بازدید 3391
گزارش بانک مرکزی از قیمت و تعداد معاملات مسکن پایتخت در مهر ۱۴۰۲.

اختلاف ۴.۵ برابری قیمت خانه در شمال و جنوب تهران

در مهر ۱۴۰۲، قیمت هر متر مسکن در منطقه یک تهران تقریبا ۴.۵ برابر منطقه ۱۸ برآورد شده است. این مناطق به ترتیب دارای بالاترین و پایین‌ترین قیمت مسکن در اولین ماه از پاییز امسال بوده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷ 07 November 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، بانک مرکزی پس از ده ماه وقفه در انتشار تحولات بازار مسکن، سرانجام این آمار را به روز کرد. بر اساس تازه‌ترین گزارش این نهاد، در مهر ماه امسال میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۷۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان بوده است. البته این رقم برای همه مناطق صادق نبوده و مناطق ۲۲ گانه تهران میزبان قیمت‌های متفاوتی در بازار مسکن بوده‌اند.

شواهد آماری حاکی از آن است که در مهر ۱۴۰۲، قیمت هر متر مربع خانه در سه منطقه اول تهران بیش از ۱۲۰ میلیون تومان بوده است. این مناطق، در برگیرنده گران‌ترین خانه‌های تهران در اول پاییز امسال بوده‌اند.

در سمت دیگر ماجرا، کمترین قیمت مسکن در منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران مشاهده شده است. بهای هر متر مربع مسکن در این مناطق کمتر از ۴۰ میلیون تومان است.

از نظر تعداد معاملات نیز منطقه ۵ بیش‌ترین و منطقه ۲۰ کمترین تعداد معامله مسکن پایتخت را در مهر ۱۴۰۲ تصاحب کرده‌اند.

منطقه یک تهران در صدر لیست قیمت خانه؛ متری ۱۴۸ میلیون تومان
آمار‌های بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت هر متر مربع از واحد مسکونی در شهر تهران ۷۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان در اولین ماه از پاییز امسال بوده است. البته این رقم میانگین کل شهر تهران است و قیمت خانه در هر یک مناطق ۲۲ گانه متفاوت است.

شواهد بدست آمده نشان می‌دهد قیمت هر متر مربع از واحد مسکونی در منطقه یک تهران به ۱۴۸ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان در مهر امسال رسیده است. این رقم، بالاترین قیمت هر متر خانه در پایتخت در شروع پاییز امسال است. پس از منطقه اول، مناطق سوم و دوم تهران قرار گرفته‌اند که قیمت هر متر خانه در آن‌ها به ترتیب برابر با ۱۲۸ میلیون و ۱۲۳ میلیون تومان بوده است.

اختلاف ۴.۵ برابری قیمت خانه در شمال و جنوب تهران

در سمت دیگر ماجرا، مناطق ۱۸ و ۱۹ قرار گرفته‌اند که در مهر امسال قیمت هر متر خانه در آن‌ها کمتر از ۴۰ میلیون تومان بوده است. به بیان دقیق‌تر، در اولین ماه از پاییز امسال قیمت خانه در منطقه ۱۸ تهران به طور متوسط ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است. این قیمت در منطقه ۱۸ برابر با ۳۹ میلیون تومان برآورد شده است؛ بنابراین اختلاف گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران در بازار مسکن به ۱۱۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده است. یعنی هر متر خانه در منطقه یک تهران ۴.۶ برابر گران‌تر از منطقه ۱۸ است.

اختلاف ۴.۵ برابری قیمت خانه در شمال و جنوب تهران

معامله ۴۰۴ خانه در منطقه ۵ طی مهر ۱۴۰۲
داده‌های بانک مرکزی اطلاعاتی علاوه بر قیمت مسکن، اطلاعاتی هم در خصوص تعداد معاملات مناطق ۲۲ گانه تهران ارائه کرده است. بر اساس این آمار، تعداد کل معاملات مسکن تهران در مهر امسال برابر با ۳ هزار و ۱۳۳ واحد بوده است.

۴۰۴ واحد از این تعداد در منطقه ۵ تهران معامله شده است. پس از آن، منطقه ۱۰ قرار گرفته که تعداد معاملات مسکن آن به ۲۹۳ واحد می‌رسد. منطقه ۴ تهران نیز ۲۷۰ معامله را به خود اختصاص داده است. این سه منطقه به ترتیب بیش‌ترین تعداد معاملات مسکن تهران در مهر امسال را به نام خود رقم زده‌اند.

در سمت دیگر، منطقه ۲۲ قرار گرفته که در پاییز امسال تنها ۴۲ معامله مسکن در آن انجام شده است. پس از آن مناطق ۲۲ و ۲۱ قرار گرفته‌اند که تعداد معامله در آن‌ها به ترتیب برابر با ۵۰ و ۵۳ واحد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی