بازدید 6823
ششصد و نود و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

اصابت موشک های روسیه به قلب اوکراین/ کشف فساد گسترده در ارتش اوکراین

ششصد و نود و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 28 January 2024

اصابت موشک های روسیه به قلب اوکراین/ کشف فساد گسترده در ارتش اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و نود و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رئیس دومای روسیه نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۲۳:۴۸

« ویاچسلاو والودین» (Vyacheslav Volodin) رئیس مجلس دومای دولتی روسیه با متهم ساختن پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اتخاذ یک خط مشی  منطبق بر ایدئولوژی فاشیست، نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

 خبرگزاری آلمان با انتشار این خبر نوشت: رئیس پارلمان (دوما)ی روسیه، در هشتادمین سالگرد پایان محاصره لنینگراد (که از سوی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم محاصره شده بود)، نسبت به خطر وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد و سیاست کشورهای غربی از جمله آلمان در اوکراین را مصداق بارز نسل‌کشی خواند.

بنابراین گزارش والودین در شبکه اجتماعی تلگرام در انتقاد از ناتو به سرکردگی آمریکا نوشت: ایدئولوژی فاشیست به یک قاعده و روال در رهبریت کشورهای عضو ناتو در آمده است.

خبرگزاری آلمان در ادامه افزود: رئیس دومای روسیه دولت‌های غربی، بخصوص دولت آلمان به رهبری «اولاف شولتز» را به حمایت از نسل‌کشی در اوکراین متهم کرد و گفت: «این مسیر خطرناکی است که می‌تواند منجر به یک جنگ جهانی جدید نیز بشود».

مقام روس: پیشنهادهای اساسی برای حل موضوع اوکراین را می‌پذیریم
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۲۳:۴۷

یک مقام ارشد وزارت امورخارجه روسیه از آمادگی کشورش برای پذیرش راه‌حل اساسی در خصوص بحران اوکراین خبر داد.

 الکسی پولیشچاک از مقامات ارشد وزارت امورخارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: "اگرچه امروزه امیدی به تغییر رویکرد غرب در خصوص حل و فصل مساله اوکراین نیست، اما روسیه پذیرای پیشنهادهای اساسی برای حل و فصل دیپلماتیک این مساله است."

وی خاطرنشان کرد: رهبری کنونی کی‌یف، اول از همه، دست نشانده واشنگتن، و سپس لندن و بروکسل است. آنها از تشدید بحران اوکراین سود می‌برند و از این وضعیت نه تنها برای "شکست استراتژیک" روسیه بهره می‌برند، بلکه از آن برای تضعیف اقتصاد رقبای خود نیز استفاده می‌کنند.

اولیشچاک سپس در بخش دیگری از همین مصاحبه از قصد اوکراین برای سرقت بیش از ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه خبر داد و گفت: برنامه‌های اوکراین برای مصادره دو هواپیمای روسی آنتونوف ای ان-۱۴۸ را می‌توان "سرقت آشکار" این کشور تلقی کرد. وی در عین حال اضافه کرد که اقدامات اوکراین علیه روسیه تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود.

به گفته این مقام وزارت امورخارجه روسیه، از آغاز سال ۲۰۲۴، دادگاه عالی ضد فساد اوکراین ۳۲ حکم در مورد شکایت‌های وزارت دادگستری بر سر مصادره دارایی‌های خصوصی صادر کرده است. وی ارزش دارایی‌های توقیف شده را بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: این دارایی‌ها توقیف شده باید بودجه اوکراین را پر کند. اما با توجه به رشد فساد در این کشور، به راحتی می‌توان حدس زد که وجوه مصادره شده در نهایت به کجا می‌رود و جیب‌های چه کسانی را پر خواهند کرد.

پیش از این، وزارت دادگستری اوکراین اعلام کرده بود که برای مصادره و تحویل دو فروند هواپیمای مسافربری آنتونوف ای ان-۱۴۸ متعلق به شرکت روسی Ilyushin Finance، به دادگاه عالی مبارزه با فساد شکایت کرده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری فنلاند در سایه تنش‌ها با روسیه؛
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۲۳:۴۵

فنلاند در حالی امروز (یکشنبه) صحنه انتخابات برای جانشین "سائولی نینیسته" رئیس جمهوری فعلی این کشور است که با کنار گذاشتن چند دهه فقدان تعهد نظامی خود و به بهانه حمله روسیه به اوکراین، به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ملحق شده است.

 تارنمای دویچه وله نوشت: ۹ نامزد برای جانشینی رئیس جمهوری ۷۵ ساله این کشور رقابت می کنند. وی بعد از ۲ دوره ۶ ساله باید از قدرت کناره گیری کند.

انتظار نمی رود که هیچ یک از نامزدها اکثریت مطلق را کسب کنند و این بدان معناست که دور دوم انتخابات بین ۲ نامزد برتر احتمالا تا ۲ هفته دیگر برگزار می شود. حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار شهروند فنلاندی واجد شرایط رای دادن هستند.

الکساندر استاب (Alexander Stubb) نخست وزیر سابق فنلاند نامزد پیشتاز این دوره از انتخابات است و در نظرسنجی ها حمایت ۲۲ تا ۲۷ درصدی را در دور اول انتخابات به ثبت رساند.

پکا هاویستو (Pekka Haavisto) وزیر امور خارجه سابق فنلاند و یکی از اعضای حزب سبز که به‌عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند، نیز در نظرسنجی قوی عمل کرده و توانسته حمایت ۲۰ تا ۲۳ درصدی را کسب کند.

جوسی هالا آهو (Jussi Halla-aho) از حزب راست افراطی فنلاند نیز در رتبه سوم قرار گرفته است.

برخی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امروز فنلاند عبارتند از جوتا اورپیلینن (Jutta Urpilainen)، کمیسر سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا و اولی رن (Olli Rehn) رئیس بانک مرکزی این کشور.

مواضع نامزدها در قبال مسکو

در حالی که اختیارات رئیس جمهوری در فنلاند محدود است، رئیس دولت با همکاری اعضایش به هدایت سیاست خارجی و امنیتی کشور کمک می کند. رئیس جمهوری همچنین به عنوان فرمانده عالی نیروهای مسلح فنلاند عمل می کند و به نمایندگی از این کشور در نشست های ناتو حاضر می شود.

انتخابات امروز فنلاند در برهه زمانی مهمی برای این کشور برگزار می شود. روابط این کشور نوردیک با همسایه خود روسیه، از زمان حمله به اوکراین در سال ۲۰۲۲ به وخامت گراییده است.

فنلاند در واکنش به این حمله در آوریل ۲۰۲۳ به ناتو ملحق شد و به چندین دهه فقدان تعهد نظامی خود پایان داد و تهدیدات «اقدام متقابل» روسیه را که یکهزار و ۳۴۰ کیلومتر (۸۳۰ مایلی) مرز مشترک دارد، برانگیخت.

همه ۹ نامزد انتخابات فنلاند وعده داده اند اگر پیروز شوند موضع سختگیرانه ای را علیه مسکو بکار بندند.

حوزه های رای گیری در فنلاند ساعت هشت بعد از ظهر به وقت محلی این کشور بسته خواهد شد و انتظار می رود نتایج موقت متعاقب آن اعلام شود.

کمک تسلیحاتی یونان به اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۰۸ - ۲۱:۳۰

رسانه‌ها غروب یکشنبه به وقت تهران از کمک تسلیحاتی یونان به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند.

وبگاه «صدای اوکراین» به نقل از روزنامه «کاثیمرینی» نوشت که رهبری سیاسی و نظامی یونان با انتقال سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین موافقت کرده است. رسانه‌های یونانی نوشته‌اند که آتن تسلیحات دست دوم را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده به «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گزینه انتقال یا فروش تجهیزات نظامی به اوکراین را در  ژانویه پیشنهاد داد.

این تصمیم پس از موافقت ایالات متحده برای فروش جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ به یونان اتخاذ شده است.

یونان تصمیم گرفته سامانه‌ها و تجهیزات قدیمی‌را که دیگر توسط ارتش این کشور استفاده نمی‌شود، منتقل کند. یونان به سامانه‌های پدافند هوایی «تور»، «اوسا» «اس-۳۰۰» مجهز است.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اخیرا گفت که یونان در برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده‌های «اف-۱۶» مشارکت خواهد کرد.

اصابت موشک های روسیه به قلب اوکراین

فرماندار منطقه «پولتاوا» در مرکز اوکراین گفت که موشک‌های روسیه به یک ناحیه صنعتی در شهر «کرمنچوک» اصابت کردند.

«فیلیپ پرونین» شنبه شب اعلام کرد که ۲ موشک روس به اهداف مورد نظر در مرکز اوکراین اصابت کردند.

تصاویر ویدیویی وقوع آتش‌سوزی و حضور نیروهای آتش‌نشانی برای مهار حریق را نشان می‌دهد اما گزارشی درباره تلفات احتمالی منتشر نشده است.

از سوی دیگر، یوری مالاشکو فرماندار منطقه زاپوریژیا در جنوب شرق اوکراین اعلام کرد که یکی از زیرساخت‌های این منطقه هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این حمله نیز منتشر نشده است.

«وادیم اکسبیتسکی» معاون آژانس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین اخیرا گفت که «تاسیسات صنعتی-نظامی، مقرهای ارتش، سامانه‌های کنترل و واحدهای دیگری که در خط مقدم جنگ قرار دارند» به اهداف اصلی حملات هوایی اخیر روسیه تبدیل شده‌اند.

وی افزود، تسلیحاتی که روسیه در این حملات استفاده کرده است دقت بالایی ندارند و همین مساله آسیب‌های زیادی به غیرنظامیان زده است.

مقام‌های اوکراینی در ماه‌های گذشته هشدار داده‌اند که ممکن است روسیه در زمستان حملات موشکی و پهپادی خود را به سامانه‌های انتقال انرژی در اوکراین افزایش دهد. سال گذشته حملات مشابهی رخ داد که موجب وارد آمدن خسارات گسترده به تاسیسات برق و قطعی گسترده برق در اوکراین شد.

این حملات در حالی است که کی‌یف قصد دارد تولیدات نظامی داخلی خود را افزایش دهد تا در زمینه واردات تسلیحات وابستگی خود را به شرکای خارجی کاهش دهد چرا که حامیان اوکراین نیز در تامین نیازهای نظامی این کشور با کمبود سلاح مواجه شده‌اند.

روسیه: انگلیس از تقابل و جنگ احتمالی با ما پرهیز کند

 سفیر روسیه با هشدار به انگلیس هشدار داد که از فکر کردن به جنگ احتمالی و تقابل با مسکو پرهیز کند.

 «آندری کلین» سفیر مسکو در لندن شنبه گفت: امروزه فضای سیاسی پرتنشی ایجاد شده و ناگهان صداهایی شنیده می‌شود که می‌گویند باید برای جنگ با روسیه در آینده نامعلوم آماده شد. ما دلیلی برای بوجود آمدن این صداها ایجاد نکرده‌ایم.

وی که در مراسمی به مناسبت هشتادمین سالگرد آزادی لنینگراد از محاصره آلمان نازی سخن می‌گفت، افزود: لازم است که سیاستمداران جوان تاریخ را مطالعه کرده و به خاطر بسپارند. هیچ کسی قادر به شکست دادن ما نبوده است. بسیاری از مردم انگلیس نیز به خوبی به خاطر دارند که اتحاد شوروی و متحدانش کمک شایانی به حصول پیروزی بر آلمان نازی کردند.

سفیر روسیه در لندن اظهار کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هنگام دریافت اعتبارنامه نایجل کیسی سفیر جدید انگلیس در مسکو گفت که تعامل در دوران‌های پرفراز و نشیب زمینه‌ساز ایجاد تعاملات جهانی جدید می‌شود.

وی تاکید کرد: مایلم بگویم که لازم است امروز از فکر کردن به جنگ احتمالی علیه روسیه پرهیز شود و به جای آن باید به فکر خروج از چرخه تقابل و ایجاد یک نظام بین‌المللی نوسازی‌شده مبتنی بر برابری، احتمال متقابل و احترام به مسائل امنیتی بود.

سرویس امنیت اوکراین از کشف فساد گسترده در ارتش خبر داد

 سرویس امنیت اوکراین (SBU) اعلام کرد که فساد گسترده ۴۰ میلیون دلاری ارتش این کشور را در خرید سلاح کشف کرده است.

 سرویس امنیت اوکراین شنبه شب گفت که تحقیقات نشان می‌دهد «مقام‌های وزارت دفاع و مدیران شرکت تسلیحاتی «لویو آرسنال» حدود یک و نیم میلیارد هریونا (واحد پول اوکراین) دزدیده‌اند.»

این نهاد افزود: تحقیقات حاکی است که مقام‌های بلندپایه فعلی و سابق وزارت دفاع و روسای شرکت‌های وابسته به آن در این اختلاس دخیل هستند.

این اختلاس در مورد خرید صد هزار گلوله توپ برای ارتش بوده که میزان آن معادل حدود ۴۰ میلیون دلار است.

سرویس امنیت اوکراین اوت ۲۰۲۲ قراردادی با شرکت لویو آرسنال برای خرید گلوله توپ بسته شد. مبلغ قرارداد پرداخت شد اما سلاحی تحویل داده نشد.

فساد در ارتش اوکراین به یکی از موضوعات حساس تبدیل شده است؛ خصوصا آنکه این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا باید مبارزه با فساد اقتصادی را در دستور کار قرار دهد.

اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع پیشین اوکراین ماه سپتامبر به دلیل پرونده‌های فسادی که در وزارتخانه وی کشف شد، برکنار شد. اما شخص وی به دست داشتن در این پرونده‌ها متهم نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۷
اخر پوتین و نتانیاهوبا همکارهای پیدا و پنهانشان کار خودشان را کردند. باز خدا کنه بایدن بتواند علیرغم فشار زیاد از کشته شدن این سربازان مقاومت نشان بده و درگیری در خاورمیانه به نفع پوتین و نتانیاهو و به ضرر ملتهای ایران و امریکا تشدید نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
صهیونیسم جهانی توان جنگ همزمان در دوجبهه را ندارد. جنگ در اسرائیل باعث بی توجهی به اوکراین شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
این گزارش را معلومه که طرفدار پوتین نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
!همکاری پنهان پوتین و نتانیاهو ؟خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
امریکا و اسرائیل از ایران ترس دارند زیرا ایران با دشمنان شوخی ندارد
حملات جدید موشکی انجام گرفته ، تست موشک های زمین به زمین ایرانی بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
فقط چهار موشک هسته ای روسیه هم برای نابودی آمریکا کافی است
از جمله نیویورک لس آنجلس شیکاگو واشنگتن
پواین گفته بود که غیر ممکن هست که من در اکراین ببازم. حالا داره خاورمیانه و ملتهای ان را با سرانگشتان و وابستگان خود مانند نتانیاهو و دیگر طرفها به جنگ و خون میکشه تا بتواند از باتلاق اکرابن خارج بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
چرا این همه سلخشور عراقی و سوری و.... به اسراییل حمله نمی کنند و فقط به پایگاههای امریکا حمله می کنند. معلوم هست. نتانیاهو متحد پوتین هست و جناب پوتین اجازه نمیده! همانطور که پوتین به داعش اجازه نمیده حمله ای به اسراییل یا چین کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
روسیه این قدر بمب اتمی داره که نیازی به این مسخره بازی ها و جنگ در خاورمیانه ندارد
می‌تواند 10 دقیقه ای کی یف را با یک حمله هسته ای شخم بزند و با خاک یکسان کند
کشف فساد گسترده در ارتش اوکراین!
واقعیت مطلب رو بگو آی پی کانادا
ما ترجیح میدیم از دیدگاه تو به موضوع نگاه کنیم. بگو فساد واسه ارتش روسیه بوده خیالمون راحت شه
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
شما به ۴۰ میلیون دلار میگی فساد گسترده به سه و نیم میلیارد دلار در شرایط صلح چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
ناشناس ۲۱۳۶ عزیزم شما بگو ۹۲ هزار میلیارد رااز روسیه بردن ما خیالمون راحت شه
مثل کرونا که پیک آخرش زیاد تلفات میداد الان هم حملات روسیه بصورت کور و کشتن مردم بیگناه پیک آخرشه
گفتیم که اجازه ندید پوتینی ها که سرسپرده کرملین هستند دور بر دارند. چین از حوثیها سکایت داره از ایران نام می بره. در حالیکه همه می دانند حملات حوثیها بیشترین سود را به روسبه و پوتین در رقابتشان با غرب می رساند. در مورد حملات به پایگاههای امریکا همین. حالا اگر ایران مستقل عمل کند باید با اذناب پوتین مانند داعش و ... روبرو بشه و اگر نخداهد یا نتواند این پوتینی ها را سر جای خود کند باید با چالش فشار امریکا روبرو شود. به هر حال این پوتین و نتانیاهو هستند که الان بسیار بسیار خوشحال هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
خودت رو به روانشناس نشون بده!
خیلی داری چرت و پرت میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
آفرین روسیه که با غرب کافر مرتد آلوده بی شرف جنایتکار مشرک گناه کار فاسد می‌جنگند

باید آمریکا که منبع شرارت و ناپاکی و آلودگی هستش هرچه سریعتر محو و نابود شود
آی پی کانادا بالای 50 سال سنته طبق گفته های خودت ، من تا الان سطح فکر و عقل رو میدیدم فکر میکردم نهایت 18 سالت باشه ، ای بابا ، اینم نسل قدیم ما ، دیگه از نسل جدید چه انتظاری میره
همه دارند عیار و عصاره نسل جوان و خودی و سهمیه ای در دولت سید محرومان را زندگی می کنند. الان گوشت گوسفندی گرن استرالیا که از انطرف دنیا میاد در فروشگاههای کانادا که از گرانترین شهرها و کشورهای دنیا شده از گوشت گوسفندی ایران ارزانتر هست. خجالت هم که معنایش را از دست داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
آی پی کانادایی حرف حساب درد آوره!!!!!!!!!!!!!!!!! یسری آدم نما که دردی از فقر و تورم روزانه ملت ندارن و اصلا براشون هم مهم نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! با حرفهای 2 ریالی یا سفسطه یا تمسخر دیگران!!!!!!!!!!!!!!!! سعی در پاک کردن وضعیت نامطلوب یا سفید و پاک نشان دادن همه چیز دارند!!!!!!!!!!!!!!! و حتی با شلیک 2 موشک مقاومت منطقه یا یه پرتاب یه ماهواره هورا میکشن!!!!!!!!!!!!!!! حتی به حمله مقاومت کشورهای دیگر همچون حوثی ها یا عراقی ها خوشحالن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! درحالی که در خواب خرگوشی دارن بازی و گوشی وخوشحالی میکنن
پوتین متجاوز نابود است. اکراین پیروزه
تیر اجل بخوره تو قلب پوتین ملت و جهان راحت میشوند
رژیم اوکراین علاوه بر فساد مالی، فساد اخلاقی هم دارد
که فساد اخلاقی 10 برابر بدتر هستش
آفرين پوتین
چند تا موشک هم به جای ما شلیک کن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
لعنت بر پوتین جنایتکار
یه دلقک سلبریتی غرب زده برای اینکه خودش رو به ناتو بچسبونه ببین چه دردسری درست کرد تو دنیا فقط یه قدم تا جنگ جهانی فاصله داریم به خاطر یه سلبریتی دلقک
پوتین ابهت پوشالی خودشو از دست داد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار