بازدید 5376
با تحولات منطقه و جهان

آغاز سفر امیرعبداللهیان به لبنان، سوریه و قطر/ بیانیه سنتکام درباره حملات به یمن/ گمانه زنی ها درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا/ وقوع ۵۱ انفجار و حمله‌ تروریستی در پاکستان

آغاز سفر امیرعبداللهیان به لبنان، سوریه و قطر، بیانیه سنتکام درباره حملات به یمن، گمانه زنی ها درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا، وقوع ۵۱ انفجار و حمله‌ تروریستی در پاکستان و ازسرگیری گفت‌و‌گوها برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 09 February 2024

آغاز سفر امیرعبداللهیان به لبنان، سوریه و قطر/ بیانیه سنتکام درباره حملات به یمن/ گمانه زنی ها درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا/ وقوع ۵۱ انفجار و حمله‌ تروریستی در پاکستان

بین الملل تابناک: آغاز سفر امیرعبداللهیان به لبنان، سوریه و قطر، بیانیه سنتکام درباره حملات به یمن، گمانه زنی ها درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا، وقوع ۵۱ انفجار و حمله‌ تروریستی در پاکستان و ازسرگیری گفت‌و‌گوها برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

آغاز سفر امیرعبداللهیان به لبنان، سوریه و قطر

 یک رسانه سوری به نقل از منابع آگاه گزارش داد حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز یک سفر منطقه‌ای ابتدا به سوریه می‌رود.

 روزنامه الوطن در این باره به نقل از منابع آگاه نوشت: وزیر امور خارجه ایران در آغاز هفته آینده و در ابتدای یک سفر منطقه ای شامل سوریه، لبنان و قطر، وارد دمشق خواهد شد.

الوطن نوشت: قرار است امیرعبداللهیان در دمشق با مقامات عالی‌رتبه سوری دیدار و درباره تحولات جاری و تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه و افزایش تنش در غزه گفتگو و تبادل نظر کند.

منابع مذکور تصریح کردند: آقای امیرعبداللهیان، در سفر منطقه ای علاوه بر سوریه، به لبنان و قطر نیز سفر خواهد کرد.

همزمان خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام مصری اعلام کرد دور جدید مذاکرات برای آتش بس در غزه با حمایت مصر و قطر، روز پنجشنبه در قاهره آغاز خواهد شد.

یک مقام مصری در این باره گفت: در این دور از مذاکرات، درباره توافق پیرامون تبادل اسرای فلسطینی و «اسرائیلی» گفتگو و تبادل نظر خواهد شد.

این در حالی است که حماس به‌تازگی پیشنهادی را برای آتش بس در نوار غزه ارائه کرده است که براساس آن طی مدت ۱۳۵ روز و در سه مرحله، کلیه اسرای طرفین آزاد و نیروهای اشغالگر از غزه خارج خواهند شد و توافقی درباره پایان جنگ به دست خواهد آمد.

بیانیه سنتکام درباره حملات به یمن

فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) امروز (جمعه) بیانیه‌ای درباره حملات تجاوزکارانه مجدد به خاک یمن در شب گذشته صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است که ارتش آمریکا شامگاه پنجشنبه ۷ حمله علیه مواضع ارتش و نیروهای مسلح یمن انجام داد.

سازمان تروریستی سنتکام گفت: «در بازه زمانی ۱۴:۰۰ تا ۱۸:۰۰ روز هشتم فوریه (به وقت گرینویچ) نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا هفت حمله علیه چهار شناور و هفت موشک کروز ضدکشتی متعلق به حوثی‌ها انجام داد که برای حمله در دریای سرخ آماده شده بودند».

طبق این گزارش، بیانیه مذکور مدعی است که موشک‌های ارتش یمن «تهدید فوری» برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و دیگر شناورهای تجاری در منطقه دریای سرخ بودند.

گمانه زنی ها درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد آمریکا ممکن است به زودی کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت بشناسد البته کشوری که درباره مرزها و جزییات بیشتر آن بعدا تصیم‌گیری خواهد شد.

نیویورک تایمز در گزارشی تحت عنوان «ائتلاف متزلزل آمریکا-اسرائیل» جنگ غزه را عامل فشار بر روابط این ائتلاف قدیمی توصیف کرد و نوشت: شرایط برای ائتلاف آمریکا و اسرائیل دشوار است. تلفات غزه مقامات واشنگتن را تکان داده است. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از رژیم اسرائیل می خواهد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد اما کابینه فعلی صهیونیستی مخالف آن است.

مقامات ارشد اسرائیلی آشکارا از بایدن انتقاد کرده اند. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تازه سفر خود به منطقه را به پایان رسانده است. وی در این سفر که برای هفتمین بار بعد از حمله ۷ اکتبر نیروهای حماس به مواضع صهیونیستی انجام شد به دنبال توافق است.

نیویورک تایمز درباره تعمیق اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی نوشت: در روزهای بعد از حمله غافلگیرکننده حماس، بایدن و بلینکن شتاب زده به تل آویو رفتند و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کردند. آنها همچنین مدعی حق رژیم اسرائیل در دفاع از خود شدند.

اما لحن آمریکا تغییر کرد زیرا واکنش رژیم صهیونیستی بخش اعظم غزه را ویران کرد و دست کم ۲۵ هزار فلسطینی را به کشتن داد. بنا بر گزارش ها، بایدن این به اصطلاح «بمب گذاری» را بی هدف خوانده است. گفته می شود که او از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست که به تازگی پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس جدید را رد کرد، خشمگین است.

وقوع ۵۱ انفجار و حمله‌ تروریستی در پاکستان

ارتش پاکستان اعلام کرد که روز (پنجشنبه) و همزمان با برگزاری انتخابات عمومی در مناطق مختلف این کشور ۵۱ مورد حمله تروریستی به وقوع پیوست که طی آن ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی کشته و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای مسلح این کشور برگزاری انتخابات عمومی به صورت مسالمت آمیز و بدون خشونت را به مردم خود تبریک گفتند.

در این بیانیه آمده است: ارتش پاکستان با استقرار ۱۳۷ هزار پرسنل امنیتی و ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از نیروهای واکنش سریع در ۶ هزار منطقه از حساس ترین مراکز رأی گیری محیط امن و مطمئن را برای مردم تضمین کرد.

در این بیانیه افزوده شد: ۵۱ حمله تروریستی عمدتاً در ایالات خیبرپختونخوا و بلوچستان به وقوع پیوست که طی آن ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که طی عملیات های مختلف در روز برگزاری انتخابات ۵ تروریست نیز به هلاکت رسیدند.

براساس این بیانیه، نیروهای مسلح پاکستان همچنان متعهد به حفظ صلح و امنیت در کشور و آماده حمایت بی دریغ در حفاظت از سنت های دموکراتیک پاکستان هستند.

ازسرگیری گفت‌و‌گوها برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق

بغداد، شامگاه روز (پنجشنبه)، اعلام کرد گفت‌و‌گوها با واشنگتن درباره آینده نیروهای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در عراق، روز یکشنبه هفته آینده، از سر گرفته می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته عالی دوجانبه نظامی و فنی عراق و آمریکا، روز یکشنبه برابر با یازدهم فوریه سال ۲۰۲۴ با هدف «بررسی و زمان‌بندی پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق» مجددا آغاز به کار خواهد کرد.

این بیانیه در حالی از سوی بغداد صادر شد که «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید نیز، امروز،‌ اشاره کرد واشنگتن درباره وضعیت و مأموریت نیروهای آمریکایی با عراق در حال گفت‌و‌گو است.

گفت‌و‌گوهای دو طرف در ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز شد؛ اما بعد از گذشت ۲۴ ساعت، به دنبال کشته شدن سه نظامی آمریکایی در مرزهای سوریه و اردن این گفت‌وگو متوقف شد.

 وزارت خارجه عراق، اوایل ماه جاری، با صدرو بیانیه‌ای از توافق با دولت آمریکا در پی مذاکرات شش‌ماهه با این کشور برای کاهش تدریجی نیروهای ائتلاف موسوم به ضدداعش خبر داده بود. بغداد اعلام کرد که طبق این توافق مأموریت «مبارزه با داعش» که این ائتلاف برای خود تعریف کرده است، به پایان می‌رسد.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۴
به امید تولید واکسن غربگدایی
واکسنی که گدایی تحریم و حمله نظامی به ایران رو درمان کنه
واکسنی که اسم صداقت و راستی و درستی و منافع ملی گذاشتن رو کشتار مردم و غارت منابع سایر کشورها توسط غرب رو درمان کنه
واکسنی که افتخار به اینا رو درمان کنه
به شرطی که تولید رو به خود غربگداها نسپریم
امیر عبدالهیان به جز این 3 کشور و البته روسیه، کجا را دارد که برود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
یمن
البته خیلی خطریه اونجا
آلمان دیروز اعلام کرد که یک ناو جنگی حامل 250 پرسنل برای گشت زنی به دریای سرخ اعزام می کند.
سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کردنیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا روز ۸ فوریه (دیروز) بین ساعات ۵ صبح تا ۹ شب (به وقت صنعا) هفت حمله هوایی در دفاع از خود علیه چهار شناور هدایت‌پذیر از راه دور (یو.اس.وی) حوثی‌ها و هفت موشک کروز ضدکشتی که آماده شلیک به سمت کشتی‌ها در دریای سرخ بودند، انجام دادند.
تام کاتن، سناتور با نفوذ جمهوری‌خواه، درباره حمله‌های آمریکا به مواضع نیروهای نیابتی در منطقه گفت: اقدام‌های دیرهنگام و نیمه کاره دولت بایدن که از قبل نیز به اطلاع دشمن رسیده بود، بازدارندگی را احیا نمی‌کند.
خبرگزاری بلومبرگ:
به دنبال بالاگرفتن بحران در خاورمیانه، دولت جو بایدن قصد دارد، اجرای تحریم‌های نفتی علیه جمهوری اسلامی ایران تشدید کند تا از این طریق حمایت تهران از شبه‌نظامیان در منطقه را کاهش دهد.
امریکا اینجا امریکا اونجا. امریکا همه جا.در واقع کد خدایه جهان همه جا.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ایران فقط مزاحمت دارد!!!
امیر عبدالهیان چرا سر راهش به عراق سفر نمی کند؟

مگر نگفته بود که روابط ایران با عراق رو به رشد است؟!!!
جناب امیر عبداللهیان در این سفرهای مکرر خود، یک بار هم از این «مقامات عالی رتبه سوری» پرسیده است که چطور اسرائیل می تواند به این راحتی مکان های اقامت نیروهای ایرانی در دمشق را شناسایی کند و هدف قرار دهد؟
در پی انتشار تصاویری از بانوی اول کره‌ جنوبی که در آن همسر رئیس جمهور این کشور یک کیف لوکس «دیور» را به عنوان هدیه می‌پذیرد، جنجالی در کره جنوبی برپا شده است. رسانه‌ها در این کشور برای توصیف این ماجرا اصطلاح «رسوایی کیف دیور» را به کار برده‌اند.
اکنون در اظهار نظری تازه رئیس جمهور کره جنوبی، این رخ‌داد را «مانوری سیاسی» توصیف کرده است. یون سوک یول این حرکت را تاسف بار خوانده اما از عذرخواهی خودداری کرده‌ است.

این را مقایسه کنید با ماجرای 3.7 میلیارد دلاری چای دبش!
الان زمان خوبی است که کشورهای اسلامی در برابر طرح آمریکا اعلام کنند که آنها نیز کشور یهودی را در منطقه فلسطین به رسمیت می شناسند به شرط آنکه بیت المقدس بخشی از آن نباشد این کار افکار عمومی جهان را بهتر با فلسطینی ها همراه می کند ضمن اینکه محق دانستن فلسطینی ها بر شهر قدس باعث خواهد شد درب مجاهدت و جهاد به این زودی ها بسته نشود و از این جهت هم جای نگرانی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
این طرح قرار نیست به فوریت چیزی را روی زمین تغییر دهد
فقط در افکار عمومی جهان موضع فلسطینی ها را تقویت می کند تا بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند
رژیم اشغالگر به زودی به درک واصل خواهد شد و فلسطین عزیز به دست رزمندگان جان بر کف اسلام ازاد خواهد شد.
به زودی کافران و مشرکین ساکن در فلسطین منقرض خواهند شد و بندگان خدا در ان زندگی خواهند کرد و احکام خدا{نماز-روزه-حجاب} در سرتاسر فلسطین اجرا خواهد شد ان شاء الله
نحن غالبون
اللهم ارزقنی توفیق الشهادت
اللهم ارزقنی بهشت عدن
بهش بگین فارسی حرف بزنه اونا می فهمن
آغاز سفر امیرعبداللهیان دور دنیا در ۸۰ روز
دعوای زرگری بین آمریکا و اسرائیل . اِلآن هم قطعنامه های ضد اسرائیلی رو آمریکا وتو میکنه . میخوان با این حرفها خودشون رو در افکار عمومی تبرئه کنن
حماس رفتنی است و هرکس از آنان جانبداری کند، قطعا زیان خواهد دید
حمله آمریکا به یمن تجاوزکارانه است ولی حمله یمن به آبراه بین المللی حتما خیرخواهانه است !
از وزیر امور خارجه آمریکا اینو یاد گرفته ولی فرق بین ما و اونها رو نمیدونه!
اونها اقتصاد قوی دارن و این سفرها واسشون پول خرد هم نمیشه!
آغاز سفر امیرعبداللهیان به لبنان، سوریه و قطر...
یا ابوالفضل... یعنی قراره چی بشه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
هیچی نمیشه
اگر اعتماد به نفس امیر عبداللهیان را داشتم نصف شهرمون را گرفته بودم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست