بازدید 4723

اظهارات تازه پمپئو درباره وضعیت ایران بعد از ترامپ

وزیر خارجه و رئیس پیشین سازمان سیای آمریکا می‌گوید جنگ اوکراین قدرت آمریکا را تضعیف کرده و واشنگتن قدرت بازدارندگی‌اش را در برابر روسیه از دست داده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵ 02 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه و رئیس پیشین سازمان سیای آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه یونانی «کاتیمرینی» اعلام کرد که قدرت آمریکا به واسطه جنگ اوکراین تضعیف شده و به همین علت توانایی‌اش برای مهار و بازدارندگی در برابر روسیه را از دست داده است.

وی دراین‌باره گفت: آمریکا به علت تهاجم علیه اوکراین ضعیف‌تر شده است.ما قدرت بازدارندگی‌مان در برابر پوتین و اوکراینی‌ها از دست دادیم و به همین علت (این جنگ) اروپایی‌ها و ما را در موقعیت بدی قرار داده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه «ایرانی‌ها پس از دولت ترامپ ثروتمندتر و قدرت‌مندتر شده‌اند.» افزود: دوستان و شرکای ما در غرب آسیا، اسرائیل، کشورهای خلیج فارس احساس رهاشدگی می‌کنند، حزب کمونیست چین جسورتر شده و با شیوه‌های بی‌سابقه در حال آماده‌سازی برای جنگ اقتصادی و نظامی است.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا و بیان اینکه ««دولت بایدن با اولویت دادن به تغییرات آب و هوایی و سیاست‌های نژادپرستانه، در داخل کشور به گونه‌ای اعمال قدرت می‌کند که به سنت‌های آمریکایی خیانت می‌کند.» تأکید کرد که «خیلی مهم است که در انتخابات ۲۰۲۴ یک جمهوری‌خواه رئیس‌جمهور شود، زیرا هیچ نامزد دموکراتی نمی‌تواند آمریکا را به اصول و پایه‌های اساسی‌اش برگرداند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست