها و بارها تکرار شد؛ اما در پايان اين سفر، رسانه‌هاي مدعي غرب، مجبور شدند اعتراف کنند که پيش‌بيني و ادعاهايشان در اين باره اشتباه و اين استقبال از نظر آنها نيز غيرمنتظره بوده است.

رئيس قوه قضاييه با پربرکت خواندن سفر مقام معظم رهبري به قم و سخنان ايشان در ديدار با روحانيون، جلسه با جامعه مدرسين حوزه علميه قم، خانواده شهدا و اقشار گوناگون مردم قم افزود: سخنان مقام معظم رهبري در ديدارهاي گوناگون شهر قم بسيار جامع، متين و پرمحتوي و در ابعاد داخلي و بين‌المللي تأثيرگذار بود و اميدواريم با تبيين اين سخنان ارزشمند، به ويژه درباره جايگاه و جهات علمي حوزه‌هاي علميه و لزوم پاسخگويي به نيازهاي جهان اسلام و به ویژه شبهات مطرح، شاهد حرکتي نو و علمي در سطح حوزه علميه قم و دیگر حوزه‌هاي علميه باشيم.

لاريجاني افزود: حفظ اعتدال در رفتار و شيوه‌هاي عملي طلاب و فضلا و روحانيون به ویژه نسبت به مراجع و دیگر ارتباطات حوزوي، نکته درخور توجهي است که در سخنان مقام معظم رهبري به خوبي و با ظرافت مطرح و تبيين شد و اميدواريم از سوي حوزه‌هاي علميه نیز به خوبي مورد توجه قرار گيرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به تکرار پاره‌اي اظهارنظرها درباره اسلام ايراني و مکتب ايراني با انتقاد از طرح چنين سخناني در محافل گوناگون، ترويج بحث مکتب ايراني و يا اسلام ايراني را کاملاً انحرافي و ناسازگار با اعتقادات عميق اسلامي دانست و افزود: طرح چنين مسأله‌اي، در واقع مغالطه‌اي است که بايد از تکرار آن پرهيز شود.

لاريجاني خواستار دقت‌نظر در طرح سخنان مربوط به عقايد اسلامي از سوي همه صاحب‌نظران و مسئولان شد و افزود: اسلام ايراني، تعبير نادرستي است که مخالف با تعبير صريح قرآن و آيات و روايات و اعتقادات اسلامي است، چرا که اسلام ديني، جهاني است که اختصاص به زمان و مکان خاصي ندارد. اسلام، ايراني و غيرايراني ندارد.

قرآن کريم مي‌فرمايد: هذا بيان للناس. مخاطب قرآن همه انسانها هستند و قرآن بيان براي همه انسانهاست. اسلام واقعيتي متعالي است که متعلق به کشوري خاص نيست و برای همین، توصيف اسلام به ايراني، خطاي فاحش و مغلطه‌آميزي است. در پاره‌اي روايات آمده است که حقيقت اسلام، «ما جاء به النبي» است.

روشن است، آنچه پيامبر آورده است، ايراني و غير ايراني ندارد. توحيد و نبوت و معاد و ولايت و امثال آن حقايق متعاليه‌اي هستند که ربطي به قومي خاص ندارند. طرح چنين مغالطه‌هايي آثار نامناسبي در بعد داخلي و خارجي خواهد داشت. نبايد با چنين سخناني بهانه به دست کساني داد که ايرانيان را مقابل اسلام معرفي مي‌کردند.

رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: اگر منظور از اسلام ايراني، فهم اصيل ايرانيان در تبعيت از ولايت اهل بيت ـ عليه‌السلام ـ و انتظار ظهور است، چرا از عبارت اسلام اهل بيت استفاده نمي‌کنيم تا اذهان متدينان و مخلصان ولايت را مشوش و نگران نکنيم.

لاريجاني تصريح کرد: بايد به عنوان يک کشور اسلامي الگويي وحدت آفرين براي تمام جهان اسلام باشيم و همه مسلمانان جهان بدانند که برادران ما هستند.

به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه، لاريجاني در ادامه با اشاره به ايام پربرکت ماه ذي‌الحجه ابراز اميدواري کرد: مسلمانان و شيعيان بتوانند از برکات اين ماه بهره‌مند شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
ابله هستند کسانی که باور کنند و یا فکر کنند که بین روحانیت و ولایت فقیه فاصله افتاده است و یا ممکن است بیفتد
مشایی به دنبال قدرته و نه ایران و نه اسلام برای این شخص کمترین اهمیتی نداره، فکر میکنم برای اولین بار بین ملی گرایان و مذهبی ها یک اتفاق نظر درباره این آدم پیش آمده.
خدا را شكر اين مورد را چپي ها نگفتند وگرنه خون بپا ميشد.
حضرت آقا اجازه نخواهند داد به این افراد. درود بر خامنه ای
همه می گویند انحراف است. فتته از این بزرگتر که آرام آرام ریشه می دواند.
مشایی یک آدم نیست یک جریان است که حامیان آن را در ریاست جمهوری می توان پیدا کرد. جالبه از مشایی انتقاد می شود اما رییس جمهور که همواره از او حمایت می کند و مشایی را مراد خود و خود را مرید او می خواند حرفی زده نمی شود
احسنت به ایشان...واقعا متاسفم آقای احمدی‌نژاد از شخصی مانند مشایی دفاع می‌کند و گفتار این فرد را توجیه می‌کند
آقای لاریجانی. انحرافی چیه؟؟؟ بی پایه و اساس است. مگر اسلام برای هر کشور مفهوم خاص دارد؟؟؟ شاید ایشان اصلا خدای ایران و خدای سایر کشورها را جدا از هم می داند؟ مفهوم توحید این است؟؟؟ ایشان بسیار انسان خطرناکی است و نمی دانم چرا با ایشان مماشات می شود!!!!
بترسيد از روزي كه به خاطر درگيري عقلاي قوم همين آدم قدرت طلب بتواند قدرت را غبضه كند
بستگي به درك هر كس به مفهوم معنايي اين كلمه دارد براي مثال مي تواند مفهوم اين كمله اين باشد ( مسلماني همراه با وطن خواهي و غيرت ملي )
ما فقط 2 اسلام داريم : 1- اسلام ناب محمدي(ص)
2 - اسلام آمريكايي
توروبه خدابه فکرامنیت مردم باشیدافرادخلاف کارواراذل واوباش بخاطربی توجهی برخی ازقضات به راحتی درسطح شهرباج گیری سرقت وضرب جرح می کننداونوقت شما راجب سخنرانی 4 ماه پیش یک نفرکه همه جوره موردتائیدرئیس جمهوراست البته متاسفانه!نظرمی دهید
زنده باد آيات الله آلي لاريجاني كه خلف صالح علماي بزرگ شيعه هستند خدايش حفظ كند كه زود فتنه را آشكار نمود،البته اين شعله خيلي كوچكتر از آن است كه بزرگاني چون ايشان به خود زحمت بدهند چون نسيم سحرگاهي هم اين شعه را خاموش خواهد كرد.
یک نگاه به صفحه حوادث روزنامه جام جم یا صفحه اجتماعی تابناک بیندازیدمتوجه نیازمبرم مردم به امنیت خواهیدشدتاموشکافی وبررسی صحبتهای آقای مشایی!
سوالم از آقای لاریجانی رئیس قوه قضایه اینه که اگه این بحث رو یک شهروند عادی مطرح می کرد ، یا یک روزنامه نگار تو مقالش می نوشت یا یک استاد دانشگاه یا معلم تو کلاس درسش می گفت چه برخوردی باهاش میشد ؟ باز هم اجازه می دادید که راست راست تو محافل مختلف و مجامع مختلف داخلی و خارجی راه بیفته و با وجود مخالفت شدید با گفته ها و نظراتش ، مصرانه دوباره نظر خودشو با صدای بلندتر تو بوق و کرنا بکنه ؟ یا...
آقای لاریجانی اگه قانونه، باید برای همه باشه و کسی مصون از قانون نباشه و اگه نیست بقیه هم باید مصونیت داشته باشند. اگه آقای رحیم مشایی نظرات و عقایدشون مخالف یا مغایر با اصول نظام اسلامیه چرا یکی از دست اندرکاران عالی رتبه نظام اسلامی هستند ؟ وجود ایشان با این افکار و عقایدشون هم برای جامعه اسلامی خطرناکه هم به ظاهر نشون دهنده اختلاف نظر و عقیده میان مسئولینه در حالی که اسلام یکیست و قواعد و اصول و چهارچوب اون هم مثل روز کاملا مشخص و آشکاره.
فقط اسلام -درسته که ما ایرانی هستیم و باید ایران را دوست داشته باشیم ولی این مرزها رو انسان ها درست کردند ولی هدف از زندگی فقط رسیدن به خدا است که با اسلام تحقق پیدا می کند.
بازي سياست بازي بسيار عجيبي است هنوز اين اولشه بزودي اظهارات و تحولات جديدتري را هر چه كه به زمان انتخابات مي رسيم خواهيم شنيد و ديد.خيلي فرمولشم ساده است برنامه ريزي براي حفظ قدرت
آخه قربون شكل ماهت ، اينجوري كه نميشه
فردا عربستان هم ميگه اسلام عربي ، اندونزي هم ميگه اسلام اندونزيايي و . . .

بايد مراقب باشيم كه گرفتار (پلوراليسم) نشيم .

( به در گفتم ، رئيس جمهور بشنوه)
هفت شهر عشق را عطار گشت
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
مشائی آخریه فتنه ای برای نطام ایجاد می کند
امروز حرفهایش زده می شود وفردا ازانحرافی که او به وجود آورده مکتبی نو به نام او پدید خواهد امد
خدا عاقبت همه مار اختم به خیر کند
اللهم عجل فرجه
آقاي لاريجاني: خدا وكيلي چند بار شما و هم صنف شماها به احمدي نژاد و مشايي و غيره در باره مكتب اسلامي و ايراني صحبت و تذكر داديد؟ آيا حرف تو گوششان رفت يا نه؟ آيا رعايت كردند؟ آيا دوباره و چندباره تكرار كردند يا نه؟
چند روز پيش احمدي نژاد براي اينكه يكي به نعل بزند و يكي به جاي ديگر در سخنراني گفت مكتب اسلامي - ايراني يا ايراني - اسلامي هر دو را با هم گفت كه اعتراضي نباشد و حرف خود را نيز زده باشد. صحبتهاي مقام معظم رهبري در ايشان اثري نكرد و نداشت .چند بار مقام رهبري تذكر دادند و ايشان واكنش نشان نداد؟
باز چشمتان را باز كنيد و ببينيد كه از كي حمايت ميكنيد؟
به قول آقاي رفيق دوستي كه ايشان نيز از اصولگرا ميباشد: در دولتهاي بعد از انقلاب هيچ دولتي به اندازه اين دولت جلوي رهبري نايستاد. حتي دولت آقاي خاتمي. واقعاً متاسفم
چه ايراني چه اسلامي چه ايراني اسلامي همه بازيست با كلمات. گاهي از علي براي حقانيت خود وام مي گيرند گاهي از كوروش
حضرت آیت الله لاریجانی اگر واقعا بیان این مطلب یک انحراف است پس چرا هنوز آقای مشایی اجازه دارند در همایشها سخنرانی کنند؟ چرا اجازه دارند در دفتر ریاست جمهوری حضور داشته باشند؟
رییس جمهوربایدبه حرف دلسوزان گوش فرادهدمواظب مشایی باشد
مسئله نه اسلام است نه ایران. بلکه رای است. آندفعه با شعار مبارزه با فساد و تهمت به بزرگان کشور رای جمع کردند و این بار با شعار ایران دنبال رای عده ای دیگر هستند.
برادر احمدي نژاد!
سلام و احترام
آقايان نهضت آزادي هم كه از صحنه سياسي كشور حذف شدند همين حرف را مي زدند و مي گفتند اسلام بايد در خدمت فرهنگ و منافع ايران و ايراني باشد نه اينكه ايران و ايراني فداي اسلام بشه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل