بازدید 12499

ببر مازندران ۹۳ساله شد

کد خبر: ۱۲۳۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲ 25 May 2024

کشتی‌گیر سرشناس و پرافتخار ایران ملقب به ببر مازندران، امروز ۹۳ ساله شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ امامعلی حبیبی دارنده اولین مدال طلای المپیک برای ایران و نابغه کشتی جهان معروف به "ببر مازندران" متولد پنجم خرداد ماه ۱۳۱۰ امروز ۹۳ ساله شد.

وی در سن هشت سالگی بعد از فوت پدر و مادرش به قائمشهر(شاهی سابق) نزد خواهرش رفت و ورزش را با کشتی محلی «لوچو» آغاز کرد و سپس فراگیری فنون کشتی را در سال ۱۳۳۱ در پادگان گرگان استارت زد.

امامعلی حبیبی در مسابقات جهانی تهران در سال ۱۹۵۹ دو تن از بزرگان کشتی دنیا یعنی «بالاوادزه» از شوروی سابق و «اسماعیل اوغان» از ترکیه را در مجموع در کمتر از سه دقیقه ضربه فنی کرد.

وی در دوران حضورش در عرصه کشتی به سریع ترین کشتی گیر جهان معروف شد و در سال ۱۹۶۱ در رقابت های جهانی «یوکوهاما» بالاتر از «موروزوف» از شوروی و «کانه کو» از ژاپن برای دومین بار قهرمان جهان شد. در آن سال تیم کشتی ایران به مقام قهرمانی دست یافت. حبیبی با کسب مدال طلای رقابت های جهانی ۱۹۶۲ «تولیدو» برای همیشه از دنیای دایره طلایی خداحافظی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری