بازدید 2407

دستگیری ۷ زن و مردجیب‌بر قبل از سرقت در استادیوم آزادی

کد خبر: ۱۲۱۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹ 20 December 2023

 7 زن و مرد جیب‌بر که همگی اعضای یک خانواده هستند و از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر افراد معروف سرقت می‌کردند در حالی از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند که در آخرین سناریوی خود قصد داشتند به استادیوم آزادی رفته و از تماشاچیان دربی سرقت کنند.

به گزارش ایران، از چندی قبل گزارش جیب‌بری‌های سریالی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو به پلیس گزارش شد؛ جیب‌بری‌هایی که توسط زنان سارق صورت می‌گرفت اما هیچ رد و نشانی از آنان در دست نبود. سارقان در مراسم تشییع پیکر افراد مشهور و بازیگران شرکت کرده و جیب مردم را خالی می‌کردند.

 در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت، هفته گذشته در یکی از اتوبوس‌های بی‌آرتی ناگهان زن جوانی شروع به داد و فریاد کرد و در حالی که مچ زنی را در دست داشت از مسافران خواست با پلیس تماس بگیرند و او را دستگیر کنند.

با کمک دیگر مسافران، زن سارق بازداشت شد. زن جوان به پلیس گفت: احساس کردم دستی داخل کیفم رفته، به محض اینکه برگشتم متوجه شدم حدسم درست بوده است. برای اینکه زن سارق کتمان نکند همان لحظه که دستش داخل کیفم بود، مچش را گرفتم.

باندی برای سرقت

زن سارق که سر بزنگاه بازداشت شده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های سریالی با همدستی اقوام نزدیکش اعتراف کرد. زن جوان گفت: من در خانواده‌ای بزرگ شدم که کمترین خلاف آنها همین جیب‌بری بود. راستش پدر و مادرم را درست و حسابی نمی‌دیدم برای اینکه آنها بیشتر عمرشان را در زندان به سر می‌بردند و من هم نزد اقوامی بودم که آنها هم خلافکار بودند. پدر و مادرم گاهی اوقات برای انجام کارهای خلافشان مرا با خود می‌بردند و من از همان بچگی با سرقت آشنا شدم.

او ادامه داد: زمانی هم که بزرگ شدم با بهزاد، سارق خانه‌ها ازدواج کردم و با همدستی هم سرقت‌ها را انجام می‌دادیم. اما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم از شگردی دیگر استفاده کنیم. سرقت خانه ریسک داشت و هر لحظه ممکن بود صاحبخانه سر برسد یا دستگیر شویم، اما جیب‌بری احتمال دستگیرشدنش خیلی کم است چرا که کسی اصلاً متوجه نمی‌شد کی از او سرقت شده چه برسد به اینکه چهره سارق را بشناسد و دستگیری در کار باشد.

موضوع را با دخترخاله‌ها و دخترعموهایم در میان گذاشتم و یک گروه 5 نفری به اضافه همسرم تشکیل دادیم. 5 زن به صورت دوره‌ای با هم راهی متروها، اتوبوس‌ها و مراسم خاکسپاری افراد معروف و بازیگران می‌شدیم و جیب‌بری‌هایمان را انجام می‌دادیم. حتی قرار بود در مسابقه دربی هم شرکت و ما در میان تماشاچیان زن نقشه سرقت را اجرا کنیم و شوهرم در میان مردها، اما زودتر از مسابقه بازداشت شدیم.

با اعتراف زن جوان، شوهرش و 5 زن دیگر نیز بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کردند. به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، متهمان در اختیار اداره آگاهی قرار داده شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این باند ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست