بازدید 2107
۱

شهرداری اصفهان درصدد خرید اتوبوس برقی است

عضو هیات رییسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اخیرا قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با هدف توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر منعقد شده است و مدیریت شهری قصد دارد این رقم را به ۲۰۰ دستگاه برساند.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 18 January 2024

به گزارش «تابناک»، علی صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس و تاکسی‌های برقی یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش آلودگی هواست لذا باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای ورود تاکسی‌های برقی به اصفهان نیز برنامه‌ داریم، اضافه کرد: برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مستلزم حمایت دولت است و می‌طلبد که دولتمردان برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا نگاه جدی به این موضوع داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به توسعه ناوگان اتوبوسرانی ادامه داد: از ابتدای فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید تاکنون ۳۸۵ دستگاه انواع اتوبوس خریداری شده است که بخشی از آن‌ها را اتوبوس‌های ۸.۵ متری (میدِل باس) تشکیل می‌دهد.

صالحی تصریح کرد: خرید وَن نیز بخش دیگری از اقدامات مدیریت شهری برای بهبود حمل و نقل عمومی بوده است و این مقوله هم می‌تواند به عنوان یک روش مناسب برای جابه‌جایی مسافر در سال‌های آینده در دستور کار باشد.

وی گفت: توسعه ناوگان اتوبوسرانی، تکمیل خط دوم قطار شهری و احداث رینگ چهارم ترافیکی اصفهان راهبردهای اصلی این دوره مدیریت شهری برای کاهش ترافیک و آلودگی هواست.

به گزارش ایرنا، حمل و نقل عمومی از اصلی‌ترین نیازهای اصفهان به شمار می‌رود، بر همین اساس افزون بر هشت هزار میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری به توسعه زیرساخت‌ها با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در این دیار اختصاص یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
اگر صدهزار تا اتوبوس برقی در سراسر ایران خریداری بشه الودگی بسیار کاهش پیدا میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی