بازدید 2551

تأکید بر افزایش همکاری‌های دفاعی ایران و بلاروس

در نشست وزیر دفاع بلاروس با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، پیشنهاد افتتاح دفتر وابستگی نظامی در سفارتخانه‌های دو کشور و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی بین دو ایران و بلاروس توسط دو مقام عالی‌رتبه نظامی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 02 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز در دیدار با وزیر دفاع بلاروس با اشاره به اشتراکات سیاسی دو کشور در مواجه با استکبار جهانی، گفت: امروز کشور‌های مستقل و همسو که با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنیای غرب مواجه هستند باید روابط و تعاملات مناسبی را نسبت به یکدیگر داشته باشند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با تاکید بر استمرار و افزایش همکاری‌های دفاعی بین دو کشور افزود: همانطور که در گذشته هم همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین دو کشور وجود داشته است، امروز نیز با توجه به تغییراتی که در ساختار جهانی قدرت در حال وقوع است باید این روابط گسترش پیدا کند؛ زیرا ساختار جهانی قدرت به سرعت از وضعیت تک قطبی به سوی جهان چند قطبی در حال تغییر مسیر است.

وی دنیای غرب به سرکرده گی آمریکا را منشأ بسیاری از مشکلات برای ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: از همان دوران پیروزی و تاسیس انقلاب اسلامی روند بدعهدی‌ها و سیاست‌های تمامیت‌خواهانه آمریکایی‌ها، تاکنون سبب شده آن تا ایران اسلامی به هیج وجه به آن‌ها و غرب استعمارگر اعتماد نکند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا در طول ۴۳ سال گذشته، گفت: به حمدالله این تحریم‌ها فرصت خودباوری و غلبه بر تهدیدات را برای ملت فرهیخته ایران و نیرو‌های مسلح فراهم کرده و همانطوری که دنیا مشاهده کرد، ملت ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله با قدرت در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و این مقابله نابرابر تجربیات ارزنده‌ای را برای نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

سرلشکر باقری در ادامه بر اهمیت تبادل تجربیات دفاعی، آمادگی برگزاری رزمایش و همکاری‌های نظامی در حوزه آموزشی و علمی در سطح نیرو‌های مسلح دو کشور تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم