بازدید 8682
ششصد و شصت و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز حملات کم سابقه پهپادی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین / برنامه اوکراین برای خرید یک میلیون پهپاد برای جنگ

ششصد و شصت و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶ 01 January 2024

آغاز حملات کم سابقه پهپادی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و شصت و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مدودف: زلنسکی تفاله است
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۳:۱۷

معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف گفت رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دوست دارد شاهد کشته شدن مردم خود باشد. 

رئیس‌جمهور سابق روسیه این اظهارات را در واکنش به حمله مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه بیان کرد و مانند رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تاکید کرد که نیروهای مسکو فقط اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهند.

روز شنبه اوکراین حمله‌ای توپخانه‌ای را به این شهر روسیه که در حدود ۴۰ کیلومتری مرز دو کشور قرار دارد، انجام داد. به گفته فرماندار این منطقه، این حمله ۲۴ کشته و ۱۰۸ مجروح برجا گذاشت. حمله اوکراین بعد از حمله هوایی گسترده روسیه به چند شهر اوکراینی انجام شد. 

مدودف در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت «حمله تروریستی و مرگ غیرنظامیان روسیه جنایتی خونین است که ناشی از ناتوانی آن‌ها (اوکراین) در ایجاد تغییر در خط مقدم است». وی افزود: احتمالاً برخی تفاله‌ها مثل زلنسکی در این رویا هستند که نیروهای مسلح ما مرکز کی‌یف را به شکلی از نوار غزه تبدیل کنند.

وی افزود «رهبری اوکراین شاید مخفیانه آرزوی چنین حمله‌ای از سوی مسکو را دارد، زیرا التماس به اربابانشان برای تسلیحات بیشتر را برای آن‌ها آسانتر می‌کند». 

برنامه اوکراین برای خرید یک میلیون پهپاد برای جنگ
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۳:۱۰

 وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که قصد دارد در سال جدید میلادی نزدیک به یک میلیون پهپاد خریداری کند.

 رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه گفت که کشورش قصد دارد در سال ۲۰۲۴ حداقل یک میلیون پهپاد خریداری کند.

راستم اومروف در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی این کشور گفت: برای اولین بار نیاز واقعی ارتش به هواپیماهای بدون سرنشین احساس شده است.

اومروف با بیان اینکه وزارت دفاع اوکراین اولین دسته از پهپادهای دید اول شخص (FPV) را سفارش داده است، افزود: اوکراین در حال تامین تجهیزات لازم برای عملیات‌های ضدحمله خود علیه روسیه است.

وی همچنین گفت که این وزارتخانه پیشتر پهپادهای دید شخص اول را به دلیل نداشتن کارآیی لازم در میدان جنگ، خریداری نکرده بود.

تابستان امسال یوری اشچیهول رئیس سرویس ارتباطات ویژه اوکراین اعلام کرده بود که هدف کی‌یف خرید ۲۰۰ هزار فروند پهپاد طی سال جاری است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت اوکراین برای ادامه جنگ نیازمند کمک‌های مالی کشورهای غربی و به ویژه آمریکاست ولی دولت جو بایدن هنوز نتوانسته موافقت کنگره را با پرداخت کمک مالی جدید به کی‌یف به دست بیاورد.

اظهارنظر این مقام کی‌یف درباره برنامه پهپادی اوکراین در شرایطی مطرح شده که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر بارها اوکراین را عامل حملات پهپادی به مناطقی از شبه جزیره کریمه و همچنین خاک روسیه خوانده‌اند.

ماکرون خواستار متوقف کردن روسیه در جنگ اوکراین شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۴۱

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بامداد امروز (دوشنبه) خواستار متوقف کردن روسیه در جنگ اوکراین و حمایت بیشتر از کی‌یف شد.

ماکرون طی پیام تبریک سال نو میلادی گفت: «در ماه آتی ژوئن [زمانی که انتخابات پارلمان اروپا برگزار می‌شود] رأی‌دهندگان فرانسوی باید برای تقویت استقلال اروپا ابراز عقیده کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «آنها (رأی‌دهندگان فرانسوی) باید بین متوقف کردن روسیه و حمایت از اوکراین، یا تسلیم شدن در برابر نیروهای خودکامگان، یکی را انتخاب کنند».

این اظهارات ماکرون اما با انتقادات افکار عمومی و رسانه‌های فرانسوی همراه شد به گونه‌ای که نشریه «فیگارو» در مطلبی او را بدترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه لقب داده و از ماکرون خواست که به‌جای تحریک کردن روسیه، کمتر به اوامر آمریکا گوش دهد و از صلح در اوکراین حمایت کند.

پوتین: حمله به بلگورود اقدامی «تروریستی» بود
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۴۱

 رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به حمله موشکی اوکراین به بلگرود، اظهار داشت: آنچه در این شهر اتفاق افتاد اقدامی «تروریستی» و حمله‌ای هدفمند به جمعیت غیرنظامی بود.

ولادیمیر پوتین روز دوشنبه در نشستی با شرکت‌کنندگان عملیات ویژه نظامی تصریح کرد: آنچه اکنون در بلگورود رخ داده است، بدون شک اقدامی تروریستی است. به دلیل آنکه در پوشش ۲ موشک‌ «آلدر» (Alder) با استفاده از پرتابگرهای چندگانه راکتی انجام شد.

وی ادامه داد: شما نظامیان می‌دانید که راکت‌انداز چندگانه «MLRS» سلاحی است که مناطق را [به طور دقیقی] مورد اصابت قرار می‌دهد و [نیروهای اوکراینی‌] با این سلاح درست به مرکز شهر جایی که مردم در حال تردد بودند، قبل از شب سال نو میلادی حمله می‌کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که این یک «اقدام تروریستی و حمله‌ای هدفمند علیه مردم غیرنظامی» بود و نمی‌توان آن را چیز دیگری نامید.

روسیه و اوکراین یکدیگر را به انجام حملات در سال جدید میلادی متهم کردند
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۳۹

 همزمان با آغاز سال جدید میلادی دولت‌های روسیه و اوکراین یکدیگر را به انجام حملات هوایی علیه دیگری متهم کردند.

 تارنمای شبکه خبری الجزیره انگلیسی با انتشار این خبر نوشت: در ادامه تشدید موج جدید حملات روسیه و اوکراین به خاک یکدیگر که از روز جمعه آغاز شد، حداقل پنج نفر در این حملات نخستین روز سال نو در مناطق دونتسک و اودسا (شهر بندری اوکراین) کشته شدند.

بنابراین گزارش؛ «دنیس پوشیلین» (Denis Pushilin) که از سوی روسیه مسئولیت اداره منطقه دونتسک را به عهده دارد، با اعلام اینکه در جریان این حملات چهار نفر در دونتسک کشته شدند، طرف اوکراینی را به گلوله‌باران گسترده با استفاده از سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه متهم ساخت. وی همچنین افزود که حداقل ۱۴ نفر دیگر در جریان این حملات زخمی شدند.

از سوی دیگر، «اوله کیپر» (Oleh Kiper) فرماندار منطقه اودسا گفت که یک نفر در حمله هوایی روسیه به اودسا کشته شد، وی افزود: سامانه پدافند هوایی اوکراین مشغول حملات پهپادی روسیه بود که بقایای ساقط شده این پهپاد منجر به چندین فقره آتش‌سوزی در چند ساختمان در نقاط مختلف شهر نیز شده که در نهایت سه نفر در این رابطه مجروح شدند.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که حملات هوایی روسیه همچنین مناطق «میکولایف» (Mykolaiv)، «دنیپرو» (Dnipro) و نیز شهر «لویو» (Lviv) را هدف قرار دادند.

الجزیره در ادامه نوشت: حملات هوایی بین طرفین از روز جمعه گذشته و از زمانی که روسیه حدود ۱۵۸ فروند موشک و پهپاد را به اکثر شهرهای اوکراین پرتاب کرد و منجر به کشته شدن حداقل ۳۰ نفر و مجروح شدن ۱۴۰ نفر شد، شدت یافته و این حملات با حملات روز شنبه اوکراین به شهر مرزی «بلگورود» روسیه که آن نیز حداقل ۲۱ کشته و ۱۱۱ مجروح داشت، ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، مسکو نیز با وعده اینکه پاسخ حملات اوکراین را می‌دهد دیروز/یکشنبه با پرتاب ۶ فروند موشک و پهپاد، بمباران‌های جدیدی را بر اوکراین و شهر «خارکف»، دومین شهر بزرگ اوکراین انجام داد.

اوکراین و خاورمیانه از اولویت‌های ۲۰۲۴ جو بایدن

در همین حال و با توجه به دوخته شدن نگاه‌ها از جنگ اوکراین به بحران خاورمیانه بر سر جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» نیز به این موضوع پرداخت و در گزارشی اعلام کرد که اوکراین و جنگ غزه از اولویت‌های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ میلادی به شمار می‌روند.

خبرنگار این شبکه خبری که به همراه بایدن به «سنت کرویکس» (Saint Croix)، جزایر ویرجین آمریکا سفر کرده، در این خصوص گفت: بایدن می‌گوید در بحبوحه توقف کمک‌های نظامی غرب و کمبود تدارکات نظامی، با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در تماس نزدیک است.

روایت تایمز از نگرانی اروپا درباره قطع کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ - ۲۰:۳۹

 روزنامه تایمز چاپ لندن به نقل از یک منبع دولت انگلیس از نگرانی شدید اروپایی‌ها نسبت به احتمال قطع کمک‌های تسلیحاتی آمریکا از جبهه کی‌یف خبر داد و نوشت: بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا مطمئن شوند که در صورت به قدرت رسیدن دونالد ترامپ، می‌توانند به اوکراین کمک کنند تا در جنگ علیه روسیه بدون حمایت آمریکا پیروز شود.

 دولت انگلیس در تلاش است تا توانایی‌های تولید جنگ افزار خود را در سراسر قاره اروپا افزایش دهد تا بتواند سلاح و مهمات را به خط مقدم کی‌یف بفرستد و مسکو را حداقل برای یک سال دیگر بدون توجه به حمایت ایالات متحده دور نگه دارند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، روسای دستگاه‌های اطلاعات نظامی بریتانیا بر این باورند که اوکراین نمی‌تواند در جنگ با روسیه در سال ۲۰۲۴ پیروز شود، زیرا نیروی انسانی یا سلاح لازم برای یک پیشرفت بزرگ در میدان جنگ را ندارد. ارتش روسیه هم قدرت انجام یک ضد حمله بزرگ را ندارد که بتواند خطوط اوکراین را بشکند.

با این حال به گزارش این نشریه انگلیسی، برخی در دولت بریتانیا بر این باورند که تنها چیزی که برای پیروزی در برابر روسیه لازم است «زمان» است و اروپا باید برای کمک به اوکراین بدون حمایت آمریکا آماده باشد.

بر اساس این گزارش، با طولانی شدن جنگ در اوکراین، این نگرانی در سراسر اروپا وجود دارد که اگر ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز شود، حمایت ایالات متحده از اوکراین ممکن است از بین برود. غیرقابل پیش بینی بودن دولت آینده ایالات متحده به این معنی است که کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا برای هر نتیجه ای برنامه ریزی کنند.

گرنت شپس، وزیر دفاع انگلیس چندی پیش در گفت‌وگو با شبکه رادیویی تایمز از اظهارنظر درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طفره رفت اما گفت که درباره لزوم حمایت از اوکراین، دائماً با همتایان خود در اروپا رایزنی می‌کند. وی افزود: «ما باید برای کمک به جبهه کی‌یف در جنگی که سرنوشت اروپا را برای دهه‌ها تعریف می‌کند متحد شویم.»

این درحالیست که به‌ نوشته این روزنامه انگلیسی، ذخایر تسلیحاتی کشور به قدری کاهش یافته است که در انبار مهمات چیزی باقی نمانده است. در عوض انگلیس امیدوار است که بتواند در زمینه متقاعد کردن سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای افزایش حمایت تسلیحاتی از اوکراین نقش‌آفرینی کند.

چندی پیش دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم ادعا کرد که غرب باید از شکست مسکو در جنگ اوکراین مطمئن شود. وی با تشبیه جنگ اوکراین به یک نمایش ادعا کرد که روسیه در سکانس اول شکست خورد و اوکراین موفق شد تا نیمی از سرزمین‌های اشغالی را دوباره به دست آورده و روسیه را در مسیر دریای سیاه به عقب براند.

وی سکانس آخر را دشوار توصیف و اضافه کرد: «ما باید تلاش کنیم تا آن را به کمک دوستان و شرکایمان در غرب به گونه‌ای درست بنویسیم و مطمئن شویم که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز نشود.» کامرون تاکید کرد: «این مهم است که پوتین شکست بخورد.»

آغاز حملات کم سابقه پهپادی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین

روسیه در پاسخ به حملات ارتش اوکراین به غیرنظامیان در شهر بلگورود، بزرگ ترین حمله پهپادی خود را علیه مواضع اوکراین در ساعات آغازین سال نوی میلادی انجام داد. 

نیروی هوایی ارتش اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت: روسیه شب اول سال ۲۰۲۴ یک حمله پهپادی وسیع به اوکراین کرد که پدافند هوایی ۸۷ تا ۹۰ فروند از این پهپاد‌ها را رهگیری کرده است.  

در بیانیه نیروی هوایی اوکراین آمده است؛ در آستانه سال ۲۰۲۴، دشمن روسی در استفاده از تعداد پهپاد‌های تهاجمی به خاک ما رکورد زد.

این حملات از چهار منطقه مختلف انجام شده است و به گفته اوکراین، این حمله شهر‌هایی از جمله «کی‌یف» پایتخت را هدف قرار داده و به ساختمان‌های اداری و مسکونی اصابت کرده است. چهار پهپاد روسیه  نیز مرکز شهر «خارکف» را مورد اصابت قرار دادند.

حمله پهپادی و موشکی کم سابقه ارتش اوکراین به شهر مرزی بلگورود که منجر به کشته شدن دست کم ۲۴ تن و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن شد خشم مقامات مسکو را برانگیخت. مقامات روسیه تاکید کرده بودند که فورا پاسخ این حملات را خواهند داد.

به گفته فرماندار بلگورود ویاچسلاو گلدکوف حملات اوکراین، باعث تخریب و سوختن بیش از یکصد خودرو شده و به تعدادی از ساختمان‌های تجاری از جمله مغازه‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها خسارت وارد کرده است. این حملات به تعدادی از جایگاه‌های سوخت و دست کم ۳۰ آپارتمان و خانه نیز آسیب زده است.

خالد خیاری، معاون دبیر کل سازمان ملل این حملات را غیرقابل قبول خواند و آن را نشانه‌ای از احتمال تشدید جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴ دانست.  

 

مدودف: در سال ۲۰۲۴ نئوفاشیسم را شکست خواهیم داد

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی منتشر کرد گفت، کشورش شکست دادن نهایی نئوفاشیسم را به عنوان هدف اصلی خود برای سال ۲۰۲۴ دنبال خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مدودف در سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی که در کانالش در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد، گفت: «هم اکنون مهم‌ترین هدف مردم روسیه این است که سال ۲۰۲۴ را تبدیل به سال شکست نهایی نئو فاشیسم کنند؛ پدیده‌ای که دشمنان روسیه به رغم پیروزی بزرگ پدران و پدر‌بزرگ‌های ما در تلاش برای احیایش هستند.»

مدودف در ادامه این سخنرانی همچنین از سربازان شرکت کننده در عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین که حافظ وطنشان بوده‌اند، تشکر کرد. مدودف که سابقا رئیس جمهور روسیه نیز بوده ادامه داد: «آن‌هایی که به همراه همرزمانشان در خط مقدم جنگ می‌مانند در دل و ذهن روس‌ها جای دارند.»

مدودف تصریح کرد: «توسعه پایدار و باثبات و رفاه نسل‌های آینده روسیه به دستان ما اتفاق می‌افتد. ما مسئول رقم زدن سرنوشت میهن بزرگ، قدرتمند و سعادتمند خود هستیم. ما سنت‌های باشکوه تاریخمان را حفظ کرده و ادامه خواهیم داد. ما به جلو حرکت و با از خودگذشتگی در جهت تعالی روسیه و پیروز ساختن آن کار خواهیم کرد.»

 

مقام اوکراینی: بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی کی‌یف آسیب دیده‌اند

 خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سرهی پاپکو (Serhiy Popko) رپیس اداره نظامی کی‌یف پایتخت اعلام کرد که در کل ۶۳ درصد از کل تاسیسات انرژی این شهر تخریب شده است.

وی روز شنبه در این خصوص گفت، در فصل گرم سال، هزاران کارشناس این کشور برای آماده سازی سیستم برق تخریب شده برای فصل گرمایشی فعلی کار می‌کردند.

روز جمعه سرهی مارچنگو (Serhiy Marchenko) وزیر دارایی اوکراین نیز توافقنامه تضمینی را با بانک «کی‌یف دبلیو» برای دریافت وام ۲۴ میلیون یورویی (۲۶.۵۷ میلیون دلاری) امضا کرد که صرف بازسازی بخش انرژی اوکراین خواهد شد.

حملات علیه زیرساخت‌های کلیدی اوکراین از ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲، دو روز بعد از اولین حمله رژیم کی‌یف به پل کریمه آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۶
در جهان موازی غربگداها پوتین سالی 3 بار به بیماری ام اس مبتلا میشه ، سالی 6 بار سرطان میگیره سالی 4 بار توسط کشورهای غربی دستگیر میشه ، سالی 12 بار در اوکراین شکست میخوره و سالی 8 بار حکم تیرباران میگیره ، منتها در دنیای واقعی اوکراین نیم میلیون کشته داده و 20 درصد از سرزمینش از دست رفته و مردمش زیر بمباران موشک هستن و برق نصف کشور قطع شده و از اونور مردم روسیه در حال گرفتن جشن کریسمس هستن ، آی پی کانادا بیا با تحلیل های دلقکانه به فیض برسان ما را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
روسیه ناعزیز زدی ضربتی ضربتی
نوش کن. حالا یک سوال فنی: ازین پرتابه های قوی که روسبه هم جلودارش نیست نمیشه به غزه فرستاد ضد ارتش اسرائیل؟
ناشناس
| Finland |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چه خبره اینقدر دست و پا میزنی برای پوتین؟ فکر نکنم حتی راهت بدن بری روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ ای هیچ بخاطر هیچ بر هیچ مپیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چه خبره بعضی ها برای امریکا و اسرائیل یقه پاره میکنند؟
مگه از این جنایتکارا مواجب میگیرید؟
انسانیت هم خوب چیزیه
اگر کودک کشی در اوکراین بده در روسیه هم بده
در راس همه کودک کشی در غزه بده
شعار ندید وقتی یک جو انسانیت ندارید و فقط غرض سیاسی دارید
مرگ بر اسرائیل و امریکا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
تمام کشورها براشون منافع خودشون از همه چیز مهم تر است بنابراین برای بدست آوردن این منافع دروغ میگن واصطلاحا در سیاست بهش میگن پولتیک
روسیه هم برای منافع خودش به ما میگه به تمامیت ارضیمون احترام میذاره و از اونطرف با اعراب بیانیه میده که ایران تکلیف سه جزیره را مشخص کنه و ...
حالا چرا ما نباید به اوکراین پهپاد بدیم تا جناب پوتین بفهمه نباید با ما بازی کنه و گرنه بازی میخوره و ماهم میتونیم بازی کنیم و فکر منافعمون باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
امریکا کاسه لیس زیاد داره
از مستعمره اش عربستان بکیرید تا ادمهای وطن فروش
چای دبش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
احسنت ، طیب الله من انفسکم، تکبیر
ماشاالله روسیهههههه بزن که خوب میزنی
پاسخ ها
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
روسیه مگه داره اسراییل رو میزنه ک اینقدر ذوق می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
زلنسکی هم یکی مثل نتانیاهو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بدتر از اسرائیل، اوکراین نامرد و مزدور آمریکا رو داره میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
زلنسکی تقصیر مانیست بچه و نوه های محمد علی شاه قاجار و فتح علی شاه قاجار همگی از تو متنفرند حساب مارا از اینها جدا کن مدیونی اگر مارا با اینها جمع ببندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
روسیه داره زن و بچه ها را می کشد و شما ماشالله می گویید؟؟؟؟ اسم خود را انسان گذاشته ای؟ حتی کشتن سربازان وقتی روسیه جنگ را شروع کرد درست نیست. واقعا خدا شما و بقیه افرادی که از کشته شدن مردم اوکراین، روسیه و هر کشور دیگر خوشحال می شوند به راه راست هدایت نماید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
باعثش بمبهای خوشه ای اهدایی آمریکا است
دم روسیه گرم چند تا از این پهپادها بشه نثار غربگداها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بعنوان یک ایرانی متاسف و شرمنده ام

که با پهپادهایی بنام ساخت ایران

روسیه دارد زن و بچه مردم بیگناه اوکراینی را میکشد

و خانه و بیمارستانشان را تخریب میکنند واقعا شرمنده
کمدی ترین تحلیل های دلقکانه توسط آی پی کانادا تا لحظاتی دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
امروز اولین روز ۲۰۲۴ هست. ایشالله تا اخر سال خوش و سالم باشی و سر و کله هم با کامنت و تشکر از تابناک بزنیم. فقط بدون هیچ کس با ویرانی خانه همسایه نمی تواند خانه خود را اباد کند. همیشه خوبی دیگران را بخواهیم تا خوبی خودمان تضمین شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آقای کانادا
چرا از این حرفها در مورد غزه نمیزنی
استانداردهات دو گانه هست!
لااقل بگو آمریکا که کمک میلیاردی میکنه به اسرائیل بده
بیشتر هم نمیخواد بگی فقط بگو بده
دم خروس بشر دوستانتون بیرون زده
لطفا کمی سکوت کنید
غربگداها چرا اینقدر ذلیلن نمیشه مثلا با روسیه مخالفت کنید و در عین حال با آمریکا هم مخالفت کنید و فقط طرفدار کشورتون باشید؟ حتما باید پابوس آمریکا باشید ؟
ممنون از پوتین کبیر بابت ارسال هدایای پهپادی کریسمس به اوکراین
یکی از دلایلی که اینجا یه سری از غربگداها تحلیل های مضحک میدن و هی میگن پوتین شکست خورد شکست خورد اینه که در دنیای واقعی به شدت از فشار روحی و روانی به دلیل ناکامی رنج میبرن برای همین میان آرزوهای خودشون رو در فضای مجازی کامنت میکنن بلکه یکم روحشون تسکین پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آره درسته
اینو خوب اومدی
در قضیه اسراییل هم همینطوره
مثلا با گفتن هنیئه کجاست خورد شدن استخوان اسراییل رو نادیده می گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اقا برید غزه بجنگید اسراییل داره لبنان را هم میگیره بعدش نوبت سوریه است
برید دیگه
چرا اینقدر شعار الکی میدید؟؟؟
یکی از ابهامات لاینحل سیاسی اینه که چگونه غربگداها میگن اوکراین از روسیه جدا شده و روسیه حق نداره به اوکراین تجاوز کنه ( با اینکه 30 سال پیش اوکراین جزو خاک روسیه بوده ) اما همزمان میگن اسرائیل حق داره به فلسطین حمله کنه چون 3 هزااااار ساااااال پیش یهودی ها اونجا ساکن بودن پس اونجا مال یهودی هاست ! آقای متخصص مغز لطفا بیا یه درمانی برای اینها بده هرچند مریضیشون لاعلاجه :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
فعلا اسرائیل داره تو کشورهای همسایه میگرده دنبال اهالی حماس
ممکنه دنبال طرفدارشون هن بیاد بعید نیست
پوتین ای بزرگ مرد، جان ناقابل غربگداها به فدای تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
پوتین اینقدر در کشور ما فدایی داره که نیازی به قول شما به غربگداها نیست ایشون از نسل کسانی است که می گویند هدف وسیله را توجیح می کند و همقطاری شما شرقگداها با همسلکی هایتان مبارکتان باشد
ندهید از این پهپادها به این پوتین 2 رو تا نابود بشه
پوتین و اصولا روسها حتی یک سکه از دستشون نمی افته و کوچکترین خرجی در حمایت از سوریه و لبنان و غزه و یمن نکردند و دولتهای دیگر با استفاده از منابع و ثروت و امکانات ملتشان از این نیروها حمایت کردند ولی این پوتین و روسها هستند که براحتی دارند از این برگها به نفع خود استفاده می کنند و لاوروف میگه روسیه و اسراییل در یک جبهه مشغول دفاع! هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
یه چند صباحی نظرات این مثلا کانادایی رو مثل باقی نظرات میخوندم اما از وقتی دیدم چقدر آبدوغ خیاری و رو هوا همینجور به هم میبافه دیگه همیشه ندید بهش منفیه رو میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
لا اقل مثل آمریکا از صهیونیستهای جنایتکار حمایت نمیکنند
غریگداها نمیخوان برن اوکراین؟ جهنم عضو جدید می پذیره عجله کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
غربگدا و جنگ؟؟ غربگدا و جبهه؟؟ غربگدا و اسلحه؟؟؟بابا اینارو چه به این حرفا، نهایت هنر و شجاعت این جماعت ترسو اینه که بیان همچین سایتهایی واسه پوتین آرزوی مرگ کنن
جالبه که هر روزم به بقیه میگن پا شید برید غزه بجنگید خخخخخخ
چای دبش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
افرین ، عجب مشت محکم زدی به غربگداها طرفدار چای غزال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اینها سربازان سایبری غربند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
میبینم که تازه از جنگ غزه برگشتی و اسرائیل را محو کردی امدی تو سایت نظریه پردازی
شب و روز اینجا پلاسی چرند مینویسی
بعد به خیل کاربران سایت میگی سایبری غرب؟؟؟؟
666= نمادشیطان. مردم غیرنظامی وصدهاکیلومتردورتراز ججبهه های جنگ زیربمب وموشک وحوش ومزدوران پوتین- ضمنا اوناییکه جنایات اسرائیل رو در غزه هی در اینموردتکرارمیکنند توجه ندارندکل غزه پایگاه نظامی حماس است ولی روسیه همانطورکه اشاره شد شهرها ومناطق غیرنظامی صدها کیلومتر دورتر از مناطق درگیری را میکوبد وکرورکرور زن وکودک میکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
تند نرو
توی این یکسال و خورده ای فقط 800 کودک کشته شده اون هم از دو طرف جنگ
کدوم کودک کش تر هست؟
روسیه و اوکراین یا اسرائیل پست؟
۸ سال کشور دست غربگداها و دولت بنفش بود دلارو ۱۰ برابر کردن ما ارزشی های ارزشمند چیزی گفتیم؟ ۱ سال دولت رسید به سید محرومان دیدی چیکار کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
شما عرززززززشی ها ؟؟؟؟؟چند نفرید دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ما واقعیت گرای واقعی هستیم
اینجا زلنسکی کشورش رو بخاطر یه پایگاه اسرائیلی به فنا داد
یکی نیست بهش بگه مگه مرض داری پایگاه نظامی اسرائیلی و آمریکایی میزنی ؟ تو که میدونستی روسیه شوخی نداره و از خاکش دفاع میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اصلا موضوع ارزشی نیست
موضوع نگاه به واقعیات هست
به ما میگی ارزشی که مثلا بگی ما حقایق رو نمیبینیم؟
حقیقت اینه که آمریکا و اسرائیل بیش از 8000 کودک رو کشتند
واقعیت اینکه که بعد از 85 روز جنگ اسرائیل 6 تیپ خودش رو مجبور شده امروز از غزه خارج کنه
ما کاملا واقع بین هستیم و نابودی اسرائیل رو خواهیم دید
علی کریمی نمیخواد بره خارکیف؟
اعزام به جنگ اوکراین که توسط کشورهای غربی آزادانه انجام میشه! پس این آقای آی پی کانادا چرا نمیره اوکراین بجنگه اگر اینقدر کینه و عقده داره؟! شجاعت برعندازان که مثال زدنیه! پس منتظر چی هستی برادر !
خود اوکراینی هایی که به کانادا پناهنده شدن جنگ رو فراموش کردن و دارن زندگیشون رو میکنن بعد این یارو از کانادا هر روز پا میشه میاد اینجا برای عقده گشایی! این از خود اوکراینی ها بیشتر عقده گرفته از پوتین! دلاور چرا نمیری با روانشاسی چیزی مشورت کنی؟
اگر هزینه ها در کانادا بالاست و نمیتونی پول روانشناس بدی من حاضرم هزینه رو تقبل کنم، به خدا قسم جدی میگم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ممنون که هستی. کارت به کارت می کنی یا یه محموله چایی دبش برامون می فرستی. ؟
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
خدایی نمی دونستم کارانه کامنت گذاری به روبل اینقدر بالاست. فدای پوتین. رزومه بفرستم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
چرا نمیرید اوکراین بجنگید؟!
جرات ندارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
روانشناس لازم نیست، جناب متخصص مغز خوراکشو میده و یه درمان اساسی براش تجویز میکنه
مقام اوکراینی: بیش از ۶۰ درصد از زیرساخت‌های انرژی کی‌یف آسیب دیده‌اند
به زودی به 100% هم میرسه
یه سری جماعت نمیدونم چرا بیدار نمیشن! عزیزم دنیا با توهم تو پیش نمیره! اینجا اگر کامنت بزاری مرگ بر پوتین (!) نه پوتین اینجارو میخونه نه حتی یک نفر از شهروندان و سربازان روسیه! حتی اوکراینی ها هم نمیخونن! چه خوشت بیاد چه نیاد اوکراین شکست میخوره پس از خواب بیدار شو ای غربگدای ناچیز
جوووووونم پوتین ، ای درد و بلات تو سر هرچی غربگداست
امیدوارم در سال 2024 سربازان روسیه موفق باشن و بتونن پیشروی های بیشتری کنن چون مردمی وطن پرست هستن برعکس برخی حقیران داخلی و وطن فروشانی که لقمه حلال نخوردن
خوشبختانه ارتش روسیه تقویت شده ، دم سربازان دلیر ارتش روسیه گرم و امیدوارم که سالم و سلامت باشن و بیماری هاشون به این جناب آی پی کانادا منتقل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
آمین یا رب العالمین
این حرص و جوشی که وطن فروشان و نوکران آمریکا و غربگداها بابت پیروزی های مکرر پوتین و روسیه میخورن مایه مسرت ماست ، دم روسیه گرم زنده باد روسیه
کریسمس به همه سربازان بزرگ و شجاع روسیه مبارک باد ان شاالله امسال بتونن کلک اوکراینی هارو بکنن و زلنسکی رو بندازن زندان
ویژگی بارز تروریست ها حمله به غیرنظامیان است ، همانگونه که مجاهدین خلق غیرنظامیان رو میکشتن اونهم غیرنظامیان هموطن خودشون !!!! همونطور که رژیم بعث صدام هموطنان کرد خودش رو میکشت ، همونطور که ته مانده های بدبوی کمپ آلبانی اینجا با پرچم کانادا و آلمان و انگلستان و.... کامنت میزارن برای پاسداشت حقوق آمریکا ، چندش تر از غربگدا و وطن فروش و مجاهد خلق ندیدم !
آخه کی حاضره بچه خودش رو در دریا غرق کنه به عشق رسیدن به غرب و پناهندگی ای غربگدا جان !!!! خجالت بکش !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بله کسی که نمی خواد با شما ها هموطن باشه
روسیه مقاومت می کند غربگدا ملامت می کند ، اسرائیل جنایت می کند غربگدا حمایت می کند ، غربگدا مبتلا به امراض مختلف روانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اره همه اینها که گفتی از دانستن است و شادی شما هم ناشی از ندانستن
زلنسکی قول یک میلیون پهباد رو داده برای شهرهای روسیه در سال ۲۰۲۴
پوتین کرک و پرش ریخته امروز گفته اوکراین دشمن ما نیست ولی اگر ویدیویهای اول جنگ رو ببینی متوجه میشی که قبلا راجع به اوکراین چجوری حرف میزده واقعا زور فقط میتونه جلوی روسیه رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
پرچم آمریکا و کانادای خبیث کم بود این پرچم ناکجاآباد هم به کاسه لیسهای غربیا اضافه شد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
فنلاند است
مرگ بر روس متجاوز
آی پی کانادا
کی صلح برقرار میشه؟
در ششصد و شصت و ششمین روز جنگ، اینو برامون توضیح بده استفاده کنیم
متاسفانه روسیه با برنامه ریزی خدعه امیز و با هدف ضربه زدن به ایران و کشیدن پای ما در جنگی که با اوکراین و ناتو دارد
از پهپادهای ایرانی به تعداد زیاد و برای زدن اهداف غیر نظامی و بمباران و تخریب خانه و کاشانه و بیمارستانهای مردم را نابود و کشتار میکند
هر چه زودتر باید ما با اعلام بیطرفی و صدور بیانیه رسمی از رفتار خشن و وحشتناک روسیه اعلام انزجار و برائت کنیم
در عیر اینصورت در جنایات روسها ، قانوناً شریک و سهیم خواهیم بود
لعنت بر پوتین و ارتش جنایتکار روسیه و چین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بیشمااااار آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
لعنت به اون انگلیس جانی
مدودف: زلنسکی تفاله است

دقیقا ، درود بر تو مدودوف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
تفاله هم خوبه ولی اگه میگفت زباله قشنگتر بود بیشتر بهش میامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ببخشید شما شرقگداها چیجوری فکر می کنید
حمله چپول ها و سایبری حزب اللهی های عاشق پوتین که هر سال تو لاتاری ویزای امریکا شرکت میکنند و دنبال ویزای کاناد هستند مبارک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
دممون گرم به کوری چشم حسودا آمریکا میریم کانادا میریم استرالیا و ایتالیا هم روش. دیگه نبود فضوووول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
پس چرا اینجا زیر سایه کسی دیگری هستی نی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کارهای خودت رو نگو کسی لاتاری شرکت نمیکنه آمریکا کشور قوم لوطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کانادا اوضاع اقتصادیش خرافه
بدلیل فروش اسلحه شوروی به عراق، کاملا حق داریم به اوکراین هم پهپاد بفروشیم‌.
روسیه درک خواهد کرد همانگونه که انتظار دارد ما درک کنیم
مدودف زلنسکی که برای دفاع از کشورش دفاع می کند تفاله است روسها از زمانی که بنده تارخ خوان شده ام نامرتر تفاله تر از اینها در دنیا ندیده ام اب خا ک روسیه تفاله پرور است به قول اقای ریسی در مناظره می گفت یک بار که شده قانون اساسی را نامزدها مطالعه کنند حالا من هم می گویم تاریخ ایران روسیه را هم یک بار که شده مطالعه کنند حمله به مشهد چه بی احترامی های به مقدسات کردند یادمان نخواهد رفت حالا هم با بزدلی با پهباد حمله می کند به کشوری بنیان تجاوزگری را همین روسیه در دنیا نهاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
زلنسکی یک دلقک وابسته و فاسده
احسنت به قول لوکشانکو رئیس جمهور بلاروس :
زلنسکی شپش است
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
عزیز دل با دعا کاری از پیش نمی رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بعد از اینهمه کامنتی که گذاشتی حداقل یک بار بخوان غلط املای را اصلاح کن
نابود با د متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
منظور اسراییل و آمریکا بود
وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که قصد دارد در سال جدید میلادی نزدیک به یک میلیون پهپاد خریداری کند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک پیشنهاد :
برای اینکه به روسها درسی بدهیم از این موقعیت استفاده بفرمایید و به اکراینی ها پیشنهاد خرید پهبادهای ایرانی را بدهید !
حالا بهتر است که برای تلافی کار روسیه، هر چه زودتر 1 میلیون پهباد را به اکراین بفروشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
باشه آدرس بده با پیک میفرستیم برات
عملیات ویژه که قرار بود چند روز باشد دارد میشه سه ساله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
با ناتو میجنگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی