بازدید 1830

درخواست الجزایر برای عضویت فلسطین در سازمان ملل

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری الجزایر سه‌شنبه شب گفت: درخواست برگزاری مجمع عمومی برای اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را داریم.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹ 20 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تبون که در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان سخن می‌گفت، اظهار کرد: هرگز از همیاری مسائل عادلانه و در مقدمه آن آرمان ملت فلسطینی پاپس نخواهیم کشید.

وی با بیان این که کشورش به منصفانه رفتار کردن با ملت فلسطین در مقابله با اشغالگران صهیونیست امیدوار است، ادامه داد ، کشورش به ابتکار عمل صلح عربی برای ثبات در خاورمیانه متعهد است.

تبون گفت که جامعه جهانی باید در قبال این که ملت فلسطین بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند و حقوق خود را به دست آورند و مسؤولیت خود را بپذیرد.

رئیس جمهوری الجزایر گفت: بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا با صدور قطعنامه‌ای تشکیل دو کشور مستقل را تصویب کند و اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی متوقف شود.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که درگیری‌ها و بحران‌ها در جهان به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

تبون با بیان این که ما خواهان یک سیستم جدید جهانی مبتنی بر عدالت هستیم، گفت: شورای امنیت در نقش خود برای حفظ امنیت و صلح و جلوگیری از توسل به زور ضعیف عمل کرده است.

رئیس جمهوری الجزایر درخصوص لیبی نیز گفت که از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در این کشور حمایت می‌کند.

تبون بار دیگر موضع کشورش در مخالفت با توسل به زور برای حل درگیری‌ها در کشور مالی را بیان کرد و گفت که همچنان به لزوم بازگشت نظام قانون اساسی در نیجر به صورت مسالمت‌آمیز تأکید داریم.

وی درخصوص دخالت نظامی در نیجر نیز هشدار داد و گفت که این اقدام پیامدهای خطرناکی برای این منطقه از آفریقا به دنبال خواهد داشت.

تبون همچنین بر ترجیح مذاکره و پایان دادن به جنگ و خونریزی در سودان تأکید کرد و در موضوع اوکراین و روسیه نیز گفت که با صداقت به گروهی از کشورهای عربی پیوسته تا مسکو و کی‌یف مذاکرات مستقیمی داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار