بازدید 5915
۵

پارلمان اروپا به آتش‌بس در غزه رأی داد

این قطعنامه با ۳۱۲ رای موافق، ۱۳۱ رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع تصویب شد. این قطعنامه اگرچه جنبه الزام‌آور ندارد، اما یک تغییر چشمگیر در مواضع پارلمان اروپا به شمار می‌رود که پیشتر خواهان توقف موقت درگیری‌ها در غزه بود.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ 18 January 2024

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند.
 
نمایندگان پارلمان اروپا روز پنجشنبه، پس از گذشت بیش از سه ماه از آغاز جنگ در غزه و شهادت افزون بر ۲۴ هزار فلسطینی، قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند.
 
در این قطعنامه که یک نسخه آن در تارنمای پارلمان اروپا منتشر شد، بر لزوم افزایش تلاش‌های سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در این باریکه تاکید شده است. نمایندگان پارلمان اروپا از راه حل موسوم به دو دولتی بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس و احترام کامل به قوانین بین المللی تاکید کرده‌اند.
 
در سند یادشده مواضع خصمانه غرب علیه طوفان الاقصی و عملیات نیرو‌های مقاومت تکرار، اما تاکید شده است: ما واکنش نظامی نامتناسب اسرائیل را که باعث تلفات غیرنظامیان، در مقیاس بی سابقه‌ای شده است، محکوم می‌کنیم.
 
قانون‌گذاران اروپایی همچنین نسبت به بحران انسانی در غزه ابراز نگرانی و «بر نیاز فوری برای دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه» تأکید کردند.
 
آن‌ها همچنین «بر تعهدات طرف‌های درگیر بر اساس حقوق بشردوستانه بین‌المللی در خصوص ارائه کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند و از مقامات اسرائیلی خواسته‌اند که دسترسی مستمر به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را با تاکید بر تحویل بی‌وقفه اقلام ضروری مانند سوخت، غذا، آب، تجهیزات پزشکی و سرپناه، مطابق با قوانین بین‌المللی تضمین کند.»
 
نمایندگان اروپا در بخش دیگری از این قطعنامه، بر لزوم پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی تاکید و تصریح کردند: شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری، از جمله قدس شرقی، بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی است.» در این سند می‌خوانیم: ما افزایش خشونت شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها را به شدت محکوم می‌کنیم و خواستار تحریم شهرک نشینان افراطی ناقض حقوق بشر و قوانین بین المللی هستیم.
 
این قطعنامه با ۳۱۲ رای موافق، ۱۳۱ رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع تصویب شد. این قطعنامه اگرچه جنبه الزام‌آور ندارد، اما یک تغییر چشمگیر در مواضع پارلمان اروپا به شمار می‌رود که پیشتر خواهان توقف موقت درگیری‌ها در غزه بود.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، افزود: با وجود تلاش‌های اخیر برای افزایش جریان انتقال اقلام بشردوستانه به غزه، اما این کمک‌ها به طرز تاسف‌باری کافی نیست. این وضعیت نشان می‌دهد که تنها توقف پایدار جنگ می‌تواند وضعیت غیرنظامیان را بهبود بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
آقا شرمنده کردید.....حالا چرا به این زودی.....اتفاقی نیوفتاده که‌‌‌......میگذاشتید یه چند ده هزارتا فلسطینی دیگه کشته بشند‌...بعد...
باسلام اینکه پارلمان اروپا چنین رای صادرکردعالیه چون هنوز میتوان امیدواربودکه انسانیت هست امیدوارم طوفان الااقصی موجب استقلال فلسطین شود
ان شاءالله ختم به خیر شود آمین
باید در اون پارلمان نژاد پرست و بی خاصیت رو گِل گرفت
کجایید شما الان که دیگه اسرائیل رفته رو نیرو ذخیره اینو تصویب کردن
غزه تا الانش اومده باید تا پس گرفتن وطنشان برن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست