بازدید 2675

حذف سقف مهریه از لایحه حمایت از خانواده

کد خبر: ۱۲۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲ 30 October 2010
نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه ماده 22 و 23 لایحه حمایت از خانواده در جلسه سه شنبه شب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شد گفت: همچنین با حذف ماده 24 این لایحه سقف مهریه از قانون حذف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد تجری با بیان اینکه ماده 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده به دقت در کمیسیون قضائی مورد بحث و بررسی قرار گرفت گفت: با تصویب ماده و 22 و تغییر جزئی در ماده 23 ، اعضای کمیسیون قضائی  موضوع مهریه متعارف و نامتعارف ماده 24 را از لایحه حمایت از خانواده حذف کردند.

وی در مورد تغییرات به وجود آمده در قانون ازدواج مجدد گفت: اگر زن با ازدواج دوم مرد دچار عسر و حرج شود می تواند درخواست طلاق را به دادگاه ارائه کند.

 نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس در مورد آخرین وضعیت لایحه آیین دادرسی دیوان عدالت اداری گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون قضائی به اتمام رسیده و در انتظار طرح در صحن علنی مجلس است که پس از تصویب ابتدا به صورت آزمایشی در دیوان عدالت اداری اجرا و در صورت موفقیت این قانون دائمی می شود.

وی در مورد روند طرح لایحه جرم سیاسی گفت: تا کنون در مجلس هشتم لایحه ای به عنوان لایحه جرم سیاسی مطرح نشده است در حالی که در مجلس هفتم و مجلسهای قبلی این موضوع مورد بحث بوده است ولی متاسفانه هیچ مجلسی برنامه های در دست اقدام خود را به مجلس دیگری منتقل نمی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر