بازدید 1567
رویترز

نفت در مسیر بیشترین رشد ماهانه در یک سال گذشته

قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت، اما نزدیک به بالاترین حد سه ماهه خود در نوسان بود و قرار بود بزرگترین رشد ماهانه خود را در بیش از یک سال گذشته به دلیل انتظارات عربستان سعودی برای تمدید کاهش تولید داوطلبانه تا سپتامبر و کاهش عرضه جهانی به ثبت برساند.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 31 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 632 به وقت گرینویچ با 30 سنت کاهش به 84.69 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 22 سنت کاهش به 80.36 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد سپتامبر برنت روز دوشنبه به پایان می رسد. قرارداد فعال‌تر اکتبر به 84.16 دلار در هر بشکه رسید که 25 سنت کاهش داشت.

برنت و WTI روز جمعه به بالاترین سطح خود از آوریل رسیدند و برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافتند زیرا کاهش عرضه نفت در سطح جهان و انتظارات برای پایان دادن به افزایش نرخ بهره آمریکا از قیمت‌ها حمایت کرد.

هر دو در مسیر بزرگترین رشد ماهانه خود از ژانویه 2022 هستند.
واندانا هاری، بنیانگذار ارائه‌دهنده تحلیل بازار نفت وندا، گفت: در حالی که به نظر می‌رسد نفت خام ممکن است در همه اخبار خوب در مورد تورم و انعطاف‌پذیری اقتصادی ایالات متحده در حال حاضر قیمت داشته باشد، اما ممکن است همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.
بیشتر فعالیت های خرید قوی در طول ساعات معاملاتی ایالات متحده رخ داده است. هاری افزود: اقدام در طول نشست آسیایی نسبتاً کند و نشانگر ضعیفی از احساسات است.
در همین حال، تحلیلگران گفتند که انتظار می رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز برای یک ماه دیگر تمدید کند تا سپتامبر را نیز شامل شود.
انتظار می رود عربستان سعودی در نشست جمعه اوپک پلاس، گروهی متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه که حدود 40 درصد نفت خام جهان را تولید می کند، این موضوع را اعلام کند.
تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی در 30 ژوئیه گفتند، قیمت نفت از اواسط ژوئن 18 درصد افزایش یافته است زیرا تقاضای بالای بی سابقه و کاهش عرضه عربستان باعث بازگشت کسری بودجه شده است و بازار بدبینانه رشد خود را کنار گذاشته است. ما همچنان انتظار داریم کاهش 1 میلیون بشکه ای اضافی عربستان تا سپتامبر ادامه داشته باشد و از اکتبر به نصف کاهش یابد.
این بانک پیش بینی خود را برای ماه دسامبر 86 دلار در هر بشکه حفظ کرد و انتظار دارد قیمت ها در سه ماهه دوم سال 2024 به 93 دلار افزایش یابد.
گلدمن ساکس تخمین زد که تقاضای جهانی نفت در ماه جولای به رکورد 102.8 میلیون بشکه در روز رسید و تقاضای سال 2023 را حدود 550 هزار بشکه در روز افزایش داد که بر اساس برآوردهای رشد اقتصادی قوی تر در هند و ایالات متحده، کاهش رتبه مصرف چین را جبران کرد.
تقاضای قوی‌تر باعث کسری نسبتاً بزرگ‌تر در نیمه دوم سال 2023 شده است که به طور متوسط ​​1.8 میلیون بشکه در روز و کسری متوسط ​​0.6 میلیون بشکه در روز در سال 2024 است.
دارن وودز، مدیرعامل اکسون موبیل گفت که این شرکت انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری و سال آینده رکورددار باشد و این ممکن است به افزایش قیمت انرژی در نیمه دوم سال کمک کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست