بازدید 2897

هشدار لاوروف به ارمنستان درباره اتکا به آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه چهارشنبه درباره تبعات اتکا به آمریکا هشدار داد و به سران ارمنستان توصیه کرد تا سرنوشت کشورهایی را که ایالات متحده تکیه کردند، به یاد بیاورند.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 28 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، لاوروف درباره اینکه آیا ارمنستان مایل به دور شدن از روسیه است، اظهار کرد که سیاستمداران اصلی در ایروان چنین سناریویی را دنبال می‌کنند.

وی افزود: کسان زیادی هستند که می‌خواهند روسیه را از دست داده و دوستان جدیدی پیدا کنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: اگر آنها واقعا به ایالات متحده تکیه کنند – کما اینکه این رویکرد در اظهارات بسیاری از نمایندگان رهبری ارمنستان مشاهده می‌شود – شاید بهتر باشد که به تاریخ اخیر نگاهی کرده و ببینند آمریکا با کسانی که برای پیشبرد منافع ژئوپولیتیک به مدار خود کشاند، چه رفتاری کرد. وضعیت آنها بسیار بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه در هر صورت، منافع روسیه در قفقاز جنوبی را نمی‌توان نادیده گرفت، تاکید کرد: از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و ژئوپولیتیک، نادیده گرفتن کامل منافع روسیه در قفقاز جنوبی غیرممکن است. اما برخی سران ایروان چنین امیدی دارند و علنا آن را بیان می‌کنند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اخیرا جمهوری آذربایجان را به «پاکسازی قومی» در قره باغ و روسیه را به ناتوانی در تضمین امنیت ارامنه در این منطقه متهم کرد.

پاشینیان همچنین نسبت به آنچه تحرکات برخی نیروهای ناشناس برای کودتا علیه خود دانست، هشدار داد و رسانه‌های روسیه را متهم کرد که در حال انجام جنگ اطلاعاتی علیه دولت او هستند.

وی ادامه داد: برخی از شرکای ما به طور فزاینده تلاش می‌کنند تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی ما را آشکار کنند و نه تنها امنیت و ثبات خارجی، بلکه امنیت و ثبات داخلی ما را نیز به خطر می‌اندازند، در حالی که همه هنجارها در روابط دیپلماتیک و بین دولتی، از جمله تعهدات بر عهده گرفته شده بر اساس معاهدات را نقض می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
سرنوشت آنهایی که به روسیه تکیه کردند، چه؟
مثل یوگسلاوی؟
درست میگه وضعیت کره جنوبی و ژاپن و استرالیا خیلی خرابه و کشورهایی مانند سوریه و ونزوئلا ابرقدرت اقتصادی هستند
لافروف جان خوب شلی قبول کن. بنده خدا تا کی به شما امید واهی ببنده. نمیشه که هم به نعل بزنی هم به میخ. موضع خودتو برای همه روشن تا پاشینیان بتونه روت حساب کنه.
تو خوبی...
تا حالا که به روسیه اتکا کرده بودن چی بدست آوزدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
سرزمین‌هایی که هیچوقت صاحبش نبودند
به سران ارمنستان توصیه کرد تا سرنوشت کشورهایی را که ایالات متحده تکیه کردند، به یاد بیاورند.
والبته کشورهایی هم که به شما تکیه کردن الگوهای جالبی هستن مثلا
ایران سوریه کره شمالی ووو...
لابد میخواد با پهپادهای ایران به ارمنستان هم لشکرکشی کنه .
ارمنستان می‌خواهد ارباب عوض کند؟!!؟ مگر می‌تواند، ارمنستان فعلی تمام موجودیت و سرزمین‌های غصبی که در آن لانه کرده را مدیون روس‌ها است. واقعا خیلی باید نمک به حرام و بی‌چشم و رو باشند که به خالق و حامی خود اینطور پشت کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست