بازدید 2326
۱

کاخ سفید: غزه باید در قلمرو فلسطین بماند

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ، حماس را متهم به عدم تمدید آتش بس موقت در غزه کرد و گفت: حماس مسوول عدم تمدید وقفه در درگیری ها است و ما به تلاش برای احیای وقفه بشردوستانه در غزه همراه با اسرائیل، مصر و قطر ادامه می دهیم.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱ 02 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما حماس را مسئول پایان آتش بس موقت در غزه می دانیم. حماس باید فهرستی از گروگان های قابل مبادله را برای ادامه کمک ها به غزه ارائه کند.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد: ما می خواهیم شاهد آزادی گروگانها و کمک های بیشتر به غزه باشیم. ما به همراه اسرائیل، مصر و قطر به تلاش برای احیای وقفه بشردوستانه در غزه ادامه و با اسرائیل برای احیای کمک‌ها به غزه همکاری می‌کنیم.

کربی درباره سفر کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا به امارات نیز گفت که او برای تسهیل روند مذاکرات وقفه موقت در درگیری ها به دوبی می رود. او همچنین مدعی شد: مردم فلسطین به حزبی نیاز دارند که نماینده آنها باشد و دولتی که امور آنها را به دور از حماس مدیریت کند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال در مخالفت با گزارشی مبنی بر اینکه اسرائیل به کشورهای منطقه اطلاع داده است که قصد دارد پس از جنگ یک منطقه حائل امنیتی در نوار غزه ایجاد کند، گفت: غزه باید در قلمرو فلسطین باقی بماند و نمی توان مساحت آن را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز که همراه با آنتونی (تونی) بلینکن وزیر امور خارجه این کشور به خاورمیانه سفر کرده است، روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: حماس و اسرائیل همچنان به شکل غیرمستقیم در مورد گروگان ها گفتگو می کنند و آمریکا معتقد است که وقفه در درگیریها می تواند از روز جمعه از سر گرفته شود.

بلینکن لحظاتی پس از آن که ارتش اسرائیل از سرگیری درگیری ها را اعلام کرد، سوار هواپیمای خود شد تا سرزمین‌های اشغالی را ترک کند. این مقام آمریکایی در این پرواز، به خبرنگاران گفت اگرچه حماس فهرست مورد انتظار گروگان ها را در هشتمین روز وقفه ارائه نکرده است اما گفتگوها ادامه دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای که از دفترش منتشر شد، گفت: جنگ علیه حماس در غزه پس از نقض طرح آتش‌بس توسط حماس و عدم پیروی این گروه از « تعهد خود مبنی بر آزادی همه زنان ربوده شده در روز جمعه و شلیک موشک‌ به سمت شهروندان اسرائیل، از سر گرفته شد.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: حماس گفته است که دیگر زن و کودکی برای آزاد کردن ندارد، اما اسرائیل این اظهارات را باور ندارد.

یک مقام کاخ سفید نیز اعلام کرد که کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با پیشنهادهای کاخ سفید درباره آینده غزه پس از جنگ به امارات متحده عربی سفر کرده است.

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در نشست سران سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی به دبی در امارات متحده عربی سفر کرده اما قرار است با رهبران منطقه دیدار و در مورد جنگ اسرائیل و حماس گفتگو کند. هریس بالاترین مقام آمریکایی است که از آغاز جنگ به یک کشور عربی سفر می کند.

یکی از مقامات کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران آمریکایی گفت که معاون رئیس‌جمهور، پیشنهادهایی را برای «قرار دادن صدای فلسطینی‌ها در مرکز» برنامه‌ریزی های بعدی برای غزه پس از درگیری ارائه خواهد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد: هدف از این اقدام، داشتن یک افق سیاسی روشن برای مردم فلسطین است که در نهایت غزه و کرانه باختری را تحت مدیریت یکپارچه حفظ می‌کند.

به گزارش ایرنا، صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، وقفه در درگیری ها میان اسرائیل و حماس یا آتش بس موقت در غزه به پایان رسید زیرا که این مهلت که با میانجیگری قطر همراه با تبادل اسرا آغاز شده بود، تمدید نشد.

گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

گروههای مقاومت فلسطین هفتم اکتبر، حملات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
مرگ برامریکا ومرگ بر اسراییل جنایتکار که فقط جان برکفان مقاوم ونترس حماس وسید حسن نصرالله و یمنی های قهرمان برای پاسخگویی انها لازمه ودرود و سلام خدا برانها باد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست