بازدید 1619

هشدار به فرانسه درباره ورود به تصمیمات قضایی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های ضدایرانی است، لذا حقی برای ورود به تصمیمات قضایی ایران ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ 14 May 2024

 
به گزارش تابناک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه در ارتباط با دو شهروند زندانی فرانسوی در ایران اظهارداشت: ما اینگونه مواضع غیرحرفه‌ای، مداخله‌جویانه و نامناسب آن هم با توسل به استنادات واهی را قویا محکوم می‌کنیم.

کنعانی گفت: افراد مورد اشاره در بیانیه وزارت خارجه فرانسه بر اساس شواهد و مدارک متقن دستگیر شده و دولت فرانسه بخوبی نسبت به جرایم آنها واقف است، فلذا معتقدیم استفاده از الفاظ نادرست در بیانیه وزارت خارجه فرانسه فرار به جلو بوده و کمی به حل مشکلات نمی‌کند.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و تصمیمات قضایی آن محترم و لازم الاجراست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در حالیکه دولت فرانسه در موضوعات حقوق بشری که نمونه واضح آن انفعال در موضوع نسل‌کُشی غزه است، دارای رویکرد دوگانه بوده و از سوی دیگر مأمن تروریست‌های بدنام ضدایرانی است، حقی برای ورود به تصمیمات قضایی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

کنعانی در پایان خاطرنشان کرد: به وزارت خارجه فرانسه توصیه می‌کنیم از توسل به چنین بیانیه‌ها و بکارگیری کلمات خارج از نزاکت دیپلماتیک که تبعات منفی بر روابط دو کشور و افکار عمومی ایرانیان دارد، پرهیز کند.
 منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی